Escon tyhmäkäynti(MK3)ongelma

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Escon tyhmäkäynti(MK3)ongelma

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ti Syyskuu 2. 11:03:52 2003

Kokeilin tossa kaivella hae nappulalla mut en löytänyt..<br><br>Elikkä kun käynnistää auton niin pienen hetken käy noin 1000 rpm mut sitten putuaa todella alas, melkein sammuu.<br><br>Sitten se tyhjäkäynti lähtee vaeltamaan oikeen huolella. Nousee hitaasti lähelle kahtatonnia ja putoaa sitten taas todella alas. Vatkaa hitaasti tuollalailla vähän aikaa ja sitten jää lämmettyään noin 800rpm.<br><br>Auto on siis XR3i escort K-jetin ruutalla. Vakiopeli<br><br>Tulpat ja tulpan johdot on vaihdettu mut niillä ei tähän ongelmaan ollu vaikutusta..
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Escon tyhmäkäynti(MK3)ongelma

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Syyskuu 2. 11:36:37 2003

Noissa K-jeteissä aina kannattaa putsata kaasuläppärunko todella huolellisesti, tarkistaa ennakko ja säätää seos ennen kuin alkaa mitään suoranaista vikaa etsimään.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Re:Escon tyhmäkäynti(MK3)ongelma

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ti Syyskuu 2. 11:56:17 2003

Pitääpä kokeilla putsailla ja katsoa et vaikuttaisko se mitään.<br>Säätääkö K-jetti tyhjäkäyntiä sähköllä?? Boksiakaan sielä ei oo..<br><br>Mikä muuten on se bötikkä siinä määränjakajassa josta lähtee ohut putki imusarjalle?? Sinne menee pari johtoakin ??? Onko se lisäilmavena vai häh
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Escon tyhmäkäynti(MK3)ongelma

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Syyskuu 2. 13:53:22 2003

Sellainen musta sylinterinmuotoinen? Se päästää ilmaa läpän ohi moottorijarrutuksessa, niin ei bensaa kulu.<br><br>Tossa on muuten vimosen päälle luettavaa kaikille K-jet ihmisille, kun monille tuo on niin kryptinen systeemi.<br><br>http://www.volvoclub.org.uk/k_jetronic.htm
Escort mk3 + 2x Focus mk1

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Re:Escon tyhmäkäynti(MK3)ongelma

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ti Syyskuu 2. 14:08:46 2003

Kiitokset jesseT<br>Taitaapi olla se! Äkkiä olis älynny et sitten pitäis siinä kaasuläpän sydeemissä olla joku mikrokytkin et se "tietää" milloin pedaali on ylhäällä. <br><br>Yhestä äksärrästä kattoin pellin alle niin sielä oli mikrokytkin joka naksahtaa kun kaasupolkimen päästä ylös, mutta sieltä puuttu se lieriömäinen mötikkä määränjakajan päältä ???<br><br>Kummaa..Mutta laittakaahan lisää jorinaa K-jetistä.<br>Olis kätevää jos sais sähköllä muutettua sitä tyhjäkäyntiä.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Re:Escon tyhmäkäynti(MK3)ongelma

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Syyskuu 3. 19:08:03 2003

[quote author=Terppal link=board=2;threadid=14095;start=0#105873 date=1062492977]
Säätääkö K-jetti tyhjäkäyntiä sähköllä??
[/quote]


Siis tähhähtäh...???

Kyllähän sieltä joutokäynnin säätöruuvi löytyy...
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Re:Escon tyhmäkäynti(MK3)ongelma

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » To Syyskuu 4. 9:50:41 2003

[quote author=Zimi Da Guitara link=board=2;threadid=14095;start=0#106202 date=1062605283]<br>[quote author=Terppal link=board=2;threadid=14095;start=0#105873 date=1062492977]<br>Säätääkö K-jetti tyhjäkäyntiä sähköllä??<br>[/quote]<br><br><br>Siis tähhähtäh...???<br><br>Kyllähän sieltä joutokäynnin säätöruuvi löytyy...<br>[/quote]Näin on mut korjaako tuo K-jetti ite tyhjäkäyntiä? Eli jos putoo kierrokset jostain syystä liian<br>alas niin yrittääkö K-jetti nostaa niitä kierroksia?
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Escon tyhmäkäynti(MK3)ongelma

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Syyskuu 4. 12:53:52 2003

Ei ole moista automatiikaa tietääkseni edes EFI koneissa, asiaa on kuitenkin usein efi koneissa pyritty auttamaan asettamalla alle tyhjäkäyntinopeuden suurempi sytytysennakko kuin tyhjäkäyntinopeuden yläpuolelle, jolloin tyhjäkäynti vakaantuu.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Re:Escon tyhmäkäynti(MK3)ongelma

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Pe Syyskuu 5. 11:39:17 2003

Elikkä tuossakuvaa konehuoneesta. Eli mikä kumma tuo lieriö on tuossa virranjakajaa vastapäätä mistä menee letku imusatsille. <br><br>Sitten toi mokkula mihkä menöö kaks bensaletkua, siinä imusarjan päällä.<br><br>Tarviis vähä infoo et mitä kaikkee tos XR3i:in K-jetti virityksestä löytyy.<br><br>Lueskelin jotain boschin manuskaa mut se oli niin pelkistetty.<br><br>
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Escon tyhmäkäynti(MK3)ongelma

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Syyskuu 5. 14:19:31 2003

Eka on just se juttu mitä tarkoitinkin. Tuo toinen on ohjauspaineen säädin. Ohjauspaineella vaikutetaan ilmamäärämittarin levyn vastavoimaan. Eli ohjauspaineella voidaan säätää, sitä kuinka paljon levy nousee tietyllä virtauksella. Levyn asento taas määrää bensan määrän. Ohjauspaineeseen vaikuttaa muun muassa imusarjan painemuutos ja moottorin lämpö. Jos syvällisempiä K-jet ongelmia tulee, niin kannattaapi melkein kääntyä FFP-foorumin puoleen. Täällä K-jet tietoa tulee vähän heikon puoleisesti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Re:Escon tyhmäkäynti(MK3)ongelma

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Pe Syyskuu 5. 14:21:49 2003

Kiitokset jälleen JesseT! Tuo selvensi jo paljon. Eiköhän tästä taas selviä eteenpäin (koputtaa puuta)
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re:Escon tyhmäkäynti(MK3)ongelma

Viesti Kirjoittaja Perkele » Su Syyskuu 7. 20:06:31 2003

Joo ja normi escon k-jetissa tuo ohjauspaineen-säädin rikastaa vain seosta kun kone on kylmä, lämpimän koneen toimitaan se ei puutu millään tavalla.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Vastaa Viestiin