OHC:n Hihnapyörien momentit ja paineasetelman asento/pultit

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

OHC:n Hihnapyörien momentit ja paineasetelman asento/pultit

Viesti Kirjoittaja janne_n » Ma Elokuu 15. 14:12:19 2011

Mitkä on 2.0 ohc:n kaikkien hihnapyörien kiristysmomentti?

Pitääkö paineasetelmalla olla kovat 10.9 pultit vai riittääkö normit 8.8:sit? Ja entäpä pituus? Riittääkö 2 senttiset?

Onko vakio asetelman asennolla väliä? Mitään merkkejä ei ainakaan ole. Vauhtipyöräkin vakio. Ajattelin vaan kun kahden keskitystapin reijän vieressä asetelmassa on pyöreät niitatut mollukat (pyörötangon näköset) mutta kolmannen vieressä ei. Tasapainottaako ne vain itse asetelmaa vai kuinka. Muutenhan se on symmetrinen.
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: OHC:n Hihnapyörien momentit ja paineasetelman asento/pultit

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Elokuu 15. 20:34:50 2011

kampuralle 55-60 Nm,
nokka ja apunokka 45-50 Nm

mun mielestä 8.8 riittää hyvin, eihän nille ole momenttiakaan kuin 16-20 Nm

JOS ei ole yhdessä tasapainoitettu, ei liene väliä. Limput on asetelman painoitukseen, tulkitsisin

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: OHC:n Hihnapyörien momentit ja paineasetelman asento/pultit

Viesti Kirjoittaja janne_n » Ti Elokuu 16. 11:26:58 2011

No niin. Nyt pääsee taas eteenpäin. Kiitos näistä.
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

Vastaa Viestiin