mk4 eskon kallistuksen vakaaja

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Modenza
Ylläpitäjä

mk4 eskon kallistuksen vakaaja

Viesti Kirjoittaja Modenza » Pe Elokuu 29. 19:55:07 2003

Onko kukaan Mk4 eskon omaavaa ostanut autoonsa etu kallistuksenvakaajaa?? Ku tohon kaasarivehkeeseen ei kuulemma saa asennettuu sitä ku siin on ne paskat eessä.. eli ootteko jotenkin muunnellu sitä vakaajaa et se menee sinne ja miten???

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:mk4 eskon kallistuksen vakaaja

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Elokuu 29. 20:28:51 2003

Häh? ???<br><br>Mk3 1.1 on hataran muistini mukaan ainut etuvetoinen Escort ilman etuvakaajaa. RS Turbo ja Orion 1.6i (vain Mk2?) ovat taas ainoita, joissa on takavakaaja vakiona. Lisäksi taisi olla etuvakaaja ainakin Turbossa hieman paksumpi kuin tavallisissa.<br>

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Re:mk4 eskon kallistuksen vakaaja

Viesti Kirjoittaja mauke » Pe Elokuu 29. 20:31:07 2003

Luulisin et tässä tarkotetaan poikkitukea eikä kallistuksenvakaajaa.
RS2000 -96
Fiesta -11

Esco_bar
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 8:19:28 2002
Paikkakunta: Urjala

Re:mk4 eskon kallistuksen vakaaja

Viesti Kirjoittaja Esco_bar » Pe Elokuu 29. 20:32:40 2003

Veikkaanpa että tarkoittaa tällä kallistuksenvakaajalla tässä tapauksessa poikittaistukea jos kerran kaasari tulee eteen...
Vähän myöhässä näemmä... ;D

Modenza
Ylläpitäjä

Re:mk4 eskon kallistuksen vakaaja

Viesti Kirjoittaja Modenza » Pe Elokuu 29. 20:39:38 2003

joo siis poikittaistukea ;D ;D vähän kiirellä tuli kirjotettua

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Re:mk4 eskon kallistuksen vakaaja

Viesti Kirjoittaja wili » La Elokuu 30. 14:48:24 2003

Mistä muuten poikittaistuen sais halvalla.. mulle merkillä ei ole niin väliä.. <br><br>Ku itse sitä on hankala vähän tehdä ku ne laipat tarttis saada pallon muotoseks.... :-\

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:mk4 eskon kallistuksen vakaaja

Viesti Kirjoittaja lauri » La Elokuu 30. 18:32:03 2003

voihan siihen tolppaan hitsata jonkun kiinnikekohdan, miksi siihen pitäisi "pallon" muotoiset, eli tarkoitat varmaan ympyrän muooiset saada?
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:mk4 eskon kallistuksen vakaaja

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Elokuu 31. 14:02:23 2003

[quote author=Sine link=board=2;threadid=13985;start=0#105235 date=1062178131]<br>Häh? ???<br><br>Mk3 1.1 on hataran muistini mukaan ainut etuvetoinen Escort ilman etuvakaajaa. RS Turbo ja Orion 1.6i (vain Mk2?) ovat taas ainoita, joissa on takavakaaja vakiona. Lisäksi taisi olla etuvakaaja ainakin Turbossa hieman paksumpi kuin tavallisissa.<br><br>[/quote]<br><br>Myös mk1 ;D
Escort mk3 + 2x Focus mk1

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Re:mk4 eskon kallistuksen vakaaja

Viesti Kirjoittaja wili » Su Elokuu 31. 17:28:32 2003

[quote author=lauri link=board=2;threadid=13985;start=0#105346 date=1062257523]<br>voihan siihen tolppaan hitsata jonkun kiinnikekohdan, miksi siihen pitäisi "pallon" muotoiset, eli tarkoitat varmaan ympyrän muooiset saada?<br>[/quote]<br><br>no voihan siihen joo hitsata kiinnkekohdat mutta ku se iskari yläpään tolppa tai mikä lie ni on reunoilta matalemmalta ku siitä iskari kiinnitys kohdasta ni siihen ei juuri saa mitää laserilla leikattua levyä juuri kunnolla kiinni.? toivottavasti tajusitte :P

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Re:mk4 eskon kallistuksen vakaaja

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Su Elokuu 31. 17:48:17 2003

[quote author=wili link=board=2;threadid=13985;start=0#105471 date=1062340112]<br>[quote author=lauri link=board=2;threadid=13985;start=0#105346 date=1062257523]<br>voihan siihen tolppaan hitsata jonkun kiinnikekohdan, miksi siihen pitäisi "pallon" muotoiset, eli tarkoitat varmaan ympyrän muooiset saada?<br>[/quote]<br><br>no voihan siihen joo hitsata kiinnkekohdat mutta ku se iskari yläpään tolppa tai mikä lie ni on reunoilta matalemmalta ku siitä iskari kiinnitys kohdasta ni siihen ei juuri saa mitää laserilla leikattua levyä juuri kunnolla kiinni.? toivottavasti tajusitte :P<br>[/quote]<br><br>juu. eli se kiinnike pitäisi olla tavallaan pallosegmentin muotoinen, eli levystä ei oikein pysty millään sellaista leikkaamaan...<br><br>Mutta eiköhän sellaisen itse saa tehtyä jos tosiaan haluaa. esimerkiksi hitsillä jotkut kiinnikkeet tms.
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Vieras
Ylläpitäjä

Re:mk4 eskon kallistuksen vakaaja

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Elokuu 31. 18:13:06 2003

[quote author=wili link=board=2;threadid=13985;start=0#105325 date=1062244104]<br>Mistä muuten poikittaistuen sais halvalla.. mulle merkillä ei ole niin väliä.. <br><br>Ku itse sitä on hankala vähän tehdä ku ne laipat tarttis saada pallon muotoseks.... :-\<br>[/quote]<br><br>HALVALLA<br>1.Katkaset rautakangen sopivan pituseks ja hitsaat sen sopiviin kohtiin kovalla virralla eli nelljästätoista metristä valokaarella kiinni. Halpa eikä notku. Hiukka joutuu "säätää" jos pitää jotain purkaa.<br><br>2.Hae romukaupasta paksuseinämäistä vesijohtoputkea josta taot lekalla sopivaan muotoon eli litteiksi päät ja poraat reiät niihin ja 18mm pultilla kiinni. Hiukan kalliimpi mutta etuna on se että on irrotettavissa.<br><br>3.Tämä on kaikkein halvin vaihtoehto. Avaat konepellin ja mietit paljonko kaaraan on tullu tehoja lisää ja kuinka usein ajat sillä radalla oikeen kunnolla luukuttaen.<br>Lasket yhteen paljonko em mainitut vaihtoehdot tekee koff-valuutassa. Suljet konepellin ja haet sitä koffia jotka juokaset. Näin olet tyytyväisin.<br><br>KALLIILLA.<br>Käyt ostaa asianmukaisen palikan, pulttaat sen kiinni, etkä huomaa mitään eroa, ehkä tuli pari heppaa lisää noin perstuntumalla ;D<br><br>Hmm ota tuo huumorilla. <- tuo on nykyään aina mainittava :)

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Re:mk4 eskon kallistuksen vakaaja

Viesti Kirjoittaja Hoovee » Su Elokuu 31. 18:20:46 2003

[quote author=ckolli link=board=2;threadid=13985;start=0#105477 date=1062342786]<br><br>KALLIILLA.<br>Käyt ostaa asianmukaisen palikan, pulttaat sen kiinni, etkä huomaa mitään eroa, ehkä tuli pari heppaa lisää noin perstuntumalla ;D<br><br>[/quote]<br><br>Kun omaan escorttiin panin poikkituet eteen ja taakse, niin kyllä eron huomasi...ainakin korin nitinät ja natinat väheni ;) Eli kyllä ne sitten jotain vähän tukeekin. Toisaalta kun nopeusrajoituksien rajoissa kun ajalee, niin tuskin mitään eroja ajossa huomaa.... tai itseltä ehkä hieman(taikka sitten se on vain kuvitteellista ::) ) väheni urissa vetely. ei kuitenkaan tarpeeksi.
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

Vastaa Viestiin