Liekkirengastelijat

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Marraskuu 11. 23:59:27 2003

Nii... Mitä pahvia olette käyttäneet ohareissa menestyksellisesti? Mulla nyt kolmas pahvi menossa ja edelleen liemet menee sekasin! Eka pahvi tais olla fordin alkuperäinen, en oo varma... siin oli ne fordin koodit 92HM... jne. Ja tuolla pahvilla tuli 5000km ajettua. Toinen oli FelPro ja kolmas Payen... ja näilla liemet sekasin heti kun vaan lämpöjä saa. Ura on 0.5mm ja rinkula 2mm ja tiivisteet ollu 1.4mm (paitsi felpro joka oli täysin vikatikki laittaa... joku sitä suositteli mutta ei sovellu tähän käyttöön ollenkaan). Eli joko rinkulat ei puristu tarpeeks tai pahvi puristuu liikaa tai molemmat. Eli mikä pahvi seuraavaksi?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Marraskuu 12. 0:14:02 2003

Vaihda tavallinen lohko ja laita kossun vakiotiiviste (saat multa semmosen) ja ARP pultit, se toimii kun junan vessa :)

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Marraskuu 12. 0:30:52 2003

Aivan... Tuokin on suunnitelmissa kun lojuu tuo 300tonnii ajettu lohko tuola nurkassa. Mut eipähän oo tekemisen puutetta ja osaan kannen irrotuksen ja laiton jo unissakin prkl... :P
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Marraskuu 12. 7:38:45 2003

onkohan kukaan kokeillu cometicin terästiivistettä,ite suunnitellu laittaa semmosen,siinä vaiheessa kun kokeillaan nostaa paine 1,5 baariin.olis kiva kuulla kokemuksista.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Marraskuu 12. 9:46:35 2003

ettei jäis liekkirenkaat liikaa kantamaan? ??? että pahvi on tavallaan "löysällä" sielä välissä.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Marraskuu 12. 12:42:51 2003

Kirjallisuuslähteeni kertoo .75mm langasta .38mm urassa, joten jos sinulla on kansipahvin liekkirengas paikallaan niin 2mm renkaat on aivan liian paksut.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Marraskuu 12. 15:39:21 2003

Kyllä niitä on tehty ihan ohc:n orkkispahvilla.<br>En uskalla sanoa onko ILKAN escossa liekkirenkaat mutta ko. koneen tekijä ainakin teki vakio pahvista prässäämällä renkaat irti.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Marraskuu 12. 16:10:46 2003

Ehdottomasti peltitiiviste, nykyään suht järkevän hintainen n.150e, ja huomioikaa että voi ilmeisesti käyttää uudestaan. Itsellä on kolmikerros Cometic, viritetyistä en tiedä mutta tossa 330+ käyttökoneessa toiminut moitteetta 20tkm. Uudestaan käyttämisestä ei vielä omakohtaisia kokemuksia, mutta kyllä sekin päivä koittaa kun kansi irroitetaan.

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja mk kax » Ke Marraskuu 12. 17:27:32 2003

mulla ainaki toiminu toi felpron tiiviste ihan hyvin,kerran kiristin samalla pahvilla parikin kertaa ja silti piti vaikka vähä alkuun epäilyksiä olikin.meni viime kesänä kans litkut sekasin mut johtu kyl kannesta ku tuli pari reikää.niitten urien syvyyttä en ny muista varmaks mut tais olla 0,5 mm. ja lankana ihan 1mm miggi lanka.uskosin kyl vakio pahvin kestoonki ku aika idiootti varmalta toikin tsydeemi tuntuu.
No eihän se toimi!!!

Takatuuppari

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Marraskuu 12. 20:45:54 2003

[quote author=Aksu link=board=2;threadid=16630;start=0#124934 date=1068644361]<br>Kyllä niitä on tehty ihan ohc:n orkkispahvilla.<br>En uskalla sanoa onko ILKAN escossa liekkirenkaat mutta ko. koneen tekijä ainakin teki vakio pahvista prässäämällä renkaat irti.<br>[/quote]<br><br>Kyllähän mulla on lohkoonsorvattu urat laitettu liekkirenkaat sinne.
#6
Escort -75

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Marraskuu 12. 23:41:12 2003

Mulla on sellanen jigi lainassa jolla tehään tiiviste sopivaksi liekkirenkaille. Mulla on nyt menossa kiinni 1.4mm orkkis tiiviste vuorattuna puolipurkkia tiiviste spreitä... Jossei prkl ala pitään niin... Ei mulla noita liekkirenkaita muuten oliskaan mutta ne oli jo valmiina tehty kun alakerran ostin.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja prostreet » Pe Marraskuu 14. 0:11:29 2003

Felpro 92mm kannentiivisteen paksuus on 1,2mm eli se on matalampi kuin vakiotiiviste<br>liekkirenkaat tulee suunnitella sen paksuuden mukaan<br><br>mig-langat lohkossa ovat toimiva ratkaisu<br><br><br>ilman liekkirenkaita käytetään:<br><br>Cometic ohc kerrostiiviste h 130e on vahvempi kuin Cossun GrN tiiviste tehtaan mukaan<br><br>Cometic cossu kerrostiiviste h 195e on suunniteltu tehtaan mukaann yli 400hv moottoreihin

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Marraskuu 14. 11:14:42 2003

[quote author=prostreet link=board=2;threadid=16630;start=0#125425 date=1068761489]<br>Felpro 92mm kannentiivisteen paksuus on 1,2mm eli se on matalampi kuin vakiotiiviste<br>liekkirenkaat tulee suunnitella sen paksuuden mukaan<br><br>mig-langat lohkossa ovat toimiva ratkaisu<br><br><br>ilman liekkirenkaita käytetään:<br><br>Cometic ohc kerrostiiviste h 130e on vahvempi kuin Cossun GrN tiiviste tehtaan mukaan<br><br>Cometic cossu kerrostiiviste h 195e on suunniteltu tehtaan mukaann yli 400hv moottoreihin<br>[/quote]<br>onko cometicin tiiviste kertakäyttöinen?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja prostreet » Pe Marraskuu 14. 11:24:43 2003

tehtaan mukaan on<br><br>eivät he tietenkään halua ottaa riskiä maineen kanssa<br><br>jos joku käyttää useamman kerran niin omalla riskillä

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Marraskuu 14. 14:06:51 2003

Olisi oleellinen tieto, onko ne pahvin omat renkaat paikallaan vai ei? Jos on ei siinä noin paksuja rinkuloita voi käyttää.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja glue » Su Marraskuu 16. 15:38:58 2003

Mulla oli teräksiset liekkirenkaat ja ilm. ohc vakiopahvi (arvuuttelua) italian tuonti cosassa. Nostajat alko pitää pahaa metelii niin tehtiin kansiremppa. Nyt on tilalla cometicin 3kerros pahvi.. ainaki tuntus kestävän hyvin 350hv tehoja (muutama tuhat kilometriä takana).<br><br>Niin ja liekkirenkaat ei ollut mitään mig lankaa vaan ihan umpi teräs rinkulat. Lohkoon ei oltu tehty mitään uria. Liekkirenkaiden yläreuna oli jotenkin "rivotettu" ja ne oli painunut ihan huolella kanteen. Sekin patentti tuntui kestävän ihan hyvin 1,6barin ahdot kohtuu isolla ahtimella.
Sierra Cosworth '89

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Marraskuu 16. 21:52:43 2003

Taitaa olla niin että mulla on kansi halki kun ei edelleenkään pysy liemet erillään. Prkl... ei auta muu kun purkaa taas ja viedä kansi ponnistettavaks. Ketuttaa vaan kun ois pitäny tehä se ennen kannen porttausta. varmaan lohkolle sama homma... hohhoijaa ja hermot lepää... Ei ketään kiinnostais hyvä turpo sierra? kulkee niin perkeleesti... löytyy hestekkii, t04:sta yms kivaa... ei oo ku pikkuvika. ::)
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Marraskuu 17. 5:58:13 2003

[quote author=AkiS link=board=2;threadid=16630;start=0#125985 date=1069012363]<br>Taitaa olla niin että mulla on kansi halki kun ei edelleenkään pysy liemet erillään. Prkl... ei auta muu kun purkaa taas ja viedä kansi ponnistettavaks. Ketuttaa vaan kun ois pitäny tehä se ennen kannen porttausta. varmaan lohkolle sama homma... hohhoijaa ja hermot lepää... Ei ketään kiinnostais hyvä turpo sierra? kulkee niin perkeleesti... löytyy hestekkii, t04:sta yms kivaa... ei oo ku pikkuvika. ::)<br>[/quote]<br><br>On kyllä kieltämättä komea ticci sierra..
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Marraskuu 20. 3:06:11 2003

Mielelläni kuulisin millaisen systeemi näissä renkaissa on niin saisi näistäkin teksteistä muutkin jotain hyötyä?<br>ONKO kansipahvissa ne alkuperäiset liekkirenkaat paikallaan vai ei, poistetaanko ne mainitsemasi jigin avulla??
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Marraskuu 20. 23:42:58 2003

Joo eli jigilllä tehty pahvin reiät isoks. Renkaat on ihan viralliset kupari liekkirenkaat (PO-Metal). Ja renkaille näytettiin kunnolla kosaania... Lohkon ura on 0.5mm, rengas 2mm, pahvi oli 1.4mm eli rengas jäi 0.1mm yli pahvin tason jonka pitäs kuulemma olla ok. Kansikaan ei ollut halki joten aletaa alakertaa purkamaan nytte. Mut jossei lohkokaan ole halki niin... ... ???<br><br>Niin ja koneellahan ajeltiin loppukesä kivasti vakio kannella. Ja sitte yhtäkkii meni mömmöt koneessa sekasi ja näytti siltä että pahvi olis pettäny. No kansi vaa viilattavaks ja nyt sitte sen jälkeen on kolmella eri pahvilla kasattu ja mömmöt heti sekasin kuhan lämmöt saa.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re:Liekkirengastelijat

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Marraskuu 21. 13:40:27 2003

käypäs kurkaamassa onko samanlaisia ongelmia kuin opelmiehellä 19.8-8.11 2002
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Joulukuu 1. 0:19:19 2003

Tutun näköstä tekstiä. Mullapa ei jälki kiristykset auttanu, meni vaan kansi kieroks... Nyt on alakerta purettu ja paineistettu eikä sieltäkään reikää löytyny. Liekkirenkaita tutkiskelemalla huomaa että osa ei ollu puristunut oikein siihen uraan eli ne renkaat on liian tiukat uraan verrattuna ja pahvi on sen takia jäänyt just sen verran löysälle että lämmetessään meni pasmat sekasin. Hittokun ei tajunnu kokeilla niillä vanhoilla renkailla meinaan ne ei olis ollu niin tiukat sinne. Mutta joo nyt on kiinni vakio alakerta Cometicin tiivistellä ja pelaa ku junan vessa... Paitti että eilen meni laturin hihna poikki ja rikko pari hall-anturia samalla ...prkl... Eikä oo mitää hajua mistä löytäs samanlaiset tilalle. Njoo... 2wd cossun lohko venaa tuolla rojuja sisään eli siitä tulee talven aikana uus alakerta ilman noita prkl liekkirenkaita, ei niillä tee mitään!

PS. Howard kanget ja Ross männät myynnis...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Vastaa Viestiin