Lisää tehoa (1.8 zetec 115hv)

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Zeta
Ylläpitäjä

Lisää tehoa (1.8 zetec 115hv)

Viesti Kirjoittaja Zeta » To Lokakuu 23. 12:48:57 2003

Milläs tavalla olette miedosti virittanyt kyseistä konetta.(115hv).<br><br>Ecun huijaus kuinka tapahtuu,onko hyötyä....................<br>Vapaa virtaus suodatin hyödyt+haitat<br>Putkisto+muut tavat.....Millaisia tehoja ,mikäli joku penkissä käyttänyt<br><br>Mikä ero on tuohon xr3 130 heppaseen koneeseen (kaasulappä vai??????)<br><br>

GreBe
Ylläpitäjä

Re:Lisää tehoa (1.8 zetec 115hv)

Viesti Kirjoittaja GreBe » To Lokakuu 23. 12:52:37 2003

http://www.ford-club.net/cgi-bin/yabb/Y ... 1053458238

Lue nyt tuo ensin, niin tiedät hieman enemmän. Mutta jos oikeasti tahtoo lisää tehoja, niin kannattaa vaihtaa autoa. Saksastakin saa halvalla kaikenlaista.

Lyhyesti:
isompi kaasuläppä +viltteri + putkisto +unichippi =
vajaat 140 Hv ja vääntö vajaat 200Nm (rippuu tekijästä)

Tietysti kannen työstäminen, paremmat nokat antaa varmasti hiemen enemmän. Kyllä tossa jo riittää puuhaa vähäksi aikaa.

Zeta
Ylläpitäjä

Re:Lisää tehoa (1.8 zetec 115hv)

Viesti Kirjoittaja Zeta » To Lokakuu 23. 13:26:11 2003

Juu ei tarkoitus olekkaan sen enempää virittää.Ihan mielenkiinnosta vain.On ne kyllä kalliita hevosia kun vertaa omaan rst s2:seen.Tietenkin turbo on aivan eri mutta silti..........

Hartzza
Ylläpitäjä

Re:Lisää tehoa (1.8 zetec 115hv)

Viesti Kirjoittaja Hartzza » To Lokakuu 23. 16:13:39 2003

Käys kirjastosta lainaa sellanen kirja ku escortin viritysopas Esko Mauno on tekijä, siel on jotain juttua miten se on escorttia virittäny ja paljon on tehoja saatu.

Sone
Ylläpitäjä

Re:Lisää tehoa (1.8 zetec 115hv)

Viesti Kirjoittaja Sone » To Lokakuu 23. 18:45:55 2003

http://www.ford-club.net/cgi-bin/yabb/Y ... 1053458238

Tuossa mainittua kaasuläppäkoteloa esim -97 mondeo 2.0i maksaa oulun Viescarilla 270e

Voinee saada jostain halvemmallakin? Ja mitä ymmärsin niin pitäs mennä heittämällä -97 escort 115hp zeteciin?

Mitä tuonee sitten tehoa lisää...

/Sone

Hartzza
Ylläpitäjä

Re:Lisää tehoa (1.8 zetec 115hv)

Viesti Kirjoittaja Hartzza » To Lokakuu 23. 18:57:28 2003

[quote author=Sone link=board=2;threadid=15890;start=0#119112 date=1066923955]<br>http://www.ford-club.net/cgi-bin/yabb/Y ... <br>Tuossa mainittua kaasuläppäkoteloa esim -97 mondeo 2.0i maksaa oulun Viescarilla 270e<br><br>Voinee saada jostain halvemmallakin? Ja mitä ymmärsin niin pitäs mennä heittämällä -97 escort 115hp zeteciin?<br><br>Mitä tuonee sitten tehoa lisää...<br><br>/Sone<br>[/quote]<br><br>Semmosen xr3 130 heppasen kaasuläppäkotelo maksoi fordilla 270€ ku pari viikko sit kysyin. en tosin ole varma katsoiko myyjä oikean osan hinnan ku ei ollut oikein asiasta kiinnostunut myyjä >:( Käviskös mikään muu läppä sinne suoraan kiinni ja olis edullisempi ku fordilta ostettu? hajoittamoilta saattais löytyä kans.

GreBe
Ylläpitäjä

Re:Lisää tehoa (1.8 zetec 115hv)

Viesti Kirjoittaja GreBe » To Lokakuu 23. 21:49:20 2003

Niin, joku kun tekis salapoliisin työtä ja selvittäs. Varmaan joku kävis. Lauri kaupitteli jotain läppäkoteloa taannoin. Käy kuulemma paikalleen melkein heittämällä. Vain yhden kiinnitysruuvin paikkaa joutuu modifioimaan. Nykyään myyty, joten turha kysellä.

edit: se oli -91 cvh efi koneesta

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:Lisää tehoa (1.8 zetec 115hv)

Viesti Kirjoittaja lauri » To Lokakuu 23. 21:54:38 2003

Onhan noita kaasuläppiä maailma puolillaan, miksi se pitää juuri olla se xr3iin läppä, sen takia kun se on trendikästäkö? Ooppeli/bemari/mersu yms löytyy isoja läppiä.
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

Sone
Ylläpitäjä

Re:Lisää tehoa (1.8 zetec 115hv)

Viesti Kirjoittaja Sone » Pe Lokakuu 24. 9:49:02 2003

[quote author=lauri link=board=2;threadid=15890;start=0#119174 date=1066935278]<br>Onhan noita kaasuläppiä maailma puolillaan, miksi se pitää juuri olla se xr3iin läppä, sen takia kun se on trendikästäkö? Ooppeli/bemari/mersu yms löytyy isoja läppiä.<br><br>[/quote]<br><br>Onhan joo, mutta kiva olis tietoa saaha että mikä menis vähimmällä modaamisella paikalleen. Eli onko joku vaihtanu -97 115hp zeteciin tuota läppää?<br><br>/Sone

jarmo
Viestit: 15
Liittynyt: To Tammikuu 3. 20:48:22 2002

Re:Lisää tehoa (1.8 zetec 115hv)

Viesti Kirjoittaja jarmo » La Lokakuu 25. 18:19:39 2003

[quote author=Sone link=board=2;threadid=15890;start=0#119239 date=1066978142]<br>[quote author=lauri link=board=2;threadid=15890;start=0#119174 date=1066935278]<br>Onhan noita kaasuläppiä maailma puolillaan, miksi se pitää juuri olla se xr3iin läppä, sen takia kun se on trendikästäkö? Ooppeli/bemari/mersu yms löytyy isoja läppiä.<br><br>[/quote]<br><br>Onhan joo, mutta kiva olis tietoa saaha että mikä menis vähimmällä modaamisella paikalleen. Eli onko joku vaihtanu -97 115hp zeteciin tuota läppää?<br><br>/Sone<br>[/quote]<br><br>laita toi 2litrasen mondeon läppä niin ei tarvi tehdä mitään tee-se-itse viritä jeesusteipillä juttuja...<br>sen vaihto onnistuu 5 minuutissa....<br>läpän vaihdolla ei kyllä pelkästää ole juuri mitään vaikutusta...kovemmilla kierroksilla saattaa vähän tuoda tehoja lisää mutta ei oikein ihmeitä muuten vakioon koneeseen...

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Re:Lisää tehoa (1.8 zetec 115hv)

Viesti Kirjoittaja Miku » La Lokakuu 25. 18:43:28 2003

[quote author=Hartzza link=board=2;threadid=15890;start=0#119064 date=1066914819]<br>Käys kirjastosta lainaa sellanen kirja ku escortin viritysopas Esko Mauno on tekijä, siel on jotain juttua miten se on escorttia virittäny ja paljon on tehoja saatu.<br>[/quote]<br>Aiheesta oli toinenkin hyvä virityskirja. En muista nimeä.. "nykyaikainen moottoritekniikka" tms. Siinä oli esimerkkinä vakio Opel Corsa, josta otettiin läppäkotelon vaihdolla, nokka-akselin ajoituksella ym. yli 160hv. Oli muistaakseni vielä vakio pakosarja ja putkikin paikoillaan.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re:Lisää tehoa (1.8 zetec 115hv)

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Lokakuu 25. 19:40:25 2003

[quote author=GreBe link=board=2;threadid=15890;start=0#119170 date=1066934960]
Niin, joku kun tekis salapoliisin työtä ja selvittäs. Varmaan joku kävis. Lauri kaupitteli jotain läppäkoteloa taannoin. Käy kuulemma paikalleen melkein heittämällä. Vain yhden kiinnitysruuvin paikkaa joutuu modifioimaan. Nykyään myyty, joten turha kysellä.

edit: se oli -91 cvh efi koneesta

[/quote]

Mulla on 52mm uusia Weber läppiä ja olen niitä myynyt sinne sun tänne, Laurin kertoman mukaan ne olisi esim. 1.6 CVH EFIssä käytettyjä. Firma josta niitä niitä hommasin ei tiennyt mihin ne kuuluu.
Pulttipiiri on muuten sama kuin esim. Cossu ja OHC EFI, mutta yksi reikä on sivussa. Läpän kiinnityslaipan reunasta voi nävertää vähän ja saa neljännenkin mutterin paikalleen. Toki vaparissa se varmasti pysyy kolmellakin mutterilla tukevasti ja tiiviisti paikallaan.

Lisätään nyt vielä, että noi uudet läpät ovat paaaljon halvempia kuin ym. hinnat.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin