Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
DiiJayJay
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja DiiJayJay » Pe Lokakuu 24. 22:36:00 2003
No ni nyt joku velho/guru vois valottaa minulle asiaa että jos on vaihtanut tarpeeksi osia toisesta autosta toiseen autoon niin siitä tulee se toinen auto. Eli mahdollisimman vaikesti selvitetty. ;D Eli jos olen vaihtanut vaikka TAX-free RST:hen tarpeeksi osia(=yli 50%) 1.4 CL:stä niin siitä tulee tämä 1.4. Vaihdettu on akselistot?!?, puskurit ja muuta kivaa. Eli onko katsastusmies ollu aivan v***n tyhmä

ku on tälläsen päästäny rekkariin vai mitä? Ja sit RST:n osat on laitettu takasin siihen autoon. Onko tässä kierretty veroja? Onko auto muuten tällä hetkellä sitten katulaillinen Olen nimittäin nähny kyseisen auton muutosprossalaput ja niitä ei tajua kukaan.

-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Pe Lokakuu 24. 23:11:09 2003
jos vaihdat tax free rsd:hen 1.4 litrasen osat niin että 50% ylittyy joudut maksamaan uuden auton verot, koska se lasketaan uudeksi autoksi. omavalmiste. sekä olen antanut itseni ymmärtää että kun siitä tulee omavalmiste sen täytyy täyttää tämän päivän normit esim. päästöjen ja kolariturvallisuuden osalta.<br><br>prosentteja tulee vaihdetuista osista, se on varmaa. vaihdetun osan tulkinta tosin on hieman epäselvä. ja asia on hyvin yksinkertainen. jos ei vaihdetusta osasta ole muutos prosentteja niin auto on laiton, lukee rekisteri lapussa mitä vain. se että kuinka vakavasta rikoksesta on kysymys on jokaisen omassa päässä.<br><br>ja katsastus mies ei välttämättä erota rs escorttia vakiosta. ei ne mitään kaikentietäviä ole.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » La Lokakuu 25. 1:10:06 2003
Siis tuossa lienee tehty tuohon 1.4 Escoon tekniikanvaihto. Prossat eivät saa ylittää 50%.Jos vaihtaa katsastuksen jälkeen lisää osia tuosta RST:stä niin kyseessä on ns. veropetos. Kun tulee seuraava katsastus ja ko. lisäosat ovat paikoillaan, seuraamus on täysi autovero. Toki on mahdollista että viranomaiset tarkistavat auton myös pistokoemaisesti katsastuskauden välillä.
Ja toki tuo voidaan tehdä myös korinvaihtona. Kanta-auto on aina kuitenkin oltava suomi auto.
= Taxfree RST-> tekniikka 1.4 cl Escoon= tekniikanvaihto jossa mm. RST kone ahtimella
=taxfree RST->kori 1.4 cl Escoon=korinvaihto jossa 1.4 tekniikka siirretään RST koriin eli kone on 1.4
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Hoovee
- Viestit: 2093
- Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
- Paikkakunta: varsinainen-suomi
Viesti
Kirjoittaja Hoovee » La Lokakuu 25. 2:18:11 2003
[quote author=ukormi link=board=2;threadid=15953;start=0#119523 date=1067033406]<br>Siis tuossa lienee tehty tuohon 1.4 Escoon tekniikanvaihto. Prossat eivät saa ylittää 50%.Jos vaihtaa katsastuksen jälkeen lisää osia tuosta RST:stä niin kyseessä on ns. veropetos. [/quote]<br><br>tuossa alkuperäisessä tekstissä kyllä lukee että ois siihen RST:on vaihdettu osia yli 50% siitä 1,4cl:stä... Missä ei ole tietenkään mitään järkeä.<br><br>Mutta ois kiva tietää ihan sanatarkalleen mitä siellä rekisteriotteessa lukee, ja ennen kaikkea, minkä auton rekisteriote se nyt on ::)
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Su Lokakuu 26. 20:39:05 2003
Mitenkäs mulla on sellainen käsitys että jos tuo maahan alkujaan ulkolaisen ajoneuvon, eli maksat verot ym.. rekisteröit sen suomeen ja niin edelleen.<br>Ja sitten haluat alkaa muuttelemaan sitä niin muutosprosenttiraja ei olisikaan sitä 50% vaan alhaisempi koska suomen katsastusviranomaiset eivät voi tietää paljonko osia on jo vaihdettu kun auto tänne tuodaan??<br>Voi tietysti olla että vedän tän jutun takapuolesta ::)
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Su Lokakuu 26. 21:38:27 2003
muiden kuin alkuperäisten suomi autojen muutos raja on 35%.
edit. jotain lisä määreitä siellä säädöksissä oli kanssa, mutta en muista enkä jaksa kaivaa papereita esille.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
Cosander
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Viesti
Kirjoittaja Cosander » Ma Lokakuu 27. 8:27:53 2003
Jos auto on rakennettu silloin kun korin vaihto oli mahdollista!(ei enää mahdollista!)<br>Eli niin kuin mulla! <br>Eli Ostin tax free ford escort cabrio xr3i -89<br>Ja sit ostin suomalaisen kolaroidun rst escon ja menin sen kans konttorille ja siihen tehtiin kanta auton tarkistus eli lommattiin akselistot ja merkittiin ehjät osat jollain leimalla tai jollain.<br>Ja sit Vaihdoin kaikki mitkä vaan oli mahdollista tosta rst escosta tohon cabrioletin koriin.<br>Ja sit konttorille ja ne tarkisti et osia on YLI 50% tosta suomalaisesta rst escosta joten auto tuli suomalainen rst johon on vaihdettu cabrion kori!<br>Mut tohon ekasta viestistä saa sen käsityksen et noin olis tehty kuin mulla. Mut sit sen jälkeen olis laitettu rst tekniikka takas?!?!? Auto on todella laiton jos on vaihdettu rst tekniikka takas noiden muutoksien jälkeen! Sama kuin ajelis tax free rst escolla väärillä papereilla!
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 27. 9:57:25 2003
[quote author=Cosander link=board=2;threadid=15953;start=0#119973 date=1067236073]<br>Jos auto on rakennettu silloin kun korin vaihto oli mahdollista!(ei enää mahdollista!)<br>Eli niin kuin mulla! <br>Eli Ostin tax free ford escort cabrio xr3i -89<br>Ja sit ostin suomalaisen kolaroidun rst escon ja menin sen kans konttorille ja siihen tehtiin kanta auton tarkistus eli lommattiin akselistot ja merkittiin ehjät osat jollain leimalla tai jollain.<br>Ja sit Vaihdoin kaikki mitkä vaan oli mahdollista tosta rst escosta tohon cabrioletin koriin.<br>Ja sit konttorille ja ne tarkisti et osia on YLI 50% tosta suomalaisesta rst escosta joten auto tuli suomalainen rst johon on vaihdettu cabrion kori!<br>Mut tohon ekasta viestistä saa sen käsityksen et noin olis tehty kuin mulla. Mut sit sen jälkeen olis laitettu rst tekniikka takas?!?!? Auto on todella laiton jos on vaihdettu rst tekniikka takas noiden muutoksien jälkeen! Sama kuin ajelis tax free rst escolla väärillä papereilla!<br>[/quote]<br>tällaisia korin vahto projekti ongelmia on ollut jo oikeudessa ja tiedän tapauksia missä auton rakentaja on joutunut vastaamaan<br>muutoksista kun autoon on tehty enemmän kun 50% uutta.<br>ja rakentaja on joutunut vastuuseen siitä ja todella maksanut sakot ja autovero mätkyt.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ma Lokakuu 27. 15:04:58 2003
[quote author=Hectori link=board=2;threadid=15953;start=0#119875 date=1067197107]<br>muiden kuin alkuperäisten suomi autojen muutos raja on 35%.<br><br>edit. jotain lisä määreitä siellä säädöksissä oli kanssa, mutta en muista enkä jaksa kaivaa papereita esille.<br>[/quote]<br><br>laki muuttui, 50% on niissäkin nykyään.
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ma Lokakuu 27. 18:41:35 2003
[quote author=samiharju link=board=2;threadid=15953;start=0#120111 date=1067259898]<br>laki muuttui, 50% on niissäkin nykyään.<br>[/quote]<br><br>hyvä tietää. pitäisi varmaan lukea noi uudet säädökset kumminkin vaikka kuulin ettei mitään oleellista muutosta tullut, mutta tämä on ainakin oleellista.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
Cosander
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Viesti
Kirjoittaja Cosander » Ma Lokakuu 27. 19:09:25 2003
[quote author=samiharju link=board=2;threadid=15953;start=0#120111 date=1067259898]<br>[quote author=Hectori link=board=2;threadid=15953;start=0#119875 date=1067197107]<br>muiden kuin alkuperäisten suomi autojen muutos raja on 35%.<br><br>edit. jotain lisä määreitä siellä säädöksissä oli kanssa, mutta en muista enkä jaksa kaivaa papereita esille.<br>[/quote]<br><br>laki muuttui, 50% on niissäkin nykyään.<br>[/quote]<br><br>50% saa vaihtaa vain jos vain jos tekee kanta-auton tarkistusuksen ja se maksaa noin 2700mk<br>Muutoin raja 35% Mut korin vaihto ei onnistu enää.
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ma Lokakuu 27. 19:15:43 2003
[quote author=Cosander link=board=2;threadid=15953;start=0#120201 date=1067274565]<br>50% saa vaihtaa vain jos vain jos tekee kanta-auton tarkistusuksen ja se maksaa noin 2700mk<br>Muutoin raja 35% Mut korin vaihto ei onnistu enää.<br>[/quote]<br><br>joo kyllä ton kanta-auto tarkistuksen tiesin. <br>eli lyhyesti, suomi autoja kohdellaan samoin kuin tuonti autoja?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ma Lokakuu 27. 20:13:25 2003
juuri niin.
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ma Lokakuu 27. 20:48:34 2003
[quote author=samiharju link=board=2;threadid=15953;start=0#120224 date=1067278405]<br>juuri niin.<br>[/quote]<br><br>jotain positiivista muutosta sentään.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
DiiJayJay
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja DiiJayJay » Ti Lokakuu 28. 7:48:31 2003
Juu, eli toi auto on rakennettu joskus -97 tai -98. Muuta en osaa sanoa kun se on kaverin auto. Mutta kyllä sitä niitä lappuja on kateltu ja mietitty, että mitä ******?