turbo is:n päästöongelma

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

turbo is:n päästöongelma

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Elokuu 12. 20:06:13 2004

tuli sitten ajoissa alettua katsastushommia ja niinku arvelinkin ni ongelmiahan siitä tuli.autossa jyrkempi nokka fordin omasta hiottu turbokäyttöön.asteet arviolta 270 tieneillä silmämääräsesti ja nostoo jotain 11-11,5.aluksi hc ilo 1500 ja co 7,5>sit laitoin venttiilivälysiä0.1 lisää imu ja pako> niin putos hc 740 ja co 6,4 kierroksia ku nostaa 1300 rpm niin rupeis oleen jo rajojen alapuolella.onko jollain jotain muuta ehdottaa jolla noi sais pysyyn kurissa tolla max 1000rpm vai täytyykö laittaa vaan lisää välystä ja tilkka nostaa kierroksia ja mennä konttorille,ku niilä ei oo kierrosluvun mittausta ollenkaan? välykset ny imu 0.3 ja pako 0.4.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Elokuu 12. 20:19:34 2004

Mittauta ja ota todistus sitten jossakin muualla kuin konttuurilla ja anna vain lappu konttorilla kouraan. Eivät sitten siellä niitä ala syynäämään.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Elokuu 12. 20:28:32 2004

ei onnistunut saada lappua yhestä säätöpajasta,koska niiden kone ei anna lappua jos jokin mättää(niin ymmärsin mitä sit tarkottikin).en tiedä onko kaikilla sama?mutta näillä kun tulis kierroslukukin näkyviin,eli melkein helpompaa ku vie konttorille jossa ei toi kierrosluku näy ollenkaan ja nostaa sitä hiukan,eli joutuvat korvamääräsesti kuunteleen kiekat.mut aattelin et jos sitä sais oikeesti vielä alemmas siis jollain kikalla.
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, To Elokuu 12. 20:33:42 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Elokuu 12. 20:31:08 2004

ukormi kirjoitti:Mittauta ja ota todistus sitten jossakin muualla kuin konttuurilla ja anna vain lappu konttorilla kouraan. Eivät sitten siellä niitä ala syynäämään.
Täälläpäin konttorilla pistävät tikun putkeen vaikka paperi löytyy, maksaa sentään siitä ei tarvitse... Tai sitten insseillä on ollut jotain epäiltävää.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » To Elokuu 12. 20:35:53 2004

aika monessa paikassa katsovat silti joka autosta päästöt,vaikka olisi lappu..

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » To Elokuu 12. 20:40:21 2004

Riippuu asemasta. Varmaan valtion konttorin hitlerit syynää päästöt, mut yksityisillä asemilla, en oo törmännyt siihen et oltais mitattu jos on päästölappu asiallisin merkinnöin. Nimittäin mun autossa ei ole muuta vihreetä kuin venttiilikoppa...
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Elokuu 12. 20:47:04 2004

ei tossakaan paikassa olis enään mitattu,mut kun menin sen takia ettei konttorilla mitata kierroksia,vaan ilmeisesti oli kierrokset hiukan laskenu tolla välin ku menin säätöpajalta konttorille>huomas myös korvakuulollaki,mut onko kellään jotain kikkaa antaa,kuulin et myös isompi tulppien kärkiväli parantaa palamista ja toi hc vois pudota sitä kokeillaan myös,mut mitä muuta?

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Elokuu 12. 22:14:07 2004

onks kellään ehotuksia?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Elokuu 12. 22:24:14 2004

Vastasit jo ekassa ruudussa itsellesi. Lisäksi jäänestoa tankkiin riittävästi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Elokuu 12. 22:33:49 2004

jos en väärin muista niin kaverit oli lorauttanu metanolii pensan sekaan ennen päästö mittausta niin sillä oli päästöt laskenu sallittuihin :?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Elokuu 12. 22:39:05 2004

mimmosella seossuhteella tota bensa/jäänestoa tai metanolia uskaltaa tankkiin laittaa?

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Elokuu 12. 22:43:05 2004

menee kyllä ihan mutulla mutta tais olla n.10% seos
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Elokuu 12. 22:54:43 2004

aika isolta määrältä kuulostaa :shock: palaakohan mäntä tai muuta mukavaa 5% vois uskaltaa laittaa :roll: .

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Elokuu 12. 22:57:15 2004

Tietysti pitää ajella nätisti jos käyttää lisäaineita että saa läpi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Elokuu 12. 22:58:17 2004

rs11 kirjoitti:aika isolta määrältä kuulostaa :shock: palaakohan mäntä tai muuta mukavaa 5% vois uskaltaa laittaa :roll: .
Ei kannata hirveesti repiä katsastusreissulla... Samalla palaa karstat pois :)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Elokuu 12. 23:02:34 2004

juuh voishan sitä vähä sinne lorauttaa näiden muiden kikkailujen lisäksi ni jos se sit jo riittäs ku ei enään ton kauempana totuudesta ole.jos ei noi auta ni kai se on nokkakeppi vaihdettava orkkikseen vaan ei millään haluais sen verran paremmin vetää tolla 8)

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Elokuu 13. 16:55:57 2004

Mulla oli kanssa sama ongelma päästöjen kanssa, HC2500. Nokkana piper 285. Välyksiä suurennettiin muutamia kertoja kunnes olivat imu 0,40 pako 0,45 HC edelleen 1300 ja hirveä kilinä. Hemmot puhuu että isot välykset ja sytkä myöhäselle, toki rajansa kaikella. Muutaman kerran välyksiä säädettyäni ja 300km. sitten koneremontin tehtyäni se otti poltti hihat. Ja kantta en perkl. taas irti ota, loisti putkipora tallin seinällä houkuttelevan näköisenä.
Puhallinmoottori irti, reikä seinään vakio nokka paikalle ja valmista tuli. :D
Viimeksi muokannut KIP, La Elokuu 14. 12:30:09 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Elokuu 13. 16:56:00 2004

dodii tuli sitä sitten saatua leima sierraan ja vielä hyvillä päästöillä> hc 150 ja co 3.0 8) ilman jäänestoo ja metanolia.

Vastaa Viestiin