EEC- IV

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

EEC- IV

Viesti Kirjoittaja Ari » Ke Syyskuu 17. 11:50:54 2003

Muistan jostain lukeneeni että EEC -IV ruiskussa bensanpaineen katoaminen katkaisisi sytkän.Omassa koslassa pitäisi kaikki olla kunnossa.On vuoden aikana tehnyt nelisen kertaa jullikan ajossa:katkaisee sytytysvirran ja auto sammuu.Lähtee taas avaimesta käyntiin ja toimii taas vaikka kuinka pitkään ihan normaalisti.Sähköt pitäisi olla kunnossa,virtalukon pohjakin varmuuden vuoksi vaihdettu.Bensapumppukin on vuoden vanha samoin bensapumpun rele.Tuo vika ei ole vielä ongelmia tuottanut mutta on pelko perseessä jos tekee tuon ohitustilanteessa.Tehnyt tuon vian yleensä kaasua höllätessä.Varashälytin katkoo bensapumpun releen ohjausvirtaa mutta hälyn ei pitäisi mennä päälle sytytysvirran ollessa kytkettynä.

jive
Ylläpitäjä

Re:EEC- IV

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Syyskuu 17. 13:51:20 2003

XR2i/mk1 mondeo/mk5-> EFi escot on varustettu tuollaisella bensabumpun katkaisijalla, jos vastapaineet tippuu. <br>Olisko bpaineensäädin hajalla, kun kerta moottorijarrutuksessa sammuu?<br>

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:EEC- IV

Viesti Kirjoittaja Ari » Ke Syyskuu 17. 16:26:31 2003

Olen aavistuksen nostanut B-paineita penkityksen yhteydessä.Penkittäjä sanoi pumpun kestävän niin pienen noston.Toi benspaineen säädin voisi kyllä olla vian aiheuttaja.Mutta kun tuo vian ilmaantuminen tulee tosi harvoin.Neljä kertaa tänä vuonna.Täytyy nyt seurata tilannetta.kiitoksia vinkeistä ja luen mielelläni lisää.

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:EEC- IV

Viesti Kirjoittaja Ari » To Syyskuu 18. 19:20:44 2003

No nii teki tänään taas tepposen.Tasakaasulla Lahden motaria,nopeutta 125 ja ohituskaistalla tietysti.Sammutti koneen, kaikki sähköt muuten toimi.Vilkulla takaisin oikealle kaistalle ja vaudissa startilla käyntiin ja taas pelasi ihan normaalisti.Eikö tuo B-paineen säädin ole ihan simppeli jousikuormitteinen,eli joko toimii tai sitten ei eli ei voi aiheuttaa tommosta satunnaista vikaa.Itselläni tuli mieleen b-paineiden mittaus,jos liikaa niin pumppu ilmeisesti ylikuumenee ja laukaisee lämpösuojan.Ja paineet putoaisivat sammuttaen sytytyksen.Tämä vain oletusta.Autossa myös Supershipsin Flashmoduuli,joka voisi ilmeisesti olla yksi vikakohde.Mulla on seossuhdemittari toiminnassa eli jos B-painetta olisi liikaa luulisi sen näkuvän rikkaana käymisenä,mutta siltä osin kaikki ok.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:EEC- IV

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Syyskuu 18. 21:21:01 2003

mikäs auto on kyseessä? ainakin sierroissa joissa on EEC-IV on varapyöräkotelossa tuo "tappokatkaisija", ettei siinä olisi vikaa?

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Re:EEC- IV

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Syyskuu 18. 21:43:17 2003

Tarkista liitin tavaratilassa, josta menee sähköt polttoainepumpulle
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:EEC- IV

Viesti Kirjoittaja Ari » To Syyskuu 18. 23:44:07 2003

Auto on Fiesta XR2i.Ei ole liitintä takapaksissa.Pumpun maadoitus on kyllä takakontissa ja näyttäisi olevan kunnossa.Pumppu tankin sisällä ja sähköt samanlaisella lukittavalla piuhalla kun nuo muutkin EEC-IV:n piuhat.Täytyy ryömiä auton alle ja katsoa oisko kakkaa liittimessä.Näyttäisi nyt siltä että vika on tuossa B-pumpussa tai sen sähköissä.Täytyy mittailla tuleeko sinne liittimelle virtaa.Paskamaisia tällaiset viat selvittää mitkä tulevat hetkeksi ja häipyvät sitten.Pitäisi olla se mittari ajossa kiinni ja ajaa tuhat kilsaa että vika taas ilmenisi.Autolla ei ole talviajoa ja vikaa oli keväällä kun oli kosteaa, kesällä toimi ja nyt taas syksyllä temppuilut pari kertaa.Voi vaan olla tuon auton viimeinen temppuilu jos tosiaan tekee sen rekkaa ohittaessa.

jive
Ylläpitäjä

Re:EEC- IV

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Syyskuu 19. 9:44:37 2003

fiestoissa se varokytkin on kuskin jalkatilassa. Kuulostaa kyllä hiukan omituiselta, jos vika esiintyy noin satunnaisesti.

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:EEC- IV

Viesti Kirjoittaja Ari » Pe Syyskuu 19. 14:20:54 2003

Voisko tuon vian aiheuttaa vain joku anturi.Esim kaasuläpänasennontunnistin tai joku muu.Kuulostaisi kyllä oudolta että sammuttaa koneen ja lähtee taas normaalisti käyntiin.Fordin vika-analyysi voisi keroa jotain mutta on noista valohoidoista huonoja kokemuksia.Tiistaiksi nyt kuitenkin aika niin katsotaan onko älyyn jäänyt jälkiä tuosta viasta.Ei tosin Fordille vaan autosähkökorjaamolle jolle noi pelit on tuttuja.

jive
Ylläpitäjä

Re:EEC- IV

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Syyskuu 22. 11:46:34 2003

voihan tuon syöttöpumpun hätäkatkaisun ohittaa väliaikaisesti katsoakseen johtuuko vika tuosta, mutta tuskin on riskin arvoista. <br>En nyt äkkiä keksi muita antureita, kuin kampuran asentoanturin, jonka toimintahäiriö( sen bpumpun syötön lisäksi ) voisi aiheuttaa kipinän katkaisun.

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:EEC- IV

Viesti Kirjoittaja Ari » Ma Syyskuu 22. 14:20:50 2003

Juttelin tuon autosähkökorjaajan kanssa tuosta ongelmasta.Kertoi tuon kampuranpyörimisnopeusanturin yleensä hajoavan niin että on kerrasta paskana.Vaikea homma,mutta katsotaan nyt onko sinne boxiin jäänyt vikakoodeja.

Vastaa Viestiin