ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Helmikuu 5. 21:36:57 2010

20 lohko 16 kansi, mikä olis hyvä perusennakko?? tai edes suuntaa antava että uskaltais ajaa.
peltisarja ja 32\36 weber, kaikki muut vakiopalikoita.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Helmikuu 6. 14:35:49 2010

eikö ketään osaa sanoa.
sen verran tiedän että korvakuulolla mutta ota siitä ny selvää miltä sen pitäis kuulostaa.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja henu » La Helmikuu 6. 14:43:56 2010

No katotaan saahaanko keskustelua aikaan mut joku "ralli guru" sano joskus et max ennakko 34 / 4000rpm on semmonen perus karkee lähtökohta.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Helmikuu 6. 16:59:25 2010

henu kirjoitti:No katotaan saahaanko keskustelua aikaan mut joku "ralli guru" sano joskus et max ennakko 34 / 4000rpm on semmonen perus karkee lähtökohta.
eli alipaineletkukiinni varmaan, vai muuttuuko se edes ilman.
en oo oikeen perillä tästä jutusta mutta toivottavasti jotain oppis...
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja JP » La Helmikuu 6. 19:48:09 2010

meillä on 2litrasessa perus ennakko 20 ja maks noin 35, vakio 1.6sen jakaja alipainekello ei käytössä. nokka on jotain 12.5 nostoo ja 320astetta, läppärungot ja hieman kaiveltu 1.6sen kansi, vakio alakerta

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Helmikuu 6. 23:40:24 2010

Joku tais joskus mainita että rajulla nokalla alipainesäädin ei pelaa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Su Helmikuu 7. 10:41:54 2010

vauhtipete kirjoitti:Joku tais joskus mainita että rajulla nokalla alipainesäädin ei pelaa.
Joo eikä tuplilla.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Helmikuu 7. 21:15:48 2010

Eikä se alipainesäädin vakiokoneessakaan pelaa muuta kuin pienemmällä osakuormalla. Eikä sen muulloin ole tarkotuskaan toimia.
Jäsen #606

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen+kaasutinasiaa

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Helmikuu 8. 22:39:58 2010

eka oli ysivitosta tankissa, piti hätäpäissä hakea kun mjuuta ei saanu.
nyt kokeiltu 20 ennakolla ja 23. ei nakuta w-powerilla.
tosin bensankulutus on jotain 20l/100km ja ilmeisesti mun kaasari on paskana kun toi ykskutonen vei saman verran.
pari vetoa otettu ja kiihtyy ihan ok johonkin 130 paikkeille mutta sit ei oikee enää kun minimaalisesti.
saa ehdottaa suuttimia dgav kaasariin, tietäis edes vakio 2,0 suuttimet niin sais jotain pohjaa.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ke Helmikuu 10. 20:11:40 2010

pistä luokkaa 140/140 pääsuuttimet, niistä on hyvä lähteä liikkeelle.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Helmikuu 11. 20:15:43 2010

VooDoo kirjoitti:pistä luokkaa 140/140 pääsuuttimet, niistä on hyvä lähteä liikkeelle.
140/145 oli kun rakennettiin kaasari uusiks.
sain myös free tekniksiltä tietoa. eli tyhjäkäyntisuuttimet on käytössä vielä maantienopeuksissakin.
bensapumppu tuottaa liikaa painetta(vakio) ja tulvii ilmeisesti.
paluulähtö kaasarissa oli kuristettu ja oli luokkaa puolen millin reikä, sitä suurennettiin vähitellen ja lopuksi vedin niin ison kuin sai eli 5,5milliä.
suodatin pysyy edelleen silti täynnä, eikä ole sitä perinteistä ilmakuplaa siellä.
nyt vetää tosi hienosti mutta tyhjäkäyntiä ei ole kun joskus, syy ilmeisesti on roska jossain kun aluksi kävi hienosti mut nyt taas ei.

peltipakosarja hehkui hieman kun kävi korkeaa tyhjää.
olisko tähän syytä vai ihan normaalia tai ratkaisua??????
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Helmikuu 25. 19:29:58 2010

moro sulla on hyvä kaasari mikäli ei ole väljä.

aikoinaan omassa oli niin väljä että piti tulitikuilla parannella mut silläkin ajeli silti pari vuotta.

sit jos tuntuu että pitää saada enemmän vaik kesäksi.

niin vaihda paikalle se vastaava isokurkkuisempi malli jossa aukeaa mekaanisesti molemmat kurkut.

ja talveksi taas se vakio.

jos ajelet normi nokalla niin kiireesti alipaineletku takasin virranjakajaan kiinni. tää on vaan mun mielipide
-vie vaan bensaa helvetisti enemmän ja saattaa vedossa nakuttaa.

tuplien kanssa pitää ottaa yleensä joka kurkulta alipaine jos käyttää yleensä kadulla käytetään.
ja rallyssä ei siellä kierrokset on niin korkeet ettei alipaine siel vaikuta.

jos merkit on kohdallaan ylä ja ala merkki vakio nokalla. ja virranjakajan merkki ykköseen päin.

hakee parhaan tyhjäkäynnin eli liikutat jakajaa tietty lämmmin kone pitää olla.

ja sit jonnekkin lampulla kohille jos ei ole itsellä.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja henu » To Helmikuu 25. 19:53:01 2010

Fomococars kirjoitti:niin vaihda paikalle se vastaava isokurkkuisempi malli jossa aukeaa mekaanisesti molemmat kurkut.
:?: DGAV:ssa aukee molemmat kurkut mekaaniseti :-s

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Helmikuu 25. 23:38:14 2010

henu kirjoitti:
Fomococars kirjoitti:niin vaihda paikalle se vastaava isokurkkuisempi malli jossa aukeaa mekaanisesti molemmat kurkut.
:?: DGAV:ssa aukee molemmat kurkut mekaaniseti :-s
Ei kaikissa mun mielestä :?:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja henu » To Helmikuu 25. 23:41:37 2010

vauhtipete kirjoitti:Ei kaikissa mun mielestä :?:
Eikai tässä nyt sotketa jotain muuta kaasaria sekaan ?
DGAV/DGV:ssa molemmat läpät mekaanisesti ja esim sierran dfth:ssa alipaineella toinen.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Helmikuu 25. 23:48:06 2010

Joo no en mee satavarmasti sanomaan, mulla on vaan jotain noita varastossa ja yhteen sierraan vaihoin risan alipaineläpän tilalle mekaaniset vivut niin sellanen mielikuva vaan on jäänyt että olis ollut dgav :oops:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Pe Helmikuu 26. 10:06:12 2010

Sanokoot rally miehet mitä tahansa laita se vakio iso muovinen ilmaputsari siihen kaasariin muuten menee kaikki oravaa pienemmät läpi. Maantiepölyt syö sun kannen paskaksi.
tietty jos vaan ajaa aina vesisateella tai lentää ilmassa.

monet jättää putsarin pois parempien imuäänien takia. voihan se tuntua tehokkaammalta sama vaikutus kun poraa reikiä vaimentimeen. komee ääni mut onhan sekin jotain.

Weber 38/38 DGMS ja vakio OHC moottori suuttimien vaihtoa edessä frretekniksi osaa sanoa oikeat ja ehkä täälläkin on nistä infoo.


tossa mekaanisesti yht aikaa

http://www.freetechnics.fi/weberkor.htm
lainaus freetekniksi
Weber 38/38 DGMS. Hinta 390 euroa. Tilauksesta. Toimitusaika 1-2 viikkoa.
( Sama automaattiryypyllä 38 DGAS 430 euroa )
Tämä on rattailla yhtaikaa aukeava esim Ford V-6 2.3-3.0 koneissa käytetty kaasutin.
Käsikäyttöisellä rikastimella.
Pulttijako 46x93, eli sopii useisiin vakioimusarjoihin. Esim Opel CIH, Ford OHC, Monet BMW:t laipalla tai ilman.... 38/38 on mainio viritettyyn katukoneeseen, yleensä 2000 cc alkaen.
Myös pienempiin kireämpiin koneisiin.
Yhden kaasarin ratkaisussa ei kannata käyttää yli 300 asteista nokkaa. +300 asteisille tuplat.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Helmikuu 26. 13:04:45 2010

Fomococars kirjoitti:Sanokoot rally miehet mitä tahansa laita se vakio iso muovinen ilmaputsari siihen kaasariin muuten menee kaikki oravaa pienemmät läpi. Maantiepölyt syö sun kannen paskaksi.
tietty jos vaan ajaa aina vesisateella tai lentää ilmassa.

monet jättää putsarin pois parempien imuäänien takia. voihan se tuntua tehokkaammalta sama vaikutus kun poraa reikiä vaimentimeen. komee ääni mut onhan sekin jotain.
Mä olen käyttänyt tollasta, tosin pellit olen tehnyt itse ja filtteriksi tuplille tarkoitettu korkea pahvisuodatin.
http://www.freetechnics.fi/ILMANPUHDISTINEMPIDGVi.jpg
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja Fomococars » La Helmikuu 27. 18:31:12 2010

noi on hyviä kun on kunnolliset filtterit.

talvikäytössä ois hyvä saada pakosarjan ympäriltä sitä lämpöstä imuilmaa.

itse ajaisin tommosilla vaik kesän ja talveksi se ford muovinen vakio pitää muistaa et mitä suurempi filtteri sen parempi.

tietty jos ajaa yhdellä tai useammalla tupla weberillä silloin joutuu patentoimaan tota lämmöstä imuilman ottoa jos meinaa kylmässä yskiä pahasti.
esim. DCOE 40 katuautossa hyvä ja rallyssä 45 tai suurempi.

yks DCOE on kulutukseltaan kaupunki ajossa suurempi kuin yksi DGAV.

tosin maantie ajossa OIKEIN säädetyt tuplat kuluttaa vähemmän tohon DGAV:n nähden ja vääntöö on enemmän.

Vaaka tuplilla parempi suorituskyky kuin vastaavilla pystytuplilla.
Monissa tuotanto autoissa pystyt tila ahtauden takia. tosin niihin on sitten paremmat putsarit moottorin terveyden kannnalta.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Helmikuu 27. 23:33:24 2010

henu kirjoitti:Eikai tässä nyt sotketa jotain muuta kaasaria sekaan ?
DGAV/DGV:ssa molemmat läpät mekaanisesti ja esim sierran dfth:ssa alipaineella toinen.
Missäs noissa lukikaan se malli?
Vaihtelin just ilmanputsaria uuteen sierraan ja siinä oli se pellinpala kaasarissa yhden ruuvin alla ja jotain merkintöjä siinä mut ei kumpaakaan noista malleista eikä rungossakaan näkynyt mitään.
Siinä on just se alipaineläppä.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja henu » Su Helmikuu 28. 11:07:44 2010

vauhtipete kirjoitti:
henu kirjoitti:Eikai tässä nyt sotketa jotain muuta kaasaria sekaan ?
DGAV/DGV:ssa molemmat läpät mekaanisesti ja esim sierran dfth:ssa alipaineella toinen.
Missäs noissa lukikaan se malli?
Vaihtelin just ilmanputsaria uuteen sierraan ja siinä oli se pellinpala kaasarissa yhden ruuvin alla ja jotain merkintöjä siinä mut ei kumpaakaan noista malleista eikä rungossakaan näkynyt mitään.
Siinä on just se alipaineläppä.
Siinä kaasarin juuressa on merkinnät meistetty, tuo alipaine toiminen on se dfth.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Maaliskuu 2. 19:37:03 2010

Morjens itse höpisen kaasareista aikaa ennen Sierraa syntymää.

sierran kaasareita en ole koskaan nähnytkään. :roll:

esim. mk1 escort Rs2000 mk1 escort GT 1300 jne taunus 2.0, V6 capri Gt, V6 jne.

Ne taunuksen juuttuvakurkkuset on täälläpäin nakattu jokeen.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Maaliskuu 15. 20:52:32 2010

ei ihan sytkä asiaa mutta onko mitään muuta konstia saada jako kohdalleen kun säädettävä nokkapyörä, koska 1,6 kannella on puolen hampaan verran pielessä jako koko ajan..

kulutus tuntuis olevan kurissa nyt kun ajelee rauhallisesti.

ennakkoa kokeiltu 10-30 astetta. mitä enemmän sen paremmin menee ainakin eikä kuitenkaan nakuta.
auto kulkee 150 :shock: johtuu ilmeisesti jaosta.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Maaliskuu 15. 22:17:03 2010

Onko se sen puoli hammasta myöhässä vai aikasesssa? Nokkapyörää voi koittaa kääntää, ainakin jossain pyörässä kun kokeiltiin, niin se vaikuttaa juuri puoli hammasta jos sen kääntää takaperin.
Pyörän kun kääntää, niin taustapellistä pitää ne nystyrät lyödä tasalle ettei pelti mee ruttuun, kun ne valutilsat osuu muuten suoraan niihin pellin nystyröihin.
Jos nokka on puoli hammasta aikasella, niin kannattaa kokeilla pompata se hampaalla myöhäsemmälle, nimittäin se saattaa olla lähempänä oikeeta kaikesta huolimatta vaikkei merkki osukkaan. Se pelti ei ole yleensä kovin timmi sinne pyörään, saattaa tulla isokin heitto siitä.

Mites seokset, ettei mee laihalle vedossa. Ei kulje mihinkään jos käy laihalla.
Jäsen #606

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Maaliskuu 16. 12:10:35 2010

Tosta puolen hampaan heitosta olen jostain myös kuullut, oliko kääntämällä toisinpäin vai apuakseli->nokkaakseli swappi tms

Tietysti saa sen silleenkin että ilman kiilaa paikalleen ja kun on halutussa kohdassa niin nokan ja pyörän saumaan poraa esim 4mm poralla reijän ja katkaisee sinne sopivan raudan tai vaikka huonon poranterän, prikka niin iso että se "lukitsee" tapin. Niitä reikiä kun muutaman porailee niin alkaa jo olla säätövaihtoehtoja kun välissä vielä hypäyttää hampaalla hihnaa

Tosin eipä ne oikeat säädettävätkään pyörät paljoa maksa ja suht helppo tehdä

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Maaliskuu 20. 17:36:23 2010

autto huomattavasti kun laittoi jarrutehostimen alipaineletkun ja huohottimen letkun oikein päin. toimii paremmin.
nyt taas kuluttaa niin että bensamittari laskee silmissä.

voiko ennakkoa laittaa niin kauan lisää kunnes alkaa nakuttaa?? ja sit vähän takas.

E:nii ja seosmittaria ei ole ainaka vielä, joten niistä ei tietoa
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Huhtikuu 1. 1:19:21 2010

Rahtinalle kirjoitti:voiko ennakkoa laittaa niin kauan lisää kunnes alkaa nakuttaa?? ja sit vähän takas.
Tai niin paljon että startti jaksaa vielä pyörittää koneen käyntiin O:) :green:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: ohc:n sytkäennakko rakennettuun koneeseen

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Toukokuu 4. 23:47:39 2010

Rahtinalle kirjoitti:20 lohko 16 kansi, mikä olis hyvä perusennakko?? tai edes suuntaa antava että uskaltais ajaa.
peltisarja ja 32\36 weber, kaikki muut vakiopalikoita.
Jos on ihan vakiopalikoita (1,6 lyhytiskukansi, palotilat), on puristussuhde sopivampi Dieseliin kuin Ottoon. Mutta jos palotilat on suurennettu, asettuu vakio 2,0 männillä kantit yleensä 10,5-12:1 haarukkaan joka toimii kokonaisennakolla 32-34ast (perus+keskipako+ mahd. alip.) parhaiten, riippuen toki nokasta ja edellyttää oikean annoksen ruokaa koko käyttöalueella. Suuremmalla ennakolla hehkusytyttää herkästi, ja tehotkin tuppaavat jokatap. laskemaan 34 jlkn.
Alipainekelloa käyttämällä saa polttoainetaloutta parannettua ala- ja -keskialueella ajettaessa.

Kelloa voi käyttää sekä karskilla nokalla että tuplilla. Edellyttää pulssin ulosottoa kanavista 1-4, ja mahdollisesti kuristinta.

Tämä tuntui olevan hakusessa:
Webrun DG(A)V -tyypin kaasareissa on mekaanisesti aukeavat kurkut, aukeavat vaiheittain. Fordin 2,0-3,0 (Essex, Köln) päältä löytyy Solexeja ja Webereitä sekalainen kokoelma joissa kurkut aukeavat myös mekaanisesti, mutta synkronoidusti, ja kurkut ovat keskenään myös samankokoiset.
Sierran/Scorpion alipaine-sähkökaasarit (8/84 ja uudemmat, pienempi pulttijako imusarjassa) voinee työntää suohon näissä hommissa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin