Solenoidiventtiili?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Solenoidiventtiili?

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Su Lokakuu 26. 11:44:31 2003

Mitä virkaa tuolla solenoidiventtiilillä on? Onko sille joku suomenkielinen nimi? :o Auttakaa tyhmää ylämäessä ;D

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Solenoidiventtiili?

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Lokakuu 26. 11:51:41 2003

Solenoidiventtiili on suomea. Sama kapina tunnettan myös magneettiventtiilinä tai amal-venttiilinä. Ruiskuboksi ohjaa sen kautta ahtopainetta hukkaportin kellolle, joilloin ahtoja saadaan säädettyä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

alashattu
Ylläpitäjä

Re:Solenoidiventtiili?

Viesti Kirjoittaja alashattu » Su Lokakuu 26. 17:12:15 2003

hmm.. liittyykö noihin just nylon-jetit mistä näin hössötettävän jotain autoracingin kuvastossa lastujen yhteydessä ja jos kyllä niin miten? ;)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re:Solenoidiventtiili?

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Lokakuu 26. 17:52:01 2003

Nylon jetit kuristavat ilmaa joka menee venttilistä läpi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Re:Solenoidiventtiili?

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ti Lokakuu 28. 7:57:11 2003

ööö....no minnekkä siitä pitäs ne letkut lähteä?

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Re:Solenoidiventtiili?

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ti Lokakuu 28. 8:57:27 2003

Jos käytetään ahtopaineen säätöön, tulo imupuolelta ja lähtö hukkaportin kellolle, kolmas puhaltaa takaisin ilmanpuhdistimelle.<br>Näin Cossu/RS turbo alkuperäinen AMAL-venttiili.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Solenoidiventtiili?

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Lokakuu 28. 9:28:42 2003

toi orkkis taitaa olla ainoastaan on off tyyppinen mut sen tilalle voi rakentaa säädettävän meni pikkaisen offf topik mut sallittekos sen?


tilalle voi laittaa "virtaohjatun vettiilin"
voidaan myös kutsua probo venttiiliksi
yleensä ohjaus korkeataajuuksisen pulssin avulla
jolloin kara saadaan kellumaan haluttuun paikkaan ja virtaus on säädettävissä pulssin 0 ja 1 suhteen avulla
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Re:Solenoidiventtiili?

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ti Lokakuu 28. 9:54:20 2003

Mitä sillä proportionaali venttiilillä tekee, kun laittaa vaikka DTA:n niin saa PID-säädönkin (Proportional, Integral, Derivate)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Solenoidiventtiili?

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Lokakuu 28. 10:58:58 2003

Siinä venttiilissä on niiden lähtöjen juuressa kirjaimet C (compressor = kompressori), W (wastegate actuator, hukkaportin kello), ja R (return, paluu ilmansuodatinkoteloon).
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vieras
Ylläpitäjä

Re:Solenoidiventtiili?

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Lokakuu 28. 15:49:59 2003

Ja kun kyllästyy siihen ahtojen seilailuun heittää lopulta mäkeen koko paskan ja hankkii tilalle turboruuvin tai rajapainevenan. Niin mä tein.

iltsu
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Huhtikuu 1. 17:00:39 2003
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re:Solenoidiventtiili?

Viesti Kirjoittaja iltsu » Ti Lokakuu 28. 16:05:37 2003

Niin ne nylon jetit laitetaan sitten vissihin vain kompressorilta tulevaan ja hukkaportille lähteviin letkuihin ? K&N kartion mukana tuli letkunpätkä sinne putsariin ja siäki oli sisällä kuristin. Jos oon ymmärtänyt oikein niin putsarille menevässä letkussahan ei nimenomaan saisi olla mitään kuristinta ???
Jäsen 443, Sierra Cosworth 2WD -88

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re:Solenoidiventtiili?

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Lokakuu 28. 16:38:11 2003

Jetit tulee turbolta tulevaan ja putsarille meneviin letkuihin. (esim. vihreillä suuttimilla 1.0mm C ja 1.4mm R -liitäntöihin)
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

iltsu
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Huhtikuu 1. 17:00:39 2003
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re:Solenoidiventtiili?

Viesti Kirjoittaja iltsu » Ke Lokakuu 29. 7:09:35 2003

Kattoppa ckollin kirjoittama artikkeli "Virityslastun asennusohje". Siinä lukee että nimenomaan R letkuun ei tule jettiä. Näinpäin se mielestäni toimisikin "tehokkaammin".
Jäsen 443, Sierra Cosworth 2WD -88

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re:Solenoidiventtiili?

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Lokakuu 29. 12:50:32 2003

Nuo on napattu autoracingin lastun mukana tulleesta paperista , W liitokseen se jetti ei mene yhtä syvälle kuin noihin kahteen muuhun.<br>
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin