Escort MK 5-6 kardaanitunneli?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Escort MK 5-6 kardaanitunneli?

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ma Maaliskuu 3. 17:12:15 2008

Sarjassamme "älä ees ajattele".... :lol:

Onko vitos ja kutos koppaisissa escorteissa minkä kokonen kardaanitunneli, notta mahtuuko siellä se rautaputki pyörimään?
Vai onko Cossuihin tehty ihan omaa/erilaista pohjaa?

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Re: Escort MK 5-6 kardaanitunneli?

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ma Maaliskuu 3. 17:15:23 2008

cruiseri kirjoitti:Sarjassamme "älä ees ajattele".... :lol:

Onko vitos ja kutos koppaisissa escorteissa minkä kokonen kardaanitunneli, notta mahtuuko siellä se rautaputki pyörimään?
Vai onko Cossuihin tehty ihan omaa/erilaista pohjaa?
Eikös ne cossut perustu tuohon tuohon Sierran pohjalevyyn?

Ainakin niis eri pohja on ku onhan niis konekkin toisin päin ja laatikkokin sillä missä pitääkin. :D

Btw... eikös tuommosen takaveto 4-6 koppasen vois helpoiten rakentaa 4x4 mallista? ja oisko jopa luvallinenkin tehä?
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Maaliskuu 3. 19:04:23 2008

RS2000 4x4:stä tekeminen: olisi eka takavetoinen jossa kone + loota olisi poikittain...Eksoottista, kauniisti sanottuna :)
Ja takavetoisena noi takapään voimansiirron osat kestäisivät ehkä jopa toistasataa hevosta (mm. 3 -osainen hitsilanka kardaanina... )

Escort Cosworth ei ole mk5 tai 6 Escort vaan Sierra 4x4 Cosworth hieman lyhennettynä ja naamioituna muutamalla mk5 escortin pintapellinpalalla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ma Maaliskuu 3. 20:30:57 2008

jjs kirjoitti:RS2000 4x4:stä tekeminen: olisi eka takavetoinen jossa kone + loota olisi poikittain...Eksoottista, kauniisti sanottuna :)

Escort Cosworth ei ole mk5 tai 6 Escort vaan Sierra 4x4 Cosworth hieman lyhennettynä ja naamioituna muutamalla mk5 escortin pintapellinpalalla.
Ookoo, elikkäs unohetaan cossuun vertailut...

Eroaako sitten normi etuvetosen ja RS2k 4x4 pohjat toisistaan?
Eli mahtuuko jordaani etuvetosen mahan alle? :lol:

Ja mitään lupahommia ei tartte ny miettiä :wink:
Tosin... Vaikka sitä kardaanitunnelia ei oliskan niin taitas olla pienin homma tehdä se, mutta oishan se helpomp jos se on valmiiks sopivan kokoinen...

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Maaliskuu 3. 20:37:25 2008

Taitaa tosiaan olla pienin murhe se kardaanin mahtuminen, vaihdelaatikolle siellä ei nimittäin pitkittäisasennuksessa ainakaan ole tilaa.. :wink:
Pedal tu tö metal!

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ma Maaliskuu 3. 21:47:21 2008

cruiseri kirjoitti:
Eroaako sitten normi etuvetosen ja RS2k 4x4 pohjat toisistaan?
Eli mahtuuko jordaani etuvetosen mahan alle? :lol:
Pohjat on liki samat, nelikon takapalkeissa parit kierrelevyt enemmän, varapyöräkotelo on taaempana ja iskarin yläpäissä enemmän kiinnitysreikiä kuin etuvedossa.
Muutama vuos sitte etuvetosen koppaan laitoin nelikon rojut.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Maaliskuu 4. 22:14:16 2008

http://www.siipicossu.com/manuaaleja/manuaalit.htm

ja sieltä "RS2000 4x4 technical supplement" eli Escort 4x4 manuska. Siinä on kerrottu erot. Tankki on 4x4 Escortissa kaksiosainen/-lokeroinen ja erilainen kuin normi-Escortissa. Mondeo 4x4:ssa on aika tavalla samaa tekniikkaa.

Vastaa Viestiin