Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
spinneri
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja spinneri » La Syyskuu 15. 0:19:43 2012

Sine kirjoitti:Hyvä ja kattavasti kirjoitettu artikkeli. Mitä mieltä asiasta lopulta sitten olivat Fordilla? Oliko ongelma jo tiedossa vai tarjosivatko uutta koeajomahdollisuutta jarrujen ilmauksen/fiksauksen jälkeen?
Auto jäi meille muutamaksi päiväksi vielä fiksauksen jälkeen, mutta radalle emme toista kertaa ehtineet. Oletettavasti tilanne ei olisi muuttunut miksikään, eli jarrut olisivat jälleen ylikuumentuneet.

Oy Ford Ab suhtautui asiaan mielestäni asiallisesti. Ongelma ei ollut ennestään heidän tiedossa; oliko sitten tehtaan tiedossa, siihen en osaa vastata.

Tutkivat tilannetta ja lupasivat informoida minua heti kun jotain informoitavaa ilmenee. Eivät tyrmänneet ehdotustani kokeilla autoa radalla TVC-järjestelmä deaktivoituna (me emme sitä pystyneet tekemään). Harkitsevat myös silikoninesteiden vaihtoa alkuperäisten DOT4-nesteiden tilalle - siis lehdistöauton kohdalla.


Jari Sjöman
Spinneri Magazine
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Sine » La Syyskuu 15. 1:06:03 2012

Ok. Kannattaisi varmaan vaihtaa. Eikö ABS jarruilla olevissa autoissa pitäisi olla vähintään DOT 5.1 vai muistanko väärin? DOT 4 oli sitten ei-ABS autoille, jos muistan oikein ulkomuistista.

spinneri
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja spinneri » La Syyskuu 15. 19:04:26 2012

Sine kirjoitti:Ok. Kannattaisi varmaan vaihtaa. Eikö ABS jarruilla olevissa autoissa pitäisi olla vähintään DOT 5.1 vai muistanko väärin? DOT 4 oli sitten ei-ABS autoille, jos muistan oikein ulkomuistista.
Kyllä ABS-jarruissa voidaan käyttää ja yleisesti käytetäänkin DOT4-nesteitä. Jos toki korkeamman kiehumispisteen omaavaa DOT5.1 nestettäkin voi käyttää.
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec

spinneri
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja spinneri » Ti Lokakuu 2. 12:30:58 2012

Fordin suunnalta saamani tiedon mukaan lehdistöautoihin on vaihdettu silikoninesteet (DOT 5). Ainakaan toistaiseksi muuta kerrottavaa ei ole tullut ilmi.
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ke Lokakuu 24. 19:29:28 2012

Nyt on sitten kaikki vetarien suojakumit vaihdettu,80tkm mittarissa. Mahtaa olla joku paska suojakumierä eihän ne voi nuin heikkoja olla :cry: Mitähän hajoo seuraavaksi...
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Sine » To Lokakuu 25. 0:48:11 2012

spinneri kirjoitti:Fordin suunnalta saamani tiedon mukaan lehdistöautoihin on vaihdettu silikoninesteet (DOT 5). Ainakaan toistaiseksi muuta kerrottavaa ei ole tullut ilmi.
Motoparkissa klubin ratapäivänä nämä kaksi (samaa?) lehdistöautoa näyttivät hankaavat koko päivän ja käsittääkseni ilman mitään ongelmia. Nesteiden vaihto ilmeisesti auttoi.

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Lokakuu 25. 10:07:06 2012

Oisko kellään tarvetta Eibach Prostreet kit:lle ST:hen? Olen vaihtamassa takaisin vakioalustan omaan autoon. Tuon sais aika edullisesti 2v vanha.
Jos kiinnostaa niin yv:tä vaan tulemaan.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Lokakuu 25. 17:00:33 2012

RS2000_mk5 kirjoitti:Oisko kellään tarvetta Eibach Prostreet kit:lle ST:hen? Olen vaihtamassa takaisin vakioalustan omaan autoon. Tuon sais aika edullisesti 2v vanha.
Jos kiinnostaa niin yv:tä vaan tulemaan.
Mulla ois tarjota nolla kilometriä ajetut vakio jouset.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Lokakuu 25. 17:04:51 2012

RS2000_mk5 kirjoitti:Nyt on sitten kaikki vetarien suojakumit vaihdettu,80tkm mittarissa. Mahtaa olla joku paska suojakumierä eihän ne voi nuin heikkoja olla :cry: Mitähän hajoo seuraavaksi...

107tkm mittarissa eikä ainuttakaan suojakumia,laakeria,laturia ole vaihdettu. Vielä ei ainakaan tarvetta,kun kaikki rokkaa kivasti.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Tuksu » To Lokakuu 25. 19:28:25 2012

RsTuning kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Nyt on sitten kaikki vetarien suojakumit vaihdettu,80tkm mittarissa. Mahtaa olla joku paska suojakumierä eihän ne voi nuin heikkoja olla :cry: Mitähän hajoo seuraavaksi...

107tkm mittarissa eikä ainuttakaan suojakumia,laakeria,laturia ole vaihdettu. Vielä ei ainakaan tarvetta,kun kaikki rokkaa kivasti.
127tkm eikä myöskään mitään yllämainituista ole tarvinut vaihtaa. Itellä nyt eniten vaivaa a pilarin suunnasta kojelaudasta / ovesta tuleva, häiritsevä rapina/kolina, täytyy varuulta ottaa ovipahvit auki ja tarkistaa onko hifi hilppeissä joku piuha tai vastaava heilumassa ja rapisemassa. Lisäksi tarvii asennella european partsilta tulleet etusumarit korvaavat ledilamput sekä rs:n nuppii kabiiniin.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Lokakuu 25. 20:48:07 2012

Tuksu kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Nyt on sitten kaikki vetarien suojakumit vaihdettu,80tkm mittarissa. Mahtaa olla joku paska suojakumierä eihän ne voi nuin heikkoja olla :cry: Mitähän hajoo seuraavaksi...

107tkm mittarissa eikä ainuttakaan suojakumia,laakeria,laturia ole vaihdettu. Vielä ei ainakaan tarvetta,kun kaikki rokkaa kivasti.
127tkm eikä myöskään mitään yllämainituista ole tarvinut vaihtaa. Itellä nyt eniten vaivaa a pilarin suunnasta kojelaudasta / ovesta tuleva, häiritsevä rapina/kolina, täytyy varuulta ottaa ovipahvit auki ja tarkistaa onko hifi hilppeissä joku piuha tai vastaava heilumassa ja rapisemassa. Lisäksi tarvii asennella european partsilta tulleet etusumarit korvaavat ledilamput sekä rs:n nuppii kabiiniin.
Ittellä kans kuuluu rapinaa/napsetta kuskin ovi/kojelauta alueelta. Aika ärsyttävää ja kun huollossa mainitsin tuosta niin sanoivat että alusta on niin jäykkä että mahdotonta on löytää äänen aiheuttajaa. Eipä mullakaan vielä muuta ongelmaa oo ollut kuin laturi hajos ja sitte nuo kaikki vetarien suojakumit. Ens viikonloppuna menee sitten vakioalusta paikalleen josko mukavuutta tulis vähän lisää ja ylimääräiset napseet katoais "fingers crossed"
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Lokakuu 26. 9:32:30 2012

RS2000_mk5 kirjoitti:Ens viikonloppuna menee sitten vakioalusta paikalleen josko mukavuutta tulis vähän lisää ja ylimääräiset napseet katoais "fingers crossed"
Epäilen vahvasti ettei napseet ja natinat mihinkään häivy.
Jotain rutinaa tuntuu S-maxistakin tulevan vänkärin puolelta. Ainakin näin pakkasaamuna (-13) ajellessa.
Vakio alusta ja läskit talvikumit alla.

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Pe Lokakuu 26. 11:13:16 2012

hoopee kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Ens viikonloppuna menee sitten vakioalusta paikalleen josko mukavuutta tulis vähän lisää ja ylimääräiset napseet katoais "fingers crossed"
Epäilen vahvasti ettei napseet ja natinat mihinkään häivy.
Jotain rutinaa tuntuu S-maxistakin tulevan vänkärin puolelta. Ainakin näin pakkasaamuna (-13) ajellessa.
Vakio alusta ja läskit talvikumit alla.
Juu saapa nähä. Noi äänet on selkeesti tullu alustan vaihdoin jälkeen. Semmosta ihme napsetta ku rattia kääntää. Eipä tuota paljoo häviä vaikka vakio alustan vaihtaa takaisin , näin kun vanhenee nii kaipaa vähän enemmän mukavuutta.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Lokakuu 27. 16:38:58 2012

RS2000_mk5 kirjoitti:
hoopee kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Ens viikonloppuna menee sitten vakioalusta paikalleen josko mukavuutta tulis vähän lisää ja ylimääräiset napseet katoais "fingers crossed"
Epäilen vahvasti ettei napseet ja natinat mihinkään häivy.
Jotain rutinaa tuntuu S-maxistakin tulevan vänkärin puolelta. Ainakin näin pakkasaamuna (-13) ajellessa.
Vakio alusta ja läskit talvikumit alla.
Juu saapa nähä. Noi äänet on selkeesti tullu alustan vaihdoin jälkeen. Semmosta ihme napsetta ku rattia kääntää. Eipä tuota paljoo häviä vaikka vakio alustan vaihtaa takaisin , näin kun vanhenee nii kaipaa vähän enemmän mukavuutta.
Coil over sarjan,kun laittaa niin vetoakselit kääntyy melkopaljon ja joutuu kovalle rasitukselle. Eka kesänä ihan normaalia,että kuuluu ääntä kovasti. Tietty,että sen sarjan laittaa mahdollisimman ala-asentoon.

Kun puhuin tuosta ,että mitään en oo vaihtanut niin jos olen erittäin rehellinen niin kerran olen vaihtanut hihnan ja oheistuotteet. Muuta ei oo tehty.

Mullakin 12/07 auto ja niitä viimisimpiä Pre-lift kamppeita mitä suomeen tuotu. Alku 2005 vuosimalleissa oli paljon ongelmia esim. Vaihdelaatikkojen kanssa. Meni laakereita laatikoista. Alle 30tkm ajetuista. Itse omistan yhden tuollaisen laatikon mihin olen vaihtanut laakerin. On ns. Varaosalaatikko itselleni. Vetoakseleita mennyt aikaisemmista ja latureita. Tottakai kehittävät aina vähän paremman muutamassa vuodessa. Koskaan,kun ei kannate ostaa sitä ensimmäistä sarjaa autoista.

Tuossa oli vääntöä yleisellä puolella ni voin kertoa,että esim. Kun ostin vm.2006 Ford Fiesta ST:n (UUTENA) niin kun olin menossa hakemaan sitä autoa ni se ei ollut vielä luovutuskunnossa ja siinä hetken ihmettelin pihalla ni asentaja meni autoon ja pisti käymään ni kävi todella huonosti ns.kolmella pytyllä. Sitten,kun pari tuntia siinä odottelin ni auto kävi hienosti tai ns.normaalisti. Eli asentivat Vaunula Vantaalla vasta ohjelmoinnin kyseiseen autoon. Tietenkin tekivät lopputarkastuksen.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Lokakuu 27. 17:33:58 2012

RsTuning kirjoitti:Kun puhuin tuosta ,että mitään en oo vaihtanut niin jos olen erittäin rehellinen niin kerran olen vaihtanut hihnan ja oheistuotteet.
jakohihnan?

oliko minkälainen homma ja kauanko meni,minkälainen kiristin tuolla on ja montako rullaa,mites onko vesipumppu missä?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Lokakuu 27. 18:46:31 2012

Sierra XR kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Kun puhuin tuosta ,että mitään en oo vaihtanut niin jos olen erittäin rehellinen niin kerran olen vaihtanut hihnan ja oheistuotteet.
jakohihnan?

oliko minkälainen homma ja kauanko meni,minkälainen kiristin tuolla on ja montako rullaa,mites onko vesipumppu missä?
Siitä linkki ni voit katella,kun itsekin tiedät.

http://members.home.nl/m.noordijk/2.5_I ... __ETIS.pdf
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » La Lokakuu 27. 20:37:31 2012

[/quote]

Juu saapa nähä. Noi äänet on selkeesti tullu alustan vaihdoin jälkeen. Semmosta ihme napsetta ku rattia kääntää. Eipä tuota paljoo häviä vaikka vakio alustan vaihtaa takaisin , näin kun vanhenee nii kaipaa vähän enemmän mukavuutta.[/quote]

Coil over sarjan,kun laittaa niin vetoakselit kääntyy melkopaljon ja joutuu kovalle rasitukselle. Eka kesänä ihan normaalia,että kuuluu ääntä kovasti. Tietty,että sen sarjan laittaa mahdollisimman ala-asentoon.

Kun puhuin tuosta ,että mitään en oo vaihtanut niin jos olen erittäin rehellinen niin kerran olen vaihtanut hihnan ja oheistuotteet. Muuta ei oo tehty.

Mullakin 12/07 auto ja niitä viimisimpiä Pre-lift kamppeita mitä suomeen tuotu. Alku 2005 vuosimalleissa oli paljon ongelmia esim. Vaihdelaatikkojen kanssa. Meni laakereita laatikoista. Alle 30tkm ajetuista. Itse omistan yhden tuollaisen laatikon mihin olen vaihtanut laakerin. On ns. Varaosalaatikko itselleni. Vetoakseleita mennyt aikaisemmista ja latureita. Tottakai kehittävät aina vähän paremman muutamassa vuodessa. Koskaan,kun ei kannate ostaa sitä ensimmäistä sarjaa autoista.

Tuossa oli vääntöä yleisellä puolella ni voin kertoa,että esim. Kun ostin vm.2006 Ford Fiesta ST:n (UUTENA) niin kun olin menossa hakemaan sitä autoa ni se ei ollut vielä luovutuskunnossa ja siinä hetken ihmettelin pihalla ni asentaja meni autoon ja pisti käymään ni kävi todella huonosti ns.kolmella pytyllä. Sitten,kun pari tuntia siinä odottelin ni auto kävi hienosti tai ns.normaalisti. Eli asentivat Vaunula Vantaalla vasta ohjelmoinnin kyseiseen autoon. Tietenkin tekivät lopputarkastuksen.[/quote]

Juu selkeesti jotain pientä lastentautia tuossa mun autossa on havaittavissa. Eihän nyt laturi ja vetarien suojakumit voi hajota nuin pienillä kilometreillä. Tuo onkin ensirekisteröity 12/05, eipä kyllä uudempaan vastaavaan ole mitään järkeä vaihtaa,on nää jo niin nähty. Seuraava auto voikin sitten olla mun ensimmäinen "ei Ford",valmistusmaa nyt kuitenkin pysyy samana.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Lokakuu 27. 21:59:05 2012

Tuolla oli siivottu topikkia yleisellä puolella.

Niin jatkan sen verran tänne puolelle.

Että kenno/termari/säteilylämmitin laitettu minun autoon tampereen automaan toimesta,koska oli puutteita lämmityslaitteistossa.

Isompia jäähdyttimiä ns.syyläreitä saa tilattua englannista,jos haluaa Race henkisen jäähdytyksen.

Itsellä hankinnassa seuraavaksi öljycoolerisarja. Tosin täytyy muutama osa asentaa ennen sitä. Alkaa taas varasto täyttyyn osista.

Tuksulle kysymys: Et ei taida olla E-hyväksytyt noi ledivalot mitä tilasit? Itselläni on Ledi "poltin" sumareissa ns.samanvärinen puhdas,kuin auton Xsenonvalot. E-hyväksynnällä.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Lokakuu 27. 22:20:46 2012

Mä en oikein ymmärrä tota "puutteita lämmitysjärjestelmässä" juttua, voisitko selventää? puuttuiko sieltä termari vallan, oli pienempi kenno kuin mitä pitäis, vai mikä siellä oli ongelmana? Ja miten se säteilylämmitin auttaa asiaan, se kun ei kuitenkaan ole enää päällä kun autolla lähdetään liikkeelle?
Pedal tu tö metal!

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Lokakuu 27. 23:16:39 2012

Ville K kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä tota "puutteita lämmitysjärjestelmässä" juttua, voisitko selventää? puuttuiko sieltä termari vallan, oli pienempi kenno kuin mitä pitäis, vai mikä siellä oli ongelmana? Ja miten se säteilylämmitin auttaa asiaan, se kun ei kuitenkaan ole enää päällä kun autolla lähdetään liikkeelle?

Auto lähti tehtaalta puutteellisena. Eli pienemmällä termarilla jne. Ns.Pohjolanpaketti puuttui. Näin se korjaamopäällikkö minulle sanoi,kun soitteli. Säteilylämmitin on vain esilämmitystä varten. Lämmittää öljypohjaa. Joutuu olemaan n.2 tuntia roikassa,että siitä on hyötyä. Toisessa esilämmitys jutussa mikä laitetaan letkuun ni on ollut ongelmana,että voi olla ettei käynnisty auto ekan tai tokan käynnistyskerran jälkeen. Koska anturi tutkii lämpötilaa. Tai se jotenkin menee sekaisin. Muistaakseni RS_2000_mk5 nimimerkin takaa kirjoitteli viimetalvena ongelmista. Se on ihan yleinen oire tässä automallissa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja hanta » La Lokakuu 27. 23:18:10 2012

Mä en oikeen usko että Fordilta on edes tähän autoon saatavilla kuin yhtä kokoa jäähdyttäjän kennoa ja lämppärin kennoa.

Senverran tätä aihetta ihan mielenkiinnosta tutkiskelin että joissain mk2 Focuksissa on ollut sähköistä sisäilman lisälämmitintä. Eli lämppärin kennon jälkeen on vielä sähkövastukset lämmittämässä sisään tulevaa ilmaa. Sitä en tiedä missä malleissa moinen lisälämppäri on, todennäköisemmin jossain pikku dieselissä kun mallisarjan isoimmassa moottorissa josta sitä hukkalämpöäkin varmaan eniten tulee.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Lokakuu 27. 23:21:32 2012

hanta kirjoitti:Mä en oikeen usko että Fordilta on edes tähän autoon saatavilla kuin yhtä kokoa jäähdyttäjän kennoa ja lämppärin kennoa.

Senverran tätä aihetta ihan mielenkiinnosta tutkiskelin että joissain mk2 Focuksissa on ollut sähköistä sisäilman lisälämmitintä. Eli lämppärin kennon jälkeen on vielä sähkövastukset lämmittämässä sisään tulevaa ilmaa. Sitä en tiedä missä malleissa moinen lisälämppäri on, todennäköisemmin jossain pikku dieselissä kun mallisarjan isoimmassa moottorissa josta sitä hukkalämpöäkin varmaan eniten tulee.
Voin sanoa,että ei ole tarkempaa tietoa. Kuin vain se mitä korjaamopäällikkö sanoi. Sen tiedän,että termostaatteja on monenlaisia tähän moottoriin saatavilla.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Popi » La Lokakuu 27. 23:36:50 2012

Lähti tehtaalta puutteellisena :shock: Vai siis tarkotitko että ilman jotain erikoisosasettiä?
Termareita varmaan on erilaisia/arvosia mutta muuten noi kennojen eri koot ym kuulostaa hivenen oudolta. Aikoinaan moisia huhuja kyllä liikkui ja tietty voi nykysinkin olla eroja joissakin malleissa mutta luulis että noita autoja ei niin paljon ole tehty että moisilla kannnattas kikkailla. Tietty 'lohkolämppärit', dieseleiden lisälämppärit ym on sitten omia juttuja vai onko ne vakiona noissa jossain tietyssä 'arctic' paketissa?
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Lokakuu 27. 23:39:44 2012

Popi kirjoitti:Lähti tehtaalta puutteellisena :shock: Vai siis tarkotitko että ilman jotain erikoisosasettiä?
Termareita varmaan on erilaisia/arvosia mutta muuten noi kennojen eri koot ym kuulostaa hivenen oudolta. Aikoinaan moisia huhuja kyllä liikkui ja tietty voi nykysinkin olla eroja joissakin malleissa mutta luulis että noita autoja ei niin paljon ole tehty että moisilla kannnattas kikkailla. Tietty 'lohkolämppärit', dieseleiden lisälämppärit ym on sitten omia juttuja vai onko ne vakiona noissa jossain tietyssä 'arctic' paketissa?
Huhuja kuullut myös,että suomeen on saanut jotain erityislämmityskennoja.

Edit: Enpä osaa aiheesta enempää kertoa faktoja,kun en omin silmin nähnyt kyseistä autoa,kun vasta luovutustilanteessa.
Viimeksi muokannut RStuning, La Lokakuu 27. 23:41:22 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja escorvet » La Lokakuu 27. 23:41:19 2012

RsTuning kirjoitti:
Auto lähti tehtaalta puutteellisena. Eli pienemmällä termarilla jne. Ns.Pohjolanpaketti puuttui.
Mitä siitä sitten puuttui? Mitä tohon pohjola pakettiin kuuluu siis sen isomman syylärin lisäks???

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Marraskuu 15. 18:17:10 2012

Nonnii nyt on viikonpäivät tullut ajeltua vakio alustalla, ai että maistuu. Ei jää yhtään ikävä Eibacheja, kyllä se niin on että Ford kun kerran on suunnitellut ST:hen alustan niin katukäytössä se toimii. Kaikki alustan kolinat hävisivät sekä oven seudulta kuulunut napse on poissa, ainoa että kuskin ovi natisee jonku verran hitaasti ajaessa. Tuota pitää huollolta kysyä osaisivako laittaa kuntoon.
Jos joku nyt kuitenkin haluaa voin myydä 2v ajetun sarjan edulliseen hintaan. Ainoa että takaiskareiksi jätettiin autoon Eibachit kun tuli vähän kiire tuossa asennuksessa, eli mukaan tulisi Etutolpat/jouset/laakerit sekä takajouset.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Tuksu » La Joulukuu 8. 12:02:15 2012

Onko muilla tullut tälläistä vastaan, että öljyn lämpötilamittarin neula nouseee vain noin millin, vaikka normaalisti se nousee vähän alle puolivälin? Tuossa brittifoorumia selatessa tuli vastaan samanlaisilla oireilla, että ecun maadoitukset olivat hapettuneita. Tarvii illalla käydä ko. liitokset läpi.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Joulukuu 9. 2:09:37 2012

Tuksu kirjoitti:Onko muilla tullut tälläistä vastaan, että öljyn lämpötilamittarin neula nouseee vain noin millin, vaikka normaalisti se nousee vähän alle puolivälin? Tuossa brittifoorumia selatessa tuli vastaan samanlaisilla oireilla, että ecun maadoitukset olivat hapettuneita. Tarvii illalla käydä ko. liitokset läpi.

väännä ne kolme maapiuha mutteria kiinni siitä kuskinpuolen etulampun takaa.

Edit: Multa sitten löytyy vakio lisämittaristo,jos tuntuu et se on hajonnut. Multa itseltähän hajos sillo vuosia sitten ahtopainemittari. Tosin se oli räsän mittaristo.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Tuksu » Su Joulukuu 9. 21:29:43 2012

Tuksu kirjoitti:Onko muilla tullut tälläistä vastaan, että öljyn lämpötilamittarin neula nouseee vain noin millin, vaikka normaalisti se nousee vähän alle puolivälin? Tuossa brittifoorumia selatessa tuli vastaan samanlaisilla oireilla, että ecun maadoitukset olivat hapettuneita. Tarvii illalla käydä ko. liitokset läpi.
Tänään toimi sitten normaalisti, en vielä ehtinyt maapiuhoja käydä läpi.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Joulukuu 11. 17:20:54 2012

Käytin tänään auton katsastuksessa. Oli siellä kuule ihmetteliöitä,kun katsastusmies avasi konepellin.

Itse en koko halliin ns. edes mennyt. Hörpin vaan kahvia toimistossa.

Katsastusmies vissiin halusi sitten jonkin korjauskehotuksen laittaa,kun ei muuta keksinyt.

Autossa sijaitsee etusumuvalot auton etupuskurissa.

Kyllä olen vaihtanut sinne xsenonpolttimot ja vissiin valokuvio on hieman muuttunut alkuperäisestä tai ainakin ne on paljon kirkkaammat.

Sain korjauskehotuksen siis,että etusumuvalot näyttää liian ylös.

Enpäs ole huomannut,mutta kysymykseni kuuluukin,että onko siinä joku säätöruuvi?

Käsittääkseni uusissa mondeoissa on ainakin samankaltaiset etusumuvalot.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Joulukuu 11. 17:37:38 2012

Mitä se rekkapekka turhaan jännittää noita leimasetiä?
Ilmeisesti annoit sen pakoputken olla rauhassa?
Kaiveleppa jostain sellasen hyväksytyn putkiston tuotekilven kuva niin tehdään samanlaisia ja liimaillaan kiinni.

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Tuksu » Ti Joulukuu 11. 19:58:27 2012

Ei siellä etusumarissa mun mielestä ainakaan säätöä ollut, kun sitä tuossa syksyllä availin, parilla ruuvilla kiinni se umpio siellä puskurissa.

Itsellä tuossa ST:ssä Milltekin Turbo-back putkisto, en tiedä onko hyväksyntää, mutta ei ainakaan leimasetää kesällä kiinnostanut. Osaan Milltekin putkistoista on TUV-hyväksyntä, ainakin kun tuossa doc-powerin sivuja kattelin.

http://www.doc-power.com/index.php?page ... 3&sengine=
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Joulukuu 11. 20:38:50 2012

RsTuning kirjoitti:Käytin tänään auton katsastuksessa. Oli siellä kuule ihmetteliöitä,kun katsastusmies avasi konepellin.
ihan mielenkiinnosta,laita ihmeessä kuva tännekin miltä pellin alla näyttää ja paljonko poikkeaa alkuperäisestä?

on ne noita munkin vanhojen paskojen konetiloja ihmetelleet,milloin on ollut ihmettelyä tyyliin "onpa puhdas" tai välillä "jaa täällä onkin tämmönen".

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja escorvet » Ti Joulukuu 11. 20:47:08 2012

Sierra XR kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Käytin tänään auton katsastuksessa. Oli siellä kuule ihmetteliöitä,kun katsastusmies avasi konepellin.
ihan mielenkiinnosta,laita ihmeessä kuva tännekin miltä pellin alla näyttää ja paljonko poikkeaa alkuperäisestä?

on ne noita munkin vanhojen paskojen konetiloja ihmetelleet,milloin on ollut ihmettelyä tyyliin "onpa puhdas" tai välillä "jaa täällä onkin tämmönen".
Olis ihan kiva nähdä millasessa kunnossa alkaa olee kun osaa on vaihdettu kanssa ilmeisesti aika paljon.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Joulukuu 11. 20:55:10 2012

Tuksu kirjoitti:Ei siellä etusumarissa mun mielestä ainakaan säätöä ollut, kun sitä tuossa syksyllä availin, parilla ruuvilla kiinni se umpio siellä puskurissa.

Itsellä tuossa ST:ssä Milltekin Turbo-back putkisto, en tiedä onko hyväksyntää, mutta ei ainakaan leimasetää kesällä kiinnostanut. Osaan Milltekin putkistoista on TUV-hyväksyntä, ainakin kun tuossa doc-powerin sivuja kattelin.

http://www.doc-power.com/index.php?page ... 3&sengine=
Mä mietiskelin tässä,että onko sillä väliä mitenpäin se valo on siellä. Tosin on sellainen muistikuva,että johdon blugin laitoin samanlailla,kuin on alkuperäinenkin "samankaltainen blugi siis alkuperäisessä,kuin tässä mun versiossa"
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Pe Joulukuu 21. 6:32:36 2012

Kellään muulla sellaista että kylmällä ilmalla -15 tai enemmän tuulilasi pamahtaa helkkarin isosti? Lasi on vaihdettu joku vuosi takaperin. Ilmeisesti tuossa on kyse lämpötilaeroista kun käytän sisätilalämmitintä. Anyway kivasti säikähtää aina kun pamaus kuuluu. :-\
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Tuksu » Pe Joulukuu 21. 7:57:56 2012

Kyllähän tuo paukkuu pakkaskelillä, itsellä vaihdettu noin vuosi sitten. Kyllä se aina vähän säikyttää, että mistähän kohtaa halkesi :D
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Joulukuu 21. 12:59:00 2012

Tuksu kirjoitti:Kyllähän tuo paukkuu pakkaskelillä, itsellä vaihdettu noin vuosi sitten. Kyllä se aina vähän säikyttää, että mistähän kohtaa halkesi :D
S-Maxissa kun on vielä lasikatto niin inhottavasti paukkuu sieltäkin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja xsx » Ke Joulukuu 26. 20:37:22 2012

Mistä hyvä ilmanputsari kitti 06 ST:een?
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Joulukuu 27. 6:29:38 2012

xsx kirjoitti:Mistä hyvä ilmanputsari kitti 06 ST:een?
http://www.teamtorquesteer.co.uk/05-foc ... n-kit.html
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja xsx » To Joulukuu 27. 7:33:02 2012

Kiitos, toihan näyttää asialliselta.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Tuksu » To Joulukuu 27. 10:59:14 2012

Itellä ST:ssä k&n setti, missä ottaa ilman lokarin edestä alhaalta, pesin sen ennen talvea ja kyllä oli aivan täynnä kiveä ja paskaa. Tuollainen linkin mukainen setti varmasti parempi vaihtoehto. Briteissä suosittuja, melkein jokaisessa fast ford lehdessä esitellyssä st:ssä ta rs:ssä tuon tyylinen suodatin.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Joulukuu 27. 12:05:45 2012

Tuksu kirjoitti:Itellä ST:ssä k&n setti, missä ottaa ilman lokarin edestä alhaalta, pesin sen ennen talvea ja kyllä oli aivan täynnä kiveä ja paskaa. Tuollainen linkin mukainen setti varmasti parempi vaihtoehto. Briteissä suosittuja, melkein jokaisessa fast ford lehdessä esitellyssä st:ssä ta rs:ssä tuon tyylinen suodatin.
Mulla kanssa oli k&n kitti aiemmin nyt tuo cais. K&n on tarpeettomana hyllyssä jos joku tarvii.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Pe Joulukuu 28. 10:59:12 2012

xsx kirjoitti:Kiitos, toihan näyttää asialliselta.

Kokemuksesta voin kertoa,että turhaan vaihtaa cais, jos ei hae yli 300hv tehoja. Downpipe siellä ensimmäisenä ahdistaa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Pe Joulukuu 28. 16:33:40 2012

RsTuning kirjoitti:
xsx kirjoitti:Kiitos, toihan näyttää asialliselta.

Kokemuksesta voin kertoa,että turhaan vaihtaa cais, jos ei hae yli 300hv tehoja. Downpipe siellä ensimmäisenä ahdistaa.
Taitaa Turbo ahdistaa ekana :P Mut jos sen vaihtaa niin sitten välijäähdytin,putkisto ja Cais.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Pe Joulukuu 28. 18:47:01 2012

RS2000_mk5 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:
xsx kirjoitti:Kiitos, toihan näyttää asialliselta.

Kokemuksesta voin kertoa,että turhaan vaihtaa cais, jos ei hae yli 300hv tehoja. Downpipe siellä ensimmäisenä ahdistaa.
Taitaa Turbo ahdistaa ekana :P Mut jos sen vaihtaa niin sitten välijäähdytin,putkisto ja Cais.

Sekin on täysin totta. Mut jos ihan vakio turbolla lähtee ns.hakemaan hieman piristystä ni ei tartte vaihtaa,kuin putkisto ja väläri + softa ni saa aivan erilaisen asenteen auton moottoriin. Sitten,kun haeskellaan lisää voimaa niin sitten tuo litannia + imusarja + suuttimet + bensapumppu.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Hartza » Su Tammikuu 6. 16:34:13 2013

xsx kirjoitti:Mistä hyvä ilmanputsari kitti 06 ST:een?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=16-0077

Kuva Simotan kitistä
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja xsx » Pe Helmikuu 1. 21:41:08 2013

Ootteko laittanu näihi ST dumppeja/bypasseja??
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja escorvet » Pe Helmikuu 1. 21:44:13 2013

xsx kirjoitti:Ootteko laittanu näihi ST dumppeja/bypasseja??
Ainakin tossa mk1 RS:ssä dumppi aiheutti sen että veti vaihdoissa aina aika roheesti rikkaalle kun ilmamäärä mittarin jälkeen katos ilmaa mutta forgen bypassilla pelaa nätisti

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja xsx » Pe Helmikuu 1. 22:16:54 2013

Bypassiä itekkin suunnittelin, ois kiva nähä miten porukka on toteuttanu sen.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

Vastaa Viestiin