Vaihteisto-ongelma
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Vaihteisto-ongelma
Iski tällainen kumma vika ihan yhtäkkiä BC laatikkoon ja vähän hyviä arvauksia kaivattaisiin aiheuttajasta.<br>Kun viitos vaihteen laittaa päälle ajossa ja painaa vähääkään kaasua yli tyhjäkäynnin, niin kuuluu ja tuntuu aivan siltä, kuin joku vasaralla naputtaisi nopeuden tahdissa vaihteensiirtomekanismiin. Keppi tärähtää ja kuuluu "nak nak nak..." ja ainoastaan vitosella! Laatikko on aivan äänetön muilla vaihteilla. Taajuus täsmää noin suunnilleen siten, että napaus kuuluu kahdesti renkaan kierroksella.<br><br>Onko mitään käsitystä tai lisäkysymyksiä?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
- Paikkakunta: lpr
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:Vaihteisto-ongelma
No nyt on pakki kadonnut koko kaaviosta, koneesta yksi pytty pimeänä ja laatikko pitää outoja ääniä. Loistava päivä tänään tosiaan.<br>Eli vitosen naputus ei ole enää mikään huoli...
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 488
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001
Re:Vaihteisto-ongelma
Mulla oli vitosvaihteen synkkarengas hajonnut kolmeen osaan. Siinä ne palat oli nätisti hammaspyörän päällä kun purkasin laatikon... <br><br>-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Re:Vaihteisto-ongelma
JesseT, <br>joko kaivetaan varaosia?
<br>hinaa se taunus tänne niin otetaan ongelmanaiheuttaja tarkempaan syyniin.

VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:Vaihteisto-ongelma
Tai siis sinähän sen hinaat ;D<br>Joko sulla on tallista valaistus ja lämmitys korjattu?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Re:Vaihteisto-ongelma
Valaistus löytyy ja lämmitys säädellään ihan vaatetuksen mukaan
<br>Eiköhän tonne yks vessa mahu, kunhan siivoat ensin ton savotan.... 


VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:Vaihteisto-ongelma
Kyselin vähän britti pojilta, mutta eihän ne mitään tiedä. Ainoastaan virittäjät/kauppiaat tietää, mutta ne ei kerro:<br>http://passionford.webheberg.com/forum/ ... hp?t=22863<br>Olisiko täällä enempää tietoa?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Aika on kulunut, kun foorumi on ollut nurin ja sillä aikana ongelmat on löydetty ja korjattu. Tuossa kuva laatikosta:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_ ... askana.jpg
Kuten näkyy oli tasapyörästön rattaan yksi pultti löystynyt ja alkanut kiertymään ulos. Ensimmäinen oire oli tuon kaaviotapin (merkitty nuolelle) osuminen tulilinjalle aina kun vaihde laitettiin vitoselle. Sitten meni koko tuo kaaviolevy paskaksi, jonka seurauksena tie pakille meni tukkoon. Lopulta alkoi ulina, kun pultti söi laatikun kuoreen uran ja sitten ulina loppui
---> reikä kyljessä.
Nyt on laatikko purettu, toinen kuoren puoli vaihdettu, pari laakeria ja yksi synkro. Koko komeus on nyt odottamassa uudelleen asennusta.
Laitetaan nyt vielä pari projektikuvaa:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_ ... tikko1.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_ ... tikko2.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_ ... tikko3.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_ ... tikko4.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_ ... askana.jpg
Kuten näkyy oli tasapyörästön rattaan yksi pultti löystynyt ja alkanut kiertymään ulos. Ensimmäinen oire oli tuon kaaviotapin (merkitty nuolelle) osuminen tulilinjalle aina kun vaihde laitettiin vitoselle. Sitten meni koko tuo kaaviolevy paskaksi, jonka seurauksena tie pakille meni tukkoon. Lopulta alkoi ulina, kun pultti söi laatikun kuoreen uran ja sitten ulina loppui

Nyt on laatikko purettu, toinen kuoren puoli vaihdettu, pari laakeria ja yksi synkro. Koko komeus on nyt odottamassa uudelleen asennusta.
Laitetaan nyt vielä pari projektikuvaa:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_ ... tikko1.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_ ... tikko2.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_ ... tikko3.jpg
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_ ... tikko4.jpg
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Nyt kun laatiokko hajosi, niin sai hyvän syyn aloittaa asentamisen. Eli konehuone tyhjennettiin lohkoa lukuunottamatta. Nyt on työn alla kampiakselin asentotunnistimen, EFI vauhtipyörän, EDIS-4 yksikön ja tuplapuolan asennus. Nämä ovat orkkisosia Escort mk5 108hp EFI mallista. Sitten DIY portattu EFIn kansi kiinni, efi imusarja, siniset 4wd suuttimet, efi kaasuläppäkotelo, GRS LARGE intercooler, huohotuspönttö, jne jne. Megasquirttiin pitää lataa uudempi Megasquirt'n'edis koodi, jolla saa hoidettua waisted-spark sytytystä ja ahtopaineita. Tech-Edge WB-lambda ja nakuanturi tulee myös MS:ään kiinni. Toivottavasti niistä on apua sitten mappaamisessa. Sitten kun on jotakin konkreettista saavutettu, niin laitan kyllä oman topicin pystyyn. Olisi mukavaa kuulla jos muilla on MS projekteja RS-fordeihin työn alla?
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
Itseänikin kiinnostais eniten toi megaspark puoli, että toimiiko se tolla rst:n vakio hall anturilla. Jos ei niin ilmeisesti seuraava vaihtoehto on tuo kampiakseli asennontunnistin tsydeemi... ois toisissaankin hauska tietää miten joku on rakentanu ton megaspark jutun toimimaan sillei että se tosissaankin toimii käytännössä eikä vaan teoriassa!!JesseT kirjoitti:Nyt kun laatiokko hajosi, niin sai hyvän syyn aloittaa asentamisen. Eli konehuone tyhjennettiin lohkoa lukuunottamatta. Nyt on työn alla kampiakselin asentotunnistimen, EFI vauhtipyörän, EDIS-4 yksikön ja tuplapuolan asennus. Nämä ovat orkkisosia Escort mk5 108hp EFI mallista. Sitten DIY portattu EFIn kansi kiinni, efi imusarja, siniset 4wd suuttimet, efi kaasuläppäkotelo, GRS LARGE intercooler, huohotuspönttö, jne jne. Megasquirttiin pitää lataa uudempi Megasquirt'n'edis koodi, jolla saa hoidettua waisted-spark sytytystä ja ahtopaineita. Tech-Edge WB-lambda ja nakuanturi tulee myös MS:ään kiinni. Toivottavasti niistä on apua sitten mappaamisessa. Sitten kun on jotakin konkreettista saavutettu, niin laitan kyllä oman topicin pystyyn. Olisi mukavaa kuulla jos muilla on MS projekteja RS-fordeihin työn alla?

-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
Itsellänikin on laatikko lähdössä remonttiin, varsinaista vikaa ei vielä ole (onneksi) mut jos meinaa tehoja ottaa lisää niin on varmaan viisasta korjata kuluneet osat uusiks ja tsekata se vakio pääakselin päittäis laakeri ehkä muuttaa se erillis sisä kooliseksi... noh ehkä tulee tästä aiheesta lisää juttua kun pääsee siihen laatikkoon sitte käsiks. 

-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kyllä tuo Megasquirt'n'spark (megaspark on ihan eri juttu) toimii ihan satavarmasti tuolla jakajallakin. Jakajaa voi joutua pyörittämään vähän eri asentoon kuin yleensä, jotta saa liipaisun oikealla hetkellä, ja sen johdosta huonoimmassa tapauksessa voi joutua kantta tai pyörijään hieman kääntämään, jotta kipinä osuisi aina oikealla tulpalle jakajan sisällä.