2,9 v6

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

2,9 v6

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Syyskuu 25. 11:29:48 2003

öljynpaine ongelma<br>onko kellään tietoa öljynpainevalon anturin arvoista.<br>eli milloin valo syttyy.<br>en tarkoita alapainetta vaan onko kokemuksia että jos paine on jäykillä öljyillä liian korkea niin onko olemassa painetta missä valo syttyy.<br>20w 50 on vissiin liian jäykkä öljy ;D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:2,9 v6

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Syyskuu 25. 16:11:04 2003

kokeile suosista uutta anturia, cvh koneeseen maksoi 5 Euroa uusi... Mieti sitten vasta muita ongelmia.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:2,9 v6

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Syyskuu 25. 16:27:31 2003

en huomannut sanoa anturi on vikon vanha(perjantaina)<br>ja on alkuperäinen foortti osa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Re:2,9 v6

Viesti Kirjoittaja razorass » Pe Syyskuu 26. 10:03:41 2003

Yleensä nuo anturit vetää maihin 0.3-0.5bar. Itse olen sitä mieltä että silloin kuin tommottinen vakio öp-valo syttyy, ei sitä painetta ole pitkään aikaan enää ollut. Matalaa painetta voi koittaa elvytää paksummalla öljyllä, mutta se taas voi tappaa virtauksen, joka taas johtaa öljyn liialliseen kuumenemiseen -> nogood.

Essex; 10w30mineraali 85ast. 1.2bar/800rpm 4.2bar/3000rpm, 10w60T.Synt. Valvoline Racing 85ast. 1.8bar/800rpm 4.2bar/2500rpm.

Tuo oma kikkare tosin sisältää jottai muuta ku vakio kilkettä, mutta perussääntönä Ford V6 öp kuumana pitäisi löytyä vähintään 0.8bar/n.1000rpm. Jos se valo vilkkaa tyhjäkäynnillä niin voihan sen anturin vaihtaa, mutta eipä ole itseltä ikinä yksikään anturi hajonnut...

Eikä sitten mitään halpoja mineraaliöljyjä niihin koneisiin, vaikka nimellinen viskositeetti olisikin korkea, niin kuumuudessa halpis öljyjen molekyylirakenne hajoaa nopeasti, ts. öljy menettää ominaisuutensa äkkiä. Perussääntö; Mitä vanhempi kone -> sitä parempaa öljyä.

Tulipahan taas juttua..

edit; Yläpaine anturia ei kutosissa ole.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:2,9 v6

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Syyskuu 26. 10:27:12 2003

kiitos vastauksesta
tarkennan kuitenkin vikaa

moottori kylmä (aamulämmin alle 1 min ajoa)
tyhjäkäynti ok
kierrokset 2000 valo syttyy
lasku tyhjäkäynnille valo sammuu.
luulen että on paras laittaa ihan mittari sinne rinnalle ja kattoo ettei ole vika öljyissä( ajettu 500km)(shell 20w-50)
mulla oli alussa mittari kiinni ja tuhjäkäynti paine oli kylmänä yli 2 bar ja kierroksilla nousi 4bar tieteille
mut kone oli sen verran lämmin että valo ei vilkkunut.
kysyin asiaa siksi kun ajattelein että jollakin olisi tietoa kun on kuitenkin joskus asennellut esim ohc:hen ns.korkeapaine pumppuja ja olisi tollanen ongelma kylmillä öljyillä eteen että paine anturi olisi mennyt ns.yli arvojen ja valon syttyneen.
...korjaus päätös ...vaihdan öljyt synteettisiin.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Re:2,9 v6

Viesti Kirjoittaja razorass » Pe Syyskuu 26. 12:54:05 2003

Laita se mittari kiinni ihan ensimmäiseksi niin näet mitä siellä todellisuudessa tapahtuu. 2bar kylmänä tyhjäkäynnillä kuulostaa vähältä 20w50 öljyillä. Mutta se mittari kuitenkin paikalleen. Arvailu on turhaa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:2,9 v6

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Syyskuu 26. 12:57:56 2003

olet oikeassa katsoin juuri että radion alla on sopiva kolo mihin vois laittaa kolme mittaria sopivasti piiloon öljynpaine veden lämpö ja vissiin jännite vois olla hyvä yhdistelmä
ahtomittaria kun ei tässä tarvi ;D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Joulukuu 17. 10:45:28 2003

tällaisen vanhan keskutelun kaivoin esiin.
vika on paikallistettu ja löytynyt.
paikallistaminen oli helppo.
Ei tarvinnut poistaa kun moottori ja vaihteisto autosta :D :D
auton käynnistys valo syttyi ja hieman vilkutti
autoa kun lämmitti 5 minuttia ei öljyn paine valo palanut enää ja autolla voi ajaa.
kylmänä ollessa öljy paine oli 0.3bar ja lämpimänä 1.5 bar.
autolla pystyi ajamaan ja matka jatkui....kunnes
Ajettuani pienen lenkin (1200km) tuli toinen vika autoon.
vaihteet eivät menneet päälle auton seisoessa.
lopulta liikennevaloissa auto yritti ryömiä eteenpäin ja nykähteli.
laatikosta kuului kitinää kytkimen ollessa pohjassa.
syy....kytkin akselin neulalaakeri(vauhtipyörän sisällä) totaallisesti loppu.
Öljy ongelma
Öljy pumpun imu putki joka on vain painettu imukaulan mutka osaan oli irti ja öljypohjassa lillumassa.
kun öljyt olivat kylmät öljyn pinta oli niin alhaalla että pumppu hörppi ilmaa. ja kuumana öljyn kerkesi tulemaan tarpeeksi nopsaan alas ja pinta pysyi korkealla.
nyt alkaa tuhojen tutkinta öljypohjassa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » Ke Joulukuu 17. 12:00:09 2003

Asiaa sivuten, millainen projekti tuo tekniikan irroitus oli noin yleisesti :?:
Alakautta ilmeisesti otit vai erotitko koneen ja laatikon toisistaan autossa ja otit koneen yläkautta :?:
Siksi vaan tässä utelen kun voi olla sama savotta edessä ensi kesänä jos intoa piisaa :lol:
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Joulukuu 17. 12:38:34 2003

ei se asiaa sivua kyllä se ihan samaa taitaa olla
nostin auton keulan metrin korkeuteen ja mietin miten irroittaa startti jotta voisin irroittaa öljypohjan.
tulin siihen tulokseen että koska startin yksi pultti oli niin vaikee irroittaa niin otin koko moottorin vaihteistoineen pois
alakautta.
ei taida muute moottori tulayläkautta pois ollenkaanliian ahtaalta tuntui.
eli se mitä tein
keula ylös
raidetanko irti
vetarit irtilaatikosta kallistuksen vakaaja irtialatuista ja pois rungosta.
ylhäältä letkut ja johdot irti.
kardaani isti kumilaipasta.
koko moottori alas palkkeineen kaikkineen
työ aika noin 4 tuntia + tuuma tauot 6 tuntia
seuraavalla kerralla menee 2 tuntia koko homma jos on pylväs nosturi
teenpäs tästä muutaman kuvan sarjan kun kasaan sen avuksi muille
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Miksi
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Tammikuu 29. 16:04:22 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksi » Ke Joulukuu 17. 12:52:54 2003

Kyllä se moottori yläkauttakin pihalle tulee, vaikka on kyllä milleistä kiinni.
Myös toiseen suuntaan eli paikalleen meni yläkautta.
Ongelmana oli saada kone kiinni laatikoon, kun öljypohja raapi alapalkkiin ja laatikko oli tulipellissä kiinni.
Meinasin jo menettää hermot pariin kertaan kun sitä paikalleen kampesin, mutta kyllä se siittä. 8)

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Joulukuu 17. 13:12:12 2003

Miksi kirjoitti:Kyllä se moottori yläkauttakin pihalle tulee, vaikka on kyllä milleistä kiinni.
Myös toiseen suuntaan eli paikalleen meni yläkautta.
Ongelmana oli saada kone kiinni laatikoon, kun öljypohja raapi alapalkkiin ja laatikko oli tulipellissä kiinni.
Meinasin jo menettää hermot pariin kertaan kun sitä paikalleen kampesin, mutta kyllä se siittä. 8)
siis neli veto moottori vai?
ilastoinnilla ja ohjaustehostajan pumpun ja laturin kanssa yläkautta pois ilman että palkkia joutuu laskemaan ettei moottori ota tuli peltiin kiinni ja etu perää oteta pois
ei onnistu
joss poistat ilmastoinnin pumpun ,ohjaustehostajan,laturin etu perän niin sit voi ollakki mahdollista jos palkkia tiputtaa alas.
mut etu perä on vaikee saada pois jos palkki on paikallaaan.....taitaa silti tulla helpommin alakautta
nimittäin mulla on korjaamokirjan liite jossa 2.8 4x4 veto puretaan ja kasataan ja siellä sanotaan että vain kokonaan ja alakautta
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Joulukuu 17. 13:13:53 2003

pihalla kenttäolosuhteissa v6 nousee sierran nokalta helposti, purkaa moottorin vaa niin pitkälle paikallaan, kuin vaa voi. ja siten vaa moottorinosturilla ylös(konepelti pitää irrottaa tietysti.

:lol: viimekesänä tehtiin kone remppa ja oli kyllä niin EXTREME touhua :P 2"putkesta heppailtu kasaa sellanen keinun rungon näkönen osa auton päälle ja siihen bilteman ketjunosturi kiinni ja kone ylös :lol:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Joulukuu 17. 13:25:53 2003

tanari kirjoitti:pihalla kenttäolosuhteissa v6 nousee sierran nokalta helposti, purkaa moottorin vaa niin pitkälle paikallaan, kuin vaa voi. ja siten vaa moottorinosturilla ylös(konepelti pitää irrottaa tietysti.

:lol: viimekesänä tehtiin kone remppa ja oli kyllä niin EXTREME touhua :P 2"putkesta heppailtu kasaa sellanen keinun rungon näkönen osa auton päälle ja siihen bilteman ketjunosturi kiinni ja kone ylös :lol:
tarkoitatko todella että nelarin moottori nousee kans noin.....nyt pikkunen epäilyksen sana on heitettävä
nelarin öljypohja on alumiinia ja niinlähellä palkkia että eteen ei voi vetää yhtään vaan ylöspäin ainoastaan
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Kesäkuu 4. 13:22:53 2008

mun ensimmäinen kysymykseni jäsenenä :D :D :D :D :D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Ke Kesäkuu 4. 13:46:17 2008

sierra friikki kirjoitti:mun ensimmäinen kysymykseni jäsenenä :D :D :D :D :D
tervetuloa jäseneksi, näin jälkikäteen :D

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Kesäkuu 4. 14:26:18 2008

tuli esiin kun etsiskelin tietoa type 9 vaihteiston ryhmäpyörän neulalaakerin halkaisijasta.
ja vieläkään en sitä tiedä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Kesäkuu 4. 15:50:23 2008

sierra friikki kirjoitti:tuli esiin kun etsiskelin tietoa type 9 vaihteiston ryhmäpyörän neulalaakerin halkaisijasta.
ja vieläkään en sitä tiedä
Siinä on eroa onko kyseessä 2wd vai neliveto. Timppa vois tietää.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin