Sierran vetarit
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Sierran vetarit
Olis tuossa tyrkyllä levyjarrut taakse, joko abs tai 4x4 sierrasta kotosin? (250mm levyt).
Mutta ongelman ydin on se että noi vetarit mitkä nyt autossa kiinni ei käy noihin napoihin mitkä tulee levyjen mukana.
Käykö siis absi tai 4x4 sierran vetarit tuohon 2wd XR4i:n perämurikkaan? Vai onko kuitenkin laippa malliset?
Ei huvittais taas alkaa perää vaihteleen jos vaihtais vaan vetarit...
nii ja käykö kässärivaijeri mistä tahansa levyllisestä sierrasta?
Mutta ongelman ydin on se että noi vetarit mitkä nyt autossa kiinni ei käy noihin napoihin mitkä tulee levyjen mukana.
Käykö siis absi tai 4x4 sierran vetarit tuohon 2wd XR4i:n perämurikkaan? Vai onko kuitenkin laippa malliset?
Ei huvittais taas alkaa perää vaihteleen jos vaihtais vaan vetarit...
nii ja käykö kässärivaijeri mistä tahansa levyllisestä sierrasta?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Rumpujarru perissä on ne työnnettävät vetarit ja levyjen kanssa laipat eli ei sovi. Laipalliset tumpit kai voisi saada laitettua sinne XR4 perään kiinni.
Seuraava ongelma on sitten, että levyjarrullisen navat on ihan erilaiset kuin rumpujarrullisen. Joku varmaan on kyllä värkkäillyt adapterin/korvan jarrusatulalle siihen jarrukilven paikallekkin, mutta ilman lujuuslaskelmia itsetehtynä laiton.
Seuraava ongelma on sitten, että levyjarrullisen navat on ihan erilaiset kuin rumpujarrullisen. Joku varmaan on kyllä värkkäillyt adapterin/korvan jarrusatulalle siihen jarrukilven paikallekkin, mutta ilman lujuuslaskelmia itsetehtynä laiton.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Siis navat on, levyt on, satulat on...
mitenköhän kävis jos hommaa 2wd cossun perseen ja vetarit?
eih... mä aattelin että tästä selvii halvalla mut...
Tai jos viskaan ne levyjarrulliset navat mäkeen ja laitan sillä adapterilla ne satulat sinne rumpujen tilalle..?
RallyRacessa myydään jotain valmiita adaptereita mutta ne on ilmeisesti cossun satuloille eli ne ei tietenkään käy..?
Kyllä menee taas niin säätämiseks että...
lisää ehdotuksia otetaan vastaan! levyt pitää nyt saaha riesaan taaksekin.
mitenköhän kävis jos hommaa 2wd cossun perseen ja vetarit?
eih... mä aattelin että tästä selvii halvalla mut...
Tai jos viskaan ne levyjarrulliset navat mäkeen ja laitan sillä adapterilla ne satulat sinne rumpujen tilalle..?
RallyRacessa myydään jotain valmiita adaptereita mutta ne on ilmeisesti cossun satuloille eli ne ei tietenkään käy..?
Kyllä menee taas niin säätämiseks että...
lisää ehdotuksia otetaan vastaan! levyt pitää nyt saaha riesaan taaksekin.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Tärkeä tieto tässä asennuksessa on. minkä kokoiset ne vetonivelen laipat on niissä navoissa, Scorpioissa, ABS Sierroissa ja 4x4 Cossussa 100mm ja 2WD 108mm? Jos se sun perä on 7" niin voit vaihtaa tilalle 4x4 Cossun perän + vetarit tai sitten tavallisen ABSillisen Sierran kaikki hilut kiinni.
Jos nykyisestä perä murikasta lähtee vetarit irti vetämällä niin se ei taida olla lukollinen, omasta rumpujarrulisesta lukkoperästä ei ainakaan irtoa.
Ne sun levyjarrusatulat pitäisi kyllä mennä adapterilla 2WD Cossun levyihinkin, mutta säädössä on hommaa jos edessä on 240 tai 260mm levyt.
Jos nykyisestä perä murikasta lähtee vetarit irti vetämällä niin se ei taida olla lukollinen, omasta rumpujarrulisesta lukkoperästä ei ainakaan irtoa.
Ne sun levyjarrusatulat pitäisi kyllä mennä adapterilla 2WD Cossun levyihinkin, mutta säädössä on hommaa jos edessä on 240 tai 260mm levyt.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Siis XR4i Lukkoperse on työnnettävillä/vedettävillä vetareilla nyt kiinni.
Hitto kun sais jostain käsiin normi absillisen riesan vatarin niin pääsis mallaileen ja ihmettelemään.
Hitto kun sais jostain käsiin normi absillisen riesan vatarin niin pääsis mallaileen ja ihmettelemään.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Selvä, eli 4x4 DOHC taka-akseli käy kanssa pohjaksi levyjarrun asennukseen.samiharju kirjoitti:SLEI, 4x4 dohc:ssa on rumpujarrut mutta silti laippakiinnitteiset "löbro" vetarit.
Minkähän takia noita 4x4 DOHCeja on pitänyt rumpujarruilla tehdä ja vielä kehitellä tollainen oma hybridinapa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
On sitten sekä että; käy huollossa 2kpl Dohc -nelikkoja, farkku ja sedan, molemmissa on 252mm levyt takana.samiharju kirjoitti:SLEI, 4x4 dohc:ssa on rumpujarrut mutta silti laippakiinnitteiset "löbro" vetarit.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
ainakin mun nelikoissa on apsit ,kaikissa kolmessa.samiharju kirjoitti:jjs, oisko niissä levyjarrullisissa nelikoissa myös absit? mun nelikossa ei ollu abseja eikä levyjä.
muuten nelikko kyl pysähtyy jarruillakin nopeammin kun 2wd, neliveto tasaa jarrujakin samalla taoaa kun vetoakin.
ja ahvenistolla totesin että jarrutus on helpompaa ei mee lukkoon renkaat helposti
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia