kannen laskun vaikutus?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

rs2000escort
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 13:02:54 2010

kannen laskun vaikutus?

Viesti Kirjoittaja rs2000escort » La Maaliskuu 12. 12:22:00 2011

Kun kantta lasketaan, sanotaanko vaikka millin verran..
Niin voiko tuo vaikuttaa siihen että startti ei jaksa kunnolla enää pyöräyttää konetta käyntiin?
Johtuen kasvaneista puristuksista..

Kaverin escortista laskettiin vajaa milli ja nyt sen jälkeen ei jaksa ilman apuvirtasta lähteä käymään, autossa on ihan uusi akku paikallaan.
vai onko startti sökönä??

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Re: kannen laskun vaikutus?

Viesti Kirjoittaja nprteam » La Maaliskuu 12. 12:29:06 2011

rs2000escort kirjoitti:Kun kantta lasketaan, sanotaanko vaikka millin verran..
Niin voiko tuo vaikuttaa siihen että startti ei jaksa kunnolla enää pyöräyttää konetta käyntiin?
Johtuen kasvaneista puristuksista..

Kaverin escortista laskettiin vajaa milli ja nyt sen jälkeen ei jaksa ilman apuvirtasta lähteä käymään, autossa on ihan uusi akku paikallaan.
vai onko startti sökönä??
Ootteko kokeillu toisella akulla? Ei millin laskun takia pyöriminen mee vaikeeks.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

rs2000escort
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 13:02:54 2010

Re: kannen laskun vaikutus?

Viesti Kirjoittaja rs2000escort » La Maaliskuu 12. 21:18:05 2011

Ollaan koitettu myös toisella akulla, eikä tuosta ollut apua.
Tuossa huomasin että kun avaimesta kääntää niin aina ei tapahdu mitään, ja välillä se yrittää pyörittää mutta voima loppuu kesken, ja hetkenpäästä kun kokeilee niin saattaa just ja just pörähtää käyntiin.. Eli voisiko olla startissa jottain häikkää?

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Re: kannen laskun vaikutus?

Viesti Kirjoittaja nprteam » La Maaliskuu 12. 21:32:29 2011

rs2000escort kirjoitti:Ollaan koitettu myös toisella akulla, eikä tuosta ollut apua.
Tuossa huomasin että kun avaimesta kääntää niin aina ei tapahdu mitään, ja välillä se yrittää pyörittää mutta voima loppuu kesken, ja hetkenpäästä kun kokeilee niin saattaa just ja just pörähtää käyntiin.. Eli voisiko olla startissa jottain häikkää?
Öljyä/paskaa muuta startissa tai joku muu starttivika, kuulostaa ainakin siltä.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

lexicon69
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 0:26:41 2008
Paikkakunta: Vittu, Porilainen nykyään, noloo mut ei maha mittää

Re: kannen laskun vaikutus?

Viesti Kirjoittaja lexicon69 » Su Maaliskuu 13. 0:31:47 2011

Voi olla starttimoottorin laakerit ehtoopuolella, just viikkositten vaihdoin scorppiin akun kunnei lähtenyt aamusella, ei apua, startti kädessä kokeilulla huomasin et katollaan ois lähtenyt käymään :lol: uudel startil pyöri tosi terhakasti, taisin pari vuotta sitten vaihtaa turhaan akun, tosin auttoi ja oli helpompaa :D
Kehtaisko tässä mainita kaasarisierran ja kolme farkkuscorpioo? eihän näihin romuihin rahoitusta saiskaan.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: kannen laskun vaikutus?

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Maaliskuu 13. 12:01:08 2011

Sama vaiva oli itsellä cossussa liki koko kesän et vaivalloisesti jaksoi pyörittää. Syksyllä tekniikka pois paikoiltaan ja startti auki,välitys hampaat tuli kappaleina pihalle sisältä ja kampuran puoleinen päälty hela ihan väljä.

Samalla kannattaa varmistaa että maa puoli on varmasti kunnossa koneen/rungon välillä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

rs2000escort
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 13:02:54 2010

Re: kannen laskun vaikutus?

Viesti Kirjoittaja rs2000escort » Su Maaliskuu 13. 21:12:16 2011

Joo otimme startin toisesta vastaavasta "varaosa escosta" ja johan rupesi toimimaan..

Samaan syssyyn voisin kysellä että kun kaveri ehdotti että sovitettaisiin tuohon 1.6cvh koneeseen granadan kutoskoneesta peräisin oleva virityskaasari. Niin nouseeko vain bensan kulutus vai saako tuolla lisää tehoa aikaiseksi?
Ja eihän tuo nyt suoraan sovi imusarjaan joten joutuisimme tekemään sovitekappaleen siihen väliin.
Mutta kannattaako edes yrittää??

pasinen
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Maaliskuu 8. 15:41:51 2006
Paikkakunta: Paimio

Re: kannen laskun vaikutus?

Viesti Kirjoittaja pasinen » Ma Maaliskuu 14. 17:18:34 2011

rs2000escort kirjoitti:Joo otimme startin toisesta vastaavasta "varaosa escosta" ja johan rupesi toimimaan..

Samaan syssyyn voisin kysellä että kun kaveri ehdotti että sovitettaisiin tuohon 1.6cvh koneeseen granadan kutoskoneesta peräisin oleva virityskaasari. Niin nouseeko vain bensan kulutus vai saako tuolla lisää tehoa aikaiseksi?
Ja eihän tuo nyt suoraan sovi imusarjaan joten joutuisimme tekemään sovitekappaleen siihen väliin.
Mutta kannattaako edes yrittää??
Jos siinä on se perus Weber TLD, niin kaikkein helpoin "viri-kaasari" olisi Sierran 2,0DOCH kaasariversioista löytyvä pari milliä isommilla kurkuilla oleva TLD. Ei tarvitse adaptereita väliin..

rs2000escort
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 13:02:54 2010

Re: kannen laskun vaikutus?

Viesti Kirjoittaja rs2000escort » Ti Maaliskuu 15. 20:05:25 2011

pasinen kirjoitti:
rs2000escort kirjoitti:Joo otimme startin toisesta vastaavasta "varaosa escosta" ja johan rupesi toimimaan..

Samaan syssyyn voisin kysellä että kun kaveri ehdotti että sovitettaisiin tuohon 1.6cvh koneeseen granadan kutoskoneesta peräisin oleva virityskaasari. Niin nouseeko vain bensan kulutus vai saako tuolla lisää tehoa aikaiseksi?
Ja eihän tuo nyt suoraan sovi imusarjaan joten joutuisimme tekemään sovitekappaleen siihen väliin.
Mutta kannattaako edes yrittää??
Jos siinä on se perus Weber TLD, niin kaikkein helpoin "viri-kaasari" olisi Sierran 2,0DOCH kaasariversioista löytyvä pari milliä isommilla kurkuilla oleva TLD. Ei tarvitse adaptereita väliin..
Kiitti vinkistä.. pitääpä kokeilla tuota :)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: kannen laskun vaikutus?

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Maaliskuu 17. 0:00:42 2011

rs2000escort kirjoitti:Kun kantta lasketaan, sanotaanko vaikka millin verran..
Niin voiko tuo vaikuttaa siihen että startti ei jaksa kunnolla enää pyöräyttää konetta käyntiin?
Johtuen kasvaneista puristuksista..

Kaverin escortista laskettiin vajaa milli ja nyt sen jälkeen ei jaksa ilman apuvirtasta lähteä käymään, autossa on ihan uusi akku paikallaan.
vai onko startti sökönä??
Eihän kannen laskeminen puristuspaineeseen vaikuta, puristussuhteeseen kylläkin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: kannen laskun vaikutus?

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Maaliskuu 17. 9:54:06 2011

siipicossu kirjoitti:Eihän kannen laskeminen puristuspaineeseen vaikuta, puristussuhteeseen kylläkin.
Oletko nyt siipicossu ihan varma asiasta. Itse olen kyllä ainakin "vähän" eri mieltä asiasta.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: kannen laskun vaikutus?

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Maaliskuu 17. 15:48:58 2011

MikkoT kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Eihän kannen laskeminen puristuspaineeseen vaikuta, puristussuhteeseen kylläkin.
Oletko nyt siipicossu ihan varma asiasta. Itse olen kyllä ainakin "vähän" eri mieltä asiasta.
Puristuspaineestahan ilmenee ohivuodot (koneen tiiveys). Puristussuhde ilmoittaa kuinka pieneen tilaan polttoaineseos puristetaan puristustahdin aikana. Jos lasket kantta tekemättä samalla mitään muuta niin ei se ohivuotoihin vaikuta yhtään mitään.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: kannen laskun vaikutus?

Viesti Kirjoittaja jjs » To Maaliskuu 17. 17:47:32 2011

Ohivuotomittaus, puristuspainemittaus ja puristussuhde ovat kaikki eri asioita.

Viimeinen noista laskennallinen, mitattavissa moottori purettuna laskemalla palotilan tilavuuden jne.

Ohivuotomittauksessa mäntä on yläkuolokohdassa ja venttiilit kiinni. Paineilmaa syötetään sylinteriin ja mittarista (-reista) näkee ohivuodon määrän (yl. %:na).
Jos vuoto on huomattavaa, voi vuoto-osoitteen päätellä mm. kuuntelemalla pakoputkesta/-sarjasta, imusarjasta jne vuotaako venttiilit, tai kts jäähd.järjestelmästä mahd. kuplintaa jne.

Puristuspainemittaus on vaikeampi tulkita. Painelukemaan vaikuttaa mm. akun kunto, startin kunto ja tyyppi. Oleellista on lukemien tasaisuus eli vaihtelu sylinterien välillä.
Lukemat nousevat hitaammin jos esim. männänrenkaat ovat heikot, venttiilivuoto näkyy selvemmin suoraan alempana arvona jne jne.

Ohivuotomittaukseen ei vaikuta mitään laskee tai nostaa puristussuhdetta. Jos vena vuotaa niin se vuotaa. Sama männänrenkailla.

Puristuspainemittauksessa voi olla vaikeaa havaita puristussuhteen maltillista muutosta; rajummissa sen huomaa (tyyliin 9,2:1 nosto 12:1:een tjsp). Mutta itsessään lukeman arvo ei juurikaan kerro mitään johtuen em. muuttujista.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin