kannen laskun vaikutus?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 13:02:54 2010
kannen laskun vaikutus?
Kun kantta lasketaan, sanotaanko vaikka millin verran..
Niin voiko tuo vaikuttaa siihen että startti ei jaksa kunnolla enää pyöräyttää konetta käyntiin?
Johtuen kasvaneista puristuksista..
Kaverin escortista laskettiin vajaa milli ja nyt sen jälkeen ei jaksa ilman apuvirtasta lähteä käymään, autossa on ihan uusi akku paikallaan.
vai onko startti sökönä??
Niin voiko tuo vaikuttaa siihen että startti ei jaksa kunnolla enää pyöräyttää konetta käyntiin?
Johtuen kasvaneista puristuksista..
Kaverin escortista laskettiin vajaa milli ja nyt sen jälkeen ei jaksa ilman apuvirtasta lähteä käymään, autossa on ihan uusi akku paikallaan.
vai onko startti sökönä??
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Re: kannen laskun vaikutus?
Ootteko kokeillu toisella akulla? Ei millin laskun takia pyöriminen mee vaikeeks.rs2000escort kirjoitti:Kun kantta lasketaan, sanotaanko vaikka millin verran..
Niin voiko tuo vaikuttaa siihen että startti ei jaksa kunnolla enää pyöräyttää konetta käyntiin?
Johtuen kasvaneista puristuksista..
Kaverin escortista laskettiin vajaa milli ja nyt sen jälkeen ei jaksa ilman apuvirtasta lähteä käymään, autossa on ihan uusi akku paikallaan.
vai onko startti sökönä??
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 13:02:54 2010
Re: kannen laskun vaikutus?
Ollaan koitettu myös toisella akulla, eikä tuosta ollut apua.
Tuossa huomasin että kun avaimesta kääntää niin aina ei tapahdu mitään, ja välillä se yrittää pyörittää mutta voima loppuu kesken, ja hetkenpäästä kun kokeilee niin saattaa just ja just pörähtää käyntiin.. Eli voisiko olla startissa jottain häikkää?
Tuossa huomasin että kun avaimesta kääntää niin aina ei tapahdu mitään, ja välillä se yrittää pyörittää mutta voima loppuu kesken, ja hetkenpäästä kun kokeilee niin saattaa just ja just pörähtää käyntiin.. Eli voisiko olla startissa jottain häikkää?
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Re: kannen laskun vaikutus?
Öljyä/paskaa muuta startissa tai joku muu starttivika, kuulostaa ainakin siltä.rs2000escort kirjoitti:Ollaan koitettu myös toisella akulla, eikä tuosta ollut apua.
Tuossa huomasin että kun avaimesta kääntää niin aina ei tapahdu mitään, ja välillä se yrittää pyörittää mutta voima loppuu kesken, ja hetkenpäästä kun kokeilee niin saattaa just ja just pörähtää käyntiin.. Eli voisiko olla startissa jottain häikkää?
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 714
- Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 0:26:41 2008
- Paikkakunta: Vittu, Porilainen nykyään, noloo mut ei maha mittää
Re: kannen laskun vaikutus?
Voi olla starttimoottorin laakerit ehtoopuolella, just viikkositten vaihdoin scorppiin akun kunnei lähtenyt aamusella, ei apua, startti kädessä kokeilulla huomasin et katollaan ois lähtenyt käymään
uudel startil pyöri tosi terhakasti, taisin pari vuotta sitten vaihtaa turhaan akun, tosin auttoi ja oli helpompaa 


Kehtaisko tässä mainita kaasarisierran ja kolme farkkuscorpioo? eihän näihin romuihin rahoitusta saiskaan.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: kannen laskun vaikutus?
Sama vaiva oli itsellä cossussa liki koko kesän et vaivalloisesti jaksoi pyörittää. Syksyllä tekniikka pois paikoiltaan ja startti auki,välitys hampaat tuli kappaleina pihalle sisältä ja kampuran puoleinen päälty hela ihan väljä.
Samalla kannattaa varmistaa että maa puoli on varmasti kunnossa koneen/rungon välillä.
Samalla kannattaa varmistaa että maa puoli on varmasti kunnossa koneen/rungon välillä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 13:02:54 2010
Re: kannen laskun vaikutus?
Joo otimme startin toisesta vastaavasta "varaosa escosta" ja johan rupesi toimimaan..
Samaan syssyyn voisin kysellä että kun kaveri ehdotti että sovitettaisiin tuohon 1.6cvh koneeseen granadan kutoskoneesta peräisin oleva virityskaasari. Niin nouseeko vain bensan kulutus vai saako tuolla lisää tehoa aikaiseksi?
Ja eihän tuo nyt suoraan sovi imusarjaan joten joutuisimme tekemään sovitekappaleen siihen väliin.
Mutta kannattaako edes yrittää??
Samaan syssyyn voisin kysellä että kun kaveri ehdotti että sovitettaisiin tuohon 1.6cvh koneeseen granadan kutoskoneesta peräisin oleva virityskaasari. Niin nouseeko vain bensan kulutus vai saako tuolla lisää tehoa aikaiseksi?
Ja eihän tuo nyt suoraan sovi imusarjaan joten joutuisimme tekemään sovitekappaleen siihen väliin.
Mutta kannattaako edes yrittää??
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 8. 15:41:51 2006
- Paikkakunta: Paimio
Re: kannen laskun vaikutus?
Jos siinä on se perus Weber TLD, niin kaikkein helpoin "viri-kaasari" olisi Sierran 2,0DOCH kaasariversioista löytyvä pari milliä isommilla kurkuilla oleva TLD. Ei tarvitse adaptereita väliin..rs2000escort kirjoitti:Joo otimme startin toisesta vastaavasta "varaosa escosta" ja johan rupesi toimimaan..
Samaan syssyyn voisin kysellä että kun kaveri ehdotti että sovitettaisiin tuohon 1.6cvh koneeseen granadan kutoskoneesta peräisin oleva virityskaasari. Niin nouseeko vain bensan kulutus vai saako tuolla lisää tehoa aikaiseksi?
Ja eihän tuo nyt suoraan sovi imusarjaan joten joutuisimme tekemään sovitekappaleen siihen väliin.
Mutta kannattaako edes yrittää??
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 13:02:54 2010
Re: kannen laskun vaikutus?
Kiitti vinkistä.. pitääpä kokeilla tuotapasinen kirjoitti:Jos siinä on se perus Weber TLD, niin kaikkein helpoin "viri-kaasari" olisi Sierran 2,0DOCH kaasariversioista löytyvä pari milliä isommilla kurkuilla oleva TLD. Ei tarvitse adaptereita väliin..rs2000escort kirjoitti:Joo otimme startin toisesta vastaavasta "varaosa escosta" ja johan rupesi toimimaan..
Samaan syssyyn voisin kysellä että kun kaveri ehdotti että sovitettaisiin tuohon 1.6cvh koneeseen granadan kutoskoneesta peräisin oleva virityskaasari. Niin nouseeko vain bensan kulutus vai saako tuolla lisää tehoa aikaiseksi?
Ja eihän tuo nyt suoraan sovi imusarjaan joten joutuisimme tekemään sovitekappaleen siihen väliin.
Mutta kannattaako edes yrittää??

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: kannen laskun vaikutus?
Eihän kannen laskeminen puristuspaineeseen vaikuta, puristussuhteeseen kylläkin.rs2000escort kirjoitti:Kun kantta lasketaan, sanotaanko vaikka millin verran..
Niin voiko tuo vaikuttaa siihen että startti ei jaksa kunnolla enää pyöräyttää konetta käyntiin?
Johtuen kasvaneista puristuksista..
Kaverin escortista laskettiin vajaa milli ja nyt sen jälkeen ei jaksa ilman apuvirtasta lähteä käymään, autossa on ihan uusi akku paikallaan.
vai onko startti sökönä??
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: kannen laskun vaikutus?
Oletko nyt siipicossu ihan varma asiasta. Itse olen kyllä ainakin "vähän" eri mieltä asiasta.siipicossu kirjoitti:Eihän kannen laskeminen puristuspaineeseen vaikuta, puristussuhteeseen kylläkin.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: kannen laskun vaikutus?
Puristuspaineestahan ilmenee ohivuodot (koneen tiiveys). Puristussuhde ilmoittaa kuinka pieneen tilaan polttoaineseos puristetaan puristustahdin aikana. Jos lasket kantta tekemättä samalla mitään muuta niin ei se ohivuotoihin vaikuta yhtään mitään.MikkoT kirjoitti:Oletko nyt siipicossu ihan varma asiasta. Itse olen kyllä ainakin "vähän" eri mieltä asiasta.siipicossu kirjoitti:Eihän kannen laskeminen puristuspaineeseen vaikuta, puristussuhteeseen kylläkin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: kannen laskun vaikutus?
Ohivuotomittaus, puristuspainemittaus ja puristussuhde ovat kaikki eri asioita.
Viimeinen noista laskennallinen, mitattavissa moottori purettuna laskemalla palotilan tilavuuden jne.
Ohivuotomittauksessa mäntä on yläkuolokohdassa ja venttiilit kiinni. Paineilmaa syötetään sylinteriin ja mittarista (-reista) näkee ohivuodon määrän (yl. %:na).
Jos vuoto on huomattavaa, voi vuoto-osoitteen päätellä mm. kuuntelemalla pakoputkesta/-sarjasta, imusarjasta jne vuotaako venttiilit, tai kts jäähd.järjestelmästä mahd. kuplintaa jne.
Puristuspainemittaus on vaikeampi tulkita. Painelukemaan vaikuttaa mm. akun kunto, startin kunto ja tyyppi. Oleellista on lukemien tasaisuus eli vaihtelu sylinterien välillä.
Lukemat nousevat hitaammin jos esim. männänrenkaat ovat heikot, venttiilivuoto näkyy selvemmin suoraan alempana arvona jne jne.
Ohivuotomittaukseen ei vaikuta mitään laskee tai nostaa puristussuhdetta. Jos vena vuotaa niin se vuotaa. Sama männänrenkailla.
Puristuspainemittauksessa voi olla vaikeaa havaita puristussuhteen maltillista muutosta; rajummissa sen huomaa (tyyliin 9,2:1 nosto 12:1:een tjsp). Mutta itsessään lukeman arvo ei juurikaan kerro mitään johtuen em. muuttujista.
Viimeinen noista laskennallinen, mitattavissa moottori purettuna laskemalla palotilan tilavuuden jne.
Ohivuotomittauksessa mäntä on yläkuolokohdassa ja venttiilit kiinni. Paineilmaa syötetään sylinteriin ja mittarista (-reista) näkee ohivuodon määrän (yl. %:na).
Jos vuoto on huomattavaa, voi vuoto-osoitteen päätellä mm. kuuntelemalla pakoputkesta/-sarjasta, imusarjasta jne vuotaako venttiilit, tai kts jäähd.järjestelmästä mahd. kuplintaa jne.
Puristuspainemittaus on vaikeampi tulkita. Painelukemaan vaikuttaa mm. akun kunto, startin kunto ja tyyppi. Oleellista on lukemien tasaisuus eli vaihtelu sylinterien välillä.
Lukemat nousevat hitaammin jos esim. männänrenkaat ovat heikot, venttiilivuoto näkyy selvemmin suoraan alempana arvona jne jne.
Ohivuotomittaukseen ei vaikuta mitään laskee tai nostaa puristussuhdetta. Jos vena vuotaa niin se vuotaa. Sama männänrenkailla.
Puristuspainemittauksessa voi olla vaikeaa havaita puristussuhteen maltillista muutosta; rajummissa sen huomaa (tyyliin 9,2:1 nosto 12:1:een tjsp). Mutta itsessään lukeman arvo ei juurikaan kerro mitään johtuen em. muuttujista.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe