Sierran vetarit

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Sierran vetarit

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Kesäkuu 23. 17:23:27 2004

Olis tuossa tyrkyllä levyjarrut taakse, joko abs tai 4x4 sierrasta kotosin? (250mm levyt).
Mutta ongelman ydin on se että noi vetarit mitkä nyt autossa kiinni ei käy noihin napoihin mitkä tulee levyjen mukana.

Käykö siis absi tai 4x4 sierran vetarit tuohon 2wd XR4i:n perämurikkaan? Vai onko kuitenkin laippa malliset?

Ei huvittais taas alkaa perää vaihteleen jos vaihtais vaan vetarit...

nii ja käykö kässärivaijeri mistä tahansa levyllisestä sierrasta?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ke Kesäkuu 23. 17:48:17 2004

onko xr4i perässä laippa vetarit jos on niin mittaa laipan halkasija , jos on sama niin sit käy , käpärin varppi käy mistätahansa sierrasta missä on levyt takana
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Kesäkuu 23. 18:57:13 2004

Rumpujarru perissä on ne työnnettävät vetarit ja levyjen kanssa laipat eli ei sovi. Laipalliset tumpit kai voisi saada laitettua sinne XR4 perään kiinni.
Seuraava ongelma on sitten, että levyjarrullisen navat on ihan erilaiset kuin rumpujarrullisen. Joku varmaan on kyllä värkkäillyt adapterin/korvan jarrusatulalle siihen jarrukilven paikallekkin, mutta ilman lujuuslaskelmia itsetehtynä laiton.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ke Kesäkuu 23. 19:16:37 2004

mulla on kans adapteri laakeripesän päällä jossa on satula kiinni ja hyvin pelaa eikä laimalla ole ollu ongelmia
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Kesäkuu 23. 20:52:37 2004

pelkät jarrut ei paljoo oo.
tarvit tosiaan navat ynm roippeet.
on olemassa vetareita missä sisäpää on tumppi akselilla ja ulko pää laipalla.
mut niitä onkin vaikeempi etsiä ,muutaman olen nähnyt.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Kesäkuu 24. 16:30:16 2004

Siis navat on, levyt on, satulat on...

mitenköhän kävis jos hommaa 2wd cossun perseen ja vetarit?
eih... mä aattelin että tästä selvii halvalla mut...

Tai jos viskaan ne levyjarrulliset navat mäkeen ja laitan sillä adapterilla ne satulat sinne rumpujen tilalle..?

RallyRacessa myydään jotain valmiita adaptereita mutta ne on ilmeisesti cossun satuloille eli ne ei tietenkään käy..?

Kyllä menee taas niin säätämiseks että...

lisää ehdotuksia otetaan vastaan! levyt pitää nyt saaha riesaan taaksekin.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Kesäkuu 24. 17:55:42 2004

Tärkeä tieto tässä asennuksessa on. minkä kokoiset ne vetonivelen laipat on niissä navoissa, Scorpioissa, ABS Sierroissa ja 4x4 Cossussa 100mm ja 2WD 108mm? Jos se sun perä on 7" niin voit vaihtaa tilalle 4x4 Cossun perän + vetarit tai sitten tavallisen ABSillisen Sierran kaikki hilut kiinni.
Jos nykyisestä perä murikasta lähtee vetarit irti vetämällä niin se ei taida olla lukollinen, omasta rumpujarrulisesta lukkoperästä ei ainakaan irtoa.
Ne sun levyjarrusatulat pitäisi kyllä mennä adapterilla 2WD Cossun levyihinkin, mutta säädössä on hommaa jos edessä on 240 tai 260mm levyt.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Kesäkuu 24. 19:30:56 2004

Siis XR4i Lukkoperse on työnnettävillä/vedettävillä vetareilla nyt kiinni.

Hitto kun sais jostain käsiin normi absillisen riesan vatarin niin pääsis mallaileen ja ihmettelemään.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Kesäkuu 24. 21:17:13 2004

SLEI, 4x4 dohc:ssa on rumpujarrut mutta silti laippakiinnitteiset "löbro" vetarit.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Kesäkuu 24. 22:01:54 2004

samiharju kirjoitti:SLEI, 4x4 dohc:ssa on rumpujarrut mutta silti laippakiinnitteiset "löbro" vetarit.
Selvä, eli 4x4 DOHC taka-akseli käy kanssa pohjaksi levyjarrun asennukseen.
Minkähän takia noita 4x4 DOHCeja on pitänyt rumpujarruilla tehdä ja vielä kehitellä tollainen oma hybridinapa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Kesäkuu 24. 23:12:05 2004

samiharju kirjoitti:SLEI, 4x4 dohc:ssa on rumpujarrut mutta silti laippakiinnitteiset "löbro" vetarit.
On sitten sekä että; käy huollossa 2kpl Dohc -nelikkoja, farkku ja sedan, molemmissa on 252mm levyt takana.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Kesäkuu 24. 23:32:07 2004

jjs, oisko niissä levyjarrullisissa nelikoissa myös absit? mun nelikossa ei ollu abseja eikä levyjä.

muuten nelikko kyl pysähtyy jarruillakin nopeammin kun 2wd, neliveto tasaa jarrujakin samalla taoaa kun vetoakin.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Kesäkuu 25. 1:25:47 2004

samiharju kirjoitti:jjs, oisko niissä levyjarrullisissa nelikoissa myös absit? mun nelikossa ei ollu abseja eikä levyjä.

muuten nelikko kyl pysähtyy jarruillakin nopeammin kun 2wd, neliveto tasaa jarrujakin samalla taoaa kun vetoakin.
ainakin mun nelikoissa on apsit ,kaikissa kolmessa.
ja ahvenistolla totesin että jarrutus on helpompaa ei mee lukkoon renkaat helposti
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin