Moottorin koodimerkintä: N4B?

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

nova
Ylläpitäjä

Moottorin koodimerkintä: N4B?

Viesti Kirjoittaja nova » To Syyskuu 4. 13:32:56 2003

Onko kukaan aikaisemmin törmännyt vastaavaan koodimerkintään? Haynesin manuaalin mukaan ruisku-Sierrojen koodeja on kaksi, NRB ja N4A, mutta ei siis N4B. Onko moottori mahdollisesti Scorpiosta tms? Puhdistin korvan mahdollisimman hyvin, eikä tuo koodi oikein voi olla muu kuin tuo N4B..

arde
Ylläpitäjä

Re:Moottorin koodimerkintä: N4B?

Viesti Kirjoittaja arde » To Syyskuu 4. 14:15:07 2003

Sehän löytynee OHC 2.0 EFI koneesta.

Tuolta vastaus: http://netti.nic.fi/~ajovalo/Ford_moottorit2.htm

Eti hakusanalla N4B niin ei tartte ettiä.

Kuva

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Re:Moottorin koodimerkintä: N4B?

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » To Syyskuu 4. 14:56:23 2003

Eli ruisku OHC katilla (100 hp)

nova
Ylläpitäjä

Re:Moottorin koodimerkintä: N4B?

Viesti Kirjoittaja nova » To Syyskuu 4. 18:10:05 2003

Jep, sieltähän se löytyi. Kiitos paljon vastauksista!<br><br>Jokohan kohta jo saisi autoon leiman.. Sain jo aikaisemmin Fordilta päästöpaperin, jonka mukaan auto täyttää pakokaasunormin E15.03, mutta sepä ei riitäkään koska alk.peräinen auto on rekisteröity 10.87 ja uusi normi E15.04 tuli voimaan muistaakseni heinäkuussa 1987. Eli pitää olla myös tuon uudemman normin mukainen! Hermot alkavat kyllä mennä tämän sotkun kanssa.<br><br>Jännittää jo, että saako auton rekisteröityä vai pitäisikö olla myös katti (jota ei siis nyt ole)..

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Re:Moottorin koodimerkintä: N4B?

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » To Syyskuu 4. 19:28:32 2003

[quote author=nova link=board=2;threadid=14170;start=0#106416 date=1062688205]<br>Jännittää jo, että saako auton rekisteröityä vai pitäisikö olla myös katti (jota ei siis nyt ole)..<br>[/quote]<br>Ei tarvitse olla, jos alkuperäinen auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. <br><br>Tosin jos katillisen vaihtomoottorin kanssa ollaan lähellä tehorajaa (mallisarjan tehokkain + 25%), voi katsastaja vaatia katalysaattorin asennettuna, jotta mahdollinen tehon nousu vältetään.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:Moottorin koodimerkintä: N4B?

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Syyskuu 4. 19:29:35 2003

+20%

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Re:Moottorin koodimerkintä: N4B?

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » To Syyskuu 4. 19:50:03 2003

[quote author=Brenda link=board=2;threadid=14170;start=0#106429 date=1062692975]<br>+20%<br>[/quote]<br>Näinhän se on 8)<br>

nova
Ylläpitäjä

Re:Moottorin koodimerkintä: N4B?

Viesti Kirjoittaja nova » To Syyskuu 4. 21:16:22 2003

Phew, kerrankin hyviä uutisia! :D<br><br>Tuo +20%, vaikka ei paljon olekaan, ei näillä näkymin tule ylittymään, joten ongelmia ei pitäisi tulla. Autosta on jo mitattu päästöt ilman kattia ja ne olivat ok.<br><br>Tuo katin asennus olisikin ollut aika mittava projekti, kun ainakin boksi on ilmeisesti erilainen ja johtosarjaan pitäisi tehdä muutoksia..

Vastaa Viestiin