sierran peräkö?

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

sierran peräkö?

Viesti Kirjoittaja sapporo » Ti Tammikuu 15. 23:10:01 2013

Nyt olis sierras sellanen juttu että kolahtaa ku jarruttaa... Mitä veikkauksia olis, onko heti tuo perä joka klappaa vai olisko vetonivel..?
Öljyistä en vielä tiedä perässä ja se on tökättävillä vetareilla.
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

coss
Viestit: 311
Liittynyt: Ti Kesäkuu 14. 20:53:16 2011

Re: sierran peräkö?

Viesti Kirjoittaja coss » Ke Tammikuu 16. 13:54:58 2013

Tarkista etutukivarsien puslat, varsinkin ne joihin tulee kallistuksenvakaaja kiinni.
Löysin nätin kuvankin, elikkäkö osa B.

http://www.cosworthrsclub.com/pdf/2wd_4 ... vaihto.pdf
"I don't have a solution, but i admire the problem"

sapporo
CRSC jäsen 2014
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011

Re: sierran peräkö?

Viesti Kirjoittaja sapporo » Ke Tammikuu 16. 16:35:55 2013

joo no noi etupään puslat on vaihdeltu, mutta kolahtaa vain jarruttaessa eikä moottorijarrutuksella. elikkä taitaa sittekki olla vaan jarru ongelmaa :lol:
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73

coss
Viestit: 311
Liittynyt: Ti Kesäkuu 14. 20:53:16 2011

Re: sierran peräkö?

Viesti Kirjoittaja coss » To Tammikuu 17. 0:36:22 2013

Voihan palatkin kolahtaa satulaan/kannattimeen jos on liian pienet.
Tutkimallahan tuokin selviää.

Vai onko tuo kolahtelu tullut yhtäkkiä ?
"I don't have a solution, but i admire the problem"

komA
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 1492
Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009

Re: sierran peräkö?

Viesti Kirjoittaja komA » To Tammikuu 17. 12:31:17 2013

Itelläni oli tasauspyörästö murusina, kolis jarruttaessa ja kiihyttäessä. Satunnaisesti myös käännöksissä. Jarrut kävin läpi ja jatkui, sen jälkeen molemmista vetareista kiinni ja pyöritin toista. Pyöri sellaisen puol kiekkaa ennenkuin aina kolahti kiinni taas ja rupes toiselta puolelta vähän hangottelemaan vastaan. Vedot ei hävinny missään vaiheessa kun rattaat hajos periaatteessa lukko tyyliin sisälle.
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8

Vastaa Viestiin