Sierra sammuu
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Sierra sammuu
Sierra -88 2.0. Lähtee hyvin käyntiin ja kulkee jonkin aikaa (1-2 km) ja sen jälkeen sammuu. Lähtee taas käyntiin kun aikansa starttaa. Vaikuttaa aivan kun ei saisi bensaa. Bensa suodattimessa on bensaa. Siinä näkyy kuplintaa (tulee ilmaan kaasarista päin), kun auto sammunut. Kipinät on tulpassa. <br><br>Olisko vinkkiä mistä etsiä tätä mystistä hiipumista ?
-
Re:Sierra sammuu
viime talvena tappelin silloisen talvirieskan kanssa samaa asiaa ja syyllinen oli loppupelis tankin imusuodatin. suodatin kokonaan pois ja meno maistu....
Autona yleensä Ford
-
- Viesti:
kokeile puhaltaa bensalinjaan ilmaa siitä pumpun jälkeen. jos siellä tuntuu olevan tukos niin sitten se on se tankissa oleva suodatin tukossa.<br>mulla ainakin teki sierra samaa kun oli se tankissa oleva karkea suodatin tukossa. tankki alas ja putsataan tankista paskat pois ja suodatin puhtaaksi. ja taas toimii.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
-
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
kiitokset vinkistä, puhalisin paineilmaa ja nyt ainakin koeajolenkki päästiin läpi.
-
- Viesti:
kannattaa sitten suosiolla ottaa se tankki alas ja puhdistaa. menee pian uudestaan tukkeeseen.<br><br>siellä tankissahan on kolme ruuvia mitkä menee varmasti poikki joten kannattaa hakea joko kaupasta uudet kiinnikkeet ruuveille tai tehdä itse. eli se kiinnike on sellainen pellin palanen joka on taitettu kaksin kerroin ja toisella puolella peltiä on läpi reikä ja toisella kierre. itse tein uudet sillain että leikkasin noin 20mm leveän ja 60mm pitkän pellin soiron jonka taitoin kahtia. sitten porasin 10 mm läpi reiän tuhon taitettuun palaseen ja hitsasin toiselle puolelle mutterin. sillain tuli aikas pätevä mielestäin.
-
Itse tehty on aina itse tehty eli paras mutta ne tankin kiinnikkeet ei maksa kuin 0,63€/kpl fordilla ja siihen reilu alennus niin ei siinä jää paljon työpalkkaa itselle
<br>

Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
-
- Viesti:
no ei niin mutta kun ollaan tallilla ja bensatankki kädessä niin silloin ovat liian kalliit. ;D
<br><br>laske nyt sitten tuntipalkkaa kun kävelet käymään foordilla 15 kilometrin päässä, tai ajat vaikka taksilla... ;D

-
- Viesti:
Mulla tippu koko tankki joten jouduin tekemään myös ne kiinnikkeet niille tankin kiinnikkeille. ;D Siellä on nyt sellasta 5-10mm raudan palaset ka ihmeen hyvin on pysyny kun otetaan huomioon se että se oli toinen kerta kun oon hitsannu mitään.
<br><br>Njoo, offtopic...piip.

* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viesti:
jos ei osaa hitsata niin eiköhän se määrä korvaa laadun näissä paikoissa.
kun levittää sitä sähkölinnun paskaa niin reilusti että pysyy. ;D