Granadaan Cossun pannu

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Pertsa
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Toukokuu 11. 18:00:14 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Granadaan Cossun pannu

Viesti Kirjoittaja Pertsa » To Kesäkuu 28. 22:56:49 2007

Kiinnostais ostaa projeksiksi coupe Granada.

Onko mitään mahdollisuutta muutoskatsastaa siihen 2 litranen Cossun kone tai 2,9 litranen Cossu kone? Perana Granadasta ei taida saada vertailu kelpoista suomessa?

En oo löytäny netistä mikä olis tehokkain sarjavalmistettu Granada. (siis muukuin perana)

Tossa jotain tietoa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ford_Granada ja http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Granada
#1605
Ford Transit Connect -08 (Firman auto,ei-ilmastointia.com)
ex.Ford Escort 1,8 TD -97
ex.Ford Sierra 2,0i 4x4 -91

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Kesäkuu 29. 1:26:07 2007

Minkä ikäinen Granada? Molemmat kone vaihtoehdot ei periaatteessa luonaa, mutta ns. omavalmiste moottorina varmasti saisi leimattua. Eli tyyliin kax-kasi tai kax-ysi johon "vaihdettu" kannet ja penkitetty sopivat teholukemat.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Kesäkuu 29. 8:33:22 2007

Perana Granu ei kelpaa vertailumalliksi, mutta Perana-replicalle on mahdollista saada poikkeuslupa. Ei tod. mikään läpihuutojuttu, mutta yksi Capri Perana-replica on valmistumassa tuolla Caprikerhon puolella.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Kesäkuu 29. 14:30:03 2007

Kasin saa jotenkin. Eli 221" (n.3,65) V8 löytyy Fordilta -63 hujakoilla. Granu on niin vanha että siihen sen voi laittaa (päästöpolitiikat).
Ja suurin on ollut 3,0 Essex-> 3,0 + 25% = n.3,75.
Koneen löytäminen on suurin ongelma...

Cossun nelikko ei onnistu ilman kikkailua "omavalmiste-moottorina"; kysy konttorilta -jossa aiot sen leimata-. Vaihtelee tuo tulkinta konttorin katuosoitteen tahdissa.

Ja sama laulu 2,9 Cossun kanssa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Pertsa
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Toukokuu 11. 18:00:14 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Pertsa » Pe Kesäkuu 29. 16:07:19 2007

Tietystihän ton ikäisessä "loisto" autossa pitäisi v-voimaa löytyä pellin alta. Ykkös koppanen (-1978) olis se unelma, mutta kyllä kakkos koppanenkin kävisi. Mikähän on tehokkain sarjavalmisteinen Granada?

Eli en ole vielä hommannut mitään, mutta tossa lähitulevaisuudessa olisi tarkoitus jotain alkaa tekemään.

Caprihan olisi hieno ja urheilullinen, mutta toi Granada olisi vähän omaperäisempi vaihtoehto,
#1605
Ford Transit Connect -08 (Firman auto,ei-ilmastointia.com)
ex.Ford Escort 1,8 TD -97
ex.Ford Sierra 2,0i 4x4 -91

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Pe Kesäkuu 29. 16:49:50 2007

Pertsa kirjoitti:Tietystihän ton ikäisessä "loisto" autossa pitäisi v-voimaa löytyä pellin alta. Ykkös koppanen (-1978) olis se unelma, mutta kyllä kakkos koppanenkin kävisi. Mikähän on tehokkain sarjavalmisteinen Granada?
jep,puhut asiaa! 8) valitettavasti kakkoskoppasta ei ole coupena ja tehokkain on 2.8i GLS 160hv

Pertsa
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Toukokuu 11. 18:00:14 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Pertsa » Pe Kesäkuu 29. 16:56:01 2007

Mitens ne tehot menee 160hv + 25% = n.200hv???

Eikä se coupe mikää välttämöttämyys ole. Consulin saa vissiinkin coupena kanssa?
#1605
Ford Transit Connect -08 (Firman auto,ei-ilmastointia.com)
ex.Ford Escort 1,8 TD -97
ex.Ford Sierra 2,0i 4x4 -91

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Kesäkuu 29. 17:26:06 2007

160hv + 20% eli 192hv. Just jäädään hepalla alle BOA:n 193hv:n.

Vai onko granussa merkitty 150hv, niinkuin sierrassa?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Kesäkuu 29. 20:50:05 2007

Joo granuissa taitaa olla tehokkain merkitty 150hv.
Se 160hv on vaan caprissa.
Ja boassa on 195hv... nusnus... :wink: :D

Mun ymmärtääkseni ei saa laitettua granuun, mutta kyllä eräs klubin jäsenkin kovin semmosta meinasi kilpiin asti rakentaa. :wink:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Seppo
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulukuu 24. 14:11:31 2001

Viesti Kirjoittaja Seppo » La Kesäkuu 30. 10:36:08 2007

Ensimmäisissä 2.8i Granadoissa (-78--81?) ilmoitetaan 160 hv/118 kW.
Ainakin -82 vuoden esitteessä tehot on jo 150 hv/110 kW.
Samoihin aikoihin (-81) tuli Capreihin tuo sama moottori 160 hv:n tehoisena. Capria, Granadaa ja xr4i:tä valmistettiin samaan aikaan ja ainoastaan urheilullisessa Caprissa tehot ilmoitettiin 160 hv. :wink:

Todellisista tehoistahan ei kukaan välitä, vaan tässä tapauksessa ratkaisee viralliset tehtaan antamat lukemat.
Jäsen #72
Keep the Legend Alive

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Kesäkuu 30. 11:13:54 2007

Toi taitaa vaihdella aika paljon lähteittäin, mutta mun tietojen mukaan ainoastaan caprin PRN pannuun on ilmoitettu se 160hv.
Siitähän se tosiaan riippuu, että minkä vertailupaperin käteensä loppupeleissä saa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Kesäkuu 30. 15:49:02 2007

TeRoK kirjoitti:Toi taitaa vaihdella aika paljon lähteittäin, mutta mun tietojen mukaan ainoastaan caprin PRN pannuun on ilmoitettu se 160hv.
Siitähän se tosiaan riippuu, että minkä vertailupaperin käteensä loppupeleissä saa.
Mulla on juurikin Granada 2.8i GLS vm.79 ja oon katsellu useammasta ohjearvo luettelosta ja netistä, niin on ainut Granada malli jossa 160hv (Varma tieto) vuosimallit 78-80, v.-81 tuli jo se 150hv malli, jollainen mulla myös oli aikanaan... 8)
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Heinäkuu 2. 22:31:32 2007

http://www.ajovalo.net/Ford_moottorit2.htm

PRB Cologne 2792 HC V6 OHV 160 Granada 08.77-07.81 Bosch K-Jetronic
PRN Cologne 2792 HC V6 OHV 160 Capri 05.75-04.85 Bosch K-Jetronic

Tiedä sitten miten hyvin tuo lista pitää paikkansa, kun katsoo esimerkiksi kohtaa BOA.

Vastaa Viestiin