Escort 1.6i CVH EFi, Kent Cams CVH 32 ja päästöt

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Escort 1.6i CVH EFi, Kent Cams CVH 32 ja päästöt

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Kesäkuu 15. 13:09:32 2005

Auto: Escort Mk5 1.6i CVH EFi
Pitäisi ruveta läjäilemään levällään olevaa Escorttia. Nyt koneessa on nokkana uusi vakio EFi:n nokka ja nostajat (ajettu 0 km). Irrallaan odottaa Kent Cams CVH 32 virinokka. Aloin tässä miettimään, että uskaltaako tuota virinokkaa laittaa ennen katsastusta koneeseen vai onko parempi käydä vakionokalla leimalla ja vaihtaa vasta sitten? Nokan myyjän kanssa (Stefa) ei tullut puheeksi, että tuleeko nokan vaihdosta ongelmia leimalla. Entä onko tietoa, muuttuuko esim. tyhjäkäynti mihinkään suuntaan eli pitääkö jotain lastuvirityksiä ruveta tekemään? Portatun kannen myyjä kun väitti, että hänellä ei käynyt oikein kunnolla tyhjäkäyntiäkään. Hänellä oli PiperCamsin 285 nokka.

Kent Cams CVH 32:n tiedot:

Make: Ford
Model: CVH 1.3 / 1.4 / 1.6 Hydraulic
Part Number: CVH32
Application: Sports injection
Power Band: 1000 - 6500
Cam Lift: 6.9mm Inlet 6.7mm Exhaust
Valve Lift: 11.37mm Inlet 11.04mm exhaust
Duration: 280 273 degrees
Timing Figures: 25/75 63/30
Valve Timing: 115 Degrees
Valve Clearance: 0.00mm

Lähinnä mietityttää päästöt, että meneekö tuolla virinokalla päästötestistä läpi. Sen verran joutuu EFi:ssä purkamaan osia nokan vaihdon tieltä, että ei huvikseen jaksaisi alkaa vaihtelemaan osia.

Auto on lisäksi katsastettu viimeksi vuoden 2001 joulukuussa, joten pitääkö katalysaattoria jotenkin "herkistellä" ennen leimalle menoa? Kaasupohjassa 15 min ja katti kuumaksi?

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Kesäkuu 15. 13:56:49 2005

Ei pitäisi vaikuttaa päästöihin, mun mielestä jesset;llä oli orionissa vapari aikana tuollainen.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Kesäkuu 15. 14:00:30 2005

Tietysti hieman eri päästörajat... Kysypä Arilta, sillä on efi cvh XR2i fiestassa tuo CVH32 nokka. Taisi olla lastukin tosin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ke Kesäkuu 15. 20:54:37 2005

Älä laita, myy ennemmin mulle :wink: Itseäkin kiinnostaisi tuo että tuleeko päästömittauksessa ongelmia kun olisin laittamassa virinokkaa
Jäsen #1112

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Kesäkuu 15. 21:57:11 2005

Katsotaan nyt mitä arvon raati on asiasta mieltä ;)

Taidan päätyä laittamaan ensin vakio-osilla nippuun, käydä leimalla ja ajella vähän aikaa. Saa hieman tuntumaa, minkälainen on vakiona. Sitten (eli jos/kun) vaihtaa kalikat, niin huomaa toivottavasti kairatun kannen ja virinokan eron.

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ari » To Kesäkuu 16. 0:13:15 2005

Laitettu sinelle privaa.

Mulla on katiton peli ja ei ole ongelmaa päästöjen ja tyhjäkäynnin kanssa. Ohjemoitava lastu löytyy(tinos garagesta) ja sen kanssa toimii paremmin mutta silloin kun omani rakensin niin ei megaruuttia ollut ja täysin ohjelmoitavat ruiskut maksoi mansikoita.

Luulisin että pelittää katinkin kanssa mutta varmaa tietoa ei mulla ole.

Vastaa Viestiin