Oil breather saatavuus +offtopic
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Oil breather saatavuus +offtopic
Tossa oli aiemmin juttua sellaisesta huohotinpöntöstä cossuun. Autoracingin luettelossa ei ollut ,tai en löytänyt sellaista. Rallyracessa myöskin on kuulemma. Minkä hintaisia ne oikein ovat ja tuleeko letkut ja suodatin mukaan.
-
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001
Re:Oil breather saatavuus.
Kato englantilaisten sivuilta. spec-r ja bailey ainakin tekevät. http://www.spec-r.co.uk/<br>Tuolla 210 puntaa koko hässäkkä. Eli olisko se jotain noin 300 euroa. Suomen hinnoista ei tietoa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re:Oil breather saatavuus.
Taitaa asennussarja olla erikseen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re:Oil breather saatavuus.
Näistä huohottimista on turistu jossain vanhoissa viesteissä ja "x-ryhmän" laitteistosta olisi piirrustukset päässä. Jos teet itse mulla on nyrkin kokoisia K&N suodattimia n. 40mm klemmariliitoksella ylimääräisenä.<br>210£ tai 300€ huohottimet pitäisi olla minun mielestäni tehty puhtaasta hopeasta tms.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
Re:Oil breather saatavuus.
Slei puhuu asiaa.<br>En tajuu miksi pitäs maksaa tollasia summia yksinkertasista asioista.
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re:Oil breather saatavuus.
Tehkää siis ite alumiinista tms....
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:Oil breather saatavuus.
Onkos hyviä vinkkejä mistä tuommoisen saisi parhaiten askarreltua? Alumiinin hitsaus nyt ei ihan ensimmäisenä tule kysymykseen, kun ei ole niin helppoa, eikä ole laitteita.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
Re:Oil breather saatavuus.
Rosteriputkesta... Itse ainakin sain tehtyä toimivan version cossuun.
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Re:Oil breather saatavuus.
Eiköhän ihan tavan putkesta tehty ole helpoin kun ei tarvii sen kummempia hitsauslaitteita
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re:Oil breather saatavuus.
Ei muutaku ohjeita/kuvia Ford tietoutta sivulle / Faq osioon.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re:Oil breather saatavuus.
Kovat on hinnat tosiaan. Tavallisesta putkesta runko ,siihen liittimet letkuille ja käsiplasmalla pyöreät laput päihin ja migillä kiinni. Maalia pintaan ja venakopan kulmaan reikä ja liitin. letku lohkon huohotuksesta pönttöön ja kolmas letku jonnekkin syrjään suodattimen kanssa huohottamaan. Eikös se noin suunnilleen mene ja hintaa ei varmasti tule paljon.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re:Oil breather saatavuus.
Ei sitä varmaan kannata mustasta raudasta tehdä jos vaikka kosteutta tiivistyy ja on lohkoon takaisin valuttava malli.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Re:Oil breather saatavuus.
Öljykelmu siellä on sisällä, ei se ruostu.
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re:Oil breather saatavuus.
Lohkoon takaisin valuttavaa mallia en kai alkaisi väsäämään ja saahan sen pöntön sisäpinnan jollain myrkkymaalilla peitettyä. Graham goode racing ei suositellut takaisin valuttavaa systeemiä ,ellei paluu ole öljypinnan alapuolella. Paineiskut pumppaa muuten edestakaisin huuruja putkessa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re:Oil breather saatavuus.
Lohkoon takaisin valuttavaa mallia en kai alkaisi väsäämään ja saahan sen pöntön sisäpinnan jollain myrkkymaalilla peitettyä. Ja kuten ckolli mainitsi, Graham goode racing esim ei suositellut takaisin valuttavaa systeemiä ,ellei paluu ole öljypinnan alapuolella. Paineiskut pumppaa muuten edestakaisin huuruja putkessa.
Wizardin kirjassa on tähän homma tehty siten ,että alipaineella imusarja imee huurut ja kun urku aukee(alipaineet vähenee) ja pakoputkeen tulee kunnon virtaus ,niin se imee huurut siinä vaiheessa. imusarjassa on p.c.v venttiili? ja pakoputkessa takaiskuventtiili. tarkoituksena vähentää kampikammion paineita ,jotka yrittää puskea stefojen ja männänrenkaiden ohi. Kiihdytysvehkeissä olen sellaisen systeemin nähnyt. Katuautoissa en ole kuullut käytettävän.
Wizardin kirjassa on tähän homma tehty siten ,että alipaineella imusarja imee huurut ja kun urku aukee(alipaineet vähenee) ja pakoputkeen tulee kunnon virtaus ,niin se imee huurut siinä vaiheessa. imusarjassa on p.c.v venttiili? ja pakoputkessa takaiskuventtiili. tarkoituksena vähentää kampikammion paineita ,jotka yrittää puskea stefojen ja männänrenkaiden ohi. Kiihdytysvehkeissä olen sellaisen systeemin nähnyt. Katuautoissa en ole kuullut käytettävän.
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Re:Oil breather saatavuus.
Tässä joku vanha A-ryhmän systeemi. Siinä on myös mielenkiintoisesti toteutettu öljypuolikin.
-
- Ylläpitäjä
Re:Oil breather saatavuus.
Anteeksi nyt tyhmä kysymys mutta häirii..<br><br>Mitä varten täytyy tehdä joku rakennelma huohotusilmalle?<br>Itte laiton vaa semmosen nyrkin kokosen filtterin sinne orkkisletkun päähän (mikä aikoinaan meni orkkis ilmanputsarille). Tosiaan tämä silloin kun kartiofiltteri tuli taloon. <br><br>Ja mulla muuten asiast koiraan on jotai alakerrassa häikkää ku pukkaa öljyä huohotinletkusta (huom. ei höyryä.. ÖLJYÄ..) ni pitää viel pitää se letkun pää (=filtteri) aika ylhääl ettei se tiputtelis sielt suodattimest öljyy.. Veikkauksena männänrenkaat. Ei oo rahaa enää avata kantta tän vuoden puolel.. 

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re:Oil breather saatavuus.
[quote author=alashattu link=board=2;threadid=15574;start=0#117209 date=1066402530]
Anteeksi nyt tyhmä kysymys mutta häirii..
Mitä varten täytyy tehdä joku rakennelma huohotusilmalle?
Itte laiton vaa semmosen nyrkin kokosen filtterin sinne orkkisletkun päähän (mikä aikoinaan meni orkkis ilmanputsarille). Tosiaan tämä silloin kun kartiofiltteri tuli taloon.
Ja mulla muuten asiast koiraan on jotai alakerrassa häikkää ku pukkaa öljyä huohotinletkusta (huom. ei höyryä.. ÖLJYÄ..) ni pitää viel pitää se letkun pää (=filtteri) aika ylhääl ettei se tiputtelis sielt suodattimest öljyy.. Veikkauksena männänrenkaat. Ei oo rahaa enää avata kantta tän vuoden puolel..
[/quote]
Vastasit itse omaan kysymykseesi ,se öljyn imuroiminen huohottimesta on juuri se ongelma. Varsinkin jos ahtoja on lisätty. Omalla alakerralla on ajeltu täysremontin jälkeen (männät ymm) jälkeen 15000 km ja alusta asti on tullut öljyä vaparisuodattimella. Vakiolla ei juuri lainkaan. Rauhallisesti kun ajelee ,ei ime öljyä putsariin.
Tohon K&n sodattimeen menee huohotuksen liitäntä ja varmaan imuroi reviteltäessä kivan alipaineen sinne huohotus putkeen.
Anteeksi nyt tyhmä kysymys mutta häirii..
Mitä varten täytyy tehdä joku rakennelma huohotusilmalle?
Itte laiton vaa semmosen nyrkin kokosen filtterin sinne orkkisletkun päähän (mikä aikoinaan meni orkkis ilmanputsarille). Tosiaan tämä silloin kun kartiofiltteri tuli taloon.
Ja mulla muuten asiast koiraan on jotai alakerrassa häikkää ku pukkaa öljyä huohotinletkusta (huom. ei höyryä.. ÖLJYÄ..) ni pitää viel pitää se letkun pää (=filtteri) aika ylhääl ettei se tiputtelis sielt suodattimest öljyy.. Veikkauksena männänrenkaat. Ei oo rahaa enää avata kantta tän vuoden puolel..

[/quote]
Vastasit itse omaan kysymykseesi ,se öljyn imuroiminen huohottimesta on juuri se ongelma. Varsinkin jos ahtoja on lisätty. Omalla alakerralla on ajeltu täysremontin jälkeen (männät ymm) jälkeen 15000 km ja alusta asti on tullut öljyä vaparisuodattimella. Vakiolla ei juuri lainkaan. Rauhallisesti kun ajelee ,ei ime öljyä putsariin.
Tohon K&n sodattimeen menee huohotuksen liitäntä ja varmaan imuroi reviteltäessä kivan alipaineen sinne huohotus putkeen.
-
- Ylläpitäjä
Re:Oil breather saatavuus.
Mutta kun mulla ei oo ees lastua cossussani, ahdot on 0.7bar ja siis ei oo huohotin missään nimes kiinni vaparissa sotkemassa sitä öljyyn.. erillinen suodatin huohotinletkun päässä. Miks siihe tulee öljyä? Ajoin syysmiittiin ni sillo oikee huipentus se öljyntulo, tuulilasista puolet oli öljyssä ku scoopista tuli ilmavirran mukana n. 2 desii öljyy yhtäkkii lasiin. Saatto tietty olla iha siitäkin et lisäsin öljyä aamulla ja kone oli lämmin (lämpimänä lisäsin siis tikun maksimikohtaan).
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re:Oil breather saatavuus.
No jos noin paljon lykkää ,niin sitten en kyllä tiedä mistä johtuu. Liika öljy tietenkin pahentaa tilannetta. Mulla tulee suodatin vaan hieman märäksi huohotusletkun kohtavilta. mittaa puristuspaineita sylintereistä ,josko on väljyyttä tai renkaat sökönä. Syökö muuten paljon öljyä? Kolkuttaako männät kylmällä koneella?
-
- Ylläpitäjä
Re:Oil breather saatavuus.
[quote author=KtK link=board=2;threadid=15574;start=0#117228 date=1066405368]<br>No jos noin paljon lykkää ,niin sitten en kyllä tiedä mistä johtuu. Liika öljy tietenkin pahentaa tilannetta. Mulla tulee suodatin vaan hieman märäksi huohotusletkun kohtavilta. mittaa puristuspaineita sylintereistä ,josko on väljyyttä tai renkaat sökönä. Syökö muuten paljon öljyä? Kolkuttaako männät kylmällä koneella? <br>[/quote]<br><br>Lykkäs sillo ja se tapahtu vauhdissa 220km/h. Sen jälkee ei koskaa oo scoopista tullu ja oon lisänny öljyy vaa kylmään koneeseen. Tiedän et öljyä tulee tippoina ja suodatin on paskanen mut ei tuu enää sillee. Mut ku mulle on sanottu et sieltä pitäis tulla ÖLJYHÖYRYÄ ei ÖLJYÄ. Mäntien kolkutuksesta paha sanoo vielä ku pakosarja vuos nii pahasti et siihe räpätyksee ois peittyny venttiilinnostajienki naputus.. Männänrenkaat voi olla sökönä, ei laisinkaan poissuljettu ajatus. Yläkerran pitäis olla viimisen pääl kunnos ja täs samal ku korjautan tota pakosarjan pinnapulttiongelmaa ni avataa kansi ja vaihdetaa yläpään tiivistesarja (täs kohtaa viel en tarvi ARPin pinnapulttei kanteen ni kuulosti hyvältä tuo tiivistesarja joka muistaakseni sisäls vakio kannenpultit). '94 on vaihdettu yläkerrast kaikki venttiileist alkaen. Alakerrast ei tosin mitään tietoa. Öljyä syö just tasan sen 1 litra / 1000km eli ei yhtää liikaa.<br>Mitä tuo tahtoo suomeks meinata tuo puristuspaineitten mittaus? Muistaakseni viis muutaki on viimisen kuukauden aikana sanonu mulle et mittauta ne ;D
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re:Oil breather saatavuus.
Huh,huh nyt on semmonen tilanne ,että ei kannata sitä kantta ainakaan takaisin kiinni ruuvata ennenkuin on alakerran kunto selvillä. Ja ei kannata irrottaakkaan ennen puristuspainemittausta.
Ostat vaikka bilteemasta puristuspainemittarin. Otat tulpat irti ,puolan johdon irti ja ruuvaat sen puristuspainemittarin kiinni ykkösen tulpanreikään ja pyörität startilla 10 sek. sitten 2 pytty jne... Otat arvot ylös ja vertaat niitä sitten keskenään. jos jossain on selvästi pienempi arvo kuin muissa (pitäis pysyä vähintään 1bar sisällä) niin heitä sinne öljykannulla öljyä muutama ruiskaus (odota 5min) ja uusi mittaus.
Jos nyt paineet nousi ,on vuoto männän ja sylinterin välinen. Vakio kossulla muistaakseni pitäis tulla ainakin 8bar hiukan enemmänkin ajetulla.
1litra /1000km on maksimi cossulle äärimmäisissä olosuhteissa. Jos ajo suht normaalia ,mutta välillä hiukan revitellään ,niin ei pitäis noin paljon syödä.
Oma syö korkeintaan desin /2000km tai sinne päin.
Alakerta kuntoon ,ennenkuin (tai samalla) rupeaa mitään kansihommeleja tekemään. Muuten sen kannen saa taas ottaa irti vähän ajan päästä. Ja rahaa palaa enemmän kuin tarpeeksi. Tai voi sitä pistää kannen timmiksi ja nostaa ahdot puoleentoista kiloon. Ja sitten puuttuukin enää oma öljylähde ,kun öljynkulutus rupeaa lähentelemään bensankulutusta.
Niin ja tarkasta onko joku tulppa tuhdisti öljyyntynyt.
Tiedän ,rahaa ei olis kaikkeen mokomaan auton hankinnan jälkeen ,mutta se on raakaa touhua toi cossun kunnostus. Siinä lompakko huutaa hoosiannaa välillä ;D ;D kokemusta on
En vastaa asiavirheistä saunakaljoissa ::)
Ostat vaikka bilteemasta puristuspainemittarin. Otat tulpat irti ,puolan johdon irti ja ruuvaat sen puristuspainemittarin kiinni ykkösen tulpanreikään ja pyörität startilla 10 sek. sitten 2 pytty jne... Otat arvot ylös ja vertaat niitä sitten keskenään. jos jossain on selvästi pienempi arvo kuin muissa (pitäis pysyä vähintään 1bar sisällä) niin heitä sinne öljykannulla öljyä muutama ruiskaus (odota 5min) ja uusi mittaus.
Jos nyt paineet nousi ,on vuoto männän ja sylinterin välinen. Vakio kossulla muistaakseni pitäis tulla ainakin 8bar hiukan enemmänkin ajetulla.
1litra /1000km on maksimi cossulle äärimmäisissä olosuhteissa. Jos ajo suht normaalia ,mutta välillä hiukan revitellään ,niin ei pitäis noin paljon syödä.
Oma syö korkeintaan desin /2000km tai sinne päin.
Alakerta kuntoon ,ennenkuin (tai samalla) rupeaa mitään kansihommeleja tekemään. Muuten sen kannen saa taas ottaa irti vähän ajan päästä. Ja rahaa palaa enemmän kuin tarpeeksi. Tai voi sitä pistää kannen timmiksi ja nostaa ahdot puoleentoista kiloon. Ja sitten puuttuukin enää oma öljylähde ,kun öljynkulutus rupeaa lähentelemään bensankulutusta.
Niin ja tarkasta onko joku tulppa tuhdisti öljyyntynyt.
Tiedän ,rahaa ei olis kaikkeen mokomaan auton hankinnan jälkeen ,mutta se on raakaa touhua toi cossun kunnostus. Siinä lompakko huutaa hoosiannaa välillä ;D ;D kokemusta on
En vastaa asiavirheistä saunakaljoissa ::)
-
- Ylläpitäjä
Re:Oil breather saatavuus.
[quote author=KtK link=board=2;threadid=15574;start=0#117280 date=1066416143]<br>Huh,huh nyt on semmonen tilanne ,että ei kannata sitä kantta ainakaan takaisin kiinni ruuvata ennenkuin on alakerran kunto selvillä. Ja ei kannata irrottaakkaan ennen puristuspainemittausta. <br><br>Ostat vaikka bilteemasta puristuspainemittarin. Otat tulpat irti ,puolan johdon irti ja ruuvaat sen puristuspainemittarin kiinni ykkösen tulpanreikään ja pyörität startilla 10 sek. sitten 2 pytty jne... Otat arvot ylös ja vertaat niitä sitten keskenään. jos jossain on selvästi pienempi arvo kuin muissa (pitäis pysyä vähintään 1bar sisällä) niin heitä sinne öljykannulla öljyä muutama ruiskaus (odota 5min) ja uusi mittaus. <br>Jos nyt paineet nousi ,on vuoto männän ja sylinterin välinen. Vakio kossulla muistaakseni pitäis tulla ainakin 8bar hiukan enemmänkin ajetulla. <br><br>1litra /1000km on maksimi cossulle äärimmäisissä olosuhteissa. Jos ajo suht normaalia ,mutta välillä hiukan revitellään ,niin ei pitäis noin paljon syödä.<br>Oma syö korkeintaan desin /2000km tai sinne päin.<br><br>Alakerta kuntoon ,ennenkuin (tai samalla) rupeaa mitään kansihommeleja tekemään. Muuten sen kannen saa taas ottaa irti vähän ajan päästä. Ja rahaa palaa enemmän kuin tarpeeksi. Tai voi sitä pistää kannen timmiksi ja nostaa ahdot puoleentoista kiloon. Ja sitten puuttuukin enää oma öljylähde ,kun öljynkulutus rupeaa lähentelemään bensankulutusta.<br><br>Niin ja tarkasta onko joku tulppa tuhdisti öljyyntynyt.<br><br>Tiedän ,rahaa ei olis kaikkeen mokomaan auton hankinnan jälkeen ,mutta se on raakaa touhua toi cossun kunnostus. Siinä lompakko huutaa hoosiannaa välillä ;D ;D kokemusta on<br><br>En vastaa asiavirheistä saunakaljoissa ::)<br><br><br>[/quote]<br><br>Joo nyt puhut täyttä asiaa. Jos olis ollu satkuki ylimäärästä ni oisin tarkastuttanu sen alakerran. Tiedänpä vaan sen et marraskuussa lähden lappiin puoleks vuodeks ja cossu jää tänne, meen sinne töihin jotta saan uutta palikkaa cossuun (ja mitään muuta sil rahal ei tulla tekemään, pisaraakaan ei tuu viinaa sil rahal ostettu). Laskin et se kestää siihe asti ku lähden ni iha hyvi käytössä vaik välil saaki hiuka popoo. Ku tuun takasin ni suunnitelma on harvinaisen selvä. Tehoja tulee olee semmonen ~350hp eikä sen enempää eikä vähempää. <br><br>Ajotyylist sen verra et se on sormil laskettavissa mitä oon ton kans lähteny viivoille, ei paljoa nappaa se touhu iha lompakon kannaltaki jo. Vaik "kiihdyttelen" ni kierroksia en tuppaa yli 4000 nostella ku ei oo tarvetta. Silti siis se 1 litra / 1000 km.. jotain on siis alakerrassa todennäköisesti päin v:tä. Sniff..
<br><br>Täytyypi tuo puristuspainemittaus tehdä ku tulee kosla takasi.. Kiitos vinkeistä.

-
- Viestit: 1300
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001
Re:Oil breather saatavuus +offtopic
Ennen kuin ajattelet virittämistä niin laita kone kuntoon. Ja sen jälkeen vasta virittelyjä, niin hevoset on huomattavasti pitkäikäisempiä.