1.9L -85 cvh escortin kampiakselin laakerit

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

1.9L -85 cvh escortin kampiakselin laakerit

Viesti Kirjoittaja avoesco » Ma Lokakuu 30. 17:20:42 2006

Eli kone on ns.jenkki escortista
Tietääkö ketään mistä sais noita 0.5 ylikokoa :?:
Autokivitila tilasi 3viikkoa ennen juhannusta jenkeistä ja vieläkään ei ole tullut!!!!!
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Lokakuu 30. 18:41:50 2006

jos kone on todella -85, niin pitäisi olla ihan saman kokoiset kuin perus 1.6cvh:n laakerit.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco » Ma Lokakuu 30. 20:22:06 2006

kyllä on tätä kone mallia on tehty 85-86.
Onko tosiaan noin että normi cvh:n laakerit käy :?:
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Lokakuu 30. 20:53:22 2006

Mittaa nyt ensin, mutta näin opukset sanoo. Vasta 87 jälkeen big-end muuttui pieneksi, mutta sekin on ehkä sama kuin cvh sierrassa?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco » Ma Lokakuu 30. 21:00:14 2006

Vähän ihmetyttää jos on kun kaikki muut koneen mitat on ollut tuumissa...
no täytyy mittaa kun sattuu olemaan ylimääräinen 1.6 kone nurkissa.
Hiontaan tuo kampiakseli menee joten ei vissiin ole niin tarkka sisä mitalta ulko mitta tietysti tarkempi.
Olis tarvinu saada suu auki aikasemmin :evil:
turhaan ollaan odoteltu jos kerran nuo sopii :cry:

Edit:otin 1.9 koneesta yhden kampiakselin,kiertokangen laakeri liuskan ja avot ne sopii 1.6 koneen kauloihin :lol:
Olipa vielä sama foordin numero :!:
Käsittämätöntä miten fordilla ei tiedetä niiden omista koneista!!!!!
Pistää sapen kiehumaan kun avo on seissyt "turhaan" koko kesän ja nyt talveksi saa kuntoon :!:

Edit:Niin ISO kiitos JESSE T:lle tiedoista :wink:
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco » Ti Marraskuu 14. 18:24:37 2006

Tuli tuossa osia sovitellessa esiin simmonen ero noissa laakereissa että
"Keskittävä" laakeri on erinlainen.
1.9 moottorissa on kiinteänä laakerissa "kaula"joka keskittää mutta 1.6 on vissiin irto liuskat kun ei tullu laakeri setin mukana?
Tuleekohan tosta jotain ongelmia jos laittaa nuo 1.6:sen irto liuskat sinne?

Edit:tilasin liuskat katotaan miten äijän käy :wink:
Viimeksi muokannut avoesco, Ke Marraskuu 15. 16:00:20 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Marraskuu 14. 20:54:29 2006

Kai sen näkee jo sovitusvaiheessa onko ongelmia tulossa. Zetecissä on nuo samaa puuta, mutta laakerin mitta heittää muistaakseni pikkasen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin