Escortin 1.6 CVH EFI moottori, mielipiteitä?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Escortin 1.6 CVH EFI moottori, mielipiteitä?
Tarvisi hankkia muijalle auto jolla kulkea töihin ja noita 90-92 Mk5 escortteja on paljon kaupan edullisesti. Luin kuitenkin netistä, mm:
http://www.ajovalo.net/Mallit/Ford_Escort_90.htm
että tuo moottori olisi huono tai erittäin huono, pitääkö paikkansa? Unohdanko kokonaan tuon ja keskityn etsimään kalliimpia zetec koneisia?
Lähinnä kiinnostaisi että onko tuollainen nyt sitten kelpo peli ajaa 50km päivässä josta suurin osa vielä kaupunkiajoa, vai onko zetec koneinen huomattavasti parempi?
http://www.ajovalo.net/Mallit/Ford_Escort_90.htm
että tuo moottori olisi huono tai erittäin huono, pitääkö paikkansa? Unohdanko kokonaan tuon ja keskityn etsimään kalliimpia zetec koneisia?
Lähinnä kiinnostaisi että onko tuollainen nyt sitten kelpo peli ajaa 50km päivässä josta suurin osa vielä kaupunkiajoa, vai onko zetec koneinen huomattavasti parempi?
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Enpä tuollaista ole kuullutkaan että olisi "epäonnistunut viritelmä". CVH koneessa on hieman epämiellyttävä käyntiääni ja nokka-akseli/nostaja järjestelmä on pahamaineinen kulumaan. Onneksi nokkasarja on ~150e ja se on todella helppo vaihtaa. Muuta pahaa en nyt sitten heti keksikään. Taitaa auton suurimmat ongelmat olla kuitenkin muualla kuin konehuoneessa.
Toki Zetec on hieman uudempi moottori, mutta hintaero on aika huonosti perusteltu vain tällä.
Toki Zetec on hieman uudempi moottori, mutta hintaero on aika huonosti perusteltu vain tällä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
Itellä käyttiksenä -91 mallinen Escortti. Auto ollut perheessämme uudesta alkaen, eli historia on aika hyvin tiedossa.
Mitään pahaa sanottavaa ei ole - siis kun suhteutetaan asiat auton hintaan. Auto seissyt ulkona parkissa kesät talvet ilman lohkolämmitintä ja aina on lähtenyt käyntiin. Tien päälle ei ole koskaan jättänyt. Mitään normaalista poikkeavaa remppaa en ole tehnyt.
Kone käy nätisti eikä syö öljyä. Autolla tosin ajettu vasta 118000 km, mikä ikäisekseen todella vähän.
Hyvä käyttöauto ja edulliset varasosat. Yksinkertainen tekniikka - helppo rempata.
Mitään pahaa sanottavaa ei ole - siis kun suhteutetaan asiat auton hintaan. Auto seissyt ulkona parkissa kesät talvet ilman lohkolämmitintä ja aina on lähtenyt käyntiin. Tien päälle ei ole koskaan jättänyt. Mitään normaalista poikkeavaa remppaa en ole tehnyt.
Kone käy nätisti eikä syö öljyä. Autolla tosin ajettu vasta 118000 km, mikä ikäisekseen todella vähän.
Hyvä käyttöauto ja edulliset varasosat. Yksinkertainen tekniikka - helppo rempata.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79
Ford Escort -79
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Haha, vai kallista. En juuri keksi yhtään kallista komponenttiä oli sitten kyseessä efi, k- tai ke- jetti.Arska kirjoitti:Ei siinä mitään sen kummempaa heikkoutta ole, mutta jos kerran jotain negatiivista etsitään niin se on tuo. Paljon kallista ja särkyvää komponenttia verrattuna k-jettiin.
Kokonaisia tekniikoitakin kun tarjolla ajoittain n.2-300e hintaan.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
toniwe kirjoitti:Näistä nyt uskaltaa varmaan vetää sen johtopäätöksen, että jakohihnaa tarpeeksi usein vaihtamalla tuollainen on ihan hyvä hankinta.
Muistaakseni hihnavalmistaja (Gates) suosittelee 45tkm vaihtoväliä, en muista mitä fordin suositus on...
Mutta muuten cvh on omien kokemusten mukaan varsin kestävä.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Luin nyt muistinvirkistämiseksi tuon surullisen Tuulilasi nro 1991/10 Escort Mk5 1.6i EFi kestotestin. Lopulta ongelmat moottorin kanssa menivät siihen pisteeseen, että koko moottori piti vaihtaa. Viaksi epäilivät purkamisen jälkeen, että syystä tai toisesta öljypumpun paineventtiili vuoti jo uudesta lähtien eikä siksi moottorissa ollut ikinä oikeaa öljynpainetta. Tämän seurauksena moottoriin vaihdettiin ensin takuuseen nostajat, nokka ja nostajat vielä toisen kerran ennen kuin koko moottori meni vaihtoon. Nokasta ja nostajista tulleet metallimurut olivat joutuneet sitten öljypumppuun ja se oli myös rikki.
-
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
- Paikkakunta: Espoo/Nummela
Faktaa, ei heittoa! Huhuinahan niistä hajoaa kaikki.Iät ajat cvh:lla ajettu, normaali käyttöauton kone. Jakohihnan vaihtokaan ei paljon helpompaa vois olla.Sine kirjoitti:Luin nyt muistinvirkistämiseksi tuon surullisen Tuulilasi nro 1991/10 Escort Mk5 1.6i EFi kestotestin. Lopulta ongelmat moottorin kanssa menivät siihen pisteeseen, että koko moottori piti vaihtaa. Viaksi epäilivät purkamisen jälkeen, että syystä tai toisesta öljypumpun paineventtiili vuoti jo uudesta lähtien eikä siksi moottorissa ollut ikinä oikeaa öljynpainetta. Tämän seurauksena moottoriin vaihdettiin ensin takuuseen nostajat, nokka ja nostajat vielä toisen kerran ennen kuin koko moottori meni vaihtoon. Nokasta ja nostajista tulleet metallimurut olivat joutuneet sitten öljypumppuun ja se oli myös rikki.
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
voisi todeta että vanhassa vara parempi, jos uutena ei kestä, mutta vanhana toimii kuin kello. Huulilasi joo.. hyvin on koneet kestänyt.
Perus tyyppivika kai sulake/relerasian pohja noissa.
Perus tyyppivika kai sulake/relerasian pohja noissa.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Ei itellä ole ollut kaasari tai k-jet cvh:ssa (efi:ä en ole omistanut) mitään erikoisempia vikoja, mitään suurempaa ei hajonnut ja aina lähti käyntiin kun oli tarvis eikä tielle jääty. Tuo lehden testin aikana moottorin vaihtaminen vaan tuppaa varmaankin hieman tuomaan huonoa mainetta moottorille...
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
- Paikkakunta: Akaa
CVH-moottoreita on lähes jokaisessa omassa vehkeessä ja ite en ole huomannut mitään tyyppivikaa kuin noi nostajat ja nokka-akseli...tosin olen huomannut, että kunnon öljyllä pääsee noista ongelmista aika pitkälti eroon (eli ei mitään perus mobilia tai huonompia, kun itse ostin KE-Jetillä toimivan 1.6 CVH:oon ja siellä oli käytetty jotain mobilia aikasemmin ja nostajat naputti...ja kun pistin Castrol SLX 5W-30 niin nostajat hiljeni täysin)
Ja normaalia öljyvuotoa näissä paljon esiintyy aika paljon...

Ja normaalia öljyvuotoa näissä paljon esiintyy aika paljon...

-
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ma Joulukuu 29. 10:20:42 2003
- Paikkakunta: Lempäälä
Aivan, lehtien testit...
Joskus luin talvirengastestiä jonka voitti xx merkkinen rengas.
Kuitenkin voittajarenkaan arvostelussa moitittiin ajettavuutta
Että se niistä lehtien testeistä.
Itellä cif cvh, ja mitään moitittavaa ei oo ollut.
Tosin, onhan noissa pikkasen ulkopuolista voitelua mutta... sfw
Nostajien rapinoista pääsee oikealla öljyvalinnalla kuten johnlee5 jo aiemmin mainitsi.
Joskus luin talvirengastestiä jonka voitti xx merkkinen rengas.
Kuitenkin voittajarenkaan arvostelussa moitittiin ajettavuutta



Että se niistä lehtien testeistä.
Itellä cif cvh, ja mitään moitittavaa ei oo ollut.
Tosin, onhan noissa pikkasen ulkopuolista voitelua mutta... sfw

Nostajien rapinoista pääsee oikealla öljyvalinnalla kuten johnlee5 jo aiemmin mainitsi.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Minullakin ollut useita CVH-moottorisia autoja ja kaikkien kanssa on tultu toimeen.
Kun tuota Tuulilasin 30 000 km kestotestiä tuli läpi, niin taisi sattua maanantaipäivän moottori tuohon autoon. Sitten kun autoon lopulta vaihdettiin moottori, niin 30 tkm tuli täyteen ja testi lopetettiin. Vastaavassa TM:n testissä kaikki meni (muistaakseni) suurin piirtein ihan hyvin.
Kun tuota Tuulilasin 30 000 km kestotestiä tuli läpi, niin taisi sattua maanantaipäivän moottori tuohon autoon. Sitten kun autoon lopulta vaihdettiin moottori, niin 30 tkm tuli täyteen ja testi lopetettiin. Vastaavassa TM:n testissä kaikki meni (muistaakseni) suurin piirtein ihan hyvin.
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Muistelisin omistajan käsikirjasta lukeneeni että 40tkm olis vaihtoväli. Itelläni on tällä hetkellä 276tkm ajettu cvh efiesco alla ja voin sanoo että tää on mun eka auto jolle ei oo tarvinu tehä yhtään remonttia, huollot vaan ja jotain harrastusta... Eihän tuo tykki oo mutta kyllä sillä bussin ohittaa. Transpointin yhdistelmät on sitte toinen juttu...tony the tiger kirjoitti:toniwe kirjoitti:Näistä nyt uskaltaa varmaan vetää sen johtopäätöksen, että jakohihnaa tarpeeksi usein vaihtamalla tuollainen on ihan hyvä hankinta.
Muistaakseni hihnavalmistaja (Gates) suosittelee 45tkm vaihtoväliä, en muista mitä fordin suositus on...
Mutta muuten cvh on omien kokemusten mukaan varsin kestävä.
#764