Kunnon kytkin OHC:hen

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » To Syyskuu 21. 21:11:03 2006

Löytyykö tuo asetelma ihan kun sanoo volvo 215mm sachs race?
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Syyskuu 21. 22:00:00 2006

KIP kirjoitti:Löytyykö tuo asetelma ihan kun sanoo volvo 215mm sachs race?
Sasch performance kytkimet ja asetelmat. Eli pitäis löytyä kun racea pyytää.
#6
Escort -75

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Lokakuu 7. 12:08:34 2006

Jos tuon Saab 9000 turbon asetelman siis laitan ja keskitystappienreiäthän siinä ei sovi? Sopiiko sitten kiinnityspulttien reiät?

Semmoista kaveri ehdotteli, että poistais noi keskitystapit kokonaan ja asetelmaan kiinnitysreikien kohdalle upotus, jotta menee kartiokantaiset pultit. Nämä sitten kiristäisi varovasti paikoilleen, näin asetelma keskittyisi.

Oli tehnyt näin omalle projektilleen, liimalla vain pultit kiinni. Ja ei tärise kuulema ja on vielä pysyny ainakin.

Mikko R.
CRSC jäsen 2015
Viestit: 160
Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. » La Lokakuu 7. 16:43:21 2006

Ei ole paha vaiva roudata sitä asetelmaa ja vauhtipyörää lähimmälle koneistamolle, jotta laittavat uudet tapit oikeille kohdille ja vaikka tekevät uudet kiinnitysreiät, jos ei vanhat satu natsaamaan. Eikä varmaan montaa oravannahkaa maksakaan.
#1193

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » La Lokakuu 7. 16:55:11 2006

Mul on ylimääräinen Sachssin asetelma cossuun ja sopiva levy siihen, mutta jos nyt laitankin sen ohariin?!?!

Niin.. mitä pitää tehdä?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Lokakuu 7. 18:05:07 2006

Mikko R. kirjoitti:Ei ole paha vaiva roudata sitä asetelmaa ja vauhtipyörää lähimmälle koneistamolle, jotta laittavat uudet tapit oikeille kohdille ja vaikka tekevät uudet kiinnitysreiät, jos ei vanhat satu natsaamaan. Eikä varmaan montaa oravannahkaa maksakaan.
Niin no joo, tuonhan vois pyytää samalla tehtäväks kun vie kampuran, vauhtiksen ja asetelman tasapainotukseen :roll:

Liukkonen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Liukkonen » La Lokakuu 7. 18:19:55 2006

minulla on caprissa turbo ohc:n perässä mt75 loota ja doch sierran vakio kytkin kamat sisällä.ei lipsu kovassakaan vedätyksessä ja on mukava ajaa...on kestäny nyt jo pari kesää.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Lokakuu 7. 18:47:23 2006

Liukkonen kirjoitti:minulla on caprissa turbo ohc:n perässä mt75 loota ja doch sierran vakio kytkin kamat sisällä.ei lipsu kovassakaan vedätyksessä ja on mukava ajaa...on kestäny nyt jo pari kesää.
Kaikki on suhteelista kuinka kestää. Minkäslaisia arvoja tuolta koneesta on otettu pihalle.
Kesti mullakin vakio astelma/hd-levy ohc:n perässä. Mut kun ruvettiin enennän laittamaan pökköä pellin alle alkoi ongelmat.
Ja itse ainakin viellä tykkään enemmän tuosta T9:tä kuin mt-75:sta eikä ole ongelma löytää jos sattuu repeämään(kop,kop)

Mitähän eroa tuolla doch:n kytkimellä muuten on kun samaa käytetään P-100:ssa jossa on T9 ? Levy nyt ainakin näkyi olevan eri mut onko muuta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Lokakuu 10. 15:40:49 2006

Eli kannattaako ottaa asetelman kiinnitystaso kytkinpinnan tasolle samalla kun keventää pyörää? Minkä painoseks kannattaa ottaa tuo 2.0l pyörä?

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Lokakuu 19. 12:17:23 2006

Kumpi on parempi, tuo Saabin asetelma vai rallyracessa myytävä sport asetelma (122e, joka sopisi suoraan).

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » To Lokakuu 19. 20:46:28 2006

Onko kenelläkään pistää varaosa numeroa tuohon sachs race 215mm asetelmaan että tulee varmana oikea..?
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Pe Lokakuu 20. 9:33:58 2006

Sultzi kirjoitti:Kumpi on parempi, tuo Saabin asetelma vai rallyracessa myytävä sport asetelma (122e, joka sopisi suoraan).
Ainakaan sillä 215mm Sachs sport asetelmalla mikä mulla oli kiinni ei tehnyt yhtään mitään, jostain 0.4bar kohdalta alkoi sujuvasti luistaa.
Mikä näin jälkeenpäin ajateltuna on ihan luonnollista, jos asetelmalle luvataan 240Nm ja koneesta tulee yli 300Nm.
AP:n race asetelma korjasi tilanteen.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Lokakuu 20. 9:41:16 2006

KIP kirjoitti:Onko kenelläkään pistää varaosa numeroa tuohon sachs race 215mm asetelmaan että tulee varmana oikea..?
Jos siis nyt OHC:n asetelmaa haet niin:
883082 999669 hd
#6
Escort -75

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Lokakuu 20. 16:26:53 2006

Tarkoitin sitä volvon race asetelmaa ja kyllä tulee ohc jatkoksi.
Tuo numero antaa tosiaan fordin oman hd asetelman. Paljonkohan tuolla+ 4 lapanen jousitettu sintteri tai hd massalevy pitäisi sitten vääntöjä kurissa.

Olisiko se volvon asetelma joku 308299 9654 ?
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Lokakuu 20. 19:35:34 2006

KIP kirjoitti: Olisiko se volvon asetelma joku 308299 9654 ?

sepäse!
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Lokakuu 20. 19:56:47 2006

qreippi kirjoitti:Mul on ylimääräinen Sachssin asetelma cossuun ja sopiva levy siihen, mutta jos nyt laitankin sen ohariin?!?!

Niin.. mitä pitää tehdä?
Ohc:n vauhtipyörään et Cossun asetelmaa saa menemään! Vauhtipyörä on pienempi halkaisialtaan kuin Cossussa. Myy ne mulle? :wink:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Lokakuu 20. 21:24:10 2006

AkiS kirjoitti:
KIP kirjoitti: Olisiko se volvon asetelma joku 308299 9654 ?

sepäse!
Tätä hain, kiitos AkiS. Täytyy tilata se.

Tuon laittaminen ei siis vaadi sen ihmeempiä toimia muuta kuin asetelman kiinnitys reikien uudelleen tekemisen, mitään muuta ei tarvita paitsi vasemman jalan treenausta :lol: ?
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Lokakuu 21. 9:40:09 2006

KIP kirjoitti:

Tuon laittaminen ei siis vaadi sen ihmeempiä toimia muuta kuin asetelman kiinnitys reikien uudelleen tekemisen, mitään muuta ei tarvita paitsi vasemman jalan treenausta :lol: ?

Ohjuritapit myös siirrettävä mutta ei muuten vaadi kummempia. Kytkinlevyn paksuus on katsottava kohdalleen. En muista levyn paksuutta jota oon käyttänny. Mulla oli aikasemmin milliset prikat asetelman ja vp:n välissä, nykyään on vp:n kitkapintaa sorvattu "matalammaksi".

Tuon jälkeen kun menee polkemaan normiauton kytkintä niin on kuin höyhentä painelis :lol:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Lokakuu 21. 14:35:15 2006

Hieno homma. Pääasia että se pitää riittävästi. Kiitos vielä kerran :lol:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Lokakuu 21. 16:56:38 2006

Ps. paljonko volvo asetelma maksaa?

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Lokakuu 21. 19:05:28 2006

Sultzi kirjoitti:Ps. paljonko volvo asetelma maksaa?

280e kun viimeksi ostin keväällä...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Lokakuu 21. 19:33:01 2006

Selvä, tässä vaiheessa tyydytään vielä siis saabin asetelmaan :P

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Lokakuu 21. 21:25:02 2006

Nummelan varaosasta kysyin niin 306e :roll:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Lokakuu 21. 23:38:09 2006

KIP kirjoitti:Nummelan varaosasta kysyin niin 306e :roll:

Pihisteleevät alennuksissa siellä mokomat! :lol:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Lokakuu 22. 0:04:45 2006

AkiS kirjoitti:
KIP kirjoitti:Nummelan varaosasta kysyin niin 306e :roll:

Pihisteleevät alennuksissa siellä mokomat! :lol:

OT: Ei välttämättä. Tälle sitten vaikka oma topic, mutta onko kukaan huomannut mitä kyytiä tarvikkeiden hinnat nousevat.... Jessus... Ehdottomasti kannattaa kysyä mitä alkuperäinen maksaa ennenkuin ostaa (nykyään yleensä) kalliimman tarvikkeen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

JTE
Viestit: 313
Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JTE » Su Lokakuu 22. 0:37:34 2006

Vissiin euro hullaannuttanut kaikki. Ei se haittaa enään mitä mikin maksaa. köyhää ja nuukaa tuo kaikki hirvittää :shock:

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Lokakuu 22. 13:37:43 2006

Tätähän se on, hinnat nousee ym. Mutta pakko on ostaa siitä huolimatta jos hyvän haluaa. :roll:

Itse hommaan tuon kuitenkin veholta kun kaveri on siellä töissä.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ma Lokakuu 23. 11:17:44 2006

Nyt se on sitten tilattu. Hinta ~260€ sis. kummallekkin puolelle myös alatukivarret.. :D
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Lokakuu 30. 21:03:02 2006

Vielä kerran tästä samasta asiasta, kun en ole saanut vieläkään selvää vastausta. Eli onko tuo saabin asetelma 900 Turbon vai 9000 Turbon? Ja tarviiko sitä kiinnitystasoo laskea?

Edit: Tai en osaa vain lukea? :lol:

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Maaliskuu 11. 12:53:44 2007

mitä levyä ootte käyttäneet volvon sach race asetelman kanssa? ja vaatiiko kitkapinnan upotusta/nostoa kiinnitys pintaan nähden?
ford escort´79 tic

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Su Maaliskuu 11. 17:37:42 2007

adh kirjoitti:mitä levyä ootte käyttäneet volvon sach race asetelman kanssa? ja vaatiiko kitkapinnan upotusta/nostoa kiinnitys pintaan nähden?
omassani käytin sachsin nelilapaista sintteriä ja vauhtipyörän pinta oli tasainen ja pelitti hyvin..muistaakseni laatikon käpälän kohtaa piti korottaa johtuen matalammasta asetelmasta.
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Huhtikuu 13. 19:20:30 2007

paljonko on painelaakerin liike volvon sach race asetelmalla tai vakio kytkimellä?
ford escort´79 tic

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » To Toukokuu 10. 22:54:20 2007

Paljonko cossun vakio asetelma kestää vääntöä 4lapasella sintterillä?

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Toukokuu 10. 23:01:01 2007

Aloitetaan vielä kolmas sanalla paljonko :D

Eli paljonko on APn Racing asetelmalle (215mm ohc) tarkoitettu APn kytkinlevy paksu

Eli vauhtipyörä on suora eli kytkinpinta ja asetelman taso on tasan niin paljonkos asetelmaa pitää shimmata jos käytettävä kytkinlevy on 8.4mm paksu

Vai meneekö niin tarkaksi että joutuu jokatapauksessa mittaamaan puristuksen eri kohdissa ja sen mukaan

Kertookos se mitään jos asetelma laitetaan vaa'an päälle ja painetaan painelaakerin välityksellä esim pylväsporakoneessa ja katsotaan missä kohtaa on eniten puristusta ennenkuin lähtee taas puristus laskemaan ja sen mukaan shimmataan jotta jousikäpälät ovat täsmälleen samassa asennossa kuin vaa'an päällä

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Toukokuu 15. 16:59:45 2007

Eikö muka kukaan tiedä

Pitäisi saada moottori kasaan ja keulalle pikkuhiljaa, vai pitääkö vetää randomilla arvaten

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Toukokuu 16. 14:39:45 2007

VesQ kirjoitti: Kertookos se mitään jos asetelma laitetaan vaa'an päälle ja painetaan painelaakerin välityksellä esim pylväsporakoneessa ja katsotaan missä kohtaa on eniten puristusta ennenkuin lähtee taas puristus laskemaan ja sen mukaan shimmataan jotta jousikäpälät ovat täsmälleen samassa asennossa kuin vaa'an päällä
No tuolleenhan sen ainakin saat. Siihenhän voi jättää vielä vähän kulumisvaraa ennen täyttä painetta. Paljonko siinä levyssä on sitten kulumisvaraa?? 1mm???
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Toukokuu 16. 16:57:20 2007

Eipä tullut mitattua sitä. Arvioiden että abuot 0.5mm-vajaa milli per puoli

Tuolleen sen nyt kokeilin ja erittäin varmoista ja vertailukelpoisista (pylväsporakone, tönäri, vanha vaaka yms) tuloksista päätellen laitoin sinne tasan 2mm prikat väliin eli kun levy on 8.4mm paksu niin vastaa tilannetta kuin olisi 6.4mm paksu levy

Orkkis ohcn levy taisi olla muistaakseni 6.8mm vähän ajettuna

Helpottaisi tuota arpomista ja pähkäilyä ihan pirusti kun tietäisi miten paksu levy tuolle asetelmalle "kuuluu" olla, voisi laskea suoraan tarvittavan paksuuden prikoille

Siinä vaiheessa kun paras puristus jousista mitattuna oli mittarissa niin se pysyi melko pitkään ennenkuin alkoi mennä löysäksi taas eli sille alueelle kun osuisi. Tosin kun tuo tiukka liike jousista on vaikka 10mm niin kytkinpinta ei liiku varmaan kuin 0.5mm eli aika tarkkaan saa arpoa tuolla tavalla

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Toukokuu 16. 20:33:45 2007

VesQ kirjoitti:Eipä tullut mitattua sitä. Arvioiden että abuot 0.5mm-vajaa milli per puoli

Tuolleen sen nyt kokeilin ja erittäin varmoista ja vertailukelpoisista (pylväsporakone, tönäri, vanha vaaka yms) tuloksista päätellen laitoin sinne tasan 2mm prikat väliin eli kun levy on 8.4mm paksu niin vastaa tilannetta kuin olisi 6.4mm paksu levy

Orkkis ohcn levy taisi olla muistaakseni 6.8mm vähän ajettuna

Helpottaisi tuota arpomista ja pähkäilyä ihan pirusti kun tietäisi miten paksu levy tuolle asetelmalle "kuuluu" olla, voisi laskea suoraan tarvittavan paksuuden prikoille

Siinä vaiheessa kun paras puristus jousista mitattuna oli mittarissa niin se pysyi melko pitkään ennenkuin alkoi mennä löysäksi taas eli sille alueelle kun osuisi. Tosin kun tuo tiukka liike jousista on vaikka 10mm niin kytkinpinta ei liiku varmaan kuin 0.5mm eli aika tarkkaan saa arpoa tuolla tavalla

auttaisiko jos soittaisi esim autoracingiin ja kysyisi sitä levyn paksuutta??
ford escort´79 tic

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Toukokuu 16. 22:42:27 2007

No prkele, eipä tullut mieleen että ryöstöraasinkillahan saattaa noita myös olla, täytyypi kysäistä jos sattuisi olemaan hyllyssä tai muuten vaan tietää, monta paikkaa soittanut läpi ja kellään ei tietoa/levyjä hyllyssä

No vielä ei ole moottori kuin mallailua varten keulalla niin kerkeää kysäistä

edit:

Jepsjeps. Autoracingille soittelin ja se APn levyhän on sitten 7.11mm paksu eli 1.3mm prikkaa väliin

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » La Joulukuu 29. 16:38:35 2007

Laitanpä tähän jatkeeksi, että jos jollain sattuisi olemaan OHC:n ylimääräinen sintteri+asetelma niin privalla tietojen kera saa tarjota!
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ke Tammikuu 2. 13:16:35 2008

VesQ kirjoitti:No prkele, eipä tullut mieleen että ryöstöraasinkillahan saattaa noita myös olla, täytyypi kysäistä jos sattuisi olemaan hyllyssä tai muuten vaan tietää, monta paikkaa soittanut läpi ja kellään ei tietoa/levyjä hyllyssä

No vielä ei ole moottori kuin mallailua varten keulalla niin kerkeää kysäistä

edit:

Jepsjeps. Autoracingille soittelin ja se APn levyhän on sitten 7.11mm paksu eli 1.3mm prikkaa väliin
Eipä ole tullu täälläkään käytyä toviin niin olis tähänki osannu vastata jotain suoraa.

Ite laittelin silloin tuon AP-racingin asetelman(siis sen 390Nm mallin). Levy on APE-importin valmiste. Siitä sitten rupateltiin et mitenkäs sen APEn levyn vahvuus passaa tuohon AP asetelmaan niin meinas Esko et passaa suoraan ei pitäis tulla ongelmia. Levy uutena 8mm paksu.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ma Tammikuu 14. 17:37:27 2008

adh kirjoitti:mitä levyä ootte käyttäneet volvon sach race asetelman kanssa? ja vaatiiko kitkapinnan upotusta/nostoa kiinnitys pintaan nähden?
Oijennuksen Pasi kertoili tänään että, tuon asetelman kanssa pitäisi olla 7mm. levy silloin kun vp:n pinta on suora. Meinasi myöskin että, levyn kuluma alue on aika laaja ~1mm. tuolla asetelmalla.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Helmikuu 12. 18:52:16 2008

Nonniin pitäs kytkin saada tohon sierraan enskesäks niin kytkinlevyks varmaan varteenotettavin vaihtoehto ois tuo ape-importin 4lapainen 215mm halkaisialtaan oleva mutta sitten sen paineasetelma onkin iso kysymysmerkki. Mielellään tietty semmonen että on ihan bolt on niin ei hirveesti tarviis ruveta kikkailee.
Mites muuten onko ohc:n vaihtipyörä vakiona ihan ''silonen'' vai onko paineasetelman taso eri korkeudella kun se kytkinlevyn?
Tehoja koneeseen tulee alkuun maltilliset ~200hp mutta kyllä se ois hyvä jos se sen 250hp kestäs jos innostuu pannuun vähän enemmän painetta pukkaamaan. Mitälie ohc suurinpiirtein tuottaa vääntöö noilla tehoilla?(~300nm?)

Tuolla aiemmin oli jo vähän juttua tästä että jousitettu vai jousittamatonlevy niin onko sillä käytännössä hirveesti väliä? Tuo apen levyhän ois vissiin jousittamaton joten aiheuttasko se muka jotain ylimääräsiä rasituksia voimansiirrolle tms.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Helmikuu 12. 19:45:54 2008

sesse kirjoitti: Tehoja koneeseen tulee alkuun maltilliset ~200hp mutta kyllä se ois hyvä jos se sen 250hp kestäs jos innostuu pannuun vähän enemmän painetta pukkaamaan. Mitälie ohc suurinpiirtein tuottaa vääntöö noilla tehoilla?(~300nm?)

Tuolla aiemmin oli jo vähän juttua tästä että jousitettu vai jousittamatonlevy niin onko sillä käytännössä hirveesti väliä? Tuo apen levyhän ois vissiin jousittamaton joten aiheuttasko se muka jotain ylimääräsiä rasituksia voimansiirrolle tms.
Tää legendaarinen lausashus "Tehoja koneeseen tulee alkuun maltilliset ~200hp" teetti aikoinaan mulle hieman harmaita hiuksia kytkin jumpan kanssa.
Ekaks oli vakio levy turbo saabin asetelmalla=ei kestänyt
sitten sintteri saabin asetelmalla= ei kestänyt
seuraavaks Ap racing asetelmalla sintteri(jousilla)= oho se kestää
Ja penkkiin ,285hv ja 490Nm/3700rmp .Ja hallissa lähemmäs +30 ja kone kävi aivan sairaan laihalla.
Eli tuo vääntö voi yllättää suuntaan jos toiseen.
Jousilla hieman muita paikkoja säästää pahimmilta iskuilta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Helmikuu 12. 20:55:36 2008

No näinhän se kyllä on että äkkiä se nälkä kasvaa syödessä. ja kyllä se paljon enempi ruvee vituttaa kesken ajokauden purkaa kone ylös ja ruveta kytkintä ähräämään kun on vasta hommannu uudet hilppeet ja niihinkin montasataa euroo uhrannu ja sitten ostaa taas uudet.
Eli tietty mielummin tekis kerralla kunnolla, kun yleensä kahteenkertaan tekemällä tulee jo paljon kalliimmaks kun jos tajuis kerralla laittaa riittävän jytyä palikkaa :wink: Mutta sinäällään taas turha mitään yyber kalliita ja kestäviä osia käyttää jossei niille kuitenkaan välttämätöntä tarvetta oo. sekavaa eikö :D

Mutta minkälaista paineasetelmaa sitä sitten suosittelisitte ja mimmosia väännönkestoja niillä on? Ja oisko tuo ape-importin levy kuitenkin hyvä lähtökohta vaiko sitten jostain jousitettu mielummin.

Mitenkäs muuten painelaakeri, riittääkö siihen ihan vaan uus originelli vai saako niitäkin jostain parempia?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Helmikuu 12. 21:31:33 2008

Mun Cossuun ed. omistaja laittoi 6-lapasen jousitetun sintterin 4-lapasen jousittamattoman tilalle ja kun kyselin että miks, niin totes että hiukan helpompi kuulemma liikkeelle lähdössä ja varsinkin kaupunki ajossa mukavampi tuo 6-lapanen jousitettu.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Helmikuu 12. 23:25:47 2008

Ainakin tuohon AP-racingin asetelmaan kävi ihan normaali p-laakeri
TORQUE CAPACITY: 390Nm/288lbft WITH CP5351 OR CP5354 PLATE; 320Nm/236lbft WITH CP5352 PLATE
Tuollaisia kertoili burtonin luettelo AP:lle


Ei se nälkä kasvanut syödessä vaan siitä ensi rakennelmasta pukkasi tuon verran ekalla kerralla pihalle. Kytkintä jumppasin kk sisällä tuon 3 kertaa. Tuo 1,2:lla mitattu vääntö vaan yllätti kovasti. Mitä lie sitten ollut 1,7:ssä jossa piikkasi tuon penkityksen jälkeen...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Helmikuu 13. 17:28:06 2008

No tuo ap-racing ois ainakin riittävä, mutta on aika suolasen hintanen. Mistähän semmosen sais edullisimmin kun tuolla rallyracessa se maksaa 430e :?
Kun vähän aattelin et jos koko kytkin paketin sais alle 400e niin ois kiva, mutta mitä semmosia edullisempia asetelmia sitten ois millä tekis jotakin. tuo ralliracen myymä sport-asetelma on vissiin ihan lelu joten se kannattaa unohtaa suosiolla?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Helmikuu 13. 21:40:12 2008

sesse kirjoitti:No tuo ap-racing ois ainakin riittävä, mutta on aika suolasen hintanen. Mistähän semmosen sais edullisimmin kun tuolla rallyracessa se maksaa 430e :?
Kun vähän aattelin et jos koko kytkin paketin sais alle 400e niin ois kiva, mutta mitä semmosia edullisempia asetelmia sitten ois millä tekis jotakin. tuo ralliracen myymä sport-asetelma on vissiin ihan lelu joten se kannattaa unohtaa suosiolla?
Meilläpäin RallyRace = Ryöstö Racing (kutsuma nimi) ja kaikki varmaan tietää miksi... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Helmikuu 13. 22:28:09 2008

jaa eikös se autoracing ollu just se ryöstöracing, vai muistinko sitten väärinpäin. Kun siellä ainakin kaikki tuppaa olemaan pirun kallista, rallyracella sentään on jotain järkevän hintastakin :wink:

Mutta asiaan eli mistä sitten. saisko ulkomailta mitenkä edullisesti/luotettavasti?

Vastaa Viestiin