Sierra Mk1 mittaristo
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Sierra Mk1 mittaristo
Olisko jollain heittää jotain vinkkiä:
Viat:
Lämpömittari näyttää liian vähän puolen ja nollan välissä, termari 92c ja lämppäri puskee kättäpolttavaa. monta eri anturia kokeillu, Mk2 mallin anturilla oli viisari ihan mettässä.
Bensamittari uudella orkkis anturilla täytenä viisarin vajaa 60l.
Kierroslukumittari herää käynnistyksen jälkeen vasta pienen polkasun jälkeen.
Laturi herää ja valo sammuu käynnistyksen jälkeen vasta pienen polkasun jälkeen. tämäkin liittynee samaan hommaan?
Viat:
Lämpömittari näyttää liian vähän puolen ja nollan välissä, termari 92c ja lämppäri puskee kättäpolttavaa. monta eri anturia kokeillu, Mk2 mallin anturilla oli viisari ihan mettässä.
Bensamittari uudella orkkis anturilla täytenä viisarin vajaa 60l.
Kierroslukumittari herää käynnistyksen jälkeen vasta pienen polkasun jälkeen.
Laturi herää ja valo sammuu käynnistyksen jälkeen vasta pienen polkasun jälkeen. tämäkin liittynee samaan hommaan?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Sierra Mk1 mittaristo
jotenkin tuntuu että taitaa olla lähes kaikissa samaa vikaa,olisko jopa ominaisuus?
omasta xr:stä muistan aikanaan talvikäytössä joku sitä kuittaskin ettei veekuus edes lämpiä mutta ääni muuttui kun koitti kajuuttaan tulevaa ilmaa

omasta xr:stä muistan aikanaan talvikäytössä joku sitä kuittaskin ettei veekuus edes lämpiä mutta ääni muuttui kun koitti kajuuttaan tulevaa ilmaa

-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sierra Mk1 mittaristo
Mulla oli (kylläkin chevyssä) samaa vikaa ja mittaristo samankaltinen, eli printattu muovikalvo johon mittarit tulee kiinni. Kaikki mittari toimi, mutta näytti liian vähän, homma korjaantui mittariston vaihtamalla ehjään, eli kai ne vanhenee ne kupariset johteet siellä kalvon sisällä ja alkaa vastus lisääntymään(?), korjaantuis varmasti jos sellaisen muovikalvon saisi uuden. Tai sit alkaa kikkaileen ja vaihtaa sen kalvon johdotuksiin?
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: Sierra Mk1 mittaristo
Onko noi jotain mk1 ongelmia?
Ikinä oo törmänny tommosiin mk2 malleissa.
Pitää tutkia olisko mahdollista vaihtaa mk2 mallin ''piirilevy'' mittaristoon.
Samalla sais sen nopeusmittarinkin korjattua kun sekin näyttää vähän mitä sattuu.
Ikinä oo törmänny tommosiin mk2 malleissa.
Pitää tutkia olisko mahdollista vaihtaa mk2 mallin ''piirilevy'' mittaristoon.
Samalla sais sen nopeusmittarinkin korjattua kun sekin näyttää vähän mitä sattuu.

Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: Sierra Mk1 mittaristo
On samaa kakkoskoppasessakin. Cossussa bensamittari näyttää kans aina viisarinleveyden alle maksimin täydellä tankilla, ja talviseisonnan jälkeen teki joitain viikkoja tota, ettei laturi herännyt ja valo sammunut, ennenkuin anto vähän kierroksia. Lämpömittarin näyttämä ja todellisuus ei välttämäti aina kohtaa myöskään, aina se on alle puolenvälin vaikka flekti toimiikiin lähes joka ajelulla.
Kiekkamittari toimii, tosin pienellä viiveellä. Niin tekee myös nopeusmittari, vaikka ei sähköinen olekaan. Virhettä siinä ei ole vakiorengastuksella yhtään, mutta nousee oikeaan vähän viiveellä.
Vähän sama teoria kun Villellä, vanhemmiten resistanssi vaan kasvaa. Maadotuksia epäilen eniten, ne tuntuu olevan yleisin heikko kohta Sierran sähköissä.
Kiekka- ja nopeusmittarien viiveen pistäisin cossun kiihtyvyyden piikkiin, jossain tojotassakin kun kuulemma joutuivat turvautumaan lcd-näyttöön viisarien sijaan, mutta kun 2.9i:ssä oli samaa ominaisuutta...
Kiekkamittari toimii, tosin pienellä viiveellä. Niin tekee myös nopeusmittari, vaikka ei sähköinen olekaan. Virhettä siinä ei ole vakiorengastuksella yhtään, mutta nousee oikeaan vähän viiveellä.
Vähän sama teoria kun Villellä, vanhemmiten resistanssi vaan kasvaa. Maadotuksia epäilen eniten, ne tuntuu olevan yleisin heikko kohta Sierran sähköissä.
Kiekka- ja nopeusmittarien viiveen pistäisin cossun kiihtyvyyden piikkiin, jossain tojotassakin kun kuulemma joutuivat turvautumaan lcd-näyttöön viisarien sijaan, mutta kun 2.9i:ssä oli samaa ominaisuutta...

Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Sierra Mk1 mittaristo
Ainakin fiestan ja escortin mittaristossa on regulaattori, joka mallista riippuen syöttää lämpö ja polttoainemittarille tasaista 5v tai 12v jännitettä (saattoi kyllä olla 10v:kin??). Mulla oli siinä vika kun molemmat mittarit näytti liian vähän.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i