Öljynkierto

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Öljynkierto

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Lokakuu 16. 20:37:16 2003

Eli siihen taunuksen mottiin tulevaan turboon pitäis saada öljy kiertämään.Motti on ohc ja se on semmonen stocmannin turbosarja sillä ihin turbolla.Riittääkö sellanen öljynputsarin alle tuleva laippa? <br><br>(Huom.Projektiin on tarkoitus käyttää rahaa mahdolliimman vähän ja se tehdään pelkästään huumorin ja rakentamisen ilon vuoksi.)
#446

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re:Öljynkierto

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Lokakuu 16. 21:33:55 2003

Öljynpainekellolta t-haaralla.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re:Öljynkierto

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Lokakuu 17. 14:00:18 2003

Putki liikestä t-haara(N.7€) ja siihen ö-kello kiiinni ja turbon meno putki,tänään teetin uuden putken 30€.Saa varmasti halvemmallakin jos tekee kuparista tai vastaavasta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Re:Öljynkierto

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Lokakuu 17. 14:12:01 2003

[quote author=Aksu link=board=2;threadid=15621;start=0#117135 date=1066388418]<br>Putki liikestä t-haara(N.7€) ja siihen ö-kello kiiinni ja turbon meno putki,tänään teetin uuden putken 30€.Saa varmasti halvemmallakin jos tekee kuparista tai vastaavasta.<br>[/quote]<br>mihin paluu?<br>
#446

roadrunner
Ylläpitäjä

Re:Öljynkierto

Viesti Kirjoittaja roadrunner » Pe Lokakuu 17. 14:20:55 2003

Eiks paluun voi vetää suoraan vaikka öljypohjaan. Eli öljypohjaan reikä vaan.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Re:Öljynkierto

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Lokakuu 17. 14:37:32 2003

[quote author=roadrunner link=board=2;threadid=15621;start=0#117150 date=1066389655]<br>Eiks paluun voi vetää suoraan vaikka öljypohjaan. Eli öljypohjaan reikä vaan.<br>[/quote]<br>Täytys vaan siinä tapauksessa nostaa motti pois että sais sen öljypohjn irti.Menee liika aikaa...taidan ostaa sellasen laipan.Näytti olevan autoracingillä ja hinta joku 40 eskoa...
#446

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Öljynkierto

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Lokakuu 17. 14:41:23 2003

Eikös se laipan paluupuolikin ole painepuolella, joten eihän sitä turbon paluuöljyä sinne voi laittaa!
Escort mk3 + 2x Focus mk1

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re:Öljynkierto

Viesti Kirjoittaja paperman » Pe Lokakuu 17. 18:16:27 2003

Elekee öljyn suodattimelle öljyn paluuta viekö! Ne ryöstölaipat on tarkoitettu oljyn lauhduttimelle. Eikun paluu vaan öljypohjaan, Siellä se on cossussakin!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Re:Öljynkierto

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Lokakuu 17. 22:25:42 2003

Mutta eikös se suodattimessakin kierrä,niin miksei laipan kautta?
#446

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Öljynkierto

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Lokakuu 17. 23:27:42 2003

Suodattimessa on öljypumpun öljynpaine, kun taas turbosta öljy valuu ihan painovoimalla takaisin. Jos sen paluupuolen paineistaa, niin turbo hukkuu öljyyn alta aikayksikön eikä öljynpaineetkaan varmaan pysyisi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re:Öljynkierto

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Lokakuu 18. 14:16:04 2003

[quote author=JRZ link=board=2;threadid=15621;start=0#117286 date=1066418742]<br>Mutta eikös se suodattimessakin kierrä,niin miksei laipan kautta?<br>[/quote]<br>Öljyn pitää päästä turbolta pois vapaasti, eli ei saa syntyä painetta.<br>Tee näin: Löysää koneenkiinnikkeitä ja nosta mottia tunkilla hieman ylöspäin. Irrota öljypohja ja poraa siihen paluulle reikä ja hitsaa siihen putki (min.15mm). Tai vaihtoehtoisesti hommaa ohc:n öljypohja ja tee siihen paluu valmiiksi, jonka jälkeen vaihdat öljypohjat keskenään. Helppoa ja aikaa menee ½-1h.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Re:Öljynkierto

Viesti Kirjoittaja Walderama » La Lokakuu 18. 20:53:02 2003

joissakin lohkoissa on pakosarjan puolella hieman öljypohjan yläpuolella pultti,jonka tilalle voit laittaa liittimen ja paluu siihen.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

Vastaa Viestiin