Sierran Motocraft-jakajan sytkämodulista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

nova
Ylläpitäjä

Sierran Motocraft-jakajan sytkämodulista

Viesti Kirjoittaja nova » To Lokakuu 9. 18:47:40 2003

Onkohan kukaan törmännyt aikaisemmin tällaiseen ongelmaanNULLn
Vaihdoin (tai oikeastaan yritin..) tänään autooni sytkän ohjausyksikön, Motorcraftin jakajassa se on siinä jakajan kyljessä oleva musta boksi. Jakaja pois-moduli irti-uusi tilalle-jakaja kiinni, helppoa, mutta autopa ei enää inahtanutkaan toimenpiteen jälkeen! Siinä sitten meni eräskin tovi ja askillinen tupakkaa kun ihmettelin missä vika voisi olla ja ehdin jo tietysti purkamaan ja kasaamaan jakajankin kytkentävikojen toivossa, ennen kuin tajusin kokeilla vanhalla boksilla. Ja autohan lähti kuin lähtikin sillä käyntiin ensimmäisellä vedolla! Kirous oli taas kova.. ;D

Ulkoapäin boksit ovat aivan samannäköiset. Tuon uuden ostin Motonetistä (..), mutta siellä eivät osanneet kertoa mitään, mistä olisi ollut hyötyä. Tuolla uudella boksilla ei näytä sytyttävän lainkaan. Mikähän voisi olla homman idea?

Jos ei kenelläkään ole mitään lisättävää, boksi lähtee takaisin ja käyn hakemassa Fordilta aidon alkuperäisen..

Newis

ReNULL Motocraft-jakajan sytkämodulista

Viesti Kirjoittaja Newis » To Lokakuu 9. 19:12:40 2003

Kuten näet, niin näitä on monenlaisiaNULLlt;br><br>1,3/1,6 OHC 82--90 (6 liitintä rivissä). . . . . . . . . . 10-8045 39.00 ???<br>2,0 OHC 82--84 (6 liitintä rivissä/jäähd levy). . . . . . . 10-8045 39.00 ???<br>1,6/2,0 OHC 87--90 (3 päässä/3 sivulla). . . . . . . . . . 10-8041 39.90 ???<br>2,0i OHC 85--87 (6 liitintä päässä/3 sivulla). . . . . . . 10-8042 29.90 ???<br>1,6i/2,0i OHC 87--89 (6 liitintä päässä). . . . . . . . . . 10-8040 34.90 ???<br>2,0i DOCH 89--91 (6 liitintä päässä). . . . . . . . . . . . 10-8040 34.90 ???<br>V6 82--88 (6 liitintä rivissä/jäähd levy). . . . . . . . . 10-8045 39.00 ???<br>V6-2,9 88--91 (6 liitintä päässä/3 sivulla). . . . . . . . 10-8042 29.90 ???<br>Cosworth-2,0RS Marelli (7 liitintä rivissä/Pääteaste). . . 10-8083 29.00 ???<br>10-8042 Hall-anturille, muut induktiivianturille!<br><br>Ostithan oikean mallisen näistä?<br><br>

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » To Lokakuu 9. 19:15:43 2003

On kyllä palikkaa joka lähtöön, mutta kun ainoastaan yksi noista käy tuohon Motocraftin jakajaan, eli tuo missä on 6 liitintä päässä ja 3 sivulla. Kuten sanottu, tuo tarvikemoduli on käytännössä ihan samannäköinen (= oikeannäköinen), mutta muuten aika hiljainen kaveri..

LisäysNULL okei, onhan tuossa tuoNULLn
V6-2,9 88--91 (6 liitintä päässä/3 sivulla). . . . . . . .

Mutta tuskin se käy, ei kai tuota Motocraftin jakajaa ole enää noin myöhään käytetty? Tietysti jos olettaa, että olisi käytetty ja tuo boksi kävisi tuohon minun jakajaan, ja että tuo minun ruiskun boksi olisi V6NULL, niin voisikohan se silloin toimia? Aika kaukaa haettua tosin.. Oma autoni ei kyllä ole V6NULL nähnytkään. ;D

Hectori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Lokakuu 9. 19:29:53 2003

sellaista kysyisin että miksi sytkämodulin vaihdat jos kerran vanha toimii? eikös toi ole osa joka joko toimii tai sitten ei puhu mitään. korjatkaa toki jos oon väärässä.<br>
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » To Lokakuu 9. 19:35:44 2003

Sen vuoksi, että autossa on vieläkin ongelmana tuo röpötys, joka alkaa yläkierroksilla. Oireet ovat hyvin samanlaiset kuin jos sytkä olisi liian myöhäisellä, mutta sytkän säätö ei vaikuta röpötykseen. Kaikenlaista olen jo kokeillut (tulpat+johdot+puola+ruiskun liittimet+jakajan kansi+pyörijä+maadoitukset+bensanputket näin ensiksi tulee mieleen), mutta mikään ei tunnut auttavan, joten nyt on vuorossa sytkämodulin vaihto..

Muutkin ideat ovat kyllä erittäin tervetulleita!

Hectori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Lokakuu 9. 19:44:36 2003

ookko tarkistanut että se kipinä on kirkas ja että löylyä tulee kunnolla. ja mitä sulla on se ennakolla toi kipinä.<br>ja ehkä kannattais katsoo noi venttiilit ettei ne kanna. mekaanisethan ne on sulla?<br>mun mielestä ei ton sytkäboxin tollasta pitäis tehdä.

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » To Lokakuu 9. 19:51:04 2003

Kipinä on kirkas (sikäli kun siitä ilman vertailukohtaa tai kunnon vehkeitä jotain pystyy päättelemään) ja löylyä tulee mittarin mukaan tarpeeksi. Venttiilit eivät myöskään kanna. Kansi on muutenkin koneistuksen jälkeen vähän ajettu, venttiilit ovat melkein kuin uudet ja nokan vaihdoin äskettäin. Sytkää jos säätää, niin kone alkaa nakuttamaan, mutta röpötyksessä ei tapahdu mitään muutosta.<br><br>Outo juttu on se, että tuohon tiettyyn pisteeseen saakka mihin tuo toimii, niin auto ottaa kierroksia todella hyvin ja puhtaasti ilman minkäänlaista röpötystä. Sitten stop..

Hectori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Lokakuu 9. 19:59:48 2003

onko seokset kodallaan?<br>vaikea muuta sanoa kun en itte näe, mutta tohon sytäboksiin en vielä kajoais.<br><br>jos joku noista tekniikan miehistä/naisista osais sanoa paremmin.<br>

Hectori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Lokakuu 9. 20:02:05 2003

kumpi nokka sulla on kiinni koneessa? kun asiasta tossa toisessa aiheessa mainitsit.<br>

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » To Lokakuu 9. 20:15:16 2003

Nyt koneessa on Kentin ruiskulle tarkoitettu nokka (en nyt muista millä numerolla se oli), mutta tuo nokan vaihto ei näyttänyt vaikuttavan asiaan mitenkään. Minulla oli aluksi jonkin viikon pari Weberi kiinni autossa, jolla se kyllä toimi ihan hyvin, joten ongelma tuntuu olevan jossakin ruiskupuolella..

Tyhjäkäyntiseokset on säädetty kohdalleen, eivätkä ne ruiskussa muistaakseni edes vaikuta kuin johonkin 3000 rpm asti.

Ärsyttävä ongelmahan tuo on kun ei siihen mikään tunnu vaikuttavan. Jossain vaiheessa mieleeni tuli jo että voisi heittää Weberin takaisin kiinni mutta ei nyt sentään.. Tuleepa ainakin kiihdyteltyä hieman rauhallisemmin. ;D

Hectori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Lokakuu 9. 20:27:01 2003

joo siis kyllä mäkin tunne ruiskuun kääntyisin jos weeberi toimi kerran hyvin. ruiskuista vaan en tiedä mitään. kaasari miehiä nääs.

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » To Lokakuu 9. 20:36:45 2003

Jep, kaasarit olikin hyviä kun ne ovat vielä ihan ymmärrettäviä ja yleensä korjattavissa omin keinoin.. toisin kuin nämä sähkövehkeet, jokin kun on pielessä niin siinä sitä sitten ollaan huuli pyöreänä..<br><br>Kiitos avusta joka tapauksessa!

Hectori
Viesti:

Re:Sierran Motocraft-jakajan sytkämodulista

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Lokakuu 9. 21:01:41 2003

eipä mitään. sitähän varten tämä palsta on. kyllä noi viri velhot varmaan osaa paremmin auttaa.

Newis

Viesti Kirjoittaja Newis » Pe Lokakuu 10. 23:41:59 2003

<br>Kait käytät 98 bensaa kuitenkin?<br><br>Melkeen kannattaisi ostaa bensanpaineen säädin ja nostaa bensanpaineita. <br><br>Oletko vaihtanut tulppia / tulpanjohtoja / virranjakajan kannen ja pyörijän?<br><br>Suosittelen lämpösesti motocraftin tulppia. <br><br>Testatusti pitkäikäisimmät ja turbokäytössä parhaat ja kestää rikkaana olemista vrt ngk/bosch.<br><br><br>

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » La Lokakuu 11. 10:34:49 2003

Jep, 98+ käytössä. Tulpanjohdot, kannen ja pyörijän vaihdoin melkein ensimmäiseksi, tulpat on Motocraftin.

Tuota bensanpaineensäädintä olen itsekin miettinyt, ja se oli listalla seuraavana tuon sytkämodulin jälkeen. Ensin pitäisi kuitenkin saada kokeiltua, että onko tuo oma ihan kunnossa, ja jos on niin sitten ilmeisesti toinen kaveriksi. Millainen bpaineensäädin olisi tuohon käyttöön käyttökelpoisin? Voiko tuon ruiskun oman korvata jollakin toisella?

Lisäys: Pystyykö tuota bpainehommaa kokeilemaan niin, että kiristää paluupuolen letkua väliaikaisesti? Tulopaineenhan pitäisi kaiken järjen mukaan lisääntyä, vai olenko aivan hakuteillä?

Newis

Viesti Kirjoittaja Newis » La Lokakuu 11. 11:24:35 2003

Perjaatteessa joo voi rutistaa, mutta voi olla että rutistat niin paljon liikaa sitten.<br><br>Itselläni on am-worksin säädin, eli tulee hattuna tuohon vakio säätimen päälle. <br><br>http://www.amworks.com/fin/irtokannet.htm tuollainen alempi malli.<br><br>

nova
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja nova » La Lokakuu 11. 11:34:46 2003

Näyttää todella hyvältä ratkaisulta, mutta piru kun on arvokas tuo pelkkä kansi.. <br><br>Voi olla, että loppuu saanti kokonaan kun rutistelen letkuja, mutta täytyy kokeilla kunhan ehdin, jos jotain vaikka selviäisi.

Vastaa Viestiin