dump valven säätö

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

alashattu
Ylläpitäjä

dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja alashattu » Su Marraskuu 2. 23:58:38 2003

Hei kertokaas joku että miten semmonen mäntätoiminen ruuvilla säädettävä dump valve tulee säätää toho cossuun et se sihahtelis? Kokeilin sillee et ruuvi on melkee irti (nii paljo auki, dumpin mäntä auki iha kokonaa tyhjäkäynnillä) ja sit sillee et ruuvi on kireellä ku mikä ja tyhjäkäynnillä sillon oli dumpin mäntä kii eikä kumpikaan tuottanut toivottua lopputulosta. Kaverilla nelikko cossu stage 1 lastulla ahdot 1,2bar ja jo 0,5bar ku on ja nostaa jalan kaasulta ni sihahtaa oikee kunnolla. Muuten mulla on samanlaiset äänet imussa/poistossa (eli suhisee ku imee ja kurluttaa ku tyhjenee) mutta se kovaääninen "sihahdus" puuttuu. Kertokaa joku mikä avuksi? Dumppi ei näyttäisi paskanakaan olevan koska säädön ollessä n. puolessa välissä näkee että kyllä se mäntä ainakin LIIKKUU siellä.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Marraskuu 3. 0:52:09 2003

Ei sama ääni ? Onko sama dumppi ? Onko alipaineletku kiinni ?<br><br>Näkee... ? Eikö kannattaisi säätää se kuormituksella , eli ajossa . Kokeile vaikka näin : Säädä lähes kiinni ja aja jos ei kuulu vuotoa ja paineet pysyy oikein , avaa ruuvia ja sama homma . Sitten kun kuuluu vuotavan ohi ja paineet ei nouse säädettyyn arvoon . kiristä hieman ja se on siinä .
ex Jäsen #10

alashattu
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja alashattu » Ma Marraskuu 3. 1:42:49 2003

Kuuluu se hassu "kurlutus" ku paineet lähtee mut ei sitä "sihahdusta" (kaverilla kuuluu molemmat). Sama dumppi ostettu samasta paikasta samalla viikolla ;)<br>Ailipaineletku on kiinni. Siinä on ne reiät siinä dumpin kyljessä mistä näkee sen männän mikä sitte aukeaa (sitä siis tarkotin sillä että näkee että mäntä on auki tai kiinni).<br>Kokeilen huomenna että vaikuttaako dumpin säädöt mitenkään ahtopaineisiin (jostain syystä semmonen olo että mulla ei ainakaan vaikuta koska siinä 0,7bar ne on vaikka kokeilin ajaa n. 4 eri dumpin asennolla).<br>Mietin jo sitäkin että mappi on paskana jotenkin kun ahdot on säädetty 0,7bar:iin ja jostain syystä välillä ne pääsee karkaamaan 0,9bar:iin asti (kun lyö lämän tiskiin nopeasti) ja sillonhan tuo normaali lastu lyö bensansyötön poikki ja saa pidellä ratista kii ettei lyö päätään tuulilasiin ;))<br>Vois samalla kans joku kertoa miksi nuo ahdot pääsee VÄLILLÄ yhteen ja kuitenkin kun vähän rauhallisemmin lähtee niin ne pysyy siinä 0,7bar (oon miettiny et nykimisestähän pääsee vaikka stage 1 lastulla mutta ahtojenhan pitäisi olla aina maksimissaan samat ajotyylistä riippumatta eli joku mättää..).<br>Tulossa on 3bar mappi ja suuttimet + lastu.. rahatilanteen vuoksi joudun aluksi tyytymään pelkästään uuteen lastuun (vaikka toisaaltahan se on tyhmää ku sit myöhemmin joutuu ostaa toisen lastun ;)).

Vieras
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Marraskuu 3. 10:07:02 2003

Kurlutus? Onko ääni sellanen kikatus? Jos on niin dumppi ei aukee tarpeeksi ajoissa tai poistot on liian pienet.<br><br>Ettei sulla nyt ois liian tiukkaa jousta dumpissa?<br>Mulla on Paten säädettävä mäntädumppi joka ei varsinaisesti sihahda vaan puhahtaa.<br>Oman olen säätänyt niin että pikku vedätyksissä se ei juuri puhise.<br>

alashattu
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja alashattu » Ma Marraskuu 3. 15:23:56 2003

Kikatusta juuri tarkotin.<br><br>Mistä tiedän onko jousi liian tiukka? Prkl.. haluan ton sihahtelee oikeen kunnolla sillee terävästi ku kaverin nelikossaki :D

Vieras
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Marraskuu 3. 16:05:10 2003

Sihahtelua ite koitan vältellä mutta Ok kukin mieltymysten mukaan.<br><br>Onko varmasti otettu imu/paineletku painekotelosta?<br>Jos on niin koita peukaloilla painaa dumpin mäntää sisään. Pitäs olla kohtuu jäykkä. Jos ei muuta niin mäntä irti ja löysempää jousta sisään.

alashattu
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja alashattu » Ma Marraskuu 3. 17:14:52 2003

Juu mä tykkään sit taas sihahtelusta.. ;)<br><br>Tosiaan pitää tarkistaa tuo imu/paineletku.<br>Otin dumpin irti ja kokeilin niin on se melko jäykkä se mäntä.<br>Tosiaan sen takia ihmettelen et minkä takia se ei pidä ääntä ku kaverilla iha samat vermeet ja 0.5bar ahdoista jo komeasti sihahtaa.. Ja nyt siis on koitettu tota mun dumppia vähä kaikenlaisilla säädöillä. Onko mahdollista että mappi ois paskana kun toinen vika on, että ahdot pääsee "välillä" nousemaan 0.9bariin vaikka normaalisti kiihdyttäessä ne on tasasesti 0.7bar?

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

ReNULL valven säätö

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Marraskuu 3. 20:41:26 2003

Kikatus juuri johtuu liian vähäisestä poistosta .<br><br>ahto hommassa voi olla syytä mutta ensinmäisenä mieleen tulee hukkaportin jumitus . Onko käytössä AMAL , ruuvi jne.? Onko kello vakio ?
ex Jäsen #10

alashattu
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja alashattu » Ma Marraskuu 3. 22:22:05 2003

Eikö AMAL-venttiili ole se kuin on siinä syylärin päällä? Jos on niin siinä se jököttää ja kaikki piuhat siihen tulee paikalleen.<br>Hukkaportin kello on vakio (tulossa joskus -31).<br>Auttoko yhtään? :P

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Marraskuu 3. 23:42:58 2003

Omassa oli sama ongelma noiden ahtojen kanssa amalilla . Heitä se hevon kuuseen ja hommaa ruuvi . Tai vaihtoehtoisesti tuki amalista putsariin menevä letku , pitäisi auttaa hieman .

Onko lastua ? ahtoja nostettu ?
ex Jäsen #10

alashattu
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja alashattu » Ti Marraskuu 4. 0:07:42 2003

Mitä tarkoitat ruuvilla? En tunne ku turboruuvin mikä tulee ohjaamoon millä voi ahtoja säätää ;D<br><br>Löytyykö tuosta autoracingin kuvastosta sitä "ruuvia"? Sano mikä sivu ja mikä tuote/hinta ni kattelen semmosen sieltä jos semmosia siellä on.<br>Aamulla aion irrottaa amal -> ilmanputsari letkun ja laittaa amalin päähän jonkun tupin ettei se jää auki se reikä amalin päässä ja tietty sama juttu toisessa päässä (vai?).<br><br>Lastua ei ole, ahtoja ruuvattu silti 0.7bar:iin (ja tosiaan jostain tuntemattomasta syystä (jonka haluaisin tosiaan tietää myös..) ne pääsee silti silloin tällöin kiihdyteltäessä siihen 0.9bar:iin ja sillon nykäsee ku polttoaineensyöttö katkeaa sekunniksi.. kiitos nokulastun ;))<br><br>Voisiko tuo ahtojen tahaton nousu johtua esim. hukkaportin kellon / mapin / amalin rikkinäisyydestä?<br><br>Ainakin tulee sitten tuo map suljettu pois laskuista kun se menee vaihtoon ennen joulua ja hukkaportin kello -31 tulossa.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Marraskuu 4. 14:42:22 2003

No nimenomaan varmaankin turboruuvia tässä tarkoitettiin ;) Ja kyllä autoracing moisen ohivirtaavan tunteepi (en jaksa kaivaa sivua)... <br><br>Toisekseen, sen ruuvin voi kyllä asentaa sinne konehuoneeseen, ja kaippa ne ahdot on sillä kellon tangolla säädetty sinne pannuun...<br><br>Tuki ihmeessä ne anal venttiilin putket, jottei paineet karkaa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

alashattu
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja alashattu » Ti Marraskuu 4. 18:17:39 2003

http://www.autoracing.fi/tuotteet/pics/ ... tuollaista ruuviako tarkoitatte siihen amalin tilalle? Kertokaa ny ihmeessä jos olen väärässä :P<br><br>Ruuvia odotellessa amaali tukkoon..

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Marraskuu 4. 18:21:09 2003

Jees !<br><br>Tässä lisää :<br><br>http://www.autoracing.fi/tuotteet/dumpv ... br><br>Kun saat ruuvin niin laita vaikka privaa niin neuvon miten se laitetaan oikein .
ex Jäsen #10

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ti Marraskuu 4. 19:17:23 2003

Mitäs porukka sille amalin johdolle on tehnyt kun heittää itte venttiilillä naapurin emäntää?

Peetrus
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Peetrus » Ti Marraskuu 4. 21:32:27 2003

[quote author=alashattu link=board=2;threadid=16270;start=0#122683 date=1067962659]<br>http://www.autoracing.fi/tuotteet/pics/ ... tuollaista ruuviako tarkoitatte siihen amalin tilalle? Kertokaa ny ihmeessä jos olen väärässä :P<br><br>Ruuvia odotellessa amaali tukkoon..<br>[/quote]<br><br>Itellä on kakssatkussa samanlainen venttiili, toimii hienosti, kannattaa vaan ennenku asentaa se, ni rasvata jotenkin, ite otin sen auki, ja ruiskutin simmosta silikonisprayta sinne.<br><br>Ei enää kitise/kirsku kun vääntelee.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Marraskuu 4. 21:46:01 2003

[quote author=jiivee link=board=2;threadid=16270;start=0#122702 date=1067966243]<br>Mitäs porukka sille amalin johdolle on tehnyt kun heittää itte venttiilillä naapurin emäntää?<br>[/quote]<br><br>Mä mittasin venttiilin vastuksen ja laitoin johtojen väliin samankokoisen vastuksen. Jotkut lastut muka tykkää kyttyträä jos poistaa venttiilin ja ei laita vastuta.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

alashattu
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja alashattu » Ke Marraskuu 5. 0:57:57 2003

Peetrus kiitos vinkistä.<br><br>sierra4x4tbo, onko sulla kanssa takapotku cossu? Ajattelin vaa että jos on ni muistatko mikä se vastus oli, sillä mulla ei löydy mittareita saatikka taitoa sen mittaamiseks (palikka kun olen) ;)<br><br>Jake, kiitos, pistän privaa ku saan ruuvin.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Marraskuu 5. 1:34:36 2003

Mulla on nelikko Cossu. Venttiilin vastus tais olla luokkaa 28-29 ohmia (ei varma, kannattaa mitata itse).
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

alashattu
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja alashattu » Ke Marraskuu 5. 2:22:48 2003

No, eipä tuollainen yleismittari juuri paljoakaan maksa.<br>Kai pitää sitte semmonen hakea motonetistä ja opetella käyttämään ;)

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Marraskuu 5. 20:58:13 2003

Mulla ei tullut mitään ongelmia vaikka jätin johdot riippumaan , lastuna Mountune stage 1<br>Toki kannattaa pelata varman päälle noinkin yksinkertaisessa asiassa ja laittaa se vastus .
ex Jäsen #10

Vieras
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Marraskuu 6. 10:22:17 2003

Siis mitä ihmeen vastuksia se tarvii? Sinne tulee plus ja maa.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Marraskuu 6. 10:32:26 2003

[quote author=ckolli link=board=2;threadid=16270;start=0#123165 date=1068106937]<br>Siis mitä ihmeen vastuksia se tarvii? Sinne tulee plus ja maa. <br>[/quote]<br><br>Juuri näin, ei se prossu sitä tiedä onko siellä kuormaa vai ei.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Marraskuu 6. 13:39:07 2003

Mulle kerrottiin, että jotkut lastut ei toimi oikein jos ei ole venttiili paikallaan, siksi vastus. En tiedä, et tarviiko oikeasti sitä vastusta, mut ei se taida haitaksikaan olla?
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Marraskuu 6. 13:42:16 2003

[quote author=sierra4x4tbo link=board=2;threadid=16270;start=0#123214 date=1068118747]
Mulle kerrottiin, että jotkut lastut ei toimi oikein jos ei ole venttiili paikallaan, siksi vastus. En tiedä, et tarviiko oikeasti sitä vastusta, mut ei se taida haitaksikaan olla?
[/quote]

Nykyään löytyy esim. induktiivisen kuorman ohjaukseen tarkoitettuja ns. älykkäitä FET-kytkimiä, jossa on "open circuit detection" toiminta, eli saadaan tieto prosulle jos kuorma puuttuu, mutta silloin kun cossun boksit on tehty on nuo osat ollu sen verran harvinaisia, ettei niitä ole sinne eksynyt.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

alashattu
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja alashattu » To Marraskuu 6. 14:07:12 2003

Niin eli mikä nyt oli lopputulos, tarvii vastuksen vai ei? Onko täysin turha vai ehkä hyödyllinen? ;) Kauheeta mutuilua..

Vieras
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Vieras » To Marraskuu 6. 15:06:35 2003

Ei tarvii vastusta. Mulla on ollu johto tyhjänä toista vuotta.<br>

alashattu
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja alashattu » Pe Marraskuu 7. 13:30:55 2003

Selviö. Asia lienee loppuunkäsitelty. Ja selvis että mulla on joku iha ihme hukkaportin kello. Halusivat ostaa sen korjaamolla.. ei kuulemma toimi ees kunnolla 0.7bar ahtopaineilla, pitäis olla enemmän kuulemma ahtoi :D<br>Millasillakohan tehoilla mun autoa on sitte käytetty.. ei ollu ainakaa nokukello eikä -31 (eikä varmaan -55, ois ne tunnistanu ku on noiden kans pelannu..). Outoa.<br>

alashattu
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja alashattu » La Marraskuu 8. 9:16:52 2003

Noniin eli tehdäänpäs selvyys nyt sitten asiaan. Eihän tuo hukkaportin kello siihen dumpin toimintaan ensinnäkään vaikuta (nyt kun asioita ottanut selville).<br>Ehkä olis voinu kattoa kättä pidemmälle, otin meinaan nyt dumpin irti ja sen 10cm letkun mikä menee coolerille. No eipä siinä mitään, katoin että ei tässä mitään ja silmällä näkyis et kaikki on puhdasta. Työnsin sormen coolerin reiästä sisään ja TADAA - siellä oli muutama TALOUSPAPERI työnnetty sisään ja runtattu oikeen helvetin piukkaan niin syvälle kun on vaan saatu. Voitte kuvitella ilmeen naamalla siinä kohtaa. Ei siinä muuta ku paperit pois ja johan laulaa dumppi.. ;)<br>Olisi kiva tietää mitä edellisen omistajan korvien välissä on ollut kun on ne sinne työntänyt.

Hoovee
Viestit: 2093
Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
Paikkakunta: varsinainen-suomi

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Hoovee » La Marraskuu 8. 13:07:49 2003

[quote author=alashattu link=board=2;threadid=16270;start=25#123788 date=1068275812]<br><br>Olisi kiva tietää mitä edellisen omistajan korvien välissä on ollut kun on ne sinne työntänyt.<br>[/quote]<br><br>varoittava esimerkki tekniikanvaihdosta? ;) (eikös se semmoinen ole?)<br>millon syttyy palamaan ja milloin löytyy esineitä coolerin sisältä...<br><br>no joo, hienoa että nyt toimii. kyllä turkuun vihellystä mahtuu :)
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)

alashattu
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja alashattu » La Marraskuu 8. 18:48:46 2003

Juu tiedän kyllä että toista tekniikanvaihtoa ei tähän talouteen tule.. no, pidän tätä kalliina oppituntina :)<br><br>nyt viheltää ja sihisee juu.. vielä ku sais jarrut vaihdettua ku ne tahtoo siinä viidenkympin vauhdissaki vielä pitää mekkalaa ku palat ja levyt takaa iha loppu (menee vaihtoo ens keskiviikkona). ;)

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Marraskuu 9. 23:08:23 2003

;D ;D ;D<br><br>Vähän sama kuin mulla escortissa . Oli nahkapöksy ajatellu vaihtaa vapaavirtauselementin orkkis koteloon . Eipä siinä mitään , näytti olevan aika high performance mutta ei sitä öljyä sinne olis tarvinnu kahta litraa laittaa ;D
ex Jäsen #10

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 11. 13:17:03 2003

Edelleen siitä äänestä.. Mulla on RST:ssä Baileyn 2-mäntädumppi, paineet ~1,0bar ja dumppi suhahtaa isolla äänellä mutta kuuluu vaan yksinkertainen "ptsiihhh". Mistäs johtuu että joissain autoissa samanlainen dumppi "ampuu sarjatulta" vastaavilla paineilla? Johtuuko tuo dumpin sijoituksesta ja/tai mistä dumpille menevä pikkuletku on otettu?<br><br>Olis kivempi kuunnella sarjatulta kun tuota suhinaa..

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Dob » Ti Marraskuu 11. 14:04:12 2003

Mullakin on tuo fuckin Åmal heitetty eläkkelle, tuli vaan mieleen että voisko prötääminen mahollisesti johtua siitä että siinä välissä ei oo sitä vastusta?! vai joko Ckoljander tappoi vastuksen tarpeellisuuden täysin ;D?

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Marraskuu 11. 14:05:43 2003

quote author=samiharju link=board=2;threadid=16270;start=25#124581 date=1068549423]
Edelleen siitä äänestä.. Mulla on RST:ssä Baileyn 2-mäntädumppi, paineet ~1,0bar ja dumppi suhahtaa isolla äänellä mutta kuuluu vaan yksinkertainen "ptsiihhh". Mistäs johtuu että joissain autoissa samanlainen dumppi "ampuu sarjatulta" vastaavilla paineilla? Johtuuko tuo dumpin sijoituksesta ja/tai mistä dumpille menevä pikkuletku on otettu?

Olis kivempi kuunnella sarjatulta kun tuota suhinaa..
Taitaa niissä olla isompi turbo->enemmä ilmaa->ei kerkee poistaa->kikattelee!

Vieras
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Marraskuu 11. 14:51:17 2003

[quote author=Dob link=board=2;threadid=16270;start=25#124598 date=1068552252]<br>Mullakin on tuo fuckin Åmal heitetty eläkkelle, tuli vaan mieleen että voisko prötääminen mahollisesti johtua siitä että siinä välissä ei oo sitä vastusta?! vai joko Ckoljander tappoi vastuksen tarpeellisuuden täysin ;D?<br>[/quote]<br><br>Kun amal ei ole välissä ei ole mitään mitä säätää joten prötäily ei siitä johdu. Sytkäpuolelle ne ongelmat menee.

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Dob » Ti Marraskuu 11. 15:05:13 2003

[quote author=ckolli link=board=2;threadid=16270;start=25#124611 date=1068555077]
[quote author=Dob link=board=2;threadid=16270;start=25#124598 date=1068552252]
Mullakin on tuo fuckin Åmal heitetty eläkkelle, tuli vaan mieleen että voisko prötääminen mahollisesti johtua siitä että siinä välissä ei oo sitä vastusta?! vai joko Ckoljander tappoi vastuksen tarpeellisuuden täysin ;D?
[/quote]

Kun amal ei ole välissä ei ole mitään mitä säätää joten prötäily ei siitä johdu. Sytkäpuolelle ne ongelmat menee.
[/quote]
hmm, ok :). aattelin vaan et jos se sotkee sitä boksia jotenki.

Vieras
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Marraskuu 11. 15:14:06 2003

Dob<br>Mitkäs tulpat sulla on ja mikä kärkiväli. Kokeile kärkiväliä esim 0,55mm yli 1bar paineilla ja kato auttaako.

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Dob » Ti Marraskuu 11. 15:19:43 2003

Motorcraftit ovat, kärkivälistä en tiedä kun entisen omistajan juuri ennen ostohetkeä (eikös kaikki osat vaihdeta myynti kertomuksissa näin) asentamat. Enpä taida hirmusesti yli baria vakionahalla uskaltaa työntää... Testaus käyntiin het huomenna et vaikuttaako!

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Marraskuu 11. 15:42:12 2003

[quote author=alashattu link=board=2;threadid=16270;start=0#122683 date=1067962659]<br>http://www.autoracing.fi/tuotteet/pics/ ... tuollaista ruuviako tarkoitatte siihen amalin tilalle? Kertokaa ny ihmeessä jos olen väärässä :P<br><br>Ruuvia odotellessa amaali tukkoon..<br>[/quote]<br><br>Nii, ja jos haluut 30€ halvemmalla ni ostat tälläsen http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kuwii/ruuvi.jpg ja tolla 30€ saa jo aika komeen turbo tarran tohon ruuvin yläpuolelle ;D

Vieras
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Marraskuu 11. 17:17:46 2003

[quote author=Dob link=board=2;threadid=16270;start=25#124622 date=1068556783]<br>Motorcraftit ovat, kärkivälistä en tiedä kun entisen omistajan juuri ennen ostohetkeä (eikös kaikki osat vaihdeta myynti kertomuksissa näin) asentamat. Enpä taida hirmusesti yli baria vakionahalla uskaltaa työntää... Testaus käyntiin het huomenna et vaikuttaako! <br>[/quote]<br><br>Onko ne platinat? Jos ei niin champion qc59 eli pykälää kylmemmät tai sitten nippondenson vastaavat. Densot on halvemmat.<br><br>Missäpäin sä asut? Mulla ois täällä kolme sarjaa platinoita joilla vois testaa eri kärkiväleillä.

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Dob » Ke Marraskuu 12. 8:52:22 2003

[quote author=ckolli link=board=2;threadid=16270;start=25#124661 date=1068563866]<br>[quote author=Dob link=board=2;threadid=16270;start=25#124622 date=1068556783]<br>Motorcraftit ovat, kärkivälistä en tiedä kun entisen omistajan juuri ennen ostohetkeä (eikös kaikki osat vaihdeta myynti kertomuksissa näin) asentamat. Enpä taida hirmusesti yli baria vakionahalla uskaltaa työntää... Testaus käyntiin het huomenna et vaikuttaako! <br>[/quote]<br><br>Onko ne platinat? Jos ei niin champion qc59 eli pykälää kylmemmät tai sitten nippondenson vastaavat. Densot on halvemmat.<br><br>Missäpäin sä asut? Mulla ois täällä kolme sarjaa platinoita joilla vois testaa eri kärkiväleillä.<br>[/quote]<br>Kyl ne platinat ol, mutta en kuollaksenikaan muista tarkempia arvoja... Auto saa tänään vähän ruiskua että toivottavasti saan sen kotia myös tänään, viimeistään huomenna, sit selviää. Jyväskylässä asun.

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Dob » Su Marraskuu 16. 11:17:43 2003

On kyllä jo melkoisen kaukana orkkis aiheesta mutta laitetaan nyt vielä tämä tänne kun ollaan alotettu. Säädin kärkivälit n.0.65 ja pätkiminen nousi +6tonniin eikä tunnu enää läheskään niin pahalta. Tulpat on Motorcrafti platinat, koodi Agps092p.

alashattu
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja alashattu » Su Marraskuu 16. 14:51:28 2003

itellä jotku japskiauton noku tulpat 3mk kappale cossus :D<br><br>Vakuuttavan huhun mukaan platinakärkiset tulpat voi mennä tappiin viritetys cossus (mitä mun auto ei tod ole) yhest kunno kiihdytyksest paskaks (en tiedä miten ja miksi mutta kuulin luotettavammalta lähteeltä kun esson baarista ;))

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Marraskuu 17. 7:37:51 2003

Eikä varmaan aja asiaansa moisessa paikassa... Ihme hifistelyä nuo vastukset... Pois vaan ja johdot nipparilla kiinni (vituttaa kun käyvät flektissä) ;)
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vieras
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Marraskuu 17. 10:14:06 2003

Mulla ei ilm ole riittävän viritetty kun platinoilla ajelen ja ehjinä ovat pysyneet.

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Dob » Ma Marraskuu 17. 10:54:02 2003

[quote author=ckolli link=board=2;threadid=16270;start=25#126026 date=1069056846]<br>Mulla ei ilm ole riittävän viritetty kun platinoilla ajelen ja ehjinä ovat pysyneet.<br>[/quote] No ei muuta kun -> Viritä lisää! ;D

alashattu
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja alashattu » Ti Marraskuu 18. 1:25:37 2003

ois kiva iha ottaa huvin ja urheilun vuoks käytännön kokeella selvää onko niissä sitte jotain eroa niissä tulpissa :D

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 18. 8:42:19 2003

ei sit muuta kun lisää ahtoa, komisaario kolli 8)

Vieras
Ylläpitäjä

Re:dump valven säätö

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Marraskuu 18. 13:26:56 2003

On tässä tullut ihan riittävän kauan platinoilla ajeltua eli on kyllä testitulosta niistä.

Vastaa Viestiin