Eagle vs Crower

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Eagle vs Crower

Viesti Kirjoittaja BDG » Ti Lokakuu 7. 16:52:55 2003

Moottori on 2.0 OHC<br>Kumpi on parempi vaihtoehto ?<br>Mitä eroja ?
RapajuoppoPutkiMies*469*

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Re:Eagle vs Crower

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ti Lokakuu 7. 17:56:32 2003

Ratkaisevaa on pituus,sillä muutama vuosi sitten kun itse ostin kangia,niin silloin ei ollut crowerilla sopivan pituisia kangia.<br><br>Crower<br>-sopii koneistamatta ohariin,voit käyttää omia laakereita.<br>-ottaa sivuttaisohjauksen kampiakselilta.<br>-5,7" pitkät tarkoitettu vapariin<br><br>Eagle<br>-kiertokangen pesä pienempi,kampparin kaula pitää koneistaa 50,8mm<br>-Kapea kaulalle,tarvii sivuttais ohjauksen<br>-käytettävä chevyn laakereita<br>-5,7" ja 5,4" pitkiä eli turboon ja vapariin<br><br>Laadultaan molemmat ovat enemmän kuin hyviä,mutta viimeksi crowerilta ei löytynyt lyhyempiä kangia,tosin tilanne on saattanut muuttua.<br>
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re:Eagle vs Crower

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Lokakuu 7. 18:49:02 2003

Manleyt on kanssa koettu helvetin hyväksi. Siihen ymmärtääkseni sopii samat speksit kuin tuohon eagleen, eli chevyn kankihan se.<br><br>Tiedän yhden sarjakin, sisältäen rossin männät ja manleyn veivit jotka ois myynnissä...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re:Eagle vs Crower

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Lokakuu 7. 19:04:28 2003

Kyllä pitäs crowerilta löytyä myös eri mittaisia kankia! Eikun etit crowerin sivut ja etsimään. ;)
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Re:Eagle vs Crower

Viesti Kirjoittaja BDG » Ti Lokakuu 7. 19:27:19 2003

Kyl crowerilta löytyy 5.7" kankii,lähinnä toi sopivuus kiinnosti.<br>Myykö suomessa joku muu Lautamäen lisäksi crowerin kankia?
RapajuoppoPutkiMies*469*

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Re:Eagle vs Crower

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ti Lokakuu 7. 19:46:34 2003

Eagle 5,7" kangen Ford OHC:hen teetetty versio on sopivan leveä Ford OHC:hen<br>ko versio h 499e sis ARP-pultit <br>(pultit varaosana erikseen 99e eli siis kangille jää 100e/veivi)<br><br>eli ainoa koneistus on kk-kaulan pienentäminen 52,0mm->50,80mm (2,0")<br>tästä on se etu että kehänopeus pienenee eli öljyn homma helpottuu<br>merkityksellinen asia nykyisissä jopa 9000rpm kiertävissä Ford OHC RF-moottoreissa<br><br>valmiita vaparikilpamäntiä Ford OHC:hen ko veivin 23,55mm tapille saa Wisecolta poraus 92,0mm ja 94,0mm<br><br>punametalli kk-laakereita saa ko Eagle 5,7" veiveihin koossa 000, 025 ja 050<br>h 40e srj<br><br>ks myös www.prostreet.fi -> viritysosat lisää<br><br>saatavana on myös pakettina 92mm ja 94mm:<br>Wiseco kilpamännät + Ford OHC 5,7" Eagle h-prof teräsveivit + punametalli kk-laakerit<br><br>---------------------------<br><br>vanhempi 5,7" V-8 versio saattoi olla kapea OHC:n kaulalle<br><br>5,4" Ford V-8 versio on kapea OHC:n kaulalle<br><br>sivuttaisohjauksen tarpeellisuudesta ollaan kahta mieltä, toiset eivät käytä, toiset laittavat 2kpl heloja männäntapin ympärille (jätä pieni välys sivuttain)<br>männän "raon" tulee toki olla leveämpi kuin kk-kaulan leveys!<br><br>ainakaan ei kannata valmiiksi särötettyihin ja punnittuihin tehdastekoisiin veiveihin hitsaamaan mitään sivuttaisohjausnöölejä jollaisista ollaan kuultu<br><br>-----------------------------------------------------<br><br>mittoja katsomalla voi keksiä uusiakin sovelluksia, esim Opel OHC saa sopimaan Hondan veivin ja Wisecot<br><br>ks lista alla:<br><br>Taottuja Eagle teräskiertokankia on saatavana moniin Eurooppalaisiin ja<br>Japanilaisiin moottoreihin. Eagle kiertokangissa yhdistyy erinomainen hinta sekä tinkimätön valmistusmenetelmä ja tarkkuus.<br><br>Monivaiheisesti lämpökäsitelty <br>Pakattu valittuihin setteihin siten että ylä- ja alapäät on punnittu+/-1gr sisään <br>Sertifioitua 4340 terästä, alipainekäsitelty <br>Jokainen kanki on röntgentestattu, ultraäänitestattu ja tunkeumaväritestattu <br>Kaikki pinnat on koneistettu <br>Kuulapuhallettu jännitysten poistamiseksi <br>Kunnolliset ohjurit ylä- ja alapesän välillä <br>Kaikki Eagle kanget on varustettu ARP-pulteilla, yleensä mallilla ARP 2000. Erittäin tehokkaisiin (750hv+) ilokaasu ja turboahdettuihin 4-syl moottoreihin Eagle ESP h-profiili teräskanget on saatavana vielä vahvemmilla ARP Custom Age 625 pulteilla <br><br>Hinnat 04/2003:<br>Ford zetec hinta: 650 eur/srj <br>Honda 1,5 134 mm/45,0 mm/19,0 mm/22,78 mm, hinta: kysy! <br>Honda 1,6 137 mm/45,0 mm/19,0 mm/22,80 mm, hinta: 590 eur/srj <br>Mitsu 4G63 149,87 mm/47,95 mm/22,0 mm/28,37mm,hinta: 590 eur/srj <br>Nissan SR20DE hinta: 650 eur/srj <br>Subaru EJ18-22 hinta: 650 eur/srj <br>Toyota 2T/3T 124 mm/52,2 mm/22,0 mm/26,80 mm, hinta: 670 eur/srj <br>Toyota 4A-GE 124 mm/42,95 mm/18,0 mm/21,8 mm, hinta: 760 eur/srj <br>Toyota 3S-GE 137,87 mm/52,2 mm/22,0 mm/26,8 mm,hinta: 690 eur/srj <br>VW kupla 135,94 mm/55 mm, hinta: 510 eur/srj <br>Ford OHC/Opel CIH race/RF sovellus 144,8 mm/50,8 mm/23,54 mm, hinta: 499 eur/srj <br>Opel CIH 2,4/Ford OHC race/turbo sovellus 137,16 mm/50,8 mm/23,54 mm, hinta: 550 eur/srj <br>Hinnat sis. alv 22 %.<br><br>----------------<br><br>Wiseco fulldome turbo männistä löytyy versio jolla 5,4" Eaglet saa Ford OHC:hen turbokäyttössä<br><br>

Vastaa Viestiin