Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
jleinon2
- Viestit: 844
- Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
- Paikkakunta: Savonlinna
Viesti
Kirjoittaja jleinon2 » Pe Heinäkuu 14. 13:13:26 2006
Eli onko kellään tietoa, jotta löytyykö netistä Type 9 räjäytyskuvaa, mielellään 5 vaihteisesta, ja etenkin sieltä 5-vaihteen puolelta...
Itellä on laatikko levällään, ja nyt meni sormi suuhun...

-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01
-
puuhapete
- Viestit: 4902
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja puuhapete » Su Heinäkuu 30. 21:02:40 2006
vois sähköpostilla laittaa..
-
jleinon2
- Viestit: 844
- Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
- Paikkakunta: Savonlinna
Viesti
Kirjoittaja jleinon2 » Su Heinäkuu 30. 23:44:18 2006
Joo, kiitti vaan, en tartteekkaan enää, sain otettua autosta savut Torstaina, ja nyt se on ollu koko viikonlopun ajossa...
Ei ole mikään hirmunen ylivaihde tuo vitonen enää, melkein sama asia kuin ajais nelosvaihteella...
Eikun aavikkoperän metästykseen....

-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01
-
puuhapete
- Viestit: 4902
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja puuhapete » Ma Heinäkuu 31. 8:52:40 2006
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » To Kesäkuu 21. 13:44:21 2007
Ei jaksa uuttakaan tehdä niin mitenkäs menee noissa sierran type-9 laatikoissa nopeusmittarin pyörittäjän värikoodit
Oli aikaisemmin escortissa pyörittäjässä sininen väritäplä ja mittari näytti about 10kmh liikaa, nykyisessä laatikossa on vihreä täplä ja näyttää about 20-25kmh liikaa. Onko noita kovinkin montaa eri vaihtoehtoa ja miten menee nuo värit
Entäs pystyykö sen pyörittäjän vaihtamaan ilman että purkaa laatikosta häntää pois. Se itse pyörittäjä akseli lähtee kyllä kun murjoo sen peltikupin pois mutta onko kaikissa pyörittäjissä sama ratas laatikon akselilla eli tarviiko se vaihtaa myös erilaiseen
-
Tero_s
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Tero_s » Pe Kesäkuu 22. 13:25:27 2007
VesQ kirjoitti:onko kaikissa pyörittäjissä sama ratas laatikon akselilla eli tarviiko se vaihtaa myös erilaiseen
Muistaakseni noita pääakselilla olevia pyöriä oli kolmea erilaista, olikohan ollut 6,7 ja 8 hampaiset. Ei onnistu vaihto laatikoa purkamatta.
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » Pe Kesäkuu 22. 14:58:00 2007
No perkules, täytyy laittaa jotkut 185/70/15 renkaat alle ni on lähempänä
Onkos kaikissa foortin /yleensäkkin nopeusmittareissa sama suhde viisarilla eli jos pyöritetään tiettyä nopeutta vaijeria niin näyttää samaa nopeutta. Olettaen että numerot on samoissa kohdissa
Nuihin värikoodeihin kun saisi selkoa vielä että mikä on mikäkin ja vaikka että mille peränvälitykselle tarkoitettu esim sierrassa mikäkin
-
Timo_R
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
- Paikkakunta: Vammala
Viesti
Kirjoittaja Timo_R » Ke Kesäkuu 27. 23:14:11 2007
jos joku viitsis mullekin type9 räjäytyskuvan lähettää nii olisin kiitollinen.
Millanen homma on vaihtaa tuohon type9 (diesel) laatikkoon laakerit ja mitä kustantaa suunnilleen? 3 ja 5 alkaa pitää jo häiritsevää ääntä. Muuten laatikko tuntuisi pelaavan moitteetta.
Nurkissa pyörii kyllä toinen type9 (ilmeisesti ihan normi bensakoneesta), jonka pitäisi olla kunnossa, että kannattaako näitä korjailla

Volvo 850 T-5R *työn alla*
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » Ke Kesäkuu 27. 23:25:11 2007
Kyllä siinä oma hommansa on ja muutama vittumainen niksi ennenkuin keksii että miten.
Jos pitää tietyillä vaihteilla ääntä niin veikkaisimpa melkeen että on hammasrattaat kuluneet ja sivuakseli kun on kiinteä köntti niin joutuu vaihtamaan periaatteessa kaikki eli kytkinakselin, sivuakselin, pääakselille kaikki rattaat sekä 5 vaihteen rattaat eli siinä mielessä ei kannata korjata vaikka siinä diisselin laatikossa taitaa olla välitykset vähän harvemmat
Itse en kyllä tuota enää rupeaisi remppaamaan, laittaisin sen bensakoneen laatikon tai etsisin toisen diisselilaatikon. Tai sitten laakeroisin/synkrot vaihtaisin siihen bensakoneen laatikkoon ja ruuvaisin sen sitten alle, jos sillä meinaa oikeasti pitkään ajaa vielä
Tosin kun nuo sierran laatikot ei taida suomenmaaltakaan ihan heti loppua niin maksaako vaivaa
Muistelisin että olisi ollut jotain 200-250e noin pyöreästi kaikki laakerit ja 1,2,3 synkrot kun tuossa talvella tuli yksi type-9 laakeroitua
-
Timo_R
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
- Paikkakunta: Vammala
Viesti
Kirjoittaja Timo_R » To Kesäkuu 28. 19:38:27 2007
Taidanpa kokeilla vaihtaa öljyt, ja ajella sit niin pitkään kun pää kestää ääntä jossei lakkaa.....ja sitten toista laatikkoa tilalle

Volvo 850 T-5R *työn alla*
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC
-
Zipi
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zipi » To Kesäkuu 28. 21:47:36 2007
Omassa diesel lodjussa ääntä piti kaikki muuta paitti nelonen ja syynä oli sivuakselin laakerit... Ajoin lodjun niin loppuun kuin sen vain ikinä pystyi ja vaihdoin bensakoneen lodjun tilalle. Nyt vaan nopeusmittari näyttää kympin liian vähän, joka on perin veemäistä.
Oli muuten sivuakseli komian näköinen kun hiukkasen ottanut lämpöä ja sorvautunut.

Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja