Käyntiongelma

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

roadrunner
Ylläpitäjä

Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja roadrunner » Su Joulukuu 7. 17:50:05 2003

Ois tällänen vika 2.0ohc moottorissa jossa on weber dgv 32/26 kaasari. kun painaa kaasun pohjaan, kuuluu vaan, MOOOOO! ja moottori sammuu. Kun painaa oikein pikku pikkuhiljaa niin sitten se jo ottaa hieman kierroksia. Ja kun ja kun painaa kaasun puolenvääliin ja siitä pohjaan niin käynti on hyvin huonoa (rätätättääättäää rätätystä) ja sitten sammuu. Pumpulta kyllä tulee bensaa ja suuttimet puhalsin paineilmalla. Kiihdytyspumppu syöttää ensiö kurkkuun ainetta, mutta pitäisikö sen syöttää myös toisiokurkulle?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Joulukuu 7. 18:58:19 2003

Oliskohan noissakin kaasuttimissa neulaventtiiliä ennen semmonen sihti minkä tarkotuksena on estää niitten viimesten roskien meno neulaventtiilin väliin ja suuttimiin. Se vois olla tukossa.

Tai sitten sulla on puola rikki, eli kipinä ei ole riittävä, tai sitä ei tule kovassa paineessa ollenkaan.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Joulukuu 7. 20:18:43 2003

Jos vika on tullu niin sanotusti ihan yht äkkiä kannattaa myös noi sytkäpuolen palikat ja ennakko tarkistaa ennen kuin tekee lopullisia päätelmiä.

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Su Joulukuu 7. 20:33:38 2003

Tosiaan, sytkän ennakko kannattaa kattoo ja sit ettei oo imuilma vuotoja. Käykö se tyhmä käyntiä kunnolla ? En nyt muista mistä sille toisio kurkulle sitä ainetta tulee, mutta kun alkaa kaasu läppää avaamaan, niin noin puolen välin hujakoilla pitäis toisiokurkun aueta.

Juurikin oli yks Escortti tässä joka ei oikein kestäny kaasua ja muistaakseni sytkä oli liian aikasella...


Edit :

Eiku myöhässähän se tais ollakkin... :roll:

roadrunner
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja roadrunner » Su Joulukuu 7. 22:36:29 2003

Vika tuli juu ihan yht äkkii, Sytkä tarvis kyl varmaa kattoo, mut just se säädettii kohillee. Oiskoha mahollist et kansipahvi ois menny ku syyläriki alkanu vuotaa. Mut toisaalt ei öljy oikee harmaalta näytä.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Joulukuu 7. 22:42:44 2003

Kokeile se pumppu vielä varmuuden vuoksi myös että bensaa tulee vielä paineen allakin kaasarille(oma kiukutteli just noin ennen pumpun pettämistä)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

roadrunner
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja roadrunner » Su Joulukuu 7. 22:58:02 2003

Luulis sieltä tulevan kun kohokammio on täynnä vaikka auto ois just sammunu

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Joulukuu 7. 23:31:15 2003

jos on kärkipeli, niin katso ettei ole katkojan kärkiväli muuttunut (ruuvi löysällä?) tai kärjet palaneet vituiks (kondensaattori rikki tai puolan esivastus puuttuu/ohitettu?)

roadrunner
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja roadrunner » Su Joulukuu 7. 23:44:58 2003

Kärkiväli on 0.4mm, 0,7mm oli liian suuri kärkiväli isoille kierroksille.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Joulukuu 8. 9:15:20 2003

1
taskista ventiilin välykset
2
pura kaasari pese tarkista kalvot ja kasaa
3
tarkasta sytkä
4
vaihda tulpat
5
vaihda tulpanjohdot
6
vaihda puola

tossa järjestyksessä kunetenet niin voisi jotain löytyä
ja yksi vaihe kerrallaan
edellettäen että on kärjetön sytkä
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Re: Käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Ma Joulukuu 8. 10:07:20 2003

roadrunner kirjoitti:Kiihdytyspumppu syöttää ensiö kurkkuun ainetta, mutta pitäisikö sen syöttää myös toisiokurkulle?
Ei syötä kuin toiseen kurkkuun, huomaat sen kun purat kaasarin. Rungossa on kyllä reikä, mutta hajottajassa ei. Vika voisi kuulostaa siltä, että menee raakasti laihalle. Ottaako kone kierroksia kun laitat ryyppyläpät kiinni?
Pienikin vuoto ko. kaasarissa aiheuttaa sen, että et saa sitä kunnolla säätöihin siten että se toimisi kylmänä / kuumana hyvin. Vanhoissa kaasareissa yleensä syynä kulunut käyttöakseli. Senkin voi tosin korjata.
S a a b & F o r d

roadrunner
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja roadrunner » Ma Joulukuu 8. 12:56:46 2003

Ei se kyl ryyppy päälläkää kierroksia anna.

Vastaa Viestiin