ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
20 lohko 16 kansi, mikä olis hyvä perusennakko?? tai edes suuntaa antava että uskaltais ajaa.
peltisarja ja 32\36 weber, kaikki muut vakiopalikoita.
peltisarja ja 32\36 weber, kaikki muut vakiopalikoita.
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
eikö ketään osaa sanoa.
sen verran tiedän että korvakuulolla mutta ota siitä ny selvää miltä sen pitäis kuulostaa.
sen verran tiedän että korvakuulolla mutta ota siitä ny selvää miltä sen pitäis kuulostaa.
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
No katotaan saahaanko keskustelua aikaan mut joku "ralli guru" sano joskus et max ennakko 34 / 4000rpm on semmonen perus karkee lähtökohta.
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
eli alipaineletkukiinni varmaan, vai muuttuuko se edes ilman.henu kirjoitti:No katotaan saahaanko keskustelua aikaan mut joku "ralli guru" sano joskus et max ennakko 34 / 4000rpm on semmonen perus karkee lähtökohta.
en oo oikeen perillä tästä jutusta mutta toivottavasti jotain oppis...
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
meillä on 2litrasessa perus ennakko 20 ja maks noin 35, vakio 1.6sen jakaja alipainekello ei käytössä. nokka on jotain 12.5 nostoo ja 320astetta, läppärungot ja hieman kaiveltu 1.6sen kansi, vakio alakerta
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
Joku tais joskus mainita että rajulla nokalla alipainesäädin ei pelaa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
Joo eikä tuplilla.vauhtipete kirjoitti:Joku tais joskus mainita että rajulla nokalla alipainesäädin ei pelaa.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
Eikä se alipainesäädin vakiokoneessakaan pelaa muuta kuin pienemmällä osakuormalla. Eikä sen muulloin ole tarkotuskaan toimia.
Jäsen #606
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen+kaasutinasiaa
eka oli ysivitosta tankissa, piti hätäpäissä hakea kun mjuuta ei saanu.
nyt kokeiltu 20 ennakolla ja 23. ei nakuta w-powerilla.
tosin bensankulutus on jotain 20l/100km ja ilmeisesti mun kaasari on paskana kun toi ykskutonen vei saman verran.
pari vetoa otettu ja kiihtyy ihan ok johonkin 130 paikkeille mutta sit ei oikee enää kun minimaalisesti.
saa ehdottaa suuttimia dgav kaasariin, tietäis edes vakio 2,0 suuttimet niin sais jotain pohjaa.
nyt kokeiltu 20 ennakolla ja 23. ei nakuta w-powerilla.
tosin bensankulutus on jotain 20l/100km ja ilmeisesti mun kaasari on paskana kun toi ykskutonen vei saman verran.
pari vetoa otettu ja kiihtyy ihan ok johonkin 130 paikkeille mutta sit ei oikee enää kun minimaalisesti.
saa ehdottaa suuttimia dgav kaasariin, tietäis edes vakio 2,0 suuttimet niin sais jotain pohjaa.
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
pistä luokkaa 140/140 pääsuuttimet, niistä on hyvä lähteä liikkeelle.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
140/145 oli kun rakennettiin kaasari uusiks.VooDoo kirjoitti:pistä luokkaa 140/140 pääsuuttimet, niistä on hyvä lähteä liikkeelle.
sain myös free tekniksiltä tietoa. eli tyhjäkäyntisuuttimet on käytössä vielä maantienopeuksissakin.
bensapumppu tuottaa liikaa painetta(vakio) ja tulvii ilmeisesti.
paluulähtö kaasarissa oli kuristettu ja oli luokkaa puolen millin reikä, sitä suurennettiin vähitellen ja lopuksi vedin niin ison kuin sai eli 5,5milliä.
suodatin pysyy edelleen silti täynnä, eikä ole sitä perinteistä ilmakuplaa siellä.
nyt vetää tosi hienosti mutta tyhjäkäyntiä ei ole kun joskus, syy ilmeisesti on roska jossain kun aluksi kävi hienosti mut nyt taas ei.
peltipakosarja hehkui hieman kun kävi korkeaa tyhjää.
olisko tähän syytä vai ihan normaalia tai ratkaisua??????
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
moro sulla on hyvä kaasari mikäli ei ole väljä.
aikoinaan omassa oli niin väljä että piti tulitikuilla parannella mut silläkin ajeli silti pari vuotta.
sit jos tuntuu että pitää saada enemmän vaik kesäksi.
niin vaihda paikalle se vastaava isokurkkuisempi malli jossa aukeaa mekaanisesti molemmat kurkut.
ja talveksi taas se vakio.
jos ajelet normi nokalla niin kiireesti alipaineletku takasin virranjakajaan kiinni. tää on vaan mun mielipide
-vie vaan bensaa helvetisti enemmän ja saattaa vedossa nakuttaa.
tuplien kanssa pitää ottaa yleensä joka kurkulta alipaine jos käyttää yleensä kadulla käytetään.
ja rallyssä ei siellä kierrokset on niin korkeet ettei alipaine siel vaikuta.
jos merkit on kohdallaan ylä ja ala merkki vakio nokalla. ja virranjakajan merkki ykköseen päin.
hakee parhaan tyhjäkäynnin eli liikutat jakajaa tietty lämmmin kone pitää olla.
ja sit jonnekkin lampulla kohille jos ei ole itsellä.
aikoinaan omassa oli niin väljä että piti tulitikuilla parannella mut silläkin ajeli silti pari vuotta.
sit jos tuntuu että pitää saada enemmän vaik kesäksi.
niin vaihda paikalle se vastaava isokurkkuisempi malli jossa aukeaa mekaanisesti molemmat kurkut.
ja talveksi taas se vakio.
jos ajelet normi nokalla niin kiireesti alipaineletku takasin virranjakajaan kiinni. tää on vaan mun mielipide
-vie vaan bensaa helvetisti enemmän ja saattaa vedossa nakuttaa.
tuplien kanssa pitää ottaa yleensä joka kurkulta alipaine jos käyttää yleensä kadulla käytetään.
ja rallyssä ei siellä kierrokset on niin korkeet ettei alipaine siel vaikuta.
jos merkit on kohdallaan ylä ja ala merkki vakio nokalla. ja virranjakajan merkki ykköseen päin.
hakee parhaan tyhjäkäynnin eli liikutat jakajaa tietty lämmmin kone pitää olla.
ja sit jonnekkin lampulla kohille jos ei ole itsellä.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
Fomococars kirjoitti:niin vaihda paikalle se vastaava isokurkkuisempi malli jossa aukeaa mekaanisesti molemmat kurkut.


-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
Ei kaikissa mun mielestähenu kirjoitti:Fomococars kirjoitti:niin vaihda paikalle se vastaava isokurkkuisempi malli jossa aukeaa mekaanisesti molemmat kurkut.DGAV:ssa aukee molemmat kurkut mekaaniseti

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
Eikai tässä nyt sotketa jotain muuta kaasaria sekaan ?vauhtipete kirjoitti:Ei kaikissa mun mielestä
DGAV/DGV:ssa molemmat läpät mekaanisesti ja esim sierran dfth:ssa alipaineella toinen.
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
Joo no en mee satavarmasti sanomaan, mulla on vaan jotain noita varastossa ja yhteen sierraan vaihoin risan alipaineläpän tilalle mekaaniset vivut niin sellanen mielikuva vaan on jäänyt että olis ollut dgav 

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
Sanokoot rally miehet mitä tahansa laita se vakio iso muovinen ilmaputsari siihen kaasariin muuten menee kaikki oravaa pienemmät läpi. Maantiepölyt syö sun kannen paskaksi.
tietty jos vaan ajaa aina vesisateella tai lentää ilmassa.
monet jättää putsarin pois parempien imuäänien takia. voihan se tuntua tehokkaammalta sama vaikutus kun poraa reikiä vaimentimeen. komee ääni mut onhan sekin jotain.
Weber 38/38 DGMS ja vakio OHC moottori suuttimien vaihtoa edessä frretekniksi osaa sanoa oikeat ja ehkä täälläkin on nistä infoo.
tossa mekaanisesti yht aikaa
http://www.freetechnics.fi/weberkor.htm
lainaus freetekniksi
Weber 38/38 DGMS. Hinta 390 euroa. Tilauksesta. Toimitusaika 1-2 viikkoa.
( Sama automaattiryypyllä 38 DGAS 430 euroa )
Tämä on rattailla yhtaikaa aukeava esim Ford V-6 2.3-3.0 koneissa käytetty kaasutin.
Käsikäyttöisellä rikastimella.
Pulttijako 46x93, eli sopii useisiin vakioimusarjoihin. Esim Opel CIH, Ford OHC, Monet BMW:t laipalla tai ilman.... 38/38 on mainio viritettyyn katukoneeseen, yleensä 2000 cc alkaen.
Myös pienempiin kireämpiin koneisiin.
Yhden kaasarin ratkaisussa ei kannata käyttää yli 300 asteista nokkaa. +300 asteisille tuplat.
tietty jos vaan ajaa aina vesisateella tai lentää ilmassa.
monet jättää putsarin pois parempien imuäänien takia. voihan se tuntua tehokkaammalta sama vaikutus kun poraa reikiä vaimentimeen. komee ääni mut onhan sekin jotain.
Weber 38/38 DGMS ja vakio OHC moottori suuttimien vaihtoa edessä frretekniksi osaa sanoa oikeat ja ehkä täälläkin on nistä infoo.
tossa mekaanisesti yht aikaa
http://www.freetechnics.fi/weberkor.htm
lainaus freetekniksi
Weber 38/38 DGMS. Hinta 390 euroa. Tilauksesta. Toimitusaika 1-2 viikkoa.
( Sama automaattiryypyllä 38 DGAS 430 euroa )
Tämä on rattailla yhtaikaa aukeava esim Ford V-6 2.3-3.0 koneissa käytetty kaasutin.
Käsikäyttöisellä rikastimella.
Pulttijako 46x93, eli sopii useisiin vakioimusarjoihin. Esim Opel CIH, Ford OHC, Monet BMW:t laipalla tai ilman.... 38/38 on mainio viritettyyn katukoneeseen, yleensä 2000 cc alkaen.
Myös pienempiin kireämpiin koneisiin.
Yhden kaasarin ratkaisussa ei kannata käyttää yli 300 asteista nokkaa. +300 asteisille tuplat.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
Mä olen käyttänyt tollasta, tosin pellit olen tehnyt itse ja filtteriksi tuplille tarkoitettu korkea pahvisuodatin.Fomococars kirjoitti:Sanokoot rally miehet mitä tahansa laita se vakio iso muovinen ilmaputsari siihen kaasariin muuten menee kaikki oravaa pienemmät läpi. Maantiepölyt syö sun kannen paskaksi.
tietty jos vaan ajaa aina vesisateella tai lentää ilmassa.
monet jättää putsarin pois parempien imuäänien takia. voihan se tuntua tehokkaammalta sama vaikutus kun poraa reikiä vaimentimeen. komee ääni mut onhan sekin jotain.
http://www.freetechnics.fi/ILMANPUHDISTINEMPIDGVi.jpg
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
noi on hyviä kun on kunnolliset filtterit.
talvikäytössä ois hyvä saada pakosarjan ympäriltä sitä lämpöstä imuilmaa.
itse ajaisin tommosilla vaik kesän ja talveksi se ford muovinen vakio pitää muistaa et mitä suurempi filtteri sen parempi.
tietty jos ajaa yhdellä tai useammalla tupla weberillä silloin joutuu patentoimaan tota lämmöstä imuilman ottoa jos meinaa kylmässä yskiä pahasti.
esim. DCOE 40 katuautossa hyvä ja rallyssä 45 tai suurempi.
yks DCOE on kulutukseltaan kaupunki ajossa suurempi kuin yksi DGAV.
tosin maantie ajossa OIKEIN säädetyt tuplat kuluttaa vähemmän tohon DGAV:n nähden ja vääntöö on enemmän.
Vaaka tuplilla parempi suorituskyky kuin vastaavilla pystytuplilla.
Monissa tuotanto autoissa pystyt tila ahtauden takia. tosin niihin on sitten paremmat putsarit moottorin terveyden kannnalta.
talvikäytössä ois hyvä saada pakosarjan ympäriltä sitä lämpöstä imuilmaa.
itse ajaisin tommosilla vaik kesän ja talveksi se ford muovinen vakio pitää muistaa et mitä suurempi filtteri sen parempi.
tietty jos ajaa yhdellä tai useammalla tupla weberillä silloin joutuu patentoimaan tota lämmöstä imuilman ottoa jos meinaa kylmässä yskiä pahasti.
esim. DCOE 40 katuautossa hyvä ja rallyssä 45 tai suurempi.
yks DCOE on kulutukseltaan kaupunki ajossa suurempi kuin yksi DGAV.
tosin maantie ajossa OIKEIN säädetyt tuplat kuluttaa vähemmän tohon DGAV:n nähden ja vääntöö on enemmän.
Vaaka tuplilla parempi suorituskyky kuin vastaavilla pystytuplilla.
Monissa tuotanto autoissa pystyt tila ahtauden takia. tosin niihin on sitten paremmat putsarit moottorin terveyden kannnalta.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
Missäs noissa lukikaan se malli?henu kirjoitti:Eikai tässä nyt sotketa jotain muuta kaasaria sekaan ?
DGAV/DGV:ssa molemmat läpät mekaanisesti ja esim sierran dfth:ssa alipaineella toinen.
Vaihtelin just ilmanputsaria uuteen sierraan ja siinä oli se pellinpala kaasarissa yhden ruuvin alla ja jotain merkintöjä siinä mut ei kumpaakaan noista malleista eikä rungossakaan näkynyt mitään.
Siinä on just se alipaineläppä.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
Siinä kaasarin juuressa on merkinnät meistetty, tuo alipaine toiminen on se dfth.vauhtipete kirjoitti:Missäs noissa lukikaan se malli?henu kirjoitti:Eikai tässä nyt sotketa jotain muuta kaasaria sekaan ?
DGAV/DGV:ssa molemmat läpät mekaanisesti ja esim sierran dfth:ssa alipaineella toinen.
Vaihtelin just ilmanputsaria uuteen sierraan ja siinä oli se pellinpala kaasarissa yhden ruuvin alla ja jotain merkintöjä siinä mut ei kumpaakaan noista malleista eikä rungossakaan näkynyt mitään.
Siinä on just se alipaineläppä.
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
Morjens itse höpisen kaasareista aikaa ennen Sierraa syntymää.
sierran kaasareita en ole koskaan nähnytkään.
esim. mk1 escort Rs2000 mk1 escort GT 1300 jne taunus 2.0, V6 capri Gt, V6 jne.
Ne taunuksen juuttuvakurkkuset on täälläpäin nakattu jokeen.
sierran kaasareita en ole koskaan nähnytkään.

esim. mk1 escort Rs2000 mk1 escort GT 1300 jne taunus 2.0, V6 capri Gt, V6 jne.
Ne taunuksen juuttuvakurkkuset on täälläpäin nakattu jokeen.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
ei ihan sytkä asiaa mutta onko mitään muuta konstia saada jako kohdalleen kun säädettävä nokkapyörä, koska 1,6 kannella on puolen hampaan verran pielessä jako koko ajan..
kulutus tuntuis olevan kurissa nyt kun ajelee rauhallisesti.
ennakkoa kokeiltu 10-30 astetta. mitä enemmän sen paremmin menee ainakin eikä kuitenkaan nakuta.
auto kulkee 150
johtuu ilmeisesti jaosta.
kulutus tuntuis olevan kurissa nyt kun ajelee rauhallisesti.
ennakkoa kokeiltu 10-30 astetta. mitä enemmän sen paremmin menee ainakin eikä kuitenkaan nakuta.
auto kulkee 150

#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
Onko se sen puoli hammasta myöhässä vai aikasesssa? Nokkapyörää voi koittaa kääntää, ainakin jossain pyörässä kun kokeiltiin, niin se vaikuttaa juuri puoli hammasta jos sen kääntää takaperin.
Pyörän kun kääntää, niin taustapellistä pitää ne nystyrät lyödä tasalle ettei pelti mee ruttuun, kun ne valutilsat osuu muuten suoraan niihin pellin nystyröihin.
Jos nokka on puoli hammasta aikasella, niin kannattaa kokeilla pompata se hampaalla myöhäsemmälle, nimittäin se saattaa olla lähempänä oikeeta kaikesta huolimatta vaikkei merkki osukkaan. Se pelti ei ole yleensä kovin timmi sinne pyörään, saattaa tulla isokin heitto siitä.
Mites seokset, ettei mee laihalle vedossa. Ei kulje mihinkään jos käy laihalla.
Pyörän kun kääntää, niin taustapellistä pitää ne nystyrät lyödä tasalle ettei pelti mee ruttuun, kun ne valutilsat osuu muuten suoraan niihin pellin nystyröihin.
Jos nokka on puoli hammasta aikasella, niin kannattaa kokeilla pompata se hampaalla myöhäsemmälle, nimittäin se saattaa olla lähempänä oikeeta kaikesta huolimatta vaikkei merkki osukkaan. Se pelti ei ole yleensä kovin timmi sinne pyörään, saattaa tulla isokin heitto siitä.
Mites seokset, ettei mee laihalle vedossa. Ei kulje mihinkään jos käy laihalla.
Jäsen #606
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
Tosta puolen hampaan heitosta olen jostain myös kuullut, oliko kääntämällä toisinpäin vai apuakseli->nokkaakseli swappi tms
Tietysti saa sen silleenkin että ilman kiilaa paikalleen ja kun on halutussa kohdassa niin nokan ja pyörän saumaan poraa esim 4mm poralla reijän ja katkaisee sinne sopivan raudan tai vaikka huonon poranterän, prikka niin iso että se "lukitsee" tapin. Niitä reikiä kun muutaman porailee niin alkaa jo olla säätövaihtoehtoja kun välissä vielä hypäyttää hampaalla hihnaa
Tosin eipä ne oikeat säädettävätkään pyörät paljoa maksa ja suht helppo tehdä
Tietysti saa sen silleenkin että ilman kiilaa paikalleen ja kun on halutussa kohdassa niin nokan ja pyörän saumaan poraa esim 4mm poralla reijän ja katkaisee sinne sopivan raudan tai vaikka huonon poranterän, prikka niin iso että se "lukitsee" tapin. Niitä reikiä kun muutaman porailee niin alkaa jo olla säätövaihtoehtoja kun välissä vielä hypäyttää hampaalla hihnaa
Tosin eipä ne oikeat säädettävätkään pyörät paljoa maksa ja suht helppo tehdä
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
autto huomattavasti kun laittoi jarrutehostimen alipaineletkun ja huohottimen letkun oikein päin. toimii paremmin.
nyt taas kuluttaa niin että bensamittari laskee silmissä.
voiko ennakkoa laittaa niin kauan lisää kunnes alkaa nakuttaa?? ja sit vähän takas.
E:nii ja seosmittaria ei ole ainaka vielä, joten niistä ei tietoa
nyt taas kuluttaa niin että bensamittari laskee silmissä.
voiko ennakkoa laittaa niin kauan lisää kunnes alkaa nakuttaa?? ja sit vähän takas.
E:nii ja seosmittaria ei ole ainaka vielä, joten niistä ei tietoa
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
Tai niin paljon että startti jaksaa vielä pyörittää koneen käyntiinRahtinalle kirjoitti:voiko ennakkoa laittaa niin kauan lisää kunnes alkaa nakuttaa?? ja sit vähän takas.


That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen
Jos on ihan vakiopalikoita (1,6 lyhytiskukansi, palotilat), on puristussuhde sopivampi Dieseliin kuin Ottoon. Mutta jos palotilat on suurennettu, asettuu vakio 2,0 männillä kantit yleensä 10,5-12:1 haarukkaan joka toimii kokonaisennakolla 32-34ast (perus+keskipako+ mahd. alip.) parhaiten, riippuen toki nokasta ja edellyttää oikean annoksen ruokaa koko käyttöalueella. Suuremmalla ennakolla hehkusytyttää herkästi, ja tehotkin tuppaavat jokatap. laskemaan 34 jlkn.Rahtinalle kirjoitti:20 lohko 16 kansi, mikä olis hyvä perusennakko?? tai edes suuntaa antava että uskaltais ajaa.
peltisarja ja 32\36 weber, kaikki muut vakiopalikoita.
Alipainekelloa käyttämällä saa polttoainetaloutta parannettua ala- ja -keskialueella ajettaessa.
Kelloa voi käyttää sekä karskilla nokalla että tuplilla. Edellyttää pulssin ulosottoa kanavista 1-4, ja mahdollisesti kuristinta.
Tämä tuntui olevan hakusessa:
Webrun DG(A)V -tyypin kaasareissa on mekaanisesti aukeavat kurkut, aukeavat vaiheittain. Fordin 2,0-3,0 (Essex, Köln) päältä löytyy Solexeja ja Webereitä sekalainen kokoelma joissa kurkut aukeavat myös mekaanisesti, mutta synkronoidusti, ja kurkut ovat keskenään myös samankokoiset.
Sierran/Scorpion alipaine-sähkökaasarit (8/84 ja uudemmat, pienempi pulttijako imusarjassa) voinee työntää suohon näissä hommissa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe