Ford P100 1.8TD

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jh84
Ylläpitäjä

Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja jh84 » Su Lokakuu 26. 20:39:01 2003

Kuinka paljon tollanen vie matka-ajossa ainetta? Pääseekö sillä talvella liikkumaan (liian etupainoinen?) minkälaisia perävälityksiä noissa on (huutako kuinka helvetisti 100km/h vauhdissa?) Paljonko on dieseli vero? Paljonko kone kestää kilometrejä? Siinä tukku kysymyksiä + kaikki muu info kyseisestä laitteesta kiinnostaa.

_Tepsu_
Viestit: 1253
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 18:28:15 2001
Paikkakunta: Tampere

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja _Tepsu_ » Su Lokakuu 26. 21:50:41 2003

Varmasti pieni ruokainen ja lukkuperällä ;D<br><br>Moottori on maineeltaa ehkä Foordin huonoin 100 TKm välein saa tehdä kansirempan ???
MERCEDES BENZ 250D

Ford still ûberautomobile

CoupeCortina
Ylläpitäjä

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja CoupeCortina » Su Lokakuu 26. 21:58:36 2003

kyllä sillä varmaan miehekkäitä luistoja saa ainakin talvella ;D

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Lokakuu 26. 22:06:50 2003

sanoisin että kymmenisen litraa jos ransiitti vie sellaisen 12litraa. liikkeelle pääsy on ihan itsestä kiinni, ja siitä onko lavalla öisä painoa. välityksistä en tiedä mutta veikkaan että ei nyt mikään hirveän tiheä perse. jos 5 vaihteinen niin satanen pitäisi olla kyllä ihan kohtuu kierroksissa. verosta en tiedä, mutta sen voin sanoa että helvetin hyvä kun kerran on foortti.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Cleveland
Ylläpitäjä

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Su Lokakuu 26. 23:04:06 2003

No kun kerta pakettiauto on niin dsl vero on pieni, noin 150e. Perä on isoatlas lukolla ja välitys on kai pikkasen vakiota harvempi. Oon kans kuullu tosta 1.8TD:stä paljon paskaa, mut muuten kai p100 on ihan perus foordia... Ittekkin aattelin tollasta käyttöautoks, kylläkin bensana. Eivät oo pahan kalliita.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Lokakuu 26. 23:07:02 2003

[quote author=Cleveland link=board=1;threadid=16001;start=0#119911 date=1067202246]
No kun kerta pakettiauto on niin dsl vero on pieni, noin 150e. Perä on isoatlas lukolla ja välitys on kai pikkasen vakiota harvempi. Oon kans kuullu tosta 1.8TD:stä paljon paskaa, mut muuten kai p100 on ihan perus foordia... Ittekkin aattelin tollasta käyttöautoks, kylläkin bensana. Eivät oo pahan kalliita.
[/quote]

jaa harvempi. hmm. olisin luullut tiheämmäksi. ???
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

EddieK666
Ylläpitäjä

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja EddieK666 » Su Lokakuu 26. 23:13:33 2003

1.8td on koneena huomattavasti paremi kuin 2.3d (pösön kone prkl) vero on luultavasti alle tuon 150 (vertaa chevy silveradon vero 700mk).<br>Hankinta hinnaltaan p100 on törkeän kalliita. Kulutus >10l/100km<br><br>ps. ostetaan p100 ilman tekniikkaa/surkealla tekniikalla

Cleveland
Ylläpitäjä

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Su Lokakuu 26. 23:25:04 2003

[quote author=Hectori link=board=1;threadid=16001;start=0#119912 date=1067202422]<br>[quote author=Cleveland link=board=1;threadid=16001;start=0#119911 date=1067202246]<br>No kun kerta pakettiauto on niin dsl vero on pieni, noin 150e. Perä on isoatlas lukolla ja välitys on kai pikkasen vakiota harvempi. Oon kans kuullu tosta 1.8TD:stä paljon paskaa, mut muuten kai p100 on ihan perus foordia... Ittekkin aattelin tollasta käyttöautoks, kylläkin bensana. Eivät oo pahan kalliita.<br>[/quote]<br><br>jaa harvempi. hmm. olisin luullut tiheämmäksi. ???<br>[/quote] Siis olen tarkoittanut tiheää, te tyhmät kun nyt ette lue mun ajatuksia... ;)

Cleveland
Ylläpitäjä

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Su Lokakuu 26. 23:28:04 2003

[quote author=EddieK666 link=board=1;threadid=16001;start=0#119918 date=1067202813]<br>1.8td on koneena huomattavasti paremi kuin 2.3d (pösön kone prkl) vero on luultavasti alle tuon 150 (vertaa chevy silveradon vero 700mk).<br>Hankinta hinnaltaan p100 on törkeän kalliita. Kulutus >10l/100km<br><br>ps. ostetaan p100 ilman tekniikkaa/surkealla tekniikalla<br>[/quote]<br>Kuinka niin kalliita? Dieseleitä en oo kattellu, mut bensa koneiset n. 1500e luokkaa ja usein ovat vm. 90 tai vast.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Lokakuu 26. 23:33:12 2003

pahus kun kävi katkos ajatusten luvussa. ;D<br><br>no ei vaan mutta diisselit on noin nyrkkisääntönä näissä parin tonnin autoissa noin 150-200% kalliimpia. esim transiitit on pensa koneisina noin puolet siitä mitä riisselit.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

XR5T
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 15:18:38 2002

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja XR5T » Ma Lokakuu 27. 2:58:26 2003

[quote author=Tepsu link=board=1;threadid=16001;start=0#119882 date=1067197841]
Varmasti pieni ruokainen ja lukkuperällä ;D

ei kai siinä peräluukussa lukkua ole haka vain ;)[/quote]

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja Bliz » Ma Lokakuu 27. 4:19:04 2003

[quote author=EddieK666 link=board=1;threadid=16001;start=0#119918 date=1067202813]<br>1.8td on koneena huomattavasti paremi kuin 2.3d (pösön kone prkl) vero on luultavasti alle tuon 150 (vertaa chevy silveradon vero 700mk).<br>Hankinta hinnaltaan p100 on törkeän kalliita. Kulutus >10l/100km<br><br>ps. ostetaan p100 ilman tekniikkaa/surkealla tekniikalla<br>[/quote]<br><br>Kerroppa mikä tuossa 2.3d tekniikassa on niin huonoa kansivaimmaiseen 1.8td:n verrattuna kerran näytät asiasta paljon tietävän.<br><br>Kulutuksesta sen verran että huonokuski jossei alle 10litran pääse.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

EddieK666
Ylläpitäjä

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja EddieK666 » Ma Lokakuu 27. 7:23:05 2003

[quote author=Bliz link=board=1;threadid=16001;start=0#119952 date=1067221144]<br><br>Kerroppa mikä tuossa 2.3d tekniikassa on niin huonoa kansivaimmaiseen 1.8td:n verrattuna kerran näytät asiasta paljon tietävän.<br><br>Kulutuksesta sen verran että huonokuski jossei alle 10litran pääse.<br>[/quote]<br><br>shissos tuli merkki väärin meinasin siis <10l/100km<br><br>miten ois yksinkertaisesti se että jos 1.8td:hen pitää tehdä se kansiremppa 100 tkm:n välein niin 2.3d on siinä vaiheessa pitänny tehdä täysin uusiksi kolme kertaa.<br><br>No voi kyllä olla sattumaa mutta ihtellä ja kaveri piirissä ei ole tuon 1.8tdn kanssa ollut mitään ongelmia mutta 2.3:n .......... huoh

EddieK666
Ylläpitäjä

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja EddieK666 » Ma Lokakuu 27. 7:25:34 2003

[quote author=Cleveland link=board=1;threadid=16001;start=0#119923 date=1067203684]<br>Kuinka niin kalliita? Dieseleitä en oo kattellu, mut bensa koneiset n. 1500e luokkaa ja usein ovat vm. 90 tai vast. <br>[/quote]<br><br>Noko hintaa tuntuu olevan tuo 1500 kunnosta riippumatta.<br>Läpimätä ilman tekniikkaa hintaa 1500 ei kuullosta järkevän hintaiselta. Joku vuosi sitten hinnat oli kaikilla lavaautoilla paljon matalemmalla. Mutta joskohan ne nyt taas laskis kun farkkuja saa taas rekisteröityä pakuksi.

_Tepsu_
Viestit: 1253
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 18:28:15 2001
Paikkakunta: Tampere

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja _Tepsu_ » Ma Lokakuu 27. 7:38:06 2003

Joo oon kuullu että tolla Intenoorin 2.3 olis ajettu 500tkm tekemättä oikein mitään ja itsekkin olen tollasta 2.3 Sedan taunusta päässyt koittaa. Kulkee ihan mukavasti taitaa jopa pätkiä 1.6 OHC koneisen jollain tavalla. Talvella kiva peli kakkosen vedolla perse rinnalla ;D<br><br>Ne vanhat Indenorin 2.1 olivat kai aika surkeita. Granadasssa oli ilmeisesti tollanen taitaapi olla ensimmäinen fordin DSL henkilöauto. Siittä olikin sellainen vitsi kun niitä koneita oli taksi Pösöissä niin sanottiin että niihin piti pistää kanteen siipimutterit että sai taxikuski vaihtaa paffin aina välillä :P fucking märkäputkikoneet
MERCEDES BENZ 250D

Ford still ûberautomobile

EddieK666
Ylläpitäjä

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja EddieK666 » Ma Lokakuu 27. 7:41:03 2003

Saattaapi se olla niinkin että omalle kohdalle sattunut kaikki paskat 2.3 ja huippu 1.8.<br>Mutta ihtellä ois tarkoitus heittää moiseen mersun riikeli, niillä nyt ajaa sen 1 000 000 km ilman ongelmia kunhan 100 000 välein vaihtaa öljyt ;)

HannuR
Viestit: 668
Liittynyt: La Joulukuu 22. 6:42:59 2001
Paikkakunta: LOIMAA

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja HannuR » Ma Lokakuu 27. 8:18:27 2003

Kyllähän se 2.3 on sairaan kestävä pannu, joskin tehot ei päätä huimaa.<br><br>Ja älkää nyt sitten sekoittako tuota Sierran ja P100:n aikaista 1.8TD konetta näihin Mondeon koneisiin. Mondeon (ja Escon) koneillahan ajaa kans ilman ongelmia ainaskin 400tonnia. <br>Tuossa P100:n 1.8TD koneessahan oli tyyppivika: 4.pytyn voitelukanava oli liian ahdas ja 4-pytty kului ennen aikaisesti tosi väljäksi-----> seurauksena oli jossain vaiheessa koneen ryntäys, kun rupesi polttamaan öljyä ja ainoa sammutusmahdollisuus oli vaihteella sammutus, jos kytkin piti. Kerran olen kokenut homman ja monia juttuja kuullut.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 27. 9:01:41 2003

[quote author=HannuR link=board=1;threadid=16001;start=0#119970 date=1067235507]<br>Kyllähän se 2.3 on sairaan kestävä pannu, joskin tehot ei päätä huimaa.<br><br>Ja älkää nyt sitten sekoittako tuota Sierran ja P100:n aikaista 1.8TD konetta näihin Mondeon koneisiin. Mondeon (ja Escon) koneillahan ajaa kans ilman ongelmia ainaskin 400tonnia. <br>Tuossa P100:n 1.8TD koneessahan oli tyyppivika: 4.pytyn voitelukanava oli liian ahdas ja 4-pytty kului ennen aikaisesti tosi väljäksi-----> seurauksena oli jossain vaiheessa koneen ryntäys, kun rupesi polttamaan öljyä ja ainoa sammutusmahdollisuus oli vaihteella sammutus, jos kytkin piti. Kerran olen kokenut homman ja monia juttuja kuullut.<br>[/quote]<br><br>oli muuten mahtava kiihtyvys öljyllä<br>ja pikkuisen piti miettiä miten tää pysähtyy ;D<br>onneks kytkin piti ja ei ollut talvi
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Cleveland
Ylläpitäjä

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Ma Lokakuu 27. 9:21:56 2003

Nettiautolta löyty pari p100:sta. Toinen vm90 2.0bensa 1900e ja toinen vm89 1.8TD 2800e. Noi oli autoliikkeitä, joten luonnollisesti hintaan sisältyy tinkausvara. Onhan setosi et dsl on kalliimpi, mut niinhän se on uutenakin.

jh84
Ylläpitäjä

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja jh84 » Ma Lokakuu 27. 9:46:44 2003

No paljonkohan Sierra tai Escortti (1.8TD) veis ainetta, ja minkälaiset dieseli verot noissa olisi?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Lokakuu 27. 11:29:38 2003

ei tollasta 2,3D sierraa ainakaan tykiksi voi kutsua.. itsekin joskus p100:sta haaveilleena kallistuisin tuohon 1,8td vaihtoehtoon.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 27. 11:36:17 2003

[quote author=samiharju link=board=1;threadid=16001;start=#120023 date=1067246978]<br>ei tollasta 2,3D sierraa ainakaan tykiksi voi kutsua.. itsekin joskus p100:sta haaveilleena kallistuisin tuohon 1,8td vaihtoehtoon. <br>[/quote]<br>ei muuten saa sakkoja motarilla<br>nimierkillä > ajoin kolme vuotta sellaisella
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

_Tepsu_
Viestit: 1253
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 18:28:15 2001
Paikkakunta: Tampere

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja _Tepsu_ » Ma Lokakuu 27. 15:55:12 2003

[quote author=jh84 link=board=1;threadid=16001;start=0#120003 date=1067240804]<br>No paljonkohan Sierra tai Escortti (1.8TD) veis ainetta, ja minkälaiset dieseli verot noissa olisi? <br>[/quote]<br><br>Noissa 1.8 TD sierroissa on sama kone kuin P100:ssa. Turbo dieseli escortti vie 5-6 l/100 ja on aika ripeä kulkupeli 90 hp. Turbodieseli escorttien hinnatkaan ei päätä huimaa ja niitä on myyty suomessakin vielä 3-ov Delta varustelutasolla näin ainakin autovista väitti en tosin oo ikinä nähdy 3ovista TD escoa kuin Mobile.de:ssä. Itsellä oli kans yhdessä välissä haave hakea saksanmaalta tollanen 3-ovinen TD esco miel. Amparo Blue tai Panther Black eivät maksa sakssa paska vrt.
MERCEDES BENZ 250D

Ford still ûberautomobile

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja Bliz » Ma Lokakuu 27. 17:53:43 2003

[quote author=sierra friikki link=board=1;threadid=16001;start=0#120026 date=1067247377]<br>[quote author=samiharju link=board=1;threadid=16001;start=#120023 date=1067246978]<br>ei tollasta 2,3D sierraa ainakaan tykiksi voi kutsua.. itsekin joskus p100:sta haaveilleena kallistuisin tuohon 1,8td vaihtoehtoon. <br>[/quote]<br>ei muuten saa sakkoja motarilla<br>nimierkillä > ajoin kolme vuotta sellaisella<br>[/quote]<br><br>Mun entinen 2.3dsl ainakin otti n 155-165km/h mittarinmukaan kun vaan anto mennä.<br><br>
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ma Lokakuu 27. 19:19:25 2003

joo,ei kestä mitään tuollainen 2,3d pannu.<br>Mitä nyt noin 10 vuotta ollut venemoottorina ja käyttötunteja on PALJON ja toimii edelleen.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 27. 22:46:46 2003

tosi on se on erittäin huono laatuinen pannu<br>ajoin 330000 ja vaihdoin suodattimen kerran mut öljyjä en kertaakaan ja penkitettiin 37hv <br>ja urkassa se odottaa jos vaikka tekis auran siitä moottorin siis sierra auraan
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

HannuR
Viestit: 668
Liittynyt: La Joulukuu 22. 6:42:59 2001
Paikkakunta: LOIMAA

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja HannuR » Ti Lokakuu 28. 8:43:25 2003

[quote author=Tepsu link=board=1;threadid=16001;start=0#120130 date=1067262912]<br>[quote author=jh84 link=board=1;threadid=16001;start=0#120003 date=1067240804]<br>No paljonkohan Sierra tai Escortti (1.8TD) veis ainetta, ja minkälaiset dieseli verot noissa olisi? <br>[/quote]<br><br>Noissa 1.8 TD sierroissa on sama kone kuin P100:ssa. Turbo dieseli escortti vie 5-6 l/100 ja on aika ripeä kulkupeli 90 hp. Turbodieseli escorttien hinnatkaan ei päätä huimaa ja niitä on myyty suomessakin vielä 3-ov Delta varustelutasolla näin ainakin autovista väitti en tosin oo ikinä nähdy 3ovista TD escoa kuin Mobile.de:ssä. Itsellä oli kans yhdessä välissä haave hakea saksanmaalta tollanen 3-ovinen TD esco miel. Amparo Blue tai Panther Black eivät maksa sakssa paska vrt.<br>[/quote]<br><br><br>No, joopa joo. Kyllä noihin 1.8TD koneisiin tehtiin aika radikaaleja muutoksia, kun niitä ruvettiin istuttamaan Mondeoihin ja noihin uudempiin Escoihin. Meiän perheessä on ajettu noilla koneilla nyt n.1000000km ja ollaan tyytyväisiä. <br>Ainoa heikko kohta noissa on p-a suodattimen jalka, jossa on käsipumppu samassa. Se tuppaa hajoomaan aika ajoin. Koko loppu sille on, jos menee ilmaamaan järjestelmän sillä pumpulla, aika usein se rupee sen jälkeen päästämääm ilmaa järjestelmään---> käyntiin lähtö huononee.<br><br>Mulla oli -96 Escossa dsl vero 425e.<br><br>Tuossa -00 TD Mondeossa 525e, kun menee kok.paino 5kg yli 2000kg:n<br><br>Sehän on siis 25e jokaista alkavaa 100kg kohti kokonaispainossa.

jh84
Ylläpitäjä

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja jh84 » Ti Lokakuu 28. 9:57:16 2003

Joo tollane 3-ovinen 1.8TD Escortti olis hieno vaikka onkin etuvetoinen, taitaa vaan olla tosi harvinaisia. Onko kukaan pistänyt Sierraan (-85 2.0 OHC) tota 1.8TD jälkiasennuksena? Pitäishän siinä ainakin polttoainetankkia, sähköjä yms. muuttaa.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Lokakuu 28. 16:07:34 2003

eikös se olisi helpompi istuttaa 2,3D:n tilalle, ois tankki yms luultavammin sopivampi sellaisenaan..

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja Bliz » Ti Lokakuu 28. 17:22:41 2003

[<br>No, joopa joo. Kyllä noihin 1.8TD koneisiin tehtiin aika radikaaleja muutoksia, kun niitä ruvettiin istuttamaan Mondeoihin ja noihin uudempiin Escoihin. Meiän perheessä on ajettu noilla koneilla nyt n.1000000km ja ollaan tyytyväisiä. <br>Ainoa heikko kohta noissa on p-a suodattimen jalka, jossa on käsipumppu samassa. Se tuppaa hajoomaan aika ajoin. Koko loppu sille on, jos menee ilmaamaan järjestelmän sillä pumpulla, aika usein se rupee sen jälkeen päästämääm ilmaa järjestelmään---> käyntiin lähtö huononee.<br><br>Mulla oli -96 Escossa dsl vero 425e.<br><br>Tuossa -00 TD Mondeossa 525e, kun menee kok.paino 5kg yli 2000kg:n<br><br>Sehän on siis 25e jokaista alkavaa 100kg kohti kokonaispainossa.<br>
<br><br>Pjärkele mie oonki miettiny et mikä tuota sierraa vaivaa ku pätkii ja räkiii nyt kylmänä eikä meinaa käynnistyä mut juuri tuo käsipumppu on rikki. Oon miettiny jo vaikka mitä mut pitääkin kokeilla vaihtaa se kun yks ylimääräinen on autotallissa.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

EddieK666
Ylläpitäjä

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja EddieK666 » Ti Lokakuu 28. 21:24:29 2003

HEH kaverilta oli lauennut nut syksyn mittaan veneestä 2.3 kone tosin sitä tosi asiaa ei kannata väheksyä että oli puhtaat veet sisällä.<br>Paska kone kun halkeaan meni ;D

_Tepsu_
Viestit: 1253
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 18:28:15 2001
Paikkakunta: Tampere

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja _Tepsu_ » Ke Lokakuu 29. 17:15:40 2003

pösön 2.3D menee Riesaan ilmeisesti pikkumuutoksilla ...öljypohja ja jotain muuta
MERCEDES BENZ 250D

Ford still ûberautomobile

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Lokakuu 29. 17:17:53 2003

no siitä taasen ei ole hyötyä koska Sierran oma Indenor = sama kun pösössä..

Vasarka
Ylläpitäjä

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja Vasarka » Pe Lokakuu 31. 8:53:32 2003

Tuota noin.. Saakos sen P-100 rekisteröityä pakuks??<br>Esim. kiisselivero -94 Escort express 85 EUROO/ Vuosi :o

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja Bliz » Pe Lokakuu 31. 8:59:53 2003

On ne pakuja 99%:sti
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

jh84
Ylläpitäjä

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja jh84 » Pe Lokakuu 31. 21:38:44 2003

Kysymys kuuluu saako enään henkilöautoa rekisteröityä pakettiautoksi, jos saa niin mitä muutoksia pitää tehdä?

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja Bliz » Pe Lokakuu 31. 22:20:01 2003

Jos se on tyypitetty joskus pakuksi niin pitäs onnistua..esmes mk2 golffit ja 205 5d pösöt. Mut jos esim sierra niin hyyyvin vaikeeta tai mahotonta näin jälkikäteen.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

_Tepsu_
Viestit: 1253
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 18:28:15 2001
Paikkakunta: Tampere

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja _Tepsu_ » Pe Lokakuu 31. 22:22:46 2003

enää ei taida toi pakettiautoksi rekisteröinti henkilö autojen kohdalla onnistua.. ainoa ha minkä kai saa rekisteröity pa:x on Pug 205 tai 309. Klubissa on kohta muuten MK3 1.6 Dsl Farkku Escortti kovilla penkeil suht harvinainen kunhan eräs saa sen restauroitua
MERCEDES BENZ 250D

Ford still ûberautomobile

lammas
Viestit: 158
Liittynyt: Ti Marraskuu 26. 0:42:31 2002
Paikkakunta: Tampere

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja lammas » La Marraskuu 1. 22:05:08 2003

Kannanpa omankin korteni kokoon tässä p100-keskustelussa. <br>Omisitin siis aikoinanin tuollaisen 1.8TD kapistuksen. <br>Osto hetkellä siinä oli paria kuukautta aikasemmin tehty remmonttia usealla kymmenellä tuhannella markalla (porattu, uutta männät ja renkaat. Kansi laitettu, etukammiot uusittu ja vaikka vallan mitä.)<br>Pysyihan se kone minulla läjässä kokonaisen 10000km ennenkuin levis. Kampiakseli meni yllättäen poikki. Se on kuulemma aika yleinen vika noissa. Jos se hajoa niin sitten pettää jakopää tai nelospytyn mäntään tulee reikä. Jokatapausessa iloinen saa olla jos se pysyy edes 40000km nipussa joka on jakoremmin vaihtoväli.<br>Omassa yksilössäni en konetta korjannut kun se olisi tullut liian kalliiksi vaan vaihdoin sinne sen indenorin 2.3 padan. Se menee p100:n lootaan, kunhan vain ottaa kytkinkopan siitä 2.3D sierran lootasta.<br><br>Diisseli vero oli muistaakseni n800mk ja naftaa meni n. 8L / 100km niin 1.8TD:llä kuin 2.3:lla.<br>Perä oli mielestäni liian tiheä eli meteli oli jo melkoinen 100:n vauhdissa. Huiput kapistuksella oli muistaakseni 140-150km/h <br><br>Varustukseeltaanhan nuo ovat aika karuja, mutta onneksi sierran palikat käyvät siihen aina ohjaustehostinta myöten eli rakentamalla siitä saa ihan kivan.<br><br>Niin ja nuo kyllä osaa ruostua. En ole nähnyt yhtään p100:sta, jossa ei olisi peltisepälle töitä.<br>Lava ruostuu puhki kopin ja lavan välistä ja yleensä myös kopin takaseinästä löytyy reikiä. Myös pressukoukkujen ura on yleensä aina ruosteessa.<br>Myös ne pienet puskuripalaset kulmissa ovat yleensa enää pyhällä hengellä kiinni kun pelti on hävinnyt sieltä alta.<br><br>Takavalot ovat myös todella huonot. Niissa on yleensä aina jonkunlaisia hapettumisvikoja.<br><br>Ehdottomasti huonoin voorti mitä minulla on ikinä ollut ja sääliksi käy kaikkia niitä jotka sattuvat 1.8TD p100:n omistamaan. <br><br>Jos pieni veroisen diisselin haluaa niin ennemmin escort express 1.6D kuin 1.8TD p100<br>Kovia nuo escotkin ovat ruostumaan ja konekin on laiska, mutta se sentään toimii eikä ole paha ruokainen.<br><br>
Suzuki GSF 1250 Bandit -07
Ford Focus 1.6 Ecoboost -12

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja Arska » La Marraskuu 1. 23:30:26 2003

Edelleen, jos haluat dieselin, ota taksi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

_Tepsu_
Viestit: 1253
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 18:28:15 2001
Paikkakunta: Tampere

Re:Ford P100 1.8TD

Viesti Kirjoittaja _Tepsu_ » To Marraskuu 6. 20:06:06 2003

Nyt olis aika harvinainen peli kaupan ei tosin oo Turbo Dieseli<br><br>http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... br><br>MK6 esco 3-ov DSL
MERCEDES BENZ 250D

Ford still ûberautomobile

Vastaa Viestiin