Escort 1.6 GLXi (mk4)

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Escort 1.6 GLXi (mk4)

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Pe Syyskuu 29. 7:19:43 2006

Eli tommonen tuli luvattua ostaa, minkälaisia tyyppivikoja noissa KE-Jetronic:illa varustetuissa escoissa on? Pitäs sisänivelet vaihtaa, ne on luultavasti menny.
Eli kaikkia huomioitavia seikkoja olisi hyvä kuulla, että voin varautua ja tarkastaa kyseiset paikat autosta.
Ja alla pyörii RS-vanteet ja niihin pitäs löytää keskikupit, jos jollain ois myydä? :roll:

Ja auto on vähäpäästöinen.
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: Escort 1.6 GLXi (mk4)

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Syyskuu 29. 8:09:41 2006

johnlee5 kirjoitti:Eli tommonen tuli luvattua ostaa, minkälaisia tyyppivikoja noissa KE-Jetronic:illa varustetuissa escoissa on? Pitäs sisänivelet vaihtaa, ne on luultavasti menny.
Eli kaikkia huomioitavia seikkoja olisi hyvä kuulla, että voin varautua ja tarkastaa kyseiset paikat autosta.
Ja alla pyörii RS-vanteet ja niihin pitäs löytää keskikupit, jos jollain ois myydä? :roll:

Ja auto on vähäpäästöinen.
Hmm, en oo koskaan kuullutkaan että GLXi mallista, saatikka, että jossain muussa kuin RST:eessä (mk4) olisi KE-jetti? Onko ihan alkuperäinen vai tekniikanvaihto vai mitä? Sen uskon että toi vois olla viimesimpiä mk4:sia, johon olis ympätty EFi, mutta viisaat valaiskoon lisää..

jaa tyyppivikoja vai.. RUOSTE, KE-jetin kaikki ongelmat (jos siinä nyt yleensäkkin on KE-jetti), nykimiset, yms.. sähköongelmat valoissa, mm. takavalot.. onhan noita kaikkea..

ps. laita kuva konehuoneesta, kertoo enemmän kuin tuhat arvausta.
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Syyskuu 29. 8:39:29 2006

On noita vapareita KE-jetillä. Kaikki 90hv saastepelejä muistaakseni.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Escort 1.6 GLXi (mk4)

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Syyskuu 29. 11:27:32 2006

johnlee5 kirjoitti: Pitäs sisänivelet vaihtaa, ne on luultavasti menny.

Ja alla pyörii RS-vanteet ja niihin pitäs löytää keskikupit, jos jollain ois myydä? :roll:
Ettei vaan olis poskilaakerit menneet vaihteistosta, se on noissa todella yleinen vika. ravistaa ja nopeusmittari elää omaa elämäänsä, on aika hyvät tunnusmerkit.

Ja noita RS-vanteita on monta erilaista mallia, joissain on vaan semmonen 5cm:n lätkä keskellä, joissain se lätkä peittää pultitkin.

Ja vielä tuohon ruiskuun, kyllä sen melkein tarvii efi olla, ja jos on vielä vähäpäästöinenkin.
Pedal tu tö metal!

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Syyskuu 29. 12:05:11 2006

Ei sen tarvii efi olla, ja tuskin onkaan jos on GLXi. KE jetti noissa 1.6i saastemalleissa yleensä on ellei sitten ole XR3i nimikkeellä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Syyskuu 29. 13:10:01 2006

Jos keskikupit on mallia pultit peittävät, niin tästä käyttämättömät.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Syyskuu 29. 13:51:27 2006

Niin ja sit noita on vielä sileetäkin mallia...
Pedal tu tö metal!

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Pe Syyskuu 29. 17:32:02 2006

Ville K kirjoitti:Niin ja sit noita on vielä sileetäkin mallia...
Juu, sileetä mallia oon aatellukkin.
Ja kyllä se on KE-Jetronic kun siellä tulipellissä on ne kaksi "boksia" ja oikealla umpion vieressä on se polttoainejako systeemi josta lähtee ne punaiset letkut (hyvin selitetty mutta kumminkin) :lol:

Joo kuvia ottasin vaikka heti, mutta saan auton vasta kun entinen omistaja saa itelleen jonkun ruoskan talveksi, niin joutuu vähän odottaan.

Ja siihen on vaihdelaatikko vaihdettu juuri vähän aikaa sitten ja homma ei muuttunu miksikään, eli poskilaakereissa se ei pitäs olla.

Kuvia tulee paljon sitten kun saan auton itelle.

Ja ruostetta ei näkyny varapyöräkotelossa eikä muissakaan paikoissa missä sitä yleensä on...

Mutta kiitoksia näistä ja lisää vinkkejä saa antaa, että mitä kannattaa pitää silmällä tuossa kyseisessä laitteessa. :wink:
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Syyskuu 29. 21:13:12 2006

Kyllä Jesse mk3-4 Escot tuntee. Viimeiset Suomeen tuodut mk4:set olivat kattimalleja tuolla KE:llä. -90 XR:t olivat taas EFIllä, mutta kyse olikin lähinnä tehtaan halusta "testata" mk5 -moottoreita ennen korin uusintaa.
Esim. katti XR3:sta löytyy -86->-89 väliltä KE:lla, vaikkapa Ruotsista ja Saksasta. Olen ostanut ja purkanut 2kpl.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: Escort 1.6 GLXi (mk4)

Viesti Kirjoittaja Planet » Pe Syyskuu 29. 22:53:01 2006

cossuton kirjoitti:
johnlee5 kirjoitti:Eli tommonen tuli luvattua ostaa, minkälaisia tyyppivikoja noissa KE-Jetronic:illa varustetuissa escoissa on? Pitäs sisänivelet vaihtaa, ne on luultavasti menny.
Eli kaikkia huomioitavia seikkoja olisi hyvä kuulla, että voin varautua ja tarkastaa kyseiset paikat autosta.
Ja alla pyörii RS-vanteet ja niihin pitäs löytää keskikupit, jos jollain ois myydä? :roll:

Ja auto on vähäpäästöinen.
Hmm, en oo koskaan kuullutkaan että GLXi mallista, saatikka, että jossain muussa kuin RST:eessä (mk4) olisi KE-jetti? Onko ihan alkuperäinen vai tekniikanvaihto vai mitä? Sen uskon että toi vois olla viimesimpiä mk4:sia, johon olis ympätty EFi, mutta viisaat valaiskoon lisää..

jaa tyyppivikoja vai.. RUOSTE, KE-jetin kaikki ongelmat (jos siinä nyt yleensäkkin on KE-jetti), nykimiset, yms.. sähköongelmat valoissa, mm. takavalot.. onhan noita kaikkea..

ps. laita kuva konehuoneesta, kertoo enemmän kuin tuhat arvausta.

Ruosteesta tuli mieleen taka runkopalkit eli ne pitkittäispalkit, omasta rst:stä löytyi juuri se porsaan reikä sieltä. Molemmat palkit menee vaihtoon.
Ei kyllä olis ihan heti tullu mieleen et muuten ihan priimakuntoisesta pohjasta vois jotain löytyä. Moni kakku päältä kaunis...
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Re: Escort 1.6 GLXi (mk4)

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » La Syyskuu 30. 8:33:35 2006

Planet kirjoitti:
cossuton kirjoitti:
johnlee5 kirjoitti:Eli tommonen tuli luvattua ostaa, minkälaisia tyyppivikoja noissa KE-Jetronic:illa varustetuissa escoissa on? Pitäs sisänivelet vaihtaa, ne on luultavasti menny.
Eli kaikkia huomioitavia seikkoja olisi hyvä kuulla, että voin varautua ja tarkastaa kyseiset paikat autosta.
Ja alla pyörii RS-vanteet ja niihin pitäs löytää keskikupit, jos jollain ois myydä? :roll:

Ja auto on vähäpäästöinen.
Hmm, en oo koskaan kuullutkaan että GLXi mallista, saatikka, että jossain muussa kuin RST:eessä (mk4) olisi KE-jetti? Onko ihan alkuperäinen vai tekniikanvaihto vai mitä? Sen uskon että toi vois olla viimesimpiä mk4:sia, johon olis ympätty EFi, mutta viisaat valaiskoon lisää..

jaa tyyppivikoja vai.. RUOSTE, KE-jetin kaikki ongelmat (jos siinä nyt yleensäkkin on KE-jetti), nykimiset, yms.. sähköongelmat valoissa, mm. takavalot.. onhan noita kaikkea..

ps. laita kuva konehuoneesta, kertoo enemmän kuin tuhat arvausta.

Ruosteesta tuli mieleen taka runkopalkit eli ne pitkittäispalkit, omasta rst:stä löytyi juuri se porsaan reikä sieltä. Molemmat palkit menee vaihtoon.
Ei kyllä olis ihan heti tullu mieleen et muuten ihan priimakuntoisesta pohjasta vois jotain löytyä. Moni kakku päältä kaunis...
Juu no sitten kun sen itelle saan niin vien seuraavana tiistaina sen töihin ja nostan sen nosturilla ylös ja rupeen katteleen. Yhdestä noista kaasarivehkeistä mitä omistan jo ennestään, oli menny juuri nuo kyseiset palkit. Oli takajouset painuneet sisään... :evil:
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Syyskuu 30. 9:36:13 2006

ootko varma että se on vähäpäästöinen? olen yhden tuollaisen katsastanut juuri viime viikolla, 1.6i k-jet ja katalysaattori, silti ei ole vähäpäästöinen vaan otteessa lukee "katalysaattori, käytettävä lyijytöntä polttoainetta". Vähäpäästöinen se on vasta jos siellä otteessa lukee "vähäpäästöinen" tai "3-toimikatalysaattori". Ihmettelen vaan koojettiä ja vähäpäästöisyyttä, sopiiko ne samaan autoon.. :P

eihän toi kovin yleinen malli ole eli kerää talteen ja pidä kunnossa :-) tuossa mun leimaamassa oli orggis kattoluukkukin :-)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Syyskuu 30. 13:14:33 2006

Samiharju: hyvä huomio. Noi kolari XR3i:t (saksa-ruotsi) mitkä purin olivat molemmat KE-jetillä (ei K-jet), ja otteessa luki sakussa G-Kat mikä ymmärtääkseni vihjaa vahvasti vähäpäästöisen suuntaan?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Syyskuu 30. 18:09:34 2006

btw, mä en oo koskaa oppinu erittelemään k ja ke malleja, voi olla jompikumpi.. :-/

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Lokakuu 1. 20:52:30 2006

K-jetissä ei ole mitään bokseja, vaan kaikki hoituu bensanpaineilla, lämpötilalla tai bimetalliliuskoilla. Virranjakajassa on alipaine ja keskipako systeemit. Ohjauspaineensäädin löytyy kannen ja imusarjan välistä.
Ke-jetissä sitten boksit tulipellissä, sähköinen ohjauspaineensäädin määräjakajassa, lyhyt hall-jakaja, potikat/kytkimet kaasuläpässä ja ilmamäärämittarin läpässä jne, jne..

Mulla on selkeä mielikuva että jopa K-jettiä olisi käytetty paljon katin+ lambdan kanssa, mutta ei Fordissa. Joissakin merkeissä samoja ruiskuja kutsutaan myös sitten CIS ja CIS-E ruiskuiksi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » To Lokakuu 5. 0:33:35 2006

Tänään ostin sitten otsikon mukaisen laitteen (juu kuvia tulee) :D
Tosi hieno laite ja täydellinen huolto historia.
Mutta, jos käynnistäessä koskeekin kaasuun tai päästää liian aikasin virta-avaimesta niin kastelee tulpat :?:
Onko tyyppivika vai ominaisuus? Odottelulla taas lähtee käymään, mutta ensimmäinen auto ruiskumoottorilla mitä omistan niin on vähän kysymysmerkki toi tekniikka mulle vielä... :oops:
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » To Lokakuu 5. 9:46:17 2006

Onnea ostoksesta. Eipä saa yleensä ruiskuautossa polkea kaasua kun starttaa kylmänä.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Lokakuu 5. 10:32:35 2006

Miku kirjoitti:Onnea ostoksesta. Eipä saa yleensä ruiskuautossa polkea kaasua kun starttaa kylmänä.
äppäp.. mun rst kasteli tulpat jos EI koskenu kaasuun; vähäsen kaasua ja avaimesta niin ei mitää vaivaa... ominaisuus? :-)

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » To Lokakuu 5. 19:42:41 2006

Bensan paineita on epäilty, suuttimia on epäilty...täytyy ottaa selvää... :roll:
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Lokakuu 5. 22:51:22 2006

Olisko lämpöaikakytkimessä jotakin mätää? Kannattaa mittaa se. Katso mittausarvot vaikka S1/S2 korjausoppaasta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin