turbo is:n päästöongelma
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
turbo is:n päästöongelma
tuli sitten ajoissa alettua katsastushommia ja niinku arvelinkin ni ongelmiahan siitä tuli.autossa jyrkempi nokka fordin omasta hiottu turbokäyttöön.asteet arviolta 270 tieneillä silmämääräsesti ja nostoo jotain 11-11,5.aluksi hc ilo 1500 ja co 7,5>sit laitoin venttiilivälysiä0.1 lisää imu ja pako> niin putos hc 740 ja co 6,4 kierroksia ku nostaa 1300 rpm niin rupeis oleen jo rajojen alapuolella.onko jollain jotain muuta ehdottaa jolla noi sais pysyyn kurissa tolla max 1000rpm vai täytyykö laittaa vaan lisää välystä ja tilkka nostaa kierroksia ja mennä konttorille,ku niilä ei oo kierrosluvun mittausta ollenkaan? välykset ny imu 0.3 ja pako 0.4.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
ei onnistunut saada lappua yhestä säätöpajasta,koska niiden kone ei anna lappua jos jokin mättää(niin ymmärsin mitä sit tarkottikin).en tiedä onko kaikilla sama?mutta näillä kun tulis kierroslukukin näkyviin,eli melkein helpompaa ku vie konttorille jossa ei toi kierrosluku näy ollenkaan ja nostaa sitä hiukan,eli joutuvat korvamääräsesti kuunteleen kiekat.mut aattelin et jos sitä sais oikeesti vielä alemmas siis jollain kikalla.
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, To Elokuu 12. 20:33:42 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Täälläpäin konttorilla pistävät tikun putkeen vaikka paperi löytyy, maksaa sentään siitä ei tarvitse... Tai sitten insseillä on ollut jotain epäiltävää.ukormi kirjoitti:Mittauta ja ota todistus sitten jossakin muualla kuin konttuurilla ja anna vain lappu konttorilla kouraan. Eivät sitten siellä niitä ala syynäämään.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti:
Riippuu asemasta. Varmaan valtion konttorin hitlerit syynää päästöt, mut yksityisillä asemilla, en oo törmännyt siihen et oltais mitattu jos on päästölappu asiallisin merkinnöin. Nimittäin mun autossa ei ole muuta vihreetä kuin venttiilikoppa...
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
-
- Ylläpitäjä
ei tossakaan paikassa olis enään mitattu,mut kun menin sen takia ettei konttorilla mitata kierroksia,vaan ilmeisesti oli kierrokset hiukan laskenu tolla välin ku menin säätöpajalta konttorille>huomas myös korvakuulollaki,mut onko kellään jotain kikkaa antaa,kuulin et myös isompi tulppien kärkiväli parantaa palamista ja toi hc vois pudota sitä kokeillaan myös,mut mitä muuta?
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
jos en väärin muista niin kaverit oli lorauttanu metanolii pensan sekaan ennen päästö mittausta niin sillä oli päästöt laskenu sallittuihin 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
menee kyllä ihan mutulla mutta tais olla n.10% seos
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Tietysti pitää ajella nätisti jos käyttää lisäaineita että saa läpi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Mulla oli kanssa sama ongelma päästöjen kanssa, HC2500. Nokkana piper 285. Välyksiä suurennettiin muutamia kertoja kunnes olivat imu 0,40 pako 0,45 HC edelleen 1300 ja hirveä kilinä. Hemmot puhuu että isot välykset ja sytkä myöhäselle, toki rajansa kaikella. Muutaman kerran välyksiä säädettyäni ja 300km. sitten koneremontin tehtyäni se otti poltti hihat. Ja kantta en perkl. taas irti ota, loisti putkipora tallin seinällä houkuttelevan näköisenä.
Puhallinmoottori irti, reikä seinään vakio nokka paikalle ja valmista tuli.
Puhallinmoottori irti, reikä seinään vakio nokka paikalle ja valmista tuli.

Viimeksi muokannut KIP, La Elokuu 14. 12:30:09 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Ylläpitäjä