1.6 cvh liitin (efi ongelma)

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

1.6 cvh liitin (efi ongelma)

Viesti Kirjoittaja Antti » Pe Heinäkuu 14. 0:50:36 2006

Eli 1.6 cvh Efi -91
Mitä johtoja tulee liittimelle mikä on ruiskunjohtosarjassa ja menee auton johtosarjaa. 8 napanen liitin vasemmalla puolella konehuonetta ja menee tulipellistä läpi kapiininpuolelle.
Jos joku tajus mitä tarkoitin.
Viimeksi muokannut Antti, Su Heinäkuu 16. 23:02:40 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

soppa
Viestit: 211
Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja soppa » Pe Heinäkuu 14. 9:07:01 2006

Musta --- ruiskun releen nastaan 86
Musta-vihreä --- ruiskun releen nastaan 87
Ruskea --- Pa-pumpun releen nastaan 85
Vihreä --- kiekkamittari ??? (mulla näytti väärin)
Punainen --- Syöttö 12 v
Musta-punainen --- virtalukon asentoon 2 (lamdan lämm.)
Ruskea-vihreä --- Öljynpaine
Yksi nasta jää tyhjäksi.

Näin oli minulla -90 efikoneessa. Täydentäkää / korjatkaa, jos on tarvis. Noilla kuitenkin omani toimivaksi kytkin, kun efi-moottorin fiestaan laitoin.

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » Pe Heinäkuu 14. 11:27:04 2006

Täytyy tarkistaa noi johdot, että ne on mulla oikein.
Kun ei tuu kipinää millään. On uus edis, poksi, puola, induktiivianturi, johdot katottu sataan kertaan että on kunnossa ja ei ole poikki. Mutta ei vaan käy.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Heinäkuu 14. 11:47:08 2006

tuleeko vehkeeseen muutoin virrat päälle? EEC-IV boksi juttelee EDIS-boksin kanssa käynnistyksen yhteydessä ja mikäli EDIS ei vastaa EEC-IV barffaa. Pitäisi kait näkyä vikakoodeissa, jos sinulla on mahdollisuus ne lukea. Olikos tämä kaara nyt Escort, Fiesta vai Sierra :roll:

niin ja juu siis Fiestassa ja Escossa ainakin on kaksi paria liittimiä. Kumpaa tarkoitat?

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » Su Heinäkuu 16. 2:03:30 2006

Siitä liittimestä mikä menee tulipellistä läpi kuskinpuolelta mistä menee mittaristolle jenka ja öljynpaine tieto myös. Se toinen liitinhän menee imusarjalle.
Ja eskortti on kyseessä, tai mistä kone ja johtosarja on purettu

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » Su Heinäkuu 16. 2:12:17 2006

Sähkökuvien mukaan siellä on pensapumpun ja ruiskun releen lisäksi joku viiverele osaako joku sanoa mitä virkaa se toimittaa?
Ja eihän noissa mitään ajonestoa ollu?

soppa
Viestit: 211
Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja soppa » Su Heinäkuu 16. 9:32:32 2006

Ettei se viiverele ole vaan bensapumpun kolarikatkaisija (sijainti kuskin jalkatilan sivussa ja voi virittää uudelleen, jos kuula on pompannut). Heitin omasta moisen murkulan mäkeen. Kytkin systeemin kahdella releellä toimivaksi.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Heinäkuu 16. 17:18:34 2006

Katso tuleeko puolalle/EDISille käyttöjännite startatessa? Jos tulee niin kovin monta asiaa ei voi olla pielessä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » Su Heinäkuu 16. 22:38:30 2006

Elikkäs tilanne tämä..
Musta johto kytkettynä sytytysvirtareleelle, pysyy jännitteellisenä startatessa (menee siis puolan keskimmäiseen karvaan).
Mustapunainen myöa sytytysvirtareleellä, lambdan lämmitys.
Mustavihreä sytytysvirtareleellä, antureiden, boksin, edismokkulan yms. herätevirta.. Yllättäen tämäkin jännitteellinen startatessa.
Ruskeavihreä, öljynpaine jota ei projektissa kytketty.
Vihreä, jenkakellon liitäntä, ei käytössä sillä jenkatieto otettu diodeilla edisin puolan lähdöistä.
Ruskea, bensapumpun releen ohjaus (maadoittava).

Ja jottei kenenkään mieltä jää painamaan, niin edisiltä boksille ja boksilta edisille menevät pip/saw johdotkin on mittailtu ja kunnossa on.

Jos katsotaan tätä ohjetta:

Musta --- ruiskun releen nastaan 86
Musta-vihreä --- ruiskun releen nastaan 87
Ruskea --- Pa-pumpun releen nastaan 85
Vihreä --- kiekkamittari ??? (mulla näytti väärin)
Punainen --- Syöttö 12 v
Musta-punainen --- virtalukon asentoon 2 (lamdan lämm.)
Ruskea-vihreä --- Öljynpaine
Yksi nasta jää tyhjäksi.

niin... Mistäs herätevirta otetaan boksille?

Siinä purtavaa tällä erää taasen..

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Heinäkuu 17. 10:32:02 2006

VR-anturin johdot väärinpäin tai huono modulin maadoitus. Luultavasti 99% vioista johtuu noista. Onhan ne pip/saw johdot mitattu konetta pyörittäen?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » Ma Heinäkuu 17. 21:19:16 2006

Käänsin hallin johdot toistepäin ja kone heräs henkiin.
Mistä mä saan jenkakellolle tiedon ja miten ootte toteuttanut tossa koneessa. Alkuperästä mittaria ei ole koska tekniikka on laitettu mk4 eskoon.

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Pe Heinäkuu 21. 15:41:01 2006

Antti kirjoitti:Mistä mä saan jenkakellolle tiedon ja miten ootte toteuttanut tossa koneessa. Alkuperästä mittaria ei ole koska tekniikka on laitettu mk4 eskoon.
Tuossa on infoo siihen, http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... p?t=109591

Kyseessä oli itellä vaihtovalo, mutta samaa signaalia käyttää jenkakello.
#764

Vastaa Viestiin