Mondeon lämmöt?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosander

Mondeon lämmöt?

Viesti Kirjoittaja Cosander » Pe Elokuu 22. 8:15:13 2003

Eli mulla on 2,5v6 mondeo -96 ajettu 129tkm
Ja nyt sit eilen matka ajoa ajoin huomasin et lämmöt käy punasella ja taas tippuu normaaliin!
Kun kiihdyttää niin lämmöt nousee ja kun pysähtyy ja on antaa lämmitys laitteen olla päällä ja käydä tyhjäkäynnillä niin lämmöt taas laskee!
Ja lämpö viisari on koko ajan vähän yli puolen välin letti huutaa ajossakin vähän väliä!
Olisko mahdollisesti kannen tiiviste?
Vai vesi pumppu?
Kun lähtee kiihdyttämään niin sit pikku viiveellä lämmöt rupee nousemaan! ja sit taas laskee kun rauhottaa ajamista!

Bliz

Re:Mondeon lämmöt?

Viesti Kirjoittaja Bliz » Pe Elokuu 22. 13:31:48 2003

Kannentiivistettä epäilisin vahvasti..Katos nyt kuitenkin alkuun että onko paisunta säiliössä ollenkaan vedet kotona ja että minkä väriset ne on.<br><br>Toinen on että jos siellä on tapahtunu jotain kummallista eli että vedet puuttuu tai että ne on kummallista möhnää niin ota öljyntäyttökorkki irti ja kato onko siihen kerääntyny kanssa epämääräsen väristä möhjää.<br><br>Itse epäilen aika varmasti kansipahvia.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Cosander

Re:Mondeon lämmöt?

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ma Elokuu 25. 12:29:33 2003

Vika löyty!<br>Ajattelin ensin vaihtaa/katsoa termostaattia, no soitin ford huoltoon seinäjoelle no sieltä myyjä kysy et mitä auto tekee no pikku selittelyn jälkeen hän et mikäs moottori on kysees kun sanoin 2.5v6 niin myyjä sano et tuleppas hakeen uusi vesipumppu! on kuulemma nois kones yleis vika!Et pumpun ropelli joka on muovia niin rupee pyörimään tyhjää siinä akselilla! No sit haettiin uusi vesipumppu joka oli mun mielestä aika tyyris! 105e<br>

Vastaa Viestiin