Kunnon kytkin OHC:hen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Jos tuon Saab 9000 turbon asetelman siis laitan ja keskitystappienreiäthän siinä ei sovi? Sopiiko sitten kiinnityspulttien reiät?
Semmoista kaveri ehdotteli, että poistais noi keskitystapit kokonaan ja asetelmaan kiinnitysreikien kohdalle upotus, jotta menee kartiokantaiset pultit. Nämä sitten kiristäisi varovasti paikoilleen, näin asetelma keskittyisi.
Oli tehnyt näin omalle projektilleen, liimalla vain pultit kiinni. Ja ei tärise kuulema ja on vielä pysyny ainakin.
Semmoista kaveri ehdotteli, että poistais noi keskitystapit kokonaan ja asetelmaan kiinnitysreikien kohdalle upotus, jotta menee kartiokantaiset pultit. Nämä sitten kiristäisi varovasti paikoilleen, näin asetelma keskittyisi.
Oli tehnyt näin omalle projektilleen, liimalla vain pultit kiinni. Ja ei tärise kuulema ja on vielä pysyny ainakin.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 160
- Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Niin no joo, tuonhan vois pyytää samalla tehtäväks kun vie kampuran, vauhtiksen ja asetelman tasapainotukseenMikko R. kirjoitti:Ei ole paha vaiva roudata sitä asetelmaa ja vauhtipyörää lähimmälle koneistamolle, jotta laittavat uudet tapit oikeille kohdille ja vaikka tekevät uudet kiinnitysreiät, jos ei vanhat satu natsaamaan. Eikä varmaan montaa oravannahkaa maksakaan.

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Kaikki on suhteelista kuinka kestää. Minkäslaisia arvoja tuolta koneesta on otettu pihalle.Liukkonen kirjoitti:minulla on caprissa turbo ohc:n perässä mt75 loota ja doch sierran vakio kytkin kamat sisällä.ei lipsu kovassakaan vedätyksessä ja on mukava ajaa...on kestäny nyt jo pari kesää.
Kesti mullakin vakio astelma/hd-levy ohc:n perässä. Mut kun ruvettiin enennän laittamaan pökköä pellin alle alkoi ongelmat.
Ja itse ainakin viellä tykkään enemmän tuosta T9:tä kuin mt-75:sta eikä ole ongelma löytää jos sattuu repeämään(kop,kop)
Mitähän eroa tuolla doch:n kytkimellä muuten on kun samaa käytetään P-100:ssa jossa on T9 ? Levy nyt ainakin näkyi olevan eri mut onko muuta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Ainakaan sillä 215mm Sachs sport asetelmalla mikä mulla oli kiinni ei tehnyt yhtään mitään, jostain 0.4bar kohdalta alkoi sujuvasti luistaa.Sultzi kirjoitti:Kumpi on parempi, tuo Saabin asetelma vai rallyracessa myytävä sport asetelma (122e, joka sopisi suoraan).
Mikä näin jälkeenpäin ajateltuna on ihan luonnollista, jos asetelmalle luvataan 240Nm ja koneesta tulee yli 300Nm.
AP:n race asetelma korjasi tilanteen.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
KIP kirjoitti: Olisiko se volvon asetelma joku 308299 9654 ?
sepäse!
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Ohc:n vauhtipyörään et Cossun asetelmaa saa menemään! Vauhtipyörä on pienempi halkaisialtaan kuin Cossussa. Myy ne mulle?qreippi kirjoitti:Mul on ylimääräinen Sachssin asetelma cossuun ja sopiva levy siihen, mutta jos nyt laitankin sen ohariin?!?!
Niin.. mitä pitää tehdä?

Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Tätä hain, kiitos AkiS. Täytyy tilata se.AkiS kirjoitti:KIP kirjoitti: Olisiko se volvon asetelma joku 308299 9654 ?
sepäse!
Tuon laittaminen ei siis vaadi sen ihmeempiä toimia muuta kuin asetelman kiinnitys reikien uudelleen tekemisen, mitään muuta ei tarvita paitsi vasemman jalan treenausta

Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
KIP kirjoitti:
Tuon laittaminen ei siis vaadi sen ihmeempiä toimia muuta kuin asetelman kiinnitys reikien uudelleen tekemisen, mitään muuta ei tarvita paitsi vasemman jalan treenausta?
Ohjuritapit myös siirrettävä mutta ei muuten vaadi kummempia. Kytkinlevyn paksuus on katsottava kohdalleen. En muista levyn paksuutta jota oon käyttänny. Mulla oli aikasemmin milliset prikat asetelman ja vp:n välissä, nykyään on vp:n kitkapintaa sorvattu "matalammaksi".
Tuon jälkeen kun menee polkemaan normiauton kytkintä niin on kuin höyhentä painelis

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Sultzi kirjoitti:Ps. paljonko volvo asetelma maksaa?
280e kun viimeksi ostin keväällä...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
KIP kirjoitti:Nummelan varaosasta kysyin niin 306e
Pihisteleevät alennuksissa siellä mokomat!

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
AkiS kirjoitti:KIP kirjoitti:Nummelan varaosasta kysyin niin 306e
Pihisteleevät alennuksissa siellä mokomat!
OT: Ei välttämättä. Tälle sitten vaikka oma topic, mutta onko kukaan huomannut mitä kyytiä tarvikkeiden hinnat nousevat.... Jessus... Ehdottomasti kannattaa kysyä mitä alkuperäinen maksaa ennenkuin ostaa (nykyään yleensä) kalliimman tarvikkeen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
omassani käytin sachsin nelilapaista sintteriä ja vauhtipyörän pinta oli tasainen ja pelitti hyvin..muistaakseni laatikon käpälän kohtaa piti korottaa johtuen matalammasta asetelmasta.adh kirjoitti:mitä levyä ootte käyttäneet volvon sach race asetelman kanssa? ja vaatiiko kitkapinnan upotusta/nostoa kiinnitys pintaan nähden?
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Aloitetaan vielä kolmas sanalla paljonko
Eli paljonko on APn Racing asetelmalle (215mm ohc) tarkoitettu APn kytkinlevy paksu
Eli vauhtipyörä on suora eli kytkinpinta ja asetelman taso on tasan niin paljonkos asetelmaa pitää shimmata jos käytettävä kytkinlevy on 8.4mm paksu
Vai meneekö niin tarkaksi että joutuu jokatapauksessa mittaamaan puristuksen eri kohdissa ja sen mukaan
Kertookos se mitään jos asetelma laitetaan vaa'an päälle ja painetaan painelaakerin välityksellä esim pylväsporakoneessa ja katsotaan missä kohtaa on eniten puristusta ennenkuin lähtee taas puristus laskemaan ja sen mukaan shimmataan jotta jousikäpälät ovat täsmälleen samassa asennossa kuin vaa'an päällä

Eli paljonko on APn Racing asetelmalle (215mm ohc) tarkoitettu APn kytkinlevy paksu
Eli vauhtipyörä on suora eli kytkinpinta ja asetelman taso on tasan niin paljonkos asetelmaa pitää shimmata jos käytettävä kytkinlevy on 8.4mm paksu
Vai meneekö niin tarkaksi että joutuu jokatapauksessa mittaamaan puristuksen eri kohdissa ja sen mukaan
Kertookos se mitään jos asetelma laitetaan vaa'an päälle ja painetaan painelaakerin välityksellä esim pylväsporakoneessa ja katsotaan missä kohtaa on eniten puristusta ennenkuin lähtee taas puristus laskemaan ja sen mukaan shimmataan jotta jousikäpälät ovat täsmälleen samassa asennossa kuin vaa'an päällä
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
No tuolleenhan sen ainakin saat. Siihenhän voi jättää vielä vähän kulumisvaraa ennen täyttä painetta. Paljonko siinä levyssä on sitten kulumisvaraa?? 1mm???VesQ kirjoitti: Kertookos se mitään jos asetelma laitetaan vaa'an päälle ja painetaan painelaakerin välityksellä esim pylväsporakoneessa ja katsotaan missä kohtaa on eniten puristusta ennenkuin lähtee taas puristus laskemaan ja sen mukaan shimmataan jotta jousikäpälät ovat täsmälleen samassa asennossa kuin vaa'an päällä
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Eipä tullut mitattua sitä. Arvioiden että abuot 0.5mm-vajaa milli per puoli
Tuolleen sen nyt kokeilin ja erittäin varmoista ja vertailukelpoisista (pylväsporakone, tönäri, vanha vaaka yms) tuloksista päätellen laitoin sinne tasan 2mm prikat väliin eli kun levy on 8.4mm paksu niin vastaa tilannetta kuin olisi 6.4mm paksu levy
Orkkis ohcn levy taisi olla muistaakseni 6.8mm vähän ajettuna
Helpottaisi tuota arpomista ja pähkäilyä ihan pirusti kun tietäisi miten paksu levy tuolle asetelmalle "kuuluu" olla, voisi laskea suoraan tarvittavan paksuuden prikoille
Siinä vaiheessa kun paras puristus jousista mitattuna oli mittarissa niin se pysyi melko pitkään ennenkuin alkoi mennä löysäksi taas eli sille alueelle kun osuisi. Tosin kun tuo tiukka liike jousista on vaikka 10mm niin kytkinpinta ei liiku varmaan kuin 0.5mm eli aika tarkkaan saa arpoa tuolla tavalla
Tuolleen sen nyt kokeilin ja erittäin varmoista ja vertailukelpoisista (pylväsporakone, tönäri, vanha vaaka yms) tuloksista päätellen laitoin sinne tasan 2mm prikat väliin eli kun levy on 8.4mm paksu niin vastaa tilannetta kuin olisi 6.4mm paksu levy
Orkkis ohcn levy taisi olla muistaakseni 6.8mm vähän ajettuna
Helpottaisi tuota arpomista ja pähkäilyä ihan pirusti kun tietäisi miten paksu levy tuolle asetelmalle "kuuluu" olla, voisi laskea suoraan tarvittavan paksuuden prikoille
Siinä vaiheessa kun paras puristus jousista mitattuna oli mittarissa niin se pysyi melko pitkään ennenkuin alkoi mennä löysäksi taas eli sille alueelle kun osuisi. Tosin kun tuo tiukka liike jousista on vaikka 10mm niin kytkinpinta ei liiku varmaan kuin 0.5mm eli aika tarkkaan saa arpoa tuolla tavalla
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
VesQ kirjoitti:Eipä tullut mitattua sitä. Arvioiden että abuot 0.5mm-vajaa milli per puoli
Tuolleen sen nyt kokeilin ja erittäin varmoista ja vertailukelpoisista (pylväsporakone, tönäri, vanha vaaka yms) tuloksista päätellen laitoin sinne tasan 2mm prikat väliin eli kun levy on 8.4mm paksu niin vastaa tilannetta kuin olisi 6.4mm paksu levy
Orkkis ohcn levy taisi olla muistaakseni 6.8mm vähän ajettuna
Helpottaisi tuota arpomista ja pähkäilyä ihan pirusti kun tietäisi miten paksu levy tuolle asetelmalle "kuuluu" olla, voisi laskea suoraan tarvittavan paksuuden prikoille
Siinä vaiheessa kun paras puristus jousista mitattuna oli mittarissa niin se pysyi melko pitkään ennenkuin alkoi mennä löysäksi taas eli sille alueelle kun osuisi. Tosin kun tuo tiukka liike jousista on vaikka 10mm niin kytkinpinta ei liiku varmaan kuin 0.5mm eli aika tarkkaan saa arpoa tuolla tavalla
auttaisiko jos soittaisi esim autoracingiin ja kysyisi sitä levyn paksuutta??
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
No prkele, eipä tullut mieleen että ryöstöraasinkillahan saattaa noita myös olla, täytyypi kysäistä jos sattuisi olemaan hyllyssä tai muuten vaan tietää, monta paikkaa soittanut läpi ja kellään ei tietoa/levyjä hyllyssä
No vielä ei ole moottori kuin mallailua varten keulalla niin kerkeää kysäistä
edit:
Jepsjeps. Autoracingille soittelin ja se APn levyhän on sitten 7.11mm paksu eli 1.3mm prikkaa väliin
No vielä ei ole moottori kuin mallailua varten keulalla niin kerkeää kysäistä
edit:
Jepsjeps. Autoracingille soittelin ja se APn levyhän on sitten 7.11mm paksu eli 1.3mm prikkaa väliin
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Eipä ole tullu täälläkään käytyä toviin niin olis tähänki osannu vastata jotain suoraa.VesQ kirjoitti:No prkele, eipä tullut mieleen että ryöstöraasinkillahan saattaa noita myös olla, täytyypi kysäistä jos sattuisi olemaan hyllyssä tai muuten vaan tietää, monta paikkaa soittanut läpi ja kellään ei tietoa/levyjä hyllyssä
No vielä ei ole moottori kuin mallailua varten keulalla niin kerkeää kysäistä
edit:
Jepsjeps. Autoracingille soittelin ja se APn levyhän on sitten 7.11mm paksu eli 1.3mm prikkaa väliin
Ite laittelin silloin tuon AP-racingin asetelman(siis sen 390Nm mallin). Levy on APE-importin valmiste. Siitä sitten rupateltiin et mitenkäs sen APEn levyn vahvuus passaa tuohon AP asetelmaan niin meinas Esko et passaa suoraan ei pitäis tulla ongelmia. Levy uutena 8mm paksu.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Oijennuksen Pasi kertoili tänään että, tuon asetelman kanssa pitäisi olla 7mm. levy silloin kun vp:n pinta on suora. Meinasi myöskin että, levyn kuluma alue on aika laaja ~1mm. tuolla asetelmalla.adh kirjoitti:mitä levyä ootte käyttäneet volvon sach race asetelman kanssa? ja vaatiiko kitkapinnan upotusta/nostoa kiinnitys pintaan nähden?
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Nonniin pitäs kytkin saada tohon sierraan enskesäks niin kytkinlevyks varmaan varteenotettavin vaihtoehto ois tuo ape-importin 4lapainen 215mm halkaisialtaan oleva mutta sitten sen paineasetelma onkin iso kysymysmerkki. Mielellään tietty semmonen että on ihan bolt on niin ei hirveesti tarviis ruveta kikkailee.
Mites muuten onko ohc:n vaihtipyörä vakiona ihan ''silonen'' vai onko paineasetelman taso eri korkeudella kun se kytkinlevyn?
Tehoja koneeseen tulee alkuun maltilliset ~200hp mutta kyllä se ois hyvä jos se sen 250hp kestäs jos innostuu pannuun vähän enemmän painetta pukkaamaan. Mitälie ohc suurinpiirtein tuottaa vääntöö noilla tehoilla?(~300nm?)
Tuolla aiemmin oli jo vähän juttua tästä että jousitettu vai jousittamatonlevy niin onko sillä käytännössä hirveesti väliä? Tuo apen levyhän ois vissiin jousittamaton joten aiheuttasko se muka jotain ylimääräsiä rasituksia voimansiirrolle tms.
Mites muuten onko ohc:n vaihtipyörä vakiona ihan ''silonen'' vai onko paineasetelman taso eri korkeudella kun se kytkinlevyn?
Tehoja koneeseen tulee alkuun maltilliset ~200hp mutta kyllä se ois hyvä jos se sen 250hp kestäs jos innostuu pannuun vähän enemmän painetta pukkaamaan. Mitälie ohc suurinpiirtein tuottaa vääntöö noilla tehoilla?(~300nm?)
Tuolla aiemmin oli jo vähän juttua tästä että jousitettu vai jousittamatonlevy niin onko sillä käytännössä hirveesti väliä? Tuo apen levyhän ois vissiin jousittamaton joten aiheuttasko se muka jotain ylimääräsiä rasituksia voimansiirrolle tms.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Tää legendaarinen lausashus "Tehoja koneeseen tulee alkuun maltilliset ~200hp" teetti aikoinaan mulle hieman harmaita hiuksia kytkin jumpan kanssa.sesse kirjoitti: Tehoja koneeseen tulee alkuun maltilliset ~200hp mutta kyllä se ois hyvä jos se sen 250hp kestäs jos innostuu pannuun vähän enemmän painetta pukkaamaan. Mitälie ohc suurinpiirtein tuottaa vääntöö noilla tehoilla?(~300nm?)
Tuolla aiemmin oli jo vähän juttua tästä että jousitettu vai jousittamatonlevy niin onko sillä käytännössä hirveesti väliä? Tuo apen levyhän ois vissiin jousittamaton joten aiheuttasko se muka jotain ylimääräsiä rasituksia voimansiirrolle tms.
Ekaks oli vakio levy turbo saabin asetelmalla=ei kestänyt
sitten sintteri saabin asetelmalla= ei kestänyt
seuraavaks Ap racing asetelmalla sintteri(jousilla)= oho se kestää
Ja penkkiin ,285hv ja 490Nm/3700rmp .Ja hallissa lähemmäs +30 ja kone kävi aivan sairaan laihalla.
Eli tuo vääntö voi yllättää suuntaan jos toiseen.
Jousilla hieman muita paikkoja säästää pahimmilta iskuilta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
No näinhän se kyllä on että äkkiä se nälkä kasvaa syödessä. ja kyllä se paljon enempi ruvee vituttaa kesken ajokauden purkaa kone ylös ja ruveta kytkintä ähräämään kun on vasta hommannu uudet hilppeet ja niihinkin montasataa euroo uhrannu ja sitten ostaa taas uudet.
Eli tietty mielummin tekis kerralla kunnolla, kun yleensä kahteenkertaan tekemällä tulee jo paljon kalliimmaks kun jos tajuis kerralla laittaa riittävän jytyä palikkaa
Mutta sinäällään taas turha mitään yyber kalliita ja kestäviä osia käyttää jossei niille kuitenkaan välttämätöntä tarvetta oo. sekavaa eikö 
Mutta minkälaista paineasetelmaa sitä sitten suosittelisitte ja mimmosia väännönkestoja niillä on? Ja oisko tuo ape-importin levy kuitenkin hyvä lähtökohta vaiko sitten jostain jousitettu mielummin.
Mitenkäs muuten painelaakeri, riittääkö siihen ihan vaan uus originelli vai saako niitäkin jostain parempia?
Eli tietty mielummin tekis kerralla kunnolla, kun yleensä kahteenkertaan tekemällä tulee jo paljon kalliimmaks kun jos tajuis kerralla laittaa riittävän jytyä palikkaa


Mutta minkälaista paineasetelmaa sitä sitten suosittelisitte ja mimmosia väännönkestoja niillä on? Ja oisko tuo ape-importin levy kuitenkin hyvä lähtökohta vaiko sitten jostain jousitettu mielummin.
Mitenkäs muuten painelaakeri, riittääkö siihen ihan vaan uus originelli vai saako niitäkin jostain parempia?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Mun Cossuun ed. omistaja laittoi 6-lapasen jousitetun sintterin 4-lapasen jousittamattoman tilalle ja kun kyselin että miks, niin totes että hiukan helpompi kuulemma liikkeelle lähdössä ja varsinkin kaupunki ajossa mukavampi tuo 6-lapanen jousitettu.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Ainakin tuohon AP-racingin asetelmaan kävi ihan normaali p-laakeri
TORQUE CAPACITY: 390Nm/288lbft WITH CP5351 OR CP5354 PLATE; 320Nm/236lbft WITH CP5352 PLATE
Tuollaisia kertoili burtonin luettelo AP:lle
Ei se nälkä kasvanut syödessä vaan siitä ensi rakennelmasta pukkasi tuon verran ekalla kerralla pihalle. Kytkintä jumppasin kk sisällä tuon 3 kertaa. Tuo 1,2:lla mitattu vääntö vaan yllätti kovasti. Mitä lie sitten ollut 1,7:ssä jossa piikkasi tuon penkityksen jälkeen...
TORQUE CAPACITY: 390Nm/288lbft WITH CP5351 OR CP5354 PLATE; 320Nm/236lbft WITH CP5352 PLATE
Tuollaisia kertoili burtonin luettelo AP:lle
Ei se nälkä kasvanut syödessä vaan siitä ensi rakennelmasta pukkasi tuon verran ekalla kerralla pihalle. Kytkintä jumppasin kk sisällä tuon 3 kertaa. Tuo 1,2:lla mitattu vääntö vaan yllätti kovasti. Mitä lie sitten ollut 1,7:ssä jossa piikkasi tuon penkityksen jälkeen...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
No tuo ap-racing ois ainakin riittävä, mutta on aika suolasen hintanen. Mistähän semmosen sais edullisimmin kun tuolla rallyracessa se maksaa 430e
Kun vähän aattelin et jos koko kytkin paketin sais alle 400e niin ois kiva, mutta mitä semmosia edullisempia asetelmia sitten ois millä tekis jotakin. tuo ralliracen myymä sport-asetelma on vissiin ihan lelu joten se kannattaa unohtaa suosiolla?

Kun vähän aattelin et jos koko kytkin paketin sais alle 400e niin ois kiva, mutta mitä semmosia edullisempia asetelmia sitten ois millä tekis jotakin. tuo ralliracen myymä sport-asetelma on vissiin ihan lelu joten se kannattaa unohtaa suosiolla?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Meilläpäin RallyRace = Ryöstö Racing (kutsuma nimi) ja kaikki varmaan tietää miksi...sesse kirjoitti:No tuo ap-racing ois ainakin riittävä, mutta on aika suolasen hintanen. Mistähän semmosen sais edullisimmin kun tuolla rallyracessa se maksaa 430e![]()
Kun vähän aattelin et jos koko kytkin paketin sais alle 400e niin ois kiva, mutta mitä semmosia edullisempia asetelmia sitten ois millä tekis jotakin. tuo ralliracen myymä sport-asetelma on vissiin ihan lelu joten se kannattaa unohtaa suosiolla?

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä