Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
_Tepsu_
- Viestit: 1253
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 18:28:15 2001
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja _Tepsu_ » Ti Syyskuu 2. 21:57:41 2003
Elikkäs taitaa kyseinen säätöhäsmäkkä keljuilla. Seuraavia vikoja on ilmennyt.. Kytkin poljin on jäykkä joskus kerran kaks kuukaudessa jää jumiin kesken polkimen painamis kuiten jos painaa tällöin kovaa kuuluu paukahdus ja kytkin rupee toimimaan hyvin. Muuten kytkin vaijeri on todella kankea ja poljinta painaessa kuuluu sellainen laahaava vaijerin ääni. Poljinta painaessa kuuluu rintapellin takaa myös usein sellainen kilahdus niinkuin olisi pakoputkilemmari irti kun ei ole. Tämä ääni toituu myös paikallaan vaikkei auto ole käynnissä painaessani kytkin poljinta 2-3 kilahdus kuuluu sen jälkeen ei enää kuuluu jossein lähde liikkeelle.Onko säätöratas vaikea vaihtaa kannattaako sitä hakee biltemasta
auto Orion ämkoo kax
MERCEDES BENZ 250D
Ford still ûberautomobile
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ti Syyskuu 2. 22:18:57 2003
Ettei olisi vaijeri menossa poikki?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
MASter
- Viestit: 751
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja MASter » Ke Syyskuu 3. 7:43:20 2003
[quote author=siipicossu link=board=2;threadid=14117;start=0#106027 date=1062530337]<br>Ettei olisi vaijeri menossa poikki?<br>[/quote]Toi mullekkin tuli mieleen.... Mulla katkes kytkytinvaijeri just viime viikolla ja oli sitä ennen tooosi raaaskas polkee ja kuulu aina semmonen ylimääränen ääni...
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..
-
Vieras
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Vieras » Ke Syyskuu 3. 7:46:12 2003
Ei se säätöratas _kovin_ vaikea ole vaihtaa, kun tajuaa sen toimintaperiaatteen, ainoan haasteen siinä tuo se paikka missä se on; näköyhteys on aika heikko, joutuu näppituntumalla asentelemaan.<br><br>Ei kannata ostaa bilteman, eikä edes motonetin, fordin oma on suhteellisen edullinen ja osien laatuerot on huimia.<br><br>samalla voi vaihtaa vaijerinkin, ei sekään kovin kallis ole....<br><br>nimim. Ensin ostin biltemasta, sitten motonetistä ja lopuksi hain fordilta.
-
VeePeeJii
- Viestit: 22
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 22:27:35 2001
Viesti
Kirjoittaja VeePeeJii » Ke Syyskuu 3. 8:15:33 2003
ite suosittelen kans alkuperäisiä osia. kytkinvaijeri katkes ja soitto fordille ei yhtäkään suomessa (muka harvinainen) toimitus aika n viikko-kaks. tarvikeliikkeeseen vanhan kanssa ja "suurinpiirtein" samanlainen toimi muuten hyvin mutta ei meinannu jaksaa painaa kytkinpoljinta ja otti todella alhaalta. yks tuttu "huoltomies" meinas et kytkin loppu sen takia sairaan jäykkä ei vaijerin vika (ite väitin vastaan et ei ollu ennen vaihtoa niin jäykkä, ei kait se kytkin ny siinä paikas kulahda siinä ku vaijeri katkee ) no alkuperäinen tuli ja sen jälkeen taas ku "normaali" tarvike vaijerit kuulemma antaa "periksi" kuoresta siinä osasyy jäykkyyteen.<br>meni hieman offtopiciksi...
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ke Syyskuu 3. 10:40:05 2003
Ja sitten kun haet sen kytkin vaijerin, niin hae turbo Escon vaijeri. Paljon parempi, kun ei kierrä koko konehuonetta ympäri, eli on siis ainakin metrin lyhyempi ja herkempi, eikä muistaakseni ole pätkääkään kalliimpi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
_Tepsu_
- Viestit: 1253
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 18:28:15 2001
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja _Tepsu_ » Ke Syyskuu 3. 11:17:04 2003
On uusi vaijeri vahdettiin kun joku älykääpiö oli lyönyt sinne Escort 1.6 16v vaijerni liian pitkä piti laittaa muttereita siihen kytkinhäsmäkän väliin... olisko se sitten vaijerista vaan kiinni täytyy kait ostaa säätöratas+Motocraft vaijeri
MERCEDES BENZ 250D
Ford still ûberautomobile
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 3. 14:30:44 2003
Se säätösysteemi ei voi takkuilla kun poljinta painetaan, ainut mikä siinä voi olla on .että hyppii hampailta yli
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
_Tepsu_
- Viestit: 1253
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 18:28:15 2001
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja _Tepsu_ » Ke Syyskuu 3. 17:01:57 2003
tilasin uuden vaijerin ja automaattisäätöhäsmäkän yht jotain 38 euroo ilman clubi alennuksia
MERCEDES BENZ 250D
Ford still ûberautomobile
-
Zimi Da Guitara
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Syyskuu 3. 19:04:49 2003
Mun Sierrassa oli kans kytkin todella raskas ja "oudon" tuntunen ennenkuin keskellä kaupunkia : *NAPS / PAM* "VOI PERKKELES !!"

* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *