Sierra Mk1 mittaristo

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Sierra Mk1 mittaristo

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ti Syyskuu 9. 22:17:19 2014

Olisko jollain heittää jotain vinkkiä:
Viat:
Lämpömittari näyttää liian vähän puolen ja nollan välissä, termari 92c ja lämppäri puskee kättäpolttavaa. monta eri anturia kokeillu, Mk2 mallin anturilla oli viisari ihan mettässä.
Bensamittari uudella orkkis anturilla täytenä viisarin vajaa 60l.
Kierroslukumittari herää käynnistyksen jälkeen vasta pienen polkasun jälkeen.
Laturi herää ja valo sammuu käynnistyksen jälkeen vasta pienen polkasun jälkeen. tämäkin liittynee samaan hommaan?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Sierra Mk1 mittaristo

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Syyskuu 10. 11:22:38 2014

jotenkin tuntuu että taitaa olla lähes kaikissa samaa vikaa,olisko jopa ominaisuus? O:)

omasta xr:stä muistan aikanaan talvikäytössä joku sitä kuittaskin ettei veekuus edes lämpiä mutta ääni muuttui kun koitti kajuuttaan tulevaa ilmaa :lol:

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierra Mk1 mittaristo

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Syyskuu 10. 11:38:52 2014

Mulla oli (kylläkin chevyssä) samaa vikaa ja mittaristo samankaltinen, eli printattu muovikalvo johon mittarit tulee kiinni. Kaikki mittari toimi, mutta näytti liian vähän, homma korjaantui mittariston vaihtamalla ehjään, eli kai ne vanhenee ne kupariset johteet siellä kalvon sisällä ja alkaa vastus lisääntymään(?), korjaantuis varmasti jos sellaisen muovikalvon saisi uuden. Tai sit alkaa kikkaileen ja vaihtaa sen kalvon johdotuksiin?
Pedal tu tö metal!

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Sierra Mk1 mittaristo

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ke Syyskuu 10. 21:59:45 2014

Onko noi jotain mk1 ongelmia?
Ikinä oo törmänny tommosiin mk2 malleissa.
Pitää tutkia olisko mahdollista vaihtaa mk2 mallin ''piirilevy'' mittaristoon.
Samalla sais sen nopeusmittarinkin korjattua kun sekin näyttää vähän mitä sattuu. :lol:
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Sierra Mk1 mittaristo

Viesti Kirjoittaja RD » Ke Syyskuu 10. 22:30:34 2014

On samaa kakkoskoppasessakin. Cossussa bensamittari näyttää kans aina viisarinleveyden alle maksimin täydellä tankilla, ja talviseisonnan jälkeen teki joitain viikkoja tota, ettei laturi herännyt ja valo sammunut, ennenkuin anto vähän kierroksia. Lämpömittarin näyttämä ja todellisuus ei välttämäti aina kohtaa myöskään, aina se on alle puolenvälin vaikka flekti toimiikiin lähes joka ajelulla.
Kiekkamittari toimii, tosin pienellä viiveellä. Niin tekee myös nopeusmittari, vaikka ei sähköinen olekaan. Virhettä siinä ei ole vakiorengastuksella yhtään, mutta nousee oikeaan vähän viiveellä.

Vähän sama teoria kun Villellä, vanhemmiten resistanssi vaan kasvaa. Maadotuksia epäilen eniten, ne tuntuu olevan yleisin heikko kohta Sierran sähköissä.
Kiekka- ja nopeusmittarien viiveen pistäisin cossun kiihtyvyyden piikkiin, jossain tojotassakin kun kuulemma joutuivat turvautumaan lcd-näyttöön viisarien sijaan, mutta kun 2.9i:ssä oli samaa ominaisuutta... :lol:
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Sierra Mk1 mittaristo

Viesti Kirjoittaja jat-79 » Su Syyskuu 21. 14:53:32 2014

Ainakin fiestan ja escortin mittaristossa on regulaattori, joka mallista riippuen syöttää lämpö ja polttoainemittarille tasaista 5v tai 12v jännitettä (saattoi kyllä olla 10v:kin??). Mulla oli siinä vika kun molemmat mittarit näytti liian vähän.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

Vastaa Viestiin