Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
ford_86
- Viestit: 305
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003
Viesti
Kirjoittaja ford_86 » To Elokuu 11. 13:58:08 2011
joo eli kävi tolle käyttöautolle niin että ajossa pamahti auton perämurikka mutta ei sylkeny rojuja pihalle

kyseessä ford sierra dohc 2.0i. vaihteen ku laittaa päälle ja nostaa kytkinä, ni kardaani pyörii kyllä mutta ei siirrä vetoa takapyörille

eli saako murikan irroitettua ilman että laskee koko takakelkka härdellin pois, muistelisin että saa, ku oon kerran purkanu murikan pois toisesta autosta ja että muu taka-akselistosta jäi paikoilleen...,mutta muisti pätkii vähän täälläpäin

vetarit ja kardaani täytyy kyllä ottaa pois ennen sitä.... vastauksia kaivataan nopeasti.... kiitos etukäteen kaikille!
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti
Kirjoittaja THR » To Elokuu 11. 14:10:57 2011
ford_86 kirjoitti:joo eli kävi tolle käyttöautolle niin että ajossa pamahti auton perämurikka mutta ei sylkeny rojuja pihalle

kyseessä ford sierra dohc 2.0i. vaihteen ku laittaa päälle ja nostaa kytkinä, ni kardaani pyörii kyllä mutta ei siirrä vetoa takapyörille

eli saako murikan irroitettua ilman että laskee koko takakelkka härdellin pois, muistelisin että saa, ku oon kerran purkanu murikan pois toisesta autosta ja että muu taka-akselistosta jäi paikoilleen...,mutta muisti pätkii vähän täälläpäin

vetarit ja kardaani täytyy kyllä ottaa pois ennen sitä.... vastauksia kaivataan nopeasti.... kiitos etukäteen kaikille!
vetarit ja kardaani pois ja perän pultit niin se on siinä

-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » To Elokuu 11. 19:13:12 2011
Kardaanista riittää kun irrottaa perän pultit, vetareistakaan ei välttämättä tarvi kuin toinen ottaa pois... Ne perän pitkät pultit voi sitten olla aika tiukkaan jumittunu.
Kaverille vaihdettiin perämurikka aikanaan kun sillä narahti, perän ja toisen vetarin vaihdon jälkeen kun purin toisen kepin pois (ahdas tila), siitä olikin 1.6 ohc rutannut vain pyörännavan poorit ja perä osoittautui itse asiassa ihan ehjäksi

-
ford_86
- Viestit: 305
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003
Viesti
Kirjoittaja ford_86 » Pe Elokuu 12. 13:59:31 2011
joo saatana huomasin kyllä että jumissa on ja aika lailla

kaikki muut saanu irti paitsi perän ylhäällä oleva pitkä pultti, istuu nii saatanan kovin kiinni...! mut antaa crc:n vaikuttaa siellä sunnuntaihin asti ni yritetää paremmalla menestyksellä...

-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » Pe Elokuu 12. 14:07:12 2011
ford_86 kirjoitti:mut antaa crc:n vaikuttaa siellä sunnuntaihin asti ni yritetää paremmalla menestyksellä...

http://www.tuontitukku.fi/crc_irroitus_ ... 30110.html
Toi on mun mielestä aika hyvää peruskamaa, kuivuu tosin aika nopeesti niin saa melko tiuhaan ruikkia jos meinaa liottaa pitempään mut tähän asti kaikki on lähtenyt alle vartin liotuksella.
Pakosarjan mutterit (8 aukes ja 1 meni pyöreeksi), raidetangon päät, jarrujen ja iskareiden pultit ja mutterit nyt viimeisimpänä

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
jeddah
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jeddah » Pe Elokuu 12. 22:44:24 2011
Osta crc rost flashia, sitä joka toimii kylmäsprayna ja irrotusöljynä samaan aikaan, ihan älyttömän tehokasta tommosiin. Vuoron perään hammeria, rost flashia ja kosania niin kyl se siitä...

-
JyriN
- Viestit: 549
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja JyriN » La Elokuu 13. 10:48:49 2011
ford_86 kirjoitti:joo saatana huomasin kyllä että jumissa on ja aika lailla

kaikki muut saanu irti paitsi perän ylhäällä oleva pitkä pultti, istuu nii saatanan kovin kiinni...!
Minä purin tuota pulttia kanssa useamman päivän, mutta apurungon ollessa irrallaan. Yli 25v jumiutuminen hellitti vasta moukarin ja pitkän jatkovarren yhteistyöllä. Sanomattakin lienee selvää, että uuden kokoonpanossa käytetään kuparirasvaa ja kenties avarretaan reikiä hieman.

-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » La Elokuu 13. 17:16:25 2011
jeddah kirjoitti:Osta crc rost flashia, sitä joka toimii kylmäsprayna ja irrotusöljynä samaan aikaan, ihan älyttömän tehokasta tommosiin. Vuoron perään hammeria, rost flashia ja kosania niin kyl se siitä...

Aina oppii uutta, kiitos vinkistä! Tätä pitää kokeilla seuraavalla kerralla. "CRC Irroitusöljy Mos2 Penetrating Oil" on kyllä hyvää tavaraa, mutta ei aina auta näiden neljännesvuosisataa vanhojen laitteiden kanssa.
-
VooDoo
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja VooDoo » Su Elokuu 14. 3:15:09 2011
Ja muistetaan sitten että toi rost flassi on herkästi palavaa tavaraa, ettei voi kuumaan pintaan vetää..
Ameriiiikan sedät vetää 50/50 seos atf/asetoni, en oo ite koittanu, mut voipi jopa tunkeutua rakoihin aika kivasti.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.