Escort 1.6i CVH EFi, Kent Cams CVH 32 ja päästöt
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Escort 1.6i CVH EFi, Kent Cams CVH 32 ja päästöt
Auto: Escort Mk5 1.6i CVH EFi
Pitäisi ruveta läjäilemään levällään olevaa Escorttia. Nyt koneessa on nokkana uusi vakio EFi:n nokka ja nostajat (ajettu 0 km). Irrallaan odottaa Kent Cams CVH 32 virinokka. Aloin tässä miettimään, että uskaltaako tuota virinokkaa laittaa ennen katsastusta koneeseen vai onko parempi käydä vakionokalla leimalla ja vaihtaa vasta sitten? Nokan myyjän kanssa (Stefa) ei tullut puheeksi, että tuleeko nokan vaihdosta ongelmia leimalla. Entä onko tietoa, muuttuuko esim. tyhjäkäynti mihinkään suuntaan eli pitääkö jotain lastuvirityksiä ruveta tekemään? Portatun kannen myyjä kun väitti, että hänellä ei käynyt oikein kunnolla tyhjäkäyntiäkään. Hänellä oli PiperCamsin 285 nokka.
Kent Cams CVH 32:n tiedot:
Make: Ford
Model: CVH 1.3 / 1.4 / 1.6 Hydraulic
Part Number: CVH32
Application: Sports injection
Power Band: 1000 - 6500
Cam Lift: 6.9mm Inlet 6.7mm Exhaust
Valve Lift: 11.37mm Inlet 11.04mm exhaust
Duration: 280 273 degrees
Timing Figures: 25/75 63/30
Valve Timing: 115 Degrees
Valve Clearance: 0.00mm
Lähinnä mietityttää päästöt, että meneekö tuolla virinokalla päästötestistä läpi. Sen verran joutuu EFi:ssä purkamaan osia nokan vaihdon tieltä, että ei huvikseen jaksaisi alkaa vaihtelemaan osia.
Auto on lisäksi katsastettu viimeksi vuoden 2001 joulukuussa, joten pitääkö katalysaattoria jotenkin "herkistellä" ennen leimalle menoa? Kaasupohjassa 15 min ja katti kuumaksi?
Pitäisi ruveta läjäilemään levällään olevaa Escorttia. Nyt koneessa on nokkana uusi vakio EFi:n nokka ja nostajat (ajettu 0 km). Irrallaan odottaa Kent Cams CVH 32 virinokka. Aloin tässä miettimään, että uskaltaako tuota virinokkaa laittaa ennen katsastusta koneeseen vai onko parempi käydä vakionokalla leimalla ja vaihtaa vasta sitten? Nokan myyjän kanssa (Stefa) ei tullut puheeksi, että tuleeko nokan vaihdosta ongelmia leimalla. Entä onko tietoa, muuttuuko esim. tyhjäkäynti mihinkään suuntaan eli pitääkö jotain lastuvirityksiä ruveta tekemään? Portatun kannen myyjä kun väitti, että hänellä ei käynyt oikein kunnolla tyhjäkäyntiäkään. Hänellä oli PiperCamsin 285 nokka.
Kent Cams CVH 32:n tiedot:
Make: Ford
Model: CVH 1.3 / 1.4 / 1.6 Hydraulic
Part Number: CVH32
Application: Sports injection
Power Band: 1000 - 6500
Cam Lift: 6.9mm Inlet 6.7mm Exhaust
Valve Lift: 11.37mm Inlet 11.04mm exhaust
Duration: 280 273 degrees
Timing Figures: 25/75 63/30
Valve Timing: 115 Degrees
Valve Clearance: 0.00mm
Lähinnä mietityttää päästöt, että meneekö tuolla virinokalla päästötestistä läpi. Sen verran joutuu EFi:ssä purkamaan osia nokan vaihdon tieltä, että ei huvikseen jaksaisi alkaa vaihtelemaan osia.
Auto on lisäksi katsastettu viimeksi vuoden 2001 joulukuussa, joten pitääkö katalysaattoria jotenkin "herkistellä" ennen leimalle menoa? Kaasupohjassa 15 min ja katti kuumaksi?
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Laitettu sinelle privaa.
Mulla on katiton peli ja ei ole ongelmaa päästöjen ja tyhjäkäynnin kanssa. Ohjemoitava lastu löytyy(tinos garagesta) ja sen kanssa toimii paremmin mutta silloin kun omani rakensin niin ei megaruuttia ollut ja täysin ohjelmoitavat ruiskut maksoi mansikoita.
Luulisin että pelittää katinkin kanssa mutta varmaa tietoa ei mulla ole.
Mulla on katiton peli ja ei ole ongelmaa päästöjen ja tyhjäkäynnin kanssa. Ohjemoitava lastu löytyy(tinos garagesta) ja sen kanssa toimii paremmin mutta silloin kun omani rakensin niin ei megaruuttia ollut ja täysin ohjelmoitavat ruiskut maksoi mansikoita.
Luulisin että pelittää katinkin kanssa mutta varmaa tietoa ei mulla ole.