Sierran sytytyksen kanssa ongelmia.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Sierran sytytyksen kanssa ongelmia.
Moro.<br><br>Eli auto käy epätasaisesti ja käynnistyy lämpimänä huonosti. <br><br>Vaihdoin öljyt ja tulpat, johdot on vielä vaihtamatta, ja koska stroboa ei ollut, säädin ennakon korvakuulolla. Nyt sain strobon ja koitin katsella eilen ennakkoa, mutta en tullut paljoa viisaammaksi. Merkit on kamalan kuluneet ja kiilloitin niitä paperilla vähän, mutta missäs kohtaa sytytyksen pitäisi olla? Siis missä kohtaa sitä asteikkoa? Asteista on turha puhua kun numeroita ei näy enää. Alipainesäätimen letku kiinni vai irti?<br><br>Jos sais varmistuksen että edes sytkä on kohdallaan...<br><br>Kiitoksia taas vastauksista.<br>
-
- Viestit: 3171
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
- Paikkakunta: Vantaa
Re:Sierran sytytyksen kanssa ongelmia.
Vähän helpottaisi jos tietäisi millä koneella auto on: OHC, DOHC, CVH, Cosworth, V6? Auton ikäkin saattaa antaa vähän osviittaa.
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä!
Persaukiset ajaa dieselillä!

-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Re:Sierran sytytyksen kanssa ongelmia.
Letku pitää olla irti ja tukittuna. Kaikki tarpeellinen tieto löytyy sierran käyttöopas kirjasta 

-
- Ylläpitäjä
Re:Sierran sytytyksen kanssa ongelmia.
[quote author=Marja link=board=2;threadid=13390;start=0#101200 date=1060684384]<br>Vähän helpottaisi jos tietäisi millä koneella auto on: OHC, DOHC, CVH, Cosworth, V6? Auton ikäkin saattaa antaa vähän osviittaa.<br>[/quote]<br><br>Autona Sierra 2.0 OHC -88.
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Re:Sierran sytytyksen kanssa ongelmia.
<br><br>Suosittelen kyllä nykyään täysin lämpösesti käyttämään Motocraftin tulppia, koska niiden kanssa on ollu aivan toinen käynnistyvyys ja kesto ja yleensäkkin toimivuus vrt. NGK, BOSCH. (Varsinkin Turbo-käytössä)<br><br>Venttiilit varmaan pitäis säätää myös. Varaudu myös, että nokka-akseli saattaa olla myös niin kulunut, että jo oireilee tuolla tavalla.<br><br>Mulla parhaiten autto noihin käynnistymisongelmiin (sai aina sahaa lämpösenä) koneen vaihto..<br>Eli auto käy epätasaisesti ja käynnistyy lämpimänä huonosti. <br><br>Vaihdoin öljyt ja tulpat, johdot on vielä vaihtamatta, ja koska stroboa ei ollut, säädin ennakon korvakuulolla. <br>Jos sais varmistuksen että edes sytkä on kohdallaan...<br><br>Kiitoksia taas vastauksista.<br> <br>
-
- Ylläpitäjä
Re:Sierran sytytyksen kanssa ongelmia.
[quote author=Newis link=board=2;threadid=13390;start=0#101405 date=1060763904]<br><br>Suosittelen kyllä nykyään täysin lämpösesti käyttämään Motocraftin tulppia, koska niiden kanssa on ollu aivan toinen käynnistyvyys ja kesto ja yleensäkkin toimivuus vrt. NGK, BOSCH. (Varsinkin Turbo-käytössä)<br><br>Venttiilit varmaan pitäis säätää myös. Varaudu myös, että nokka-akseli saattaa olla myös niin kulunut, että jo oireilee tuolla tavalla.<br><br>Mulla parhaiten autto noihin käynnistymisongelmiin (sai aina sahaa lämpösenä) koneen vaihto..<br><br>[/quote]<br><br>Niin no koneen vaihtohan auttaa monesti aika moneen ongelmaan, etenkin jos vaihtaa kunnossa olevaan koneeseen... ;D<br><br>Missäs vaiheessa sitä asteikkoa pitäisi ennakon olla?<br><br>Kalle.<br><br><br>
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re:Sierran sytytyksen kanssa ongelmia.
Hieman puolenvälin toisella puolella,lähempänä sitä isoa lovea.Lovet meni muistaakseen iso=0,seuraavat aina 2 asteen välein.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Ylläpitäjä
Re:Sierran sytytyksen kanssa ongelmia.
[quote author=Aksu link=board=2;threadid=13390;start=0#101416 date=1060767746]<br>Hieman puolenvälin toisella puolella,lähempänä sitä isoa lovea.Lovet meni muistaakseen iso=0,seuraavat aina 2 asteen välein.<br>[/quote]<br><br>Tänk juu. Juuri tätä tietoa kaipasin.<br><br>Kalle.
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
Re:Sierran sytytyksen kanssa ongelmia.
Haynes antaa 85 eteenpäin 2.0 kaasarikoneele, poislukien p100, 10 astetta eykk 98 oktaanisela ajettaessa ja nakinkeittovedellä ajettaessa 6 astetta