360` laakerit Garrettiin + Anti-Lag

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » Pe Joulukuu 5. 21:48:30 2003

Jake kirjoitti:Ahaa , luulin että siipien viistämisellä saadaan viivettä pienemmäksi ja heräämistä alemmaksi .

Käyttötarkoitus tulee tosiaan olemaan n.350hv . Tehoalue saa olla aika vapaa 3000-7000rpm .
viistämisellä saa aikaa ainoastaan se että pakopuoli virtaa vapaammin, sama asia saadaan aikaan laittamalla kokonainen to4 ahdin...yhtä alhaalta herää.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Joulukuu 5. 22:21:06 2003

Pakopuolen viistämisellä saavutetaan "keinotekoisesti" vapaampi virtaus ja vähän matalampi huippukierrosnopeus ylikierroksien jne. välttämiseksi. Ahtimen vastaavuus kaasuun ei juurikaan kärsi jos viiste on tehty oikein; asteluvut joita cossun t3:ssa olen nähnyt on 5-10 ast., yleisin on ollut 7. Ammattimiehen homma, rälläkät saa jättää hyllyyn.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » La Joulukuu 6. 11:16:37 2003

Garretin manuska sanoo siipien viistämisen olevan nykyturbojen tapauksessa täysin tarpeetonta ja jopa vaarallista.

Eikä nuo Garretin GT sarjan ahtimet nyt niin hillittömän kalliita näyttäneet olevan jos pro turbon hinnastoa on uskominen.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » La Joulukuu 6. 11:21:14 2003

Isommissa ahtimissa ei tuota viistämistä tehdä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Joulukuu 6. 11:29:10 2003

Kun iso ahdin niin ei ahdista muutenkaan
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin