perämurikka / ruosteisten osien irrotus

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

perämurikka / ruosteisten osien irrotus

Viesti Kirjoittaja ford_86 » To Elokuu 11. 13:58:08 2011

joo eli kävi tolle käyttöautolle niin että ajossa pamahti auton perämurikka mutta ei sylkeny rojuja pihalle :burn kyseessä ford sierra dohc 2.0i. vaihteen ku laittaa päälle ja nostaa kytkinä, ni kardaani pyörii kyllä mutta ei siirrä vetoa takapyörille :lol: eli saako murikan irroitettua ilman että laskee koko takakelkka härdellin pois, muistelisin että saa, ku oon kerran purkanu murikan pois toisesta autosta ja että muu taka-akselistosta jäi paikoilleen...,mutta muisti pätkii vähän täälläpäin :-$ vetarit ja kardaani täytyy kyllä ottaa pois ennen sitä.... vastauksia kaivataan nopeasti.... kiitos etukäteen kaikille!

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: perämurikka

Viesti Kirjoittaja THR » To Elokuu 11. 14:10:57 2011

ford_86 kirjoitti:joo eli kävi tolle käyttöautolle niin että ajossa pamahti auton perämurikka mutta ei sylkeny rojuja pihalle :burn kyseessä ford sierra dohc 2.0i. vaihteen ku laittaa päälle ja nostaa kytkinä, ni kardaani pyörii kyllä mutta ei siirrä vetoa takapyörille :lol: eli saako murikan irroitettua ilman että laskee koko takakelkka härdellin pois, muistelisin että saa, ku oon kerran purkanu murikan pois toisesta autosta ja että muu taka-akselistosta jäi paikoilleen...,mutta muisti pätkii vähän täälläpäin :-$ vetarit ja kardaani täytyy kyllä ottaa pois ennen sitä.... vastauksia kaivataan nopeasti.... kiitos etukäteen kaikille!
vetarit ja kardaani pois ja perän pultit niin se on siinä :D

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: perämurikka

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Elokuu 11. 19:13:12 2011

Kardaanista riittää kun irrottaa perän pultit, vetareistakaan ei välttämättä tarvi kuin toinen ottaa pois... Ne perän pitkät pultit voi sitten olla aika tiukkaan jumittunu.

Kaverille vaihdettiin perämurikka aikanaan kun sillä narahti, perän ja toisen vetarin vaihdon jälkeen kun purin toisen kepin pois (ahdas tila), siitä olikin 1.6 ohc rutannut vain pyörännavan poorit ja perä osoittautui itse asiassa ihan ehjäksi :lol:

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Re: perämurikka

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Pe Elokuu 12. 13:59:31 2011

joo saatana huomasin kyllä että jumissa on ja aika lailla :lol: kaikki muut saanu irti paitsi perän ylhäällä oleva pitkä pultti, istuu nii saatanan kovin kiinni...! mut antaa crc:n vaikuttaa siellä sunnuntaihin asti ni yritetää paremmalla menestyksellä... :lol:

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: perämurikka

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Elokuu 12. 14:07:12 2011

ford_86 kirjoitti:mut antaa crc:n vaikuttaa siellä sunnuntaihin asti ni yritetää paremmalla menestyksellä... :lol:
http://www.tuontitukku.fi/crc_irroitus_ ... 30110.html
Toi on mun mielestä aika hyvää peruskamaa, kuivuu tosin aika nopeesti niin saa melko tiuhaan ruikkia jos meinaa liottaa pitempään mut tähän asti kaikki on lähtenyt alle vartin liotuksella.
Pakosarjan mutterit (8 aukes ja 1 meni pyöreeksi), raidetangon päät, jarrujen ja iskareiden pultit ja mutterit nyt viimeisimpänä :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: perämurikka

Viesti Kirjoittaja jeddah » Pe Elokuu 12. 22:44:24 2011

Osta crc rost flashia, sitä joka toimii kylmäsprayna ja irrotusöljynä samaan aikaan, ihan älyttömän tehokasta tommosiin. Vuoron perään hammeria, rost flashia ja kosania niin kyl se siitä... :)

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: perämurikka

Viesti Kirjoittaja JyriN » La Elokuu 13. 10:48:49 2011

ford_86 kirjoitti:joo saatana huomasin kyllä että jumissa on ja aika lailla :lol: kaikki muut saanu irti paitsi perän ylhäällä oleva pitkä pultti, istuu nii saatanan kovin kiinni...!
Minä purin tuota pulttia kanssa useamman päivän, mutta apurungon ollessa irrallaan. Yli 25v jumiutuminen hellitti vasta moukarin ja pitkän jatkovarren yhteistyöllä. Sanomattakin lienee selvää, että uuden kokoonpanossa käytetään kuparirasvaa ja kenties avarretaan reikiä hieman. :)
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: perämurikka

Viesti Kirjoittaja Sine » La Elokuu 13. 17:16:25 2011

jeddah kirjoitti:Osta crc rost flashia, sitä joka toimii kylmäsprayna ja irrotusöljynä samaan aikaan, ihan älyttömän tehokasta tommosiin. Vuoron perään hammeria, rost flashia ja kosania niin kyl se siitä... :)
Aina oppii uutta, kiitos vinkistä! Tätä pitää kokeilla seuraavalla kerralla. "CRC Irroitusöljy Mos2 Penetrating Oil" on kyllä hyvää tavaraa, mutta ei aina auta näiden neljännesvuosisataa vanhojen laitteiden kanssa.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: perämurikka

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Elokuu 14. 3:15:09 2011

Ja muistetaan sitten että toi rost flassi on herkästi palavaa tavaraa, ettei voi kuumaan pintaan vetää..


Ameriiiikan sedät vetää 50/50 seos atf/asetoni, en oo ite koittanu, mut voipi jopa tunkeutua rakoihin aika kivasti.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Vastaa Viestiin