Tbo Ohc katsastus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Syyskuu 29. 18:04:21 2003

Joo tiiän tästäkin jauhettu paljon mutta niistä aikaisemmista keskusteluista sain käsityksen että 20% saa tehot nousta alkuperäisestä jos ei jarruja vaihda mutta eihän se niin menny. Eli se 20% on vaan mallisarjan tehokkaimmasta! Kävin tänään meinaan näyttään sierraa 138hv teholapulla konttorilla ja ei kelvannu. Jos 125hv dokki sierrassa on samat jarrut kun tossa 115hv ohc riuskussa niin menee sitten läpi kuhan todistan sen jollain foordin lapulla... Mites muut on katsastellu vakio jarruilla noita jälkiasennus turbojaan?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Syyskuu 29. 18:28:59 2003

Menin konttorille foordilta haetun lapun kanssa ja inssi sano, että 138hv ois saanu olla tossa koneessa, vaikka siinä on vaan 117hv. Vertas suoraan DOHC tehoihin.

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Newis » Ma Syyskuu 29. 22:55:54 2003

<br>Jep sama juttu. Vaihda konttoria tai sitten annat sille ALLE 138heppasen lapun. Oon joskus kuullut tarinoita kuinka on yhdestä hevosesta väännetty kättä.<br><br>Ytte: dohc sierran levyjarrullinen taka-akseli vastaa xr4:sta (150hp)

Tanhis
Viestit: 483
Liittynyt: To Syyskuu 5. 21:23:12 2002
Paikkakunta: pyhäranta
Viesti:

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Tanhis » Ti Syyskuu 30. 19:55:33 2003

Mulon xr4in takarummut ja etujarrut ja tällähetkellä noin 230hv ja ei se katsastus setä mitään sanonut. mutta joskus se on katsastettu sentään 170hv lapuilla
Ford on myyty ja tilalla on vw 4x4 2.8 passat highline

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Syyskuu 30. 22:03:55 2003

Ei kannata pahemmin mainostella julkisesti, että ajaa suurimmilla tehoilla mitä jarrut sallii :)

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Syyskuu 30. 23:02:05 2003

Väärä konttori ollut.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Peetrus
Ylläpitäjä

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Peetrus » Ke Lokakuu 1. 11:12:11 2003

[quote author=ytte link=board=1;threadid=14952;start=0#112387 date=1064948635]<br>Ei kannata pahemmin mainostella julkisesti, että ajaa suurimmilla tehoilla mitä jarrut sallii :)<br>[/quote]<br><br>Voihan sitä kehuskella mitenpäin vaan, mäki voin sanoo et mulla on ratsunissa 583-heppaa.<br><br>Kai sitä saa sanoa mitä vaan, ja dynolappujakin esitellä, mistä sen titää mistä pelistä ne jarrulaput on. ;)<br><br>

Tanhis
Viestit: 483
Liittynyt: To Syyskuu 5. 21:23:12 2002
Paikkakunta: pyhäranta
Viesti:

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Tanhis » La Lokakuu 4. 13:57:37 2003

No en kyllä pahemmin olekkan mainostellut mutta kyllähän sen nyt jo uloskin päin näkee auton kulkutavasta.
Ford on myyty ja tilalla on vw 4x4 2.8 passat highline

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Lokakuu 9. 15:57:35 2003

Noniin nyt on leima paperissa. 8) otteessa lukee että teho 103A kw ::) ja että autoon asennettu ahdin. ahdin hyväksytty 0.3 bar ahtopaineella. mitään prosentteja ei tullu. myöskään välijäähyttimestä ei sanonut mitään vaikka täyttää puoli keulaa. alustasarjasta tuli merkintä. meinasin revetä kun äijä mittaili pyörän navan etäisyyttä lokarinkaareen... 300mm sai tulokseks. jeps mutta saipahan katsastettua. nyt voikin alkaa purkamaan moottoria ja viiä kannen viilattavaks...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

torso
Ylläpitäjä

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja torso » To Lokakuu 9. 16:15:38 2003

Onnittelut katsastuksen johdosta,ja nythän voi oikea virittäminen alkaa! ;D

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja ytte » To Lokakuu 9. 21:09:48 2003

[quote author=AkiS link=board=1;threadid=14952;start=0#114653 date=1065704255]<br>Noniin nyt on leima paperissa. 8) otteessa lukee että teho 103A kw ::) ja että autoon asennettu ahdin. ahdin hyväksytty 0.3 bar ahtopaineella. mitään prosentteja ei tullu. myöskään välijäähyttimestä ei sanonut mitään vaikka täyttää puoli keulaa. alustasarjasta tuli merkintä. meinasin revetä kun äijä mittaili pyörän navan etäisyyttä lokarinkaareen... 300mm sai tulokseks. jeps mutta saipahan katsastettua. nyt voikin alkaa purkamaan moottoria ja viiä kannen viilattavaks... <br>[/quote]<br><br><br>Missäs tollasia asemia on ku ei tuu prosenteja?<br><br>Mulla tuli prosentteja ku sivuvilkut oli vaihettu :-\

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Lokakuu 9. 21:15:52 2003

Ei tullu mullakaan aikanaan prosentteja. Edes jarruja ei merkitty otteeseen. Ahtimen merkki ja välijäähdytin kyllä merkittiin.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja ytte » To Lokakuu 9. 22:44:35 2003

Tavallaan jos nykyään niitä ei ole merkitty, niin sillon on laiton auto ;)

Tehomania
Ylläpitäjä

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Tehomania » To Lokakuu 9. 22:56:09 2003

Ei niitä aina katsastusmiehet merkitse mutta kyllä ne huomioon otetaan siinä vaiheessa kun alkaa tuleen mittari täyteen.<br><br>Täytyy kanssa muistaa että ainoastaan osan vaihtaminen nostaa prosentteja, jos asennetaan jälkeenpäin jotain mitä alkuperäsessä ei ollut, sitä ei katsota vaihtamiseks eikä prosentit muutu.. näin usein esim. turboa asennettaessa.

lappis
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja lappis » To Lokakuu 9. 23:40:14 2003

[quote author=AkiS link=board=1;threadid=14952;start=0#114653 date=1065704255]<br>Noniin nyt on leima paperissa. 8) otteessa lukee että teho 103A kw ::) ja että autoon asennettu ahdin. ahdin hyväksytty 0.3 bar ahtopaineella. mitään prosentteja ei tullu. myöskään välijäähyttimestä ei sanonut mitään vaikka täyttää puoli keulaa. alustasarjasta tuli merkintä. meinasin revetä kun äijä mittaili pyörän navan etäisyyttä lokarinkaareen... 300mm sai tulokseks. jeps mutta saipahan katsastettua. nyt voikin alkaa purkamaan moottoria ja viiä kannen viilattavaks... <br>[/quote] <br>AkiS Millä konttorilla kävit...<br>

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Lokakuu 9. 23:55:44 2003

[quote author=Tehomania link=board=1;threadid=14952;start=0#114831 date=1065729369]<br>Ei niitä aina katsastusmiehet merkitse mutta kyllä ne huomioon otetaan siinä vaiheessa kun alkaa tuleen mittari täyteen.<br><br>Täytyy kanssa muistaa että ainoastaan osan vaihtaminen nostaa prosentteja, jos asennetaan jälkeenpäin jotain mitä alkuperäsessä ei ollut, sitä ei katsota vaihtamiseks eikä prosentit muutu.. näin usein esim. turboa asennettaessa.<br>[/quote]<br><br>tuolla liikenneministeriön päätöksessä auton rakenteen muuttamisesta N:o 779/ 1998 sanotaan pykälässä 6 momentissa 4 sanotaan "4. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon. " tarkoittaen sitä että ahtimesta pitää tulla prosentit. 12 kappaletta tarkemmin sanoen. eli ilman tuota mainintaa ajat laittomalla autolla.<br><br>se on jokaisen oma asia välittääkö näistä mutta kuten olen aikaisemminkin olen sanonut näillä asioilla ei niin paljoa kannattaisi leuhkia. klubilaiset ei ole ainoita jotka palstaa lukee, ja maailmaan mahtuu melkoinen määrä kusipäitäkin. privaatisti olisi viisaampaa laittomuuksiin yllyttämiset hoitaa, mikä on rikollista toimintaa sekin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Tupi » Pe Lokakuu 10. 7:15:25 2003

Kyllä auto on laillinen jos katsastus mies merkkaa turbon lisäämisen ja semmonen sääntö on myös katsastus inssi saa purkaa osakokonaisuuksia pienempiin eriin ja merkata erikseen prosentit vain niille osille jotka on vaihdettu tai myös saa olla laittamatta prosentteja ollenkaan jos ei katso tarpeelliseksi laittaa
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja PasiL » Pe Lokakuu 10. 7:22:32 2003

[quote author=Hectori link=board=1;threadid=14952;start=0#114848 date=1065732944]<br>tuolla liikenneministeriön päätöksessä auton rakenteen muuttamisesta N:o 779/ 1998 sanotaan pykälässä 6 momentissa 4 sanotaan "4. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon. " tarkoittaen sitä että ahtimesta pitää tulla prosentit. 12 kappaletta tarkemmin sanoen. eli ilman tuota mainintaa ajat laittomalla autolla.<br><br>[/quote]<br>Eikös tässä tapauksessa rinnastus moottorin vaihtoon ole tehonkasvatusmielessä? Eli ahtimen kun asentaa pitää tehon olla max. 20% alkuperäisestä. Ahdin asennettuna=isompitilavuuksinen/tehoinen moottori noin lakipykälämielessä. Näin olen ainakin antanut itselleni ymmärtää.

Fiesta3
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 8:36:47 2002
Paikkakunta: 61.7°N 24.3°E

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Fiesta3 » Pe Lokakuu 10. 9:26:46 2003

[quote author=Hectori link=board=2;threadid=14952;start=0#114848 date=1065732944]<br>tuolla liikenneministeriön päätöksessä auton rakenteen muuttamisesta N:o 779/ 1998 sanotaan pykälässä 6 momentissa 4 sanotaan "4. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon. " tarkoittaen sitä että ahtimesta pitää tulla prosentit. 12 kappaletta tarkemmin sanoen. eli ilman tuota mainintaa ajat laittomalla autolla.<br>[/quote]<br>Ei ole mahdollista mennä prosentteja, koska prosentteihin vaikuttaa vain osien vaihtaminen ja poistaminen.<br>Eli "rinnastetaan moottorin vaihtoon" tarkoittaa, että ajoneuvo on vietävä muutoskatsastukseen. Muutoskatsastuksessa on esitettävä todistus tehoista, jotka eivät saa kasvaa yli 20% mallisarjan tehokkaimpaan verrattuna. Ja tällöin jarrujen ym. pitää vastata vertailumallia.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Lokakuu 10. 9:37:00 2003

Saakos prosentteja muuten takaisin, jos vaihtaa takas alkuperäisiä osia?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Lokakuu 10. 11:15:55 2003

[quote author=JesseT link=board=2;threadid=14952;start=0#114900 date=1065767820]<br>Saakos prosentteja muuten takaisin, jos vaihtaa takas alkuperäisiä osia?<br>[/quote]<br><br>Tais olla mahdoton tehtävä.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Lokakuu 10. 11:31:30 2003

Lappis kävin tässä Riihimäen pääkonttorilla. On näköjään saman konttorin katastajissakin paljon eroa kun ekan kerran menin näyttään niin mussutti aika monesta asiasta (inssi ajeli itte sierralla ;D) mutta sitten kun menin jälkitarkastukseen ja pääinssi tuli kattomaan niin ei edes tarkistanut olinko korjannut kaikkia puutteita ja vikoja prkl... katto vaan että siellä se mutka on ja toivotti hyvää matkaa... 8)
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Lokakuu 10. 18:35:34 2003

toista ainakin täällä tampereen konttorilla väittivät. jos olisin tohon edelliseen sierra projektiini föönin asentanut niin olisi mennyt prosentit, koska se lasketaan moottorin vaihdoksi. näin sanoi paikallinen inssi joka asioista vastaa. näin totesi viime talvena asiasta.
en tiedä miksi niin, kenties ei naama miellyttänyt mutta tollain totesi.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Pe Lokakuu 10. 21:33:07 2003

[quote author=Hectori link=board=2;threadid=14952;start=0#115042 date=1065800134]<br>toista ainakin täällä tampereen konttorilla väittivät. jos olisin tohon edelliseen sierra projektiini föönin asentanut niin olisi mennyt prosentit, koska se lasketaan moottorin vaihdoksi. näin sanoi paikallinen inssi joka asioista vastaa. näin totesi viime talvena asiasta.<br>en tiedä miksi niin, kenties ei naama miellyttänyt mutta tollain totesi.<br>[/quote]<br><br>Olisit pyytänyt näyttämään sen pykälän missä lukee että ahtimesta menee moottorin prosentit. Sellaista ei ole eteen sattunut. Se ei ole mitään uutta, että inssit tulkitsee näitä miten huvittaa, tosin ihmisiä nekin kait on, joten erehdyksiä sattuu. Parhaan selvyyden asioista saa kun soittaa AKEn tekniseen neuvontaan.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Lokakuu 10. 22:10:35 2003

no mähän sanoin sen pykälän mihin se vetosi. pykälä 6 momentti 4. siis joo tulkintojahan on niin monia kun inssejä. <br><br>mutta eipä ne siellä akessakaan osannut mitään sanoa kuinka tulkitaan pykälää tilapäisistuimien pehmusteista. joo ja pykälän tiedän mutta tulkinta voi olla täysin erillainen kuin mitä pykälä sanoo. vittu kun sais hieman yhteistä linjaa näihin säädöksiin. tampereella varsinkin tuntuu olevan melkoinen epeli tää inssi.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Pe Lokakuu 10. 22:34:28 2003

Joo, ymmärsin kyllä mihin vetosi, mutta kun siinä pykälässä puhutaan moottorin tehoista, eikä prosenteista. Jos kerran ahtimesta menee moottorinvaihtoprosentit, pitäis se lukea jossain.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Lokakuu 11. 12:54:18 2003

ehkä näin. täytyneekin ottaa asiasta paremmin selkoa vielä. <br><br>kuka on sinulle sanonut että tuossa puhutaan tehoista?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » La Lokakuu 11. 13:17:38 2003

[quote author=Hectori link=board=2;threadid=14952;start=25#115233 date=1065866058]<br>ehkä näin. täytyneekin ottaa asiasta paremmin selkoa vielä. <br><br>kuka on sinulle sanonut että tuossa puhutaan tehoista?<br>[/quote]<br><br>Kun lukee moottorin muuttamista koskevan pykälän, siinä puhutaan vain tehoista. Lopussa sanotaan, että ahtimen asentaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Edelleenkään siellä ei sanota prosenteista mitään.<br><br>Aikoinaan kuulutin löytyiskö ketään jolle ahtimesta olis mennyt moottorinvaihtoprosentit, eikä ketään ilmoittautunut. Jos joku tietää, että näin olis käynyt, edelleen on kuulutus voimassa. Tiedän useita autoja joissa on jälkiasennusahdin, eikä yhdessäkään ole ahtimesta mennyt moottorinvaihtoprosentteja. <br><br>Jos näin olisi, miten käy jos autoon vaihdetaan moottori ja asennetaan siihen ahdin, otettaisko silloin moottorinvaihtoprosentit tuplana?
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Newis » La Lokakuu 11. 13:40:23 2003

Mulla vaihdettiin kone + ahdin (+ruisku, ku oli papruilla kaasari), jolloin meni prossat koneen vaihdosta. <br><br>Ei siitä tuplaprossia kuitenkaan mene. Ja kun kerran menee prossat niin voi aina vaihtaa uuden koneen keulille, tosin kunhan muistaa lohkon eli koneen muutoskatsastaa. Enää ei mene prossia tästä sen jälkeen. <br><br>Ainoostaan katsari VOI vaatia aina uutta penkityslappua joka kerta ku uusi kone tulee keulille.<br><br>Koneen vaihdolla tarkotan ohc => ohc enkä esim. ohc => kossu<br>

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » La Lokakuu 11. 13:58:38 2003

[quote author=Newis link=board=2;threadid=14952;start=25#115241 date=1065868823]<br>Mulla vaihdettiin kone + ahdin (+ruisku, ku oli papruilla kaasari), jolloin meni prossat koneen vaihdosta. <br><br>Ei siitä tuplaprossia kuitenkaan mene. Ja kun kerran menee prossat niin voi aina vaihtaa uuden koneen keulille, tosin kunhan muistaa lohkon eli koneen muutoskatsastaa. Enää ei mene prossia tästä sen jälkeen. <br><br>Ainoostaan katsari VOI vaatia aina uutta penkityslappua joka kerta ku uusi kone tulee keulille.<br><br>Koneen vaihdolla tarkotan ohc => ohc enkä esim. ohc => kossu<br><br>[/quote]<br><br>Tottakai silloin menee prossat jos kone kerran vaihdetaan. Ahtimesta ei sullakaan ole prossia otettu.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Newis » La Lokakuu 11. 14:08:06 2003

Joo ei ole, mutta sitä en osaa sanoa, että olisko menny jos ois ollu orggis kone vai. <br><br>Mielestäni kuitenkin ku rinnastetaan koneen vaihtoon, niin silloin pitäis järjenmukaan kyllä mennä prosentit.<br><br>Mutt nää mutu jutut on aina hanurista. Ehkäpä kannattaisi vaikka mailata AKE:lle ja kysyä sitä asiaa.<br><br>

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » La Lokakuu 11. 14:31:10 2003

[quote author=Newis link=board=2;threadid=14952;start=25#115247 date=1065870486]
Joo ei ole, mutta sitä en osaa sanoa, että olisko menny jos ois ollu orggis kone vai.

Mielestäni kuitenkin ku rinnastetaan koneen vaihtoon, niin silloin pitäis järjenmukaan kyllä mennä prosentit.

Mutt nää mutu jutut on aina hanurista. Ehkäpä kannattaisi vaikka mailata AKE:lle ja kysyä sitä asiaa.


[/quote]

Mä en olekaan heittänyt mutu juttuja, vaan sanomani perustuu faktoihin, eli omaan autooni ja muihin joista tiedän speksit. Siksi kuulutin faktaa myös siitä, että prosentit olis ahtimesta mennyt.

Edit: Kohta saadaan taas lisää faktoja, kun tiedossa on ainakin kolme jälkiturbotettavaa autoa juuri valmistumassa.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Lokakuu 11. 16:09:09 2003

no ei tietenkään mene tupla prosentteja.<br><br>mutta mielenkiinnolla odotan noiden kolmen jälkiasennus turbon leimausta. kerro toki sitten kuinka kävi. <br><br>ps. en minäkään mitään mutua väittänyt, kerroin vain leimamiehen kannan minkä mulle kertoi.<br><br>pps. vaikka lakitekstissä ei nimen omaan mainita että ei mene prosentteja niin se on aika lailla tulkinnan varaisesti kirjoitettu koko säädös teksti.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja timppaanen » La Lokakuu 11. 18:34:35 2003

mullekin tulee käynti konttorilla lähi viikkojen aikana turbon muutoskatsastuksen kanssa :)

edit:kerron sitte mitä sano prosenteista
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Newis » La Lokakuu 11. 19:59:38 2003

Tarkotin mutulla tolla omaa mutu-juttua :)

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » La Lokakuu 11. 21:26:20 2003

[quote author=Hectori link=board=2;threadid=14952;start=25#115264 date=1065877749]<br>pps. vaikka lakitekstissä ei nimen omaan mainita että ei mene prosentteja niin se on aika lailla tulkinnan varaisesti kirjoitettu koko säädös teksti. <br>[/quote]<br><br>Näin on. Pitäis varmaan laittaa joku autoliiton lakimies selventämään tätä, koska inssitkin on ihan kuutamolla noiden suhteen. Se ei voi olla oikein, että toisaalla homma onnistuu ja toisaalla ei. Mä en ainakaan hyväksyis prosentteja ahtimen lisäämisestä ilman perusteellista selvittämistä.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Lokakuu 11. 21:30:54 2003

[quote author=Turbo_IS link=board=2;threadid=14952;start=25#115325 date=1065896780]<br>Näin on. Pitäis varmaan laittaa joku autoliiton lakimies selventämään tätä, koska inssitkin on ihan kuutamolla noiden suhteen. Se ei voi olla oikein, että toisaalla homma onnistuu ja toisaalla ei. Mä en ainakaan hyväksyis prosentteja ahtimen lisäämisestä ilman perusteellista selvittämistä.<br>[/quote]<br><br>joo mä tappelin sen saman inssin kanssa moneen kertaan tosta ja muista asioista. viimeisenä mitä yritin oli cossun täydellinen tekniikan vaihto. tarkoittaen kaikkia eroavia osia, niin jo olis onnistunut. ainut vaan että prosentit olisi mennyt tipan rajojen yli. sanoin sille konttorirotalle että ostan perkele alkuperäsen niin ei tartte kysellä siltä.<br>(sitä tuli kenties keskustelun lomassa puolin ja toisin hieman kiihdyttyä.)
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Rahnu
Viestit: 454
Liittynyt: La Joulukuu 22. 21:23:38 2001
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Rahnu » Pe Lokakuu 24. 16:35:14 2003

[quote author=AkiS link=board=2;threadid=14952;start=0#114653 date=1065704255]
Noniin nyt on leima paperissa. 8) otteessa lukee että teho 103A kw ::) ja että autoon asennettu ahdin. ahdin hyväksytty 0.3 bar ahtopaineella. mitään prosentteja ei tullu. myöskään välijäähyttimestä ei sanonut mitään vaikka täyttää puoli keulaa. alustasarjasta tuli merkintä. meinasin revetä kun äijä mittaili pyörän navan etäisyyttä lokarinkaareen... 300mm sai tulokseks. jeps mutta saipahan katsastettua. nyt voikin alkaa purkamaan moottoria ja viiä kannen viilattavaks...
[/quote]

Minäkin tänään vihdoin sain sen muutosleiman kaikkien hässäköitten jälkeen(irkkiporukka tietää),anyway,miulle tuli tehon kohdalle 91kw A,tehomittauksessa tulos oli juuri tuo 91kw/124hp.Ahtimesta ei merkintää missään,lisätietoja kohdassa lukee että teho mitattu 0,5bar ahtopaineella,välijäähdytin.Jarrut on xr4i:n,niistä myös maininta otteessa ja alustasarjasta myös.Miulla kanssa mittaili kapselin keskeltä loksun kaareen. ;D Palvelu oli kyllä erittäin asiallista jne eikä mitään turhia mutinoita tullut.. Niinjuu,prosentteja ei myöskään lue otteessa lainkaan
Mondeo 2.0 Tdci Limited -07
Mondeo 1.8 Ghia -02
Escort mk4 2.3 b230 Super-Rock

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Lokakuu 24. 18:43:10 2003

[quote author=Rahnu link=board=2;threadid=14952;start=25#119380 date=1067002514]<br>[quote author=AkiS link=board=2;threadid=14952;start=0#114653 date=1065704255]<br>Niinjuu,prosentteja ei myöskään lue otteessa lainkaan<br>[/quote]<br><br> :o ei perkele. täähän on ihan uskomatonta. kuinka voi virastojen virallinen käytäntö muuttua näin paljon paikan mukaan. Täytyy kyllä kannattaa tuota Turbo_ISsän mietettä tuosta autoliiton lakimieheen yhteyttä ottamiseen.[/quote]
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Lokakuu 27. 14:19:46 2003

Harvoinhan ne prosentteja merkkaa, jos alle 35% jää... Ei mulla ainakaan, yhdessäkään vehkeessä vielä lukenu.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:Tbo Ohc katsastus

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Lokakuu 27. 15:03:12 2003

kun tuota omaa tekniikanvaihtohässäkkää rakentelin, sai inssi jollain ihme keinolla todistetuksi että 1,3CL mk4 ja RS Turbo ovat eri mallisarjaa... taasen 1,4CL ja RS Turbo olisivat olleet samaa mallisarjaa, edelleen 1,3 ja 1,4 ovat samaa mallisarjaa keskenään... Eli ei järjen hiventäkään.<br><br>enivei, vertailtiin 1,6i 108hp version tehoihin, nippanappa vakio rst tekniikan sai lain voimissa laitettua, merkittiin 97kW A, ottivat kuvan turbosta yms. nyt seuraavalla leimakerralla inssi vain kyseli että jokos on ahtoja tupla ja paljonko irtoaa tehoa? sanoinkin sille kaikki kun se sanoi että on kiinnostunut ihmisenä, ei katsastusmiehenä :D<br><br>eli loppupeleissä kaikki on kiinni siitä katsastusmiehestä. prossia mulle merkittiin 21%, listaukseen laitettiin moottori, pyöräjarrut, pääsylinteri, iskarit, jouset. Käskin vielä kirjoittaa erikseen "ajoneuvo on varustettu ahtoilman välijäähdyttimellä" koska tässä tapauksessa vertailtiin turbottoman malliin joten päättelin että joskus voi tulla probleemia kun on cooleri eikä otteessa lue. nyt siis lukee.<br><br>lisäksi otteessa lukee rungonumero siitä autosta josta osat ovat peräisin, sekin omasta pyynnöstäni ettei kukaan tuu väittämään että ois pöllitystä autosta tuo moottori.

Vastaa Viestiin