Mondeo v6 tehojen "jäätyminen"
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Mondeo v6 tehojen "jäätyminen"
Välillä tuntuu ,et ei ole yli 4000Rpm mitään potkua ja parempi vaihtaa vaan isommalle.
Tutkisin tota toisiokaasuläppien avausmoottoria ja se kyllä toimii ainakin konehuoneesta kaasua antaessa. Ja imusarjakin tuli hyvin putsattua ja huollettua viime kesänä ,kun vaihdoin tulpat ja laitin EGR:n tukkoon.
Laitan kabiiniin ledin ilmoittamaan läppien aukeamisesta ,nyt kun tiedän ,mistä vetää piuhan läpi. Kiitos foorumin siitä.
Nyt tuntuis toimivan ,mutta tossa viime viikolla oli ohituksissa jotenkin puutunut koko mondeo. Voisko boxissa olevat error codet jotenkin rajoittaa kulkua?? Oli p1151 ilmotus ajotietokoneessa (joku lambda ollu ilmeisesti muka laihalla) ,johtuu luultavasti tulpatusta EGR:stä
Nollasin koodit pois ja ihan kuin kiekuis paremmin isoilla kiekoilla. Varmuuden noihin imuläppien toimintaan saan tosiaan ,kunhan asennan sen ledin kertomaan avauksesta.
Mistään ei löydy tietoa mondeon boxin sielunelämästä eri tilanteissa ,olis kiva tietää sen toiminnasta hiukan enemmän. Eli EEC-V toi ilmeisesti on. Taitaa olla aika salassa kaikki ton boxin toiminta yleisöltä.
Voi olla et ton "kesäcossun" takia ei mondeo oikeen tunnu menevän mihenkään ,mut on kyl ollu niin saatanan laiskan tuntunen hetkittäin. Varsinkin ,kun pienemmälle vaihtaminen ei saa mitään aikaan ohituksissa.
Tutkisin tota toisiokaasuläppien avausmoottoria ja se kyllä toimii ainakin konehuoneesta kaasua antaessa. Ja imusarjakin tuli hyvin putsattua ja huollettua viime kesänä ,kun vaihdoin tulpat ja laitin EGR:n tukkoon.
Laitan kabiiniin ledin ilmoittamaan läppien aukeamisesta ,nyt kun tiedän ,mistä vetää piuhan läpi. Kiitos foorumin siitä.
Nyt tuntuis toimivan ,mutta tossa viime viikolla oli ohituksissa jotenkin puutunut koko mondeo. Voisko boxissa olevat error codet jotenkin rajoittaa kulkua?? Oli p1151 ilmotus ajotietokoneessa (joku lambda ollu ilmeisesti muka laihalla) ,johtuu luultavasti tulpatusta EGR:stä
Nollasin koodit pois ja ihan kuin kiekuis paremmin isoilla kiekoilla. Varmuuden noihin imuläppien toimintaan saan tosiaan ,kunhan asennan sen ledin kertomaan avauksesta.
Mistään ei löydy tietoa mondeon boxin sielunelämästä eri tilanteissa ,olis kiva tietää sen toiminnasta hiukan enemmän. Eli EEC-V toi ilmeisesti on. Taitaa olla aika salassa kaikki ton boxin toiminta yleisöltä.
Voi olla et ton "kesäcossun" takia ei mondeo oikeen tunnu menevän mihenkään ,mut on kyl ollu niin saatanan laiskan tuntunen hetkittäin. Varsinkin ,kun pienemmälle vaihtaminen ei saa mitään aikaan ohituksissa.
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mulla samat ongelmat. Tosin diagnosoitu jo, takimmainen kansipahvi palanut, takimmainen lambda sökö ja läppämoottori jumissa. Puutuu juurikin yli 4000rpm ja meno on suht heikkoa alakierroksillakin (sama kun ajais jotain 4 pyttystä
). Alotteli mulla ton tehon hukkaamisen ajoittain, veikkaan että ne läpät ei liikkunu siellä kunnolla... Jos kaikki on muuten varmasti kuosissa niin kattien tukkeutuminen yleensä puuduttaa koneen kun koneen yläkierroksilla.

http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Mulla oli etumatkustajien kohdalla oleva katti tukkeessa ja aiheutti voimattomuuden tunnetta ylemmillä kierroksilla. Ei kiertäny oikeastaa 6000 yli. Huomasin vasta ohituksissa, kun piti alkaa ottamaan vauhtia. Harjateräksellä tuon rassasin ja nyt toimii taas normaalisti 

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Otin ylemmän imusarjan pois ja paskaa on sen verran riittävästi että huh huh. Otan ens kerralla kameran mukaan ja pistän vähän fotoja miltä imukanavat, kaasuläppä sisäpuolelta ym näyttää... ihmekkös jos on vähän ollu tehot kuutamolla.Tharkad kirjoitti:Mulla samat ongelmat. Tosin diagnosoitu jo, takimmainen kansipahvi palanut, takimmainen lambda sökö ja läppämoottori jumissa. Puutuu juurikin yli 4000rpm ja meno on suht heikkoa alakierroksillakin (sama kun ajais jotain 4 pyttystä). Alotteli mulla ton tehon hukkaamisen ajoittain, veikkaan että ne läpät ei liikkunu siellä kunnolla... Jos kaikki on muuten varmasti kuosissa niin kattien tukkeutuminen yleensä puuduttaa koneen kun koneen yläkierroksilla.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Vähän OT mutta kannattaa katsella näissä vanhemmissa mondeoissa noita sähkökaapeleita sillä silmällä. Omassa akun plussa kaapeleista murentunut eristeet pois 10cm matkalta ja osa liittimistä aika hapettuneita sisältä ynnä muuta kivaa. Tässä vaiheessa huomattuna näyttää selviävän parilla eurolla ja kasalla tuskaa... plussa kaapeleiden ottaminen akun jalustaan ei ollut kovin kaukana.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
KtK!?!?! Ehditkö napsimaan kuvaa yhtään niistä paskasista läpistä ja kanavista? Cobran modulaari-koneessa on myös samanmoiset systeemit, IMRC:ksi kutsutut, ja puhdistin ne myöskin. Tuossa surkea laatuinen kuva omasta yhdestä kanavasta: http://www.nic.fi/~moutine/mustang/kanava.jpg Oliko suurinpiirtein yhtä paskainen? Paljonko ajettu sulla oli?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kännikameralla otettuja fotoja http://asenteella.servebeer.com/Imusarja/Tharkad kirjoitti: Otin ylemmän imusarjan pois ja paskaa on sen verran riittävästi että huh huh. Otan ens kerralla kameran mukaan ja pistän vähän fotoja miltä imukanavat, kaasuläppä sisäpuolelta ym näyttää... ihmekkös jos on vähän ollu tehot kuutamolla.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Aika tatina on kyllä kertynyt. Paljos kilometrejä tullut että tuommosen paskamäärän on saanut kerättyä? Ilmeisesti EGR ollut toiminnassa? Olisko yhtään kuvaa jäänyt kanavasta jossa venttiilin varsikin näkyisi? Mimmoselta ne näytti?Tharkad kirjoitti:Kännikameralla otettuja fotoja http://asenteella.servebeer.com/Imusarja/Tharkad kirjoitti: Otin ylemmän imusarjan pois ja paskaa on sen verran riittävästi että huh huh. Otan ens kerralla kameran mukaan ja pistän vähän fotoja miltä imukanavat, kaasuläppä sisäpuolelta ym näyttää... ihmekkös jos on vähän ollu tehot kuutamolla.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Niinhän nuo kaapelit näyttää tekevän...Kaikessa sitä on fordillaki ostattu säästää! Ja ei oo ainoastaa mondeon ongelma. Vai mitä tokor?Tharkad kirjoitti:Vähän OT mutta kannattaa katsella näissä vanhemmissa mondeoissa noita sähkökaapeleita sillä silmällä. Omassa akun plussa kaapeleista murentunut eristeet pois 10cm matkalta ja osa liittimistä aika hapettuneita sisältä ynnä muuta kivaa. Tässä vaiheessa huomattuna näyttää selviävän parilla eurolla ja kasalla tuskaa... plussa kaapeleiden ottaminen akun jalustaan ei ollut kovin kaukana.
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kilometrejä tais olla joku 313tkm. EGR on ollu toiminnassa. Tota pidemmälle ei ole vielä tullut purettua, pistän kuvia lähipäivinä sitten kun saan tuon alemman imusarjan pois.MouTine kirjoitti:Aika tatina on kyllä kertynyt. Paljos kilometrejä tullut että tuommosen paskamäärän on saanut kerättyä? Ilmeisesti EGR ollut toiminnassa? Olisko yhtään kuvaa jäänyt kanavasta jossa venttiilin varsikin näkyisi? Mimmoselta ne näytti?Tharkad kirjoitti:Kännikameralla otettuja fotoja http://asenteella.servebeer.com/Imusarja/Tharkad kirjoitti: Otin ylemmän imusarjan pois ja paskaa on sen verran riittävästi että huh huh. Otan ens kerralla kameran mukaan ja pistän vähän fotoja miltä imukanavat, kaasuläppä sisäpuolelta ym näyttää... ihmekkös jos on vähän ollu tehot kuutamolla.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Tuhkanen oli ku mikä ja ajettu on 50.000. Ei ollu noin paksulti ja noin tahnamaista ,kuin noissa tharkadin ottamissa kuvissa. Aika helposti lähti paska kumminkin irti. Puhastussprei ja pulloharja oli hyvä imusarjan pitkien kanavien pudistukseen.MouTine kirjoitti:KtK!?!?! Ehditkö napsimaan kuvaa yhtään niistä paskasista läpistä ja kanavista? Cobran modulaari-koneessa on myös samanmoiset systeemit, IMRC:ksi kutsutut, ja puhdistin ne myöskin. Tuossa surkea laatuinen kuva omasta yhdestä kanavasta: http://www.nic.fi/~moutine/mustang/kanava.jpg Oliko suurinpiirtein yhtä paskainen? Paljonko ajettu sulla oli?
EGR venttiilin väliin tuli sokea tiiviste ja pois en ota. Kuvia ei tullu otettua. Kyllä toi tuntuis nyt kulkevan ihan niinkuin pitäiskin kai.
Imuilma on vieläkin hieman liian lämmin ruuhka-ajossa Omatekosesta lämpösuojasta huolimatta. About 30 astetta. Ja silloin toi tuntuu mielestäni huomattavasti laiskemmalta ,kuin esim 10 asteista ilmaa saadessaan.