DOHC??
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3618
- Liittynyt: To Toukokuu 8. 11:39:48 2003
- Paikkakunta: Tampere #376
DOHC??
Kertokaas kaikki tietävät.. Missä muussa auto-merkissä käytetään/käytettiin samanlaista tekniikka moottorissa kuin omassani.. Jossa ompi kaksi yläpuolista nokka-akselia, mutta silti koneessa on vain 8.venttiiliä??<br><br>Mieleeni ei tullut yhtäkään...<br><br>Ja minkä takia Ford on kyseisen moottorin edes kehittänyt??<br><br>T:Kai tyhmä ???
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re:DOHC??
vaikka <br>toyota 1970 luvulla<br>18-rg<br>2-tg<br>ja<br>fiat twincam<br>alfa tvincam<br>siinä mitkä tuli nopsaan mieleen
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Re:DOHC??
Jännä juttu sinänsä, että Ford käyttää ko konetyyppiä vieläkin. Toyotan ja Fiatin vastaavat myllythän oli käytössä 70-luvulla ja 80-luvun alussa.<br><br>16 valve olis Dokki Sierran aikoihin ollut vähän turhan sporttinen juttu. "Sierra 2.0 16 valve dohc gti" kuulostaisi jo melkein japanilaiselta
.

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re:DOHC??
loppujen lopuksi<br>miksi hemi tyylinen moottori olisi huono<br>aikoinaan(v-90) toyota 18rg moottorista otimme ilman turboa<br>ulos 170hv ihan opiskelu budjetilla.<br>ja turbolla pitkästi 300hv ( ei penkitystä)ahdin volvo linjaauton(6L) ja sorvissa pop of vettiili ja kaasareihin isoa suutinta<br>leikki loppui kun lohko meni soikeaksi ;D miksiköhän
<br>docci kone on vahva ja hyvä konstruktio<br>ainoo ongelma mitä tiiän on moottorin pyörimisnopeus anturi<br>sen sijainti aiheuttaa sen että öljy tuhoaa sen päästessä sinne sisään ja auto alkaa nykiin.<br>et sami sulla on kyllä hyvä auto varsinkin kun se on nelari

Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 22:03:52 2002
- Paikkakunta: Espoo/Lohja
Re:DOHC??
[quote author=sierra friikki link=board=1;threadid=14945;start=0#112173 date=1064907940]<br>loppujen lopuksi<br>miksi hemi tyylinen moottori olisi huono<br>aikoinaan(v-90) toyota 18rg moottorista otimme ilman turboa<br>ulos 170hv ihan opiskelu budjetilla.<br>ja turbolla pitkästi 300hv ( ei penkitystä)ahdin volvo linjaauton(6L) ja sorvissa pop of vettiili ja kaasareihin isoa suutinta<br>leikki loppui kun lohko meni soikeaksi ;D miksiköhän
<br>docci kone on vahva ja hyvä konstruktio<br>ainoo ongelma mitä tiiän on moottorin pyörimisnopeus anturi<br>sen sijainti aiheuttaa sen että öljy tuhoaa sen päästessä sinne sisään ja auto alkaa nykiin.<br>et sami sulla on kyllä hyvä auto varsinkin kun se on nelari<br>[/quote]<br><br>Hei kerros lisää tosta nykimisestä, omassa sierrassa on vähän sellaisia vaivoja. Voisit laittaa tietty privaa ni ei mee tekniikkapuolelle...

sierra 2.0i -92
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Pe Tammikuu 31. 20:37:01 2003
Re:DOHC??
Honda. Tai ainakin joittenkin hondien yhteydessä oisin lukenu että dohc....
Ford Sierra 2.0i Cosworth -90
BMW M5 e34
BMW M5 e34
-
- Ylläpitäjä
Re:DOHC??
[quote author=SierraTequila link=board=1;threadid=14945;start=0#112323 date=1064929653]
Honda. Tai ainakin joittenkin hondien yhteydessä oisin lukenu että dohc....
[/quote]
Joo no eikös nykyään ala oleen kaikissa autoissa DOHC. Tässä kyseltiin et mitkä automerkit ovat tehneet koneita jossa on DOHC ja 8v, yleensä kun on 16v tai enemmän
Honda. Tai ainakin joittenkin hondien yhteydessä oisin lukenu että dohc....
[/quote]
Joo no eikös nykyään ala oleen kaikissa autoissa DOHC. Tässä kyseltiin et mitkä automerkit ovat tehneet koneita jossa on DOHC ja 8v, yleensä kun on 16v tai enemmän

-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Re:DOHC??
[quote author=Markus link=board=1;threadid=14945;start=0#112002 date=1064843146]<br> Syy kahteen nenään ja 8 lappuun on se että 2 nokkaa mahdollistaa v asetelman venttiileille ja puolipallon muitoiset palotilat joka parantaa kannen virtausta. <br>[/quote]<br><br>Eikä kai tulpan sijainti keskellä palotilaakaan haitaksi oo...?
<br><br>Eikös ne siinä keskellä oo DOHC koneessa ?? ;D

* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Ylläpitäjä
Re:DOHC??
Loppujenlopuks hemisfäärinen palotila on helvetin hyvä lähtökohta ja jos kansi on muuten kelvollinen pärjää kahdella, tarpeeks isolla venalla hyvin. Alumperinhan DOHC moottoria suunniteltaessa mielessä on ollu hyvä, taloudellinen ja voimakas (lue vääntävä) henkilöauton moottori. Ei max output 8500rpm raaseri. Mut onhan se 16v lätkä siel perässä ihan mukavan näkönen....
-
- Ylläpitäjä
Re:DOHC??
[quote author=Markus link=board=1;threadid=14945;start=0#112002 date=1064843146]<br> Syy kahteen nenään ja 8 lappuun on se että 2 nokkaa mahdollistaa v asetelman venttiileille ja puolipallon muitoiset palotilat joka parantaa kannen virtausta. <br>[/quote]Bemarin M10 kannessa on venat v muodossa yhdellä nokalla..ei siihen välttämättä tarvita kahta nokkaa.
-
- Ylläpitäjä
Re:DOHC??
[quote author=Cleveland link=board=1;threadid=14945;start=25#113135 date=1065267609]
No joo, mut ei 16 venttiiliinkään tarvii kahta nokkaa! Se nyt vaan on parempi tehdä kahdella nokalla. Muistaakseni Triumphilla oli tämmönen kone (ohc 16v), mut ongelmaks muodostu nokan suuri kuluminen. Toimiva laite muuten kait...
[/quote]
Ja hondallahan oli käytössä ainakin 80-luvun lopulla och 12v
No joo, mut ei 16 venttiiliinkään tarvii kahta nokkaa! Se nyt vaan on parempi tehdä kahdella nokalla. Muistaakseni Triumphilla oli tämmönen kone (ohc 16v), mut ongelmaks muodostu nokan suuri kuluminen. Toimiva laite muuten kait...
[/quote]
Ja hondallahan oli käytössä ainakin 80-luvun lopulla och 12v

-
- Ylläpitäjä
Re:DOHC??
[quote author=Zimi Da Guitara link=board=2;threadid=14945;start=0#112369 date=1064942009]<br>[quote author=Markus link=board=1;threadid=14945;start=0#112002 date=1064843146]<br> Syy kahteen nenään ja 8 lappuun on se että 2 nokkaa mahdollistaa v asetelman venttiileille ja puolipallon muitoiset palotilat joka parantaa kannen virtausta. <br>[/quote]<br><br>Eikä kai tulpan sijainti keskellä palotilaakaan haitaksi oo...?
<br><br>Eikös ne siinä keskellä oo DOHC koneessa ?? ;D<br>[/quote]<br><br>Ei ole tulpat keskellä. Erittäin hankalassa paikassa imusarjan alapuolella.

-
- Viestit: 3171
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
- Paikkakunta: Vantaa
Re:DOHC??
[quote author=Cleveland link=board=2;threadid=14945;start=25#113135 date=1065267609]<br>No joo, mut ei 16 venttiiliinkään tarvii kahta nokkaa! Se nyt vaan on parempi tehdä kahdella nokalla. Muistaakseni Triumphilla oli tämmönen kone (ohc 16v), mut ongelmaks muodostu nokan suuri kuluminen. Toimiva laite muuten kait...<br>[/quote]Mun Neon on 16 venttiilinen ja yhdellä nokka-akselilla
Mahtaa olla vinhan näköinen viritys kun ottaa venttiilikopan pois.

Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä!
Persaukiset ajaa dieselillä!

-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Re:DOHC??
Ei tuo ohc + 16valve ole yhtään harvinainen yhdistelmä, japanilaisissa vielä pitkälle 90-luvulle arkipäivää. honda, mazda yms. Näitten ohc mallien rinnalla on tosin ollut myös sporttisempia dohc malleja.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..